Data Studio – כלים מתקדמים בדאטה סטודיו שאתם חייבים להכיר

במדריך הקודם – Data Studio – מדריך דאטה סטודיו למתקדמים, למדנו איך לעבוד עם כלי הדוחות של גוגל, דאטה סטודיו, ומערכת חיבור למידע חיצונית בשם Supermetrics, הסברנו צעד אחר צעד איך לבנות דוחות מפורטים ומעוצבים מאפס. בנוסף, בפוסט הטמפלטים הכי מומלצים ל-Data Studio, הכנו רשימה של כמה תבניות יפות ויעילות במיוחד ל-Data Studio. את התבניות ניתן להוריד באופן מיידי ולהתחיל לעבוד עליהן כבר עכשיו

במדריך זה, אני אציג רשימה של כלים מתקדמים שניתן להשתמש בהם ב-Data Studio כדי לקחת את הדוחות שלכם לרמה הבאה.

1. הטמעת תוכן חיצוני - URL Embed

בתוך הכלי Data Studio, בעזרת הפיצ'ר URL Embed ניתן להטמיע בדוח קבצי גוגל דוקס, גוגל שיט, סרטונים מיוטיוב ואפילו דפי אינטרנט. התוכן המוטמע הוא אינטראקטיבי ולכן הוא יותר שימושי מאשר צילומי מסך.

כדי להטמיע לינק ניתן ללחוץ "insert" או על הקיצור דרך שנמצא בסרגל הכלים.

 
הטמעת תוכן חיצוני ב-Data Studio

לאחר מכן פשוט מדביקים את הכתובת. יש אינסוף דברים שאפשר להטמיע, בדוגמה שלנו ניתן לראות קובץ גוגל שיט שנמצא בתוך הדוח.

דוגמא להטמעה ב-Data Studio

2. פילטר לפי טווח תאריכים - Date range filter

Data Studio מאפשר לכם בעזרת פילטר של טווח תאריכים לתת ללקוח את האפשרות לראות נתונים של הקמפיינים מזמנים שונים.
לצורך הדוגמה, אחד הלקוחות שלכם מבקש שתהיה לו אפשרות לראות נתונים מהסופ"ש האחרון, בעזרת פילטר זה תוכלו לתת לו גישה לשנות את התאריכים של הדוח.
בוחרים את הדף שבו נרצה לתת ללקוח את האפשרות לשלוט בתאריכים, לוחצים על Add a control ולאחר מכן גוררים את הפילטר לדוח.
לוחצים על תיבת התאריכים ובוחרים את התאריכים הרלוונטים.

פילטר לפי טווח תאריכים ב-Data Studio

שימו לב שכל טבלה אשר נמצאת בדוח היא על מצב Auto, אם זה יהיה על Custome אז הפילטר  לא ישפיע על הטבלה.

מצב auto ב-Data Studio

3. פילטר לפי מקור מידע - Data Source Filter

עוד פיצ'ר שנותן גמישות מלאה. בדומה לפילטר טווח תאריכים, הפילטר הזה נותן את היכולות לפלטר את הדוח לפי מקור תנועה. לא רק שזה חוסך זמן לבנות מחדש את אותו דוח למקורות תנועה נוספים, הכלי גם נותן את היכולות לשלוט בשיתוף המידע לקבוצות שונות.

פילטר לפי מקור מידע ב-Data Studio

לוחצים על Add a control ולאחר מכן לוחצים על Data Control:

 
Data Control

שימו לב שעד עכשיו הפילטרים היו ברמת הדף ולא ברמת הדוח.  כדי שהפילטרים יהיו ברמת הדוח, לוחצים קליק ימני על הפילטר הרלוונטי ולאחר מכן לבחור ב "Make report level".

פילטרים ברמת הדוח ב-Data Studio

4. מיזוג מקורות מידע - Blend Data

תכירו את אחד הפיצ'רים היותר עוצמתיים  שיש בדאטה סטודיו – Blend Data. במשפט אחד – פיצ'ר שנותן לנו למזג נתונים מכמה מקורות מידע שונים ולשים אותם תחת טבלה אחת.

כדי להמחיש את הכלי אני אתן לכם דוגמה פשוטה:
יש לנו קמפיין בפייסבוק וגוגל. איך אני מציג את הנתונים של הקמפיינים תחת טבלה אחת? הרי שני הסוגים של המידע מגיעים משני מקורות מידע שונים. הBlend data נוצר, כדי לעזור לנו למזג מידע מכל הקמפיינים לטבלה אחת.

לפני שנצלול לנושא – לחלק מאנשים זה יכול להיות מורכב מידי, מבטיח לפשט את זה, אז תישארו איתי.

 

איך עושים את זה?

 

ראשית, מוודאים ששני מקורות המידע שנרצה למזג מחוברים לדוח. לאחר מכן מוסיפים טבלה לדוח.

 

מיזוג מקורות מידע ב-Data Studio

לוחצים על Blend Data ולאחר מכן יפתח לנו החלון הבא:

Blend Data ב-Data Studio

1. בחרו שם למקור מידע החדש.
2. בחרו את המקורות מידע.
3. בחרו את ה- join key – כדי לערבב שני מקורות תנועה שונים, צריך שיהיה דיימנשן אחד שהוא משותף לשני מקורות התנועה. אם הjoin key קיים בשני המקורות, הוא יהפוך לירוק, אם אחד מהם לא קיים אז נקבל צבע אדום. שימו לב שהjoin key לא חייב להיות באותו שם.
לאחר שבחרנו את הjoin key, המשך התהליך אמור להיות מוכר.

4. בחרו את הדיימנשן והמטריקות שנרצה לראות עבור המקור תנועה הראשון ולאחר מכן עבור מקור המידע השני.

 

והנה לכם דוגמה לבלנד דאטה – טבלה אחת שמראה לי את כמות הכסף שיצא משני מקורות שונים (פייסבוק וגוגל).

דוגמא ל-Blend Data

5. שדות מחושבים - Basic calculated field

לפעמים המערכת לא תספק לנו את הנתונים שאנחנו צרכים ולכן נוצרה האפוצייה של שדות מחושבים. לדוגמה – במקום ליצור עמודה שמציגה את הלידים שהגיעו מטופס לידים ועוד עמודה שמציגה את כמות הלידים שהגיעה מהאתר, ניתן ליצור מטריקה שמחשבת את כמות הלידים שהתקבלו בסה"כ.
לוחצים על Add metric ולאחר מכן על Create Field:

שדות מחושבים ב-Data Studio

לאחר מכן יפתח המסך הבא:
– בוחרים שם למטריקה החדשה
– בוחרים את החישוב שנרצה לעשות, בדוגמה שלי בחרתי לייצרחשב כמה לידים הגיעו מהאתר ומהטופס לידים.

בחירת שם למטריקה חדשה ב-Data Studio

וזאת המטריקה שנקבל:

דוגמא למטריקה בData Studio

6. פונקצית CASE

 

תכירו את אחת הפונקציות היותר חזקות שיש בדאטה סטודיו – פונקציית CASE.

פונקציית CASE מחזירה דיימנשן ומטריקות על בסיס משתנים קיימים. השימוש הנפוץ בפונקציה הוא יצירת קבוצות חדשות של נתונים. ניתן להשוות את פונקציית CASE לפונקציית IF באקסל.

הטבלה למטה מציגה את כמות היוזרים לפי מדינות. אני רוצה לחלק את כל המדינות שיש בטבלה ל3 קבוצות:
קבוצה ראשונה – North Amrica
קבוצה שנייה – Europe 
קבוצה שלישית – Other 
 
נצליח לעשות את זה בעזרת פוקנציית CASE.
פונקציית ה-Case ב-Data Studio

עורכים את מקור המידע ולאחר מכן לוחצים על "Add a Field":

עריכת מקור מידע ב-Data Studio

בוחרים שם לשדה ולאחר מכן בונים את הפונקציה. 

 אני פותח את הCASE עם WHEN וכותב את התנאי הראשון שהוא "Country", לאחר מכן אני מוסיף IN שזה בעצם אומר לדאטה סטודיו מה נכנס תחת התנאי הראשון. לאחר שהכנסתי את המדינות אני סוגר את הסוגריים מוסיף THEN ולאחר מכן מוסיף את התוצאה שאני רוצה לקבל.

בחירת תנאים

ככה תראה התוצאה הסופית:

תוצאה סופית של Data Studio

קוד הנחה של 20% ל-Supermatrics

Supermetrics הינה חברה המייצרת מוצרים שמאפשרים להתחבר למקורות מידע שונים ולשלוף את המידע ישירות לאקסל, Google Sheet ולדאטה סטודיו. המערכת פופולרית מאוד ונחשבת היום כסטנדרט בשוק. ניתן לעשות אינטגרציה עם פייסבוק, אינטסגרם, לינקדין ועוד עשרות מקורות מידע אחרים.
נכנסים לאתר של סופרמטריקס ובוחרים את את התוכנית שנרצה לקנות. שימו לב שכל חבילה מציעה כמות מוגבלת של חיבורים:
 
סופר מטריקס

סיכום

במדריך עברנו על כמה כלים מתקדמים שהמערכת מציעה בשביל לעשות דו"חות ברמה גבוהה ולחסוך לך זמן ועובדה. אבל חושב להגיד שהמדריך טוב, אבל ככל שתתרגלו יותר, תחקרו לעומק את הכלים, ככה תשלטו טוב יותר בהכנת הדוחות. אני ממליץ בחום לחקור לעומק את פונקציית קייס ואת בלנד דאטה מכיוון שכל אחת מהפונקציות כוללת המון אפשרויות.

קצת עליי

גיא בן שבת, בן 26, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים דיגיטליים.

guyb

פוסטים נוספים: