logo

077-9978050

Supermetrics – חיבור מקורות נתונים ויצירת דוחות באוטומציה

נתונים הם נכס יקר ערך לעסקים וחברות ולמרות שיש דרכים רבות לאסוף נתונים, בעל העסק או החברה צריך לרכז את כל הנתונים שאסף מהמקורות השונים למקום אחד כדי לייצר ניתוח מעמיק ודיווח מדויק ומסודר. ישנן פתרונות שנועדו להפוך את הנושא של ניתוח נתונים לקל ומהיר יותר. אבל, כדי לייבא ולטעון נתונים למקום אחד מרוכז אתם צריכים להשתמש בכלי דיווח שמעביר נתונים, כמו סופרמטריקס. Supermetrics הוא כלי פופולרי עבור חברות שיווק ומשרדים מכיוון שהוא מספק גם איחוד של כל הנתונים במקום אחד וגם יצירת דוחות בכלי מתוך הנתונים שנאספו. במאמר הזה נעבור על הכלי Supermetrics ונבין כיצד הוא עובד ולמה כדאי לכם להתחיל לעבוד איתו.

מה זה Supermetrics?

סופרמטריקס היא תוכנת API (תוכנת שיתוף מידע בין יישומים) המחברת בין תוכנות. המערכת מחברת נתונים מפלטפורמות שיווק שונות כמו גוגל אנליטיקס, פייסבוק, טיקטוק, וכלי SEO ומעביר אותם למחסן נתונים על גבי המערכת. מחסן נתונים זו מערכת מבוססת ענן המאפשרת לעסקים לאחד נתונים ממספר פלטפורמות ולהשתמש בהם לצורך ניתוח או דיווח. Supermetrics בעצם מבטלת את ייצוא ושינוע נתונים שנעשה בצורה ידנית באקסל או בקובץ Sheets.

בצד השני של הצינור הזה, Supermetrics עוזרת לצוותי השיווק לייצר דוחות מהנתונים שנמשכו לתוך הפלטפורמה. עם המערכת הזאת, חילוץ הנתונים מתבצע באופן אוטומטי, כך שלצוותים יש יותר זמן להתעסק בניתוח הנתונים, יצירת הדוחות והסקת מסקנות רלוונטיות להמשך תהליך השיווק.

העברת נתונים עם סופרמטריקס

Supermetrics מאפשרת לכם לייבא כל נתון מדיד או KPI לבחירתכם ממגוון פלטפורמות שיווקיות כדי לייצר דוחות, להעביר אותם למחסן הנתונים במערכת של סופרמטריקס או להעביר אותם למקום אחר. כדי להעביר נתונים אתם צריכים להיות בעלי גישה במערכות הללו. שימו לב ש-Supermetrics אינה מספקת גישה למערכות ואתם צריכים לוודא שיש בבעלותכם את האפשרות להעביר נתונים אלו. כדי להעביר נתונים עם Supermetrics אתם צריכים:

  1. ליצור יעד – מחסן נתונים או פלטפורמה אחרת לאחסון נתונים.
  2. ליצור העברה – העברת נתונים ממקור הדאטה אל היעד. ניתן לתזמן את ההעברה כדי לבצע העברות אוטומטיות.
  3. שאיבת נתונים היסטוריים – לייבא נתונים ישנים, זה תלוי במקורות שמהם אתם שואבים נתונים וברמת החשבון שיש לכם בסופרמטריקס.

לאחר שתשלימו את ההגדרה הראשונית, תוכלו לעקוב אחר מצב העברות המידע שלכם ולקבל התראות אוטומטיות למייל על כל שגיאה או העברה מוצלחת שהתקבלה. בנוסף, Supermetrics מספקת לכם סכמות סטנדרטיות מפורקות עבור מקורות הנתונים שבהם אתם יכולים להשתמש.

שיווק דיגיטלי עם סופרמטריקס

Supermetrics הוא גם פתרון פופםולרי ליצירת דוחות שיווקיים מבוססי נתונים ממגוון מקורות. ל-Supermetrics יש כיום אפשרות חיבור למאות מקורות נתונים בתחום השיווק הדיגיטלי, אך לא ניתן ליצור גרפים וטבלאות להצגת הנתונים עם מערכת סופרמטריקס בלבד, אלא צריך לייצא את הנתונים למערכת ליצירת דוחות כמו Google Data Studio. רוב המשתמשים יעדיפו להשתמש בגוגל סטודיו ככלי להצגה חזותית של הנתונים שמתאספים בסופרמטריקס מכיוון שהוא כלי מקצועי מאוד שפותח על ידי חברת Google והוא כלי מקיף ומקצועי ליצירת דוחות.

סופרמטריקס כל הקמפיינים

חיבורים ואינטגרציות מובילות במערכת Supermetrics

המערכת של Supermetrics עוזרת לעסקים לאגד נתונים מיותר מ-100 פלטפורמות שיווק ומכירות באמצעות מגוון כלי דיווח וניתוח. רוב החיבורים שנתמכים על ידי המערכת של סופרמטריקס מגיעים מהתחומים הבאים:

  • פרסום ממומןפייסבוק אדס מנג'ר, גוגל אדס, מערכת המודעות של אמזון, טיקטוק אדס ועוד.
  • ניתוח אתריםגוגל אנליטיקס, Adobe אנליטיקס, גוגל אנליטיקס 4 ועוד.
  • ניתוח מובייל ואפליקציות – רשת הקהלים של פייסבוק ונתוני הציבור של Apple
  • רשתות חברתיות – פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר.
  • כלי SEOגוגל סרץ' קונסול, גוגל מיי ביזנס, Ahrefs ועוד.
  • פלטפורמות איקומרס – שופיפיי, קלאביו, סטרייפ ועוד.
  • אימייל מרקטינג – קלאביו, מיילצ'ימפ, SendInBlue ועוד.
  • מכירות – HubSpot, סיילפורס, CallRail ועוד.


בנוסף, Supermetrics מפתחת כל הזמן חיבורים לפלטפורמות ומערכות נוספות. משתמשים בסופרמטריקס יכולים להגיש בקשה ליצירת חיבור חדש שהם צריכים או לבדוק את הצהרות הפיתוח של החברה ולראות אם חיבורים למערכות שבהן הם משתמשים נמצאים כבר בפיתוח.

סופרמטריקס קמפיינים גוגל

תבניות לדוחות בסופרמטריקס

Supermetrics מציעה מספר מוגבל של תבניות לייצור דוחות בהם אתם יכולים להשתמש. תבנית היא בעצם דוח שהוכן מראש עם כל המידע הדרוש ליצירת דוח שיווקי במספר ערוצים או ערוץ בודד. לדוגמא, תבנית דוח של גוגל אדס נטענת מראש עם כל המדדים ומדדי KPI הדרושים להערכת הקמפיין שלכם ב-Google Ads. אתם פשוט מחברים את חשבון גוגל אדס שלכם והדוח מתמלא באופן אוטומטי. בחיבור של דאטה סטודיו עם סופר מטריקס אתם תקבלו מספר אפשרויות של תבניות דוחות לשימוש.

כמה עולה Supermetrics?

סופרמטריקס מציעה בסך הכל 15 תוכניות תמחור משתמשים יכולים לבחור מהם כדי לקבל מענה לצרכים העסקיים של החברה או העסק. התמחור מבוסס על היעד שאליו אתם רוצים להעביר את הנתונים שאיחדתם הפלטפורמה. התמחורים כוללים:

  • כלי הדמיה (Visualization Tools) – כמו Looker Studio, Google Data Studio וכו'.
  • גליונות אלקטרוניים – כמו אקסל וגוגל שיטס.
  • מחסני נתונים (Data Warehouses) – כמו Google Biq Query, Redshift וכו'.
  • מקורות אחסון נתונים (Data Lakes) – כמו Google Cloud, Amazon S3 וכו'.


ל-Supermetrics משלמים בתשלום קבוע, כך שאין עמלות נוספות או עלייה במחיר עקב שימוש נוסף, יעיל מאוד מכיוון שאתם יודעים תמיד על מה אתם משלמים ומה החבילה כוללת. החיסרון המרכזי בתמחור של סופרמטריקס הוא שבחלק מהחבילות המפורסמות עם מחירים לא תמצאו מחיר עבור יעדים מסוימים שאולי רלוונטים עבורכם ולכן אחרי תשלום לחבילה ראשונית תצטרכו לשלם תשלום נוסף עבור יעד שאינו קיים בחבילה שלכם. לדוגמה – אם אתם טוענים נתונים מ-Snowflake ורוצים להציג אותם ב-Looker Studio, עליכם לשלם עבור 2 היעדים.

למי מומלץ להשתמש במערכת של Supermetrics?

סופרמטריקס היא בחירה טובה עבור עסקים וחברות שמחזיקים צוותי שיווק In-House ועבור חברות פרסום שצריכות לייצא דוחות חודשיים ללקוחות. היכולת של Supermetrics לקחת נתונים ממגוון מקומות ולהעביר אותם אוטומטית למערכת ויזואלית שמייצרת דוחות מקטינה משמעותית את זמן העבודה בהכנת הדוח ובהבנה שלו. טעינת הנתונים לכלי כמו Google Data Studio יעזור לכם ולמי שצופה בדוחות לענות על שאלות שיווק בסיסיות שיש לכל עסק. היכולת של Supermetrics להעביר נתונים מכלי שיווק לכלי ויזואלי של יצירת דוחות הופך את ניהול הלקוח למשימה שלוקחת הרבה פחות זמן ומאמץ במערך של חברות ומשרדי שיווק.

לסיכום - האם כדאי להשתמש בסופרמטריקס?

הוצאת נתונים ממערכות והצגה שלהם זו דאגה מוכרת בתחום השיווק הדיגיטלי, בעיקר למנהלי סוכנות פרסום שצריכים לבנות עשרות ולעיתים גם מאות דוחות חודשיים עבור לקוחות. המערכת של סופרמטריקס מאפשרת לכם לשאוב מידע רלוונטי, כולל מדדי KPI ממערכות הפרסום השונות ולהעביר את כל המידע בצורה ויזואלית למערכת נוספת לייצור דוחות (כמו למשל Google Data Studio). השימוש במערכת מונע ממכם בעצם העברה ידנית של כל הנתונים ועוזר לכם להבין איפה אתם נמצאים מבחינת ביצועי הקמפיינים שלכם בפלטפורמות השונות ועוזר לכם לייצר דוחות רלוונטיים עבורכם או עבור הלקוחות שלכם.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla