אחד הכלים הכי מושמצים בפרסום בפייסבוק הוא ה-Boost Post. הכלי הזה, שמאפשר לכל מנהל עמוד לקדם את העמוד שלו בכמה קליקים, הביא עד היום תוצאות לא טובות והביא כמות של חשיפות ולא איכות ופילוח כמו שצריך – הנה דוגמא למאמר שמסביר למה עדיף להשתמש באדס מנגר ולא בבוסט פוסט לקדם את התוכן שלכם. אבל, בחודשים האחרונים פייסבוק שיפרה את הכלי מאוד ומאפשרת לנו לעשות לא מעט דברים שפעם היינו חייבים לעשות דרך מערכת הפרסום – האדס מנג'ר או הפאוור אדיטור. היום כל מנהל מדיה חברתית חייב להכיר את הכלי הזה בעיקר לקידום תוכן בתקציבים נמוכים. בפוסט הנוכחי אני אסקור כמה מהיתרונות והשינוים שהגיעו לבוסט פוסט בחודשים האחרונים.

מה זה Boost Post?

קידום פוסט דרך העמוד זוהי אופציה לקדם פוסט על ידי לחיצת הכפתור Boost Post בתחתית העמוד. עד לפני שנה האופציות פילוח היחידות היו רק לטרגט לפי אוהדי העמוד וחבריהם, או לטרגט לפי מיקום. בנובמבר שנה שעברה פייסבוק הוסיפה אפשרות גם להוסיף תחומי עניין. ואפשרות לראות לכמה אנשים המודעה תיחשף מתוך הסך כל הכללי של הטירגוט שלנו. הממשק של המערכת היום נראה ככה:

אילו אופציות פילוח יש לנו?

#1. טירגוט רק לחברי העמוד

זוהי אולי האופציה הכי שימושית שפייסבוק הוסיפה – האפשרות לטרגט רק את חברי העמוד וגם להוסיף לזה טירגוט לפי מיקום. למה זה טוב? לדעתי את רוב הפוסטים שאת מקדמים בשביל לקבל יותר חשיפה ומעורבות צריך לקדם רק לקהלים שמכירים את המותג ולא לקהלים חדשים. טירגוט לאוהדים יביא תוצאות מעולות, ויאפשר לנו להגיע לקהל הכי טוב שלנו:

facebook-boost-post5

יתרון נוסף הוא במידה ויש לנו עמוד שפונה למקומות רבים, לקדם פוסט לדוגמא רק לתושבי רמת גם וגבעתיים:

facebook-boost-post11

2#. טירגוט לפי קהל שהגדרנו מראש

אולי השינוי החשוב ביותר שנעשה בממשק, יש לנו אפשרות להשתמש בקהל שהגדרנו בראש (Save Target Group) דרך הפאוור אדיטור ואז לטרגט רק את הקהל הזה:

facebook-boost-post10

איך עושים את זה?

בפאוור אדיטור (אם אתם לא יודעים לעבוד איתו – אתם מוזמנים להרשם לסדנה לפרסום מתקדם בפייסבוק שלנו) בוחרים את האדסט שמכיל את הפילוח שאליו נרצה לכוון את הפוסטים שלנו – נלחץ על הכפתור Save Audience:

facebook-boost-post2

לחיצה על הכפתור תעביר אותנו לקהלים של החשבון, ושם יופיע לנו קהל חדש בשם האד-סט שכולל את הפילוח שלנו:

facebook-boost-post3

יש לנו אפשרות לערוך את הקהל השמור:

facebook-boost-post4

ואז אנחנו יכולים לבחור איזה קהל שאנחנו רוצים: קהל מותאם אישית, לוק-א-לייק, רימרקטינג או כל טירגוט שאנחנו רוצים לקדם באופן קבוע. אחרי שבחרנו נוכל לקדם לקהל הזה את הפוסטים שלנו ב3 קליקים:

facebook-boost-post12

 

באדס מנגר, לוחצים על Audiences:

facebook-boost-post13

ואז ביצירת קהל חדש בוחרים Save Target Group:

facebook-boost-post14

תיצרו כמה קהלים שמורים בחשבון והם יענו על כל הטירגוטים שלכם, בדוגמאות פה ניתן לראות 3 טירגוטים ששמרתי: חברי העמוד, רשימת התפוצה שלי ומבקרים באתר שלי:

3#. טירגוט כללי

פייסבוק מציעה לנו לטרגט אנשים לפי פילוח די בסיסי:

facebook-boost-post9

הפילוח הוא לפי מיקום, גיל ותחומי עניין. בנוסף אנחנו יכולים לתת לקהל הזה שם ולהשתמש בו בעתיד. לדעתי האופציה מומלצץ רק שאנחנו רוצים שהפוסט יגיע לתחומי עניין ממש מסוימים (כמו עמודים של מתחרים):

facebook-boost-post8

4#. מעקב אחרי פיקסלים של המרה

בגרסה החדשה, פייסבוק מאפשרת לנו לעקוב אחרי פיקסלים של המרה, במידה והפוסט שלנו מוביל לאתר שיש בו את הפיקסלי המרה שלנו – יופיע לנו אפשרות לבחור את הפיקסל מהרשימה:

facebook-boost-post6

 5#. תצוגה מקדימה לפוסטים במובייל ובדסקטופ

בכלי החדש יש תצוגה מקדימה איך יראה הפוסט במובייל ובדסקטופ:

facebook-boost-post7

חסרונות

למרות כל השינויים, יש עדין כמה חסרונות שחבל שפייסבוק לא משפרת:

1. לא ניתן לבחור שהמודעה תוצג רק בדסקטופ או רק במובייל – המודעה מגיעה בכל המכשירים ואין לנו אפשרות להגביל אותה

2. האוביקט שאליו פייסבוק עושה אופטימיזציה הוא מעורבות (Engegment) – ובקמפיינים שמביאים תנועה לאתר – קידום פוסטים מסוג לינק, הייתי רוצה שפייסבוק תבחר את האוביקט המתאים

למרות כל זה, נראה שפייסבוק משפרים את הכלי באופן קבוע, ישנו אפילו דיווח על אנשים שראו אצלהם בכלי אפשרות לעשות קהל דומה (lookalike) דרך העמוד.

סיכום

הכלי של קידום הפוסטים דרך העמוד – ה-Boost Post משתדרג והופך להיות כלי עבודה חשוב לכל מי שמעלה תוכן ומקדם אותו, גם בחסכון של זמן מבחינת בניית הקמפיינים וגם מבחינת הטירגוט המדויק שהכלי מציע לבעלי עמודים: אוהדים, וקהל שמור. אם בעבר הכלי הזה היה כלי לאנשים שלא מבינים בפרסום בפייסבוק – היום מנהל מדיה חברתית שלא משתמש בכלי הזה, רק מבזבז לעצמו את הזמן. ניתן להגיע עם הכלי הזה לתוצאות טובות בקידום תכנים בתקציבים נמוכים.

 

אהבתם את המאמר? שתפו!

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!