logo

077-9978050

טיפים מומלצים לבלאק פריידי/סייבר מאנדיי להגדלת כמות המכירות באתר

בשנים האחרונות, תופעת חגי המכירות הגיעה בשיא כוחה גם לשוק הישראלי, לחנויות בישראל וישראלים הרוכשים בחו"ל במבצעים. הצמיחה המטורפת של הצרכנות הדיגיטלית רק תדלקה את חגי הקניות עבור הצרכנים הישראלים. בכל הנוגע לאירועי מכירות ונתוני שופינג דיגיטלי מרקיעי שחקים, הרבעון האחרון של השנה הוא ללא ספק התקופה הכי עמוסה ומכניסה. השנה ולקראת חגי המכירות של הרבעון 4, הכנו לכם רשימת טיפים לשיפור המכירות באתר שלכם. חגי הקניות של רבעון 4 בשנה כוללים למעשה כמה ימים המוקדשים ספציפית לצרכנות ומבצעים אטרקטיביים מאוד. ציבור הקונים הפוטנציאליים נמצא במצב מאוד חזק של שופינג, חיפוש מבצעים והוצאת כסף, בעיקר בדיגיטל. לכן החנות שלכם חייבת להיות ערוכה ומוכנה כדי לקצור את הפירות ולייצר מכירות איכותיות.

כל תחום חגי הקניות מגיע כמובן מארה"ב, אימפריית הצריכה העולמית, כאשר ימי המכירות המוכרים ביותר (שכבר לגמרי הגרו לישראל) הם בלאק פריידי וסייבר מאנדיי המגיע כמה ימים לאחריו (שניהם בסוף נובמבר). אך יש עוד שלל ימי מכירות מיוחדים, למשל חגיגות המכירות בליל כל הקדושים שמגיעות בסוף אוקטובר, יום הווטרנים בתחילת נובמבר, יום הרווקים ב-11.11, מבצעי חג ההודיה, Green Monday שלפני חג המולד וכמובן מבצעי חג המולד וסוף השנה. בישראל יש לנו ברבעון הרביעי את אירועי ShoppingIL, המוקדשים למבצעים וקידום צרכנות דיגיטלית של מותגים וחנויות ישראליות.

הנה 8 טיפים לשיפור המכירות באתר שלכם:

1. ספרו ללקוחות שלכם על המבצעים המשוגעים שהולכים להיות אצלכם וצרו ציפייה

בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ויתר ימי המכירות של הרבעון האחרון בשנה הם פסטיבל צרכני, לכן הם גם צריכים להיראות כך אצלכם באתר המכירתי! אתם צריכים לספר ללקוחות שלכם על כל המבצעים המשוגעים שהולכים להיות לכם באתר, ליצור ציפייה, אפילו לשנות אלמנטים עיצוביים באתר שלכם ובמדיומים החברתיים שלכם כך שישקפו את המבצעים ואת פסטיבל המכירות אצלכם. הודיעו על מבצעים בדיוורי מייל חכמים, הפיצו ברשתות החברתיות שלכם, שימו באנרים מיוחדים באתר הדסקטופ והמובייל שלכם, צרו קשר עם קבוצות של מבצעים ונסו להכניס את התכנים והמבצעים שלכם פנימה ועוד שלל פעולות יצירתיות שיגרמו לקהלי היעד שלכם לדעת כמה כדאי להגיע אליכם בימי המכירות.

הנה דוגמא לבאנר באתר של Next לכבוד ליל כל הקודשים:

2. יצרו תחושה של דחיפות

בחגי המכירות הדיגיטליים, יש המון רוכשים פוטנציאליים וכולם מחפשים להשיג את הדילים הכי טובים. הם מחפשים אחרי מבצעים, עוברים בין פלטפורמות איקומרס ובודקים מחירים ותנאים. לכן אתם צריכים ליצור, בצורה יעילה ומדויקת, תחושת דחיפות לרכוש מכם עכשיו. אתם צריכים ליידע את קהל היעד שלכם שהדילים שלכם עכשיו אונליין אבל שהביקוש גבוה והמבצעים לא יישארו LIVE לאורך זמן. אפשר ליישם זאת עם טיימר הסופר אחורה לקראת סיומם של מבצעים מסוימים. בוורדפרס ניתן להשתמש בתוסף Sales Countdown Timer for WooCommerce שמוסיף שעון ספירה לאחור ליד מוצרים:

3. ספרו להם שהם לא היחידים שרוצים לרכוש כרגע

אתרים המראים לגולשים, דרך יישומים ייעודיים וטכנולוגיים, שיש עוד אנשים המסתכלים כרגע על אותו מוצר וגם מראים נתונים בלייב על מכירות באתר, מציגים מכירות טובות יותר. לחלופין תוכלו להציג נתוני מלאי מצומצמים על פריטים פופולאריים. תנו לגולשים ולקהל היעד שלכם לדעת שהם ממש לא היחידים הבוחנים את המוצר המסוים הזה כרגע ושעוד ועוד אנשים קונים דרככם בחג המכירות הנוכחי. זה עובד כי מדובר גם על הוכחה חברתית לרלוונטיות ולרכישות בפועל וגם כי זה יוצר תחושת דחיפות, לקנות את המבצע לפני שייגמר. תוסף מומלץ לוורדפרס הוא NotificationX שמתחבר למכירות באתר ומראה אנשים שקונים:

4. יצרו דפי נחיתה ספציפיים לאירועי המכירות

דף נחיתה מעולה, מדויק ואשר נותן מענה איכותי למה שהגולשים מחפשים ישיג יותר המרות. לכן לחגי המכירות התחרותיים של Q4 צרו דפי נחיתה ספציפיים לכל אירוע מכירות שאתם מריצים ובהתאם לצורך ולמאפייני החנות שלכם – דפי נחיתה ספציפיים למותגים או קטגוריות מסוימות. כך אתם מאוד מדויקים לגבי הסיבה מדוע גולש הגיע אליכם, אתם מיד מכניסים אותו למיינדסט הנכון וכך קל יותר להמיר אותו ללקוח משלם. אפשר להכווין מיד לדפי נחיתה ספציפיים למותג או לקטגוריה בחנות שלכם ואפשר להכווין לדף נחיתה מקדם רכישה באמצעות פופ-אפ מותאם לפרופיל המשתמש של הגולש בעמוד הבית. הנה דוגמא לדף מבצעים שעשינו ב-2020

5. תדאגו לאפשרויות סינון יעילות וידידותיות למשתמש!

חשוב מאוד לדאוג לסינון יעיל וידידותי למשתמש של המוצרים השונים באתר המכירה שלכם, מה שמשפר את חוויית המשתמש של החנות הדיגיטלית ולכן גם את המכירות ללקוחות חדשים וחוזרים. באתר חייב שיהיה אפשרויות סינון כדי למצוא את המוצר שהגולש מחפש – מבחינת קטגוריה, מידה, סוג, סגנון וכיוצא באלו. התוסף YITH WooCommerce Product Filter מציע מגוון רחב של אפשרויות סינון מוצרים.

 

6. הפעילו פופאפים שאי אפשר להישאר אליהם אדישים

אם פעם פופ-אפים היו דבר סופר מטריד עבור הגולשים ונחשבו לנוהג אסור לגמרי עבור אתרים שרצו לספק חוויית משתמש איכותית וגם לא "לעצבן" את גוגל, היום המצב מעודן, מדויק ומתקדם יותר. שימוש חכם בפופ-אפים הוא לגמרי רלוונטי כיום, בעזרת כלים טכנולוגיים מעולים ומחשבה מקדימה על הנושא. פופ-אפ איכותי לגמרי יכולה לשפר המרות ורכישות ואף לגרום לגולשים לרכוש עוד מעבר למוצרים שעבורם הגיעו לאתר שלכם. אבל הפופ-אפים חייבים להיות סופר יעילים, מדויקים ומתוזמנים כדי לעבוד ולא להפוך לגורם מפריע. אני מאוד אוהב להשתמש ב-Poptin כפופאפ לאתר, במידה ויש לי וורדפרס, אני משתמש בתוסף פופאפ שמגיע עם האלנטור

7. ודאו שהניווט באתר נוח למשתמש

מעבר לאתר שמותאם למובייל, שעובד מהר ומעוצב בצורה מרשימה אך ידידותית למשתמש, קריטי לוודא כי הניווט באתר ובין קטגוריות וסוגי מוצרים שונים קל, אינטואיטיבי ומספק חוויית וממשק משתמש מעולים. 80% מהמבקרים יינטשו אתר שקשה לנווט בו וקשה למצוא בו מוצרים בחיפוש פשוט! את האופטימיזציה הזו יש לבצע כמובן לפני תקופת חגי הקניות, באמצעות כלי אנליטיקס, מפות חום, יישום כלים לתוצאות חיפוש פנימי מהירות ויעילות, חלוקה נכונה וחכמה של קטגוריות ושל המוצרים בתוך הקטגוריות, הפעלת כלי סינון מוצרים לפי מאפיינים וכיוצא באלו. אני אוהב להשתמש בתוסף תפריטים Max Mega Menu. כאן דוגמא מעולה של טרמינל X, שהאתר מלא במוצרים אבל קל להתמצא בו:

8. צרו חווית שימוש פשוטה ונוחה בדף הרכישה

תהליך הרכישה חייב להיות פשוט, נוח ומהיר, עם מינימום התעסקות וסרבול עבור המשתמש, אחרת גולשים רבים "פשוט" יינטשו את עגלת הקניות שלהם ואתם תפספסו לקוח שהיה ממש רגע מרכישה ותשלום לאתר שלכם. זה נכון כל השנה ובכל מקרה, אבל, במיוחד בחגי הקניות של נובמבר וסוף השנה, גולשים נוטים יותר לרכישות אימפולסיביות ומהירות, ותהליך רכישה מסורבל פוגע בדיוק בזה ויגרום לאובדן רכישות. אחד הפלאגאינים שאני אוהב זה Side Cart For WooCommerce.

סיכום

אלו טיפים מרכזיים, חשובים ומוכחים לשיפור המכירות באתר שלכם לקראת בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ויתר אירועי המכירות של נובמבר ורבעון ארבע בכלל, יש כמובן עוד פעולות שתוכלו לעשות. הפיצו את בשורת המבצעים שלכם בצורה יעילה ורחבה, ודאו שהאתר שלכם עובד מעולה ומהר, הילחמו על עגלות קניות ננטשות ועוד שלל פעולות טכניות ודיגיטליות. בהצלחה ותמכרו המון!

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 

הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

פוסטים נוספים: