שיווק באאוטבריין
נתונים שלא ידעתם על משתמשי אאוטבריין בישראל
♥ מספר האנשים בישראל שמשתמשים בפלטורמת שיווק באאוטבריין עומד על 8,412,024 אנשים.
♥ כמה זמן המשתמשים האלו מתעכבים על התוכן?
תלוי מהיכן הם מגיעים: אם הם מגיעים מהדיסקברי (מנוע החיפוש של אאוטבריין) זמן השהיה באתר הוא 05:06 דקות בעוד שזמן השהיה עבור קוראים שמגיעים מחיפוש הוא 3:25 דקות. משתמשים שהגיעו לתוכן מרשתות חברתיות מבלים את הזמן המועט ביותר עם התוכן 03:15 דקות.
♥ באלו מכשירים משתמשים הגולשים?
רובם גולשים במובייל 72%, 25% גולשים בדסקטופ ורק 3% מגיעים מהטאבלט.
♥ אילו תכנים מחפשים הגולשים?
רובם מחפשים נושאים הקשורים לכלכלה ועסקים 25% ובריאות ותזונה 16.6%. בידור (12%) רכבים (7.8%) טכנולוגיה ואינטרנט (7.6%) חדשות (7.4%) טיולים וספורט הם הקטגוריות הפחות פופולריות ועומדות על פחות מ7%.
♥ מה הם אחוזי הנטישה של הגולשים?
ישנה התפלגות מעניינת לפי מקורות ההגעה: דיסקברי 61%, סושיאל 81% וחיפוש 69%
♥ כיצד ניתן למפות את דרכי ההגעה לתוכן?
גם כאן יש התפלגות מעניינת בין שלושת הורטיקילים
53% מכלל הגולשים הגיעו אליו מחיפוש. דיסקברי כאן עם מקום טוב באמצע – 24%. בעוד שהסושיאל הוא עם האחוזים הנמוכים ביותר 23%
♥ ועכשיו בוא נדבר על הפער בין מה שמפרסמים חושבים שמעניין את הקהל שלהם לבין מה שבפועל יעניין את הקהל שלהם.
בתחום החדשות למשל השקיעו המפרסמים במילים הבאות:
- לפיד
- דן
- נתניהו
בעוד שהגולשים התעניינו ב:
- 'יש עתיד'
- שיתוף פעולה
- שנאת נשים
גם בתחום הבידור אנו מגלים פער בין מה שמעניין את הקהל לבין מה שהמפרסמים חושבים שמעניין את הקהל:
אלו הקטגוריות של המפרסמים:
- הסלבס
- לובשות
- לים
וזה מה שמעניין את הגולשים:
- מפורסם
- מפוקפק
- האיש
♥ מניתוח קצר של תוצאות החיפוש ניתן לומר שהמפרסמים חושבים על מונחים ספציפיים וממוקדים בעוד שהקהל חושב במונחים רחבים יותר.
למשל תופעות חברתיות (בקטגורית הבידור "מפוקפק", ו"שנאת נשים" בקטגורית החדשות).
קצת על המעצבת:
עדי צביק בוגרת תילתן, בת 33, מתגוררת בר"ג.
אוהבת זומבה ואת פיג'י החתול (: