גוגל לעסק שלי: הדרך שלכם לקבל לידים רותחים ואיכותיים בחינם

לכל העסקים בעולם יש צורך במשהו אחד בסיסי – לקוחות. הרי עסק בלי לקוחות הוא לא יותר מתחביב. יש הרבה דרכים להביא לקוחות לעסקים, אבל כשענקית הטכנולוגיה, גוגל, מקדישה פיצ'ר אחד מיוחד לנושא הזה – אי אפשר להתעלם מזה. הפיצ'ר הזה הוא כמובן "גוגל לעסק שלי" (שמוכר יותר בשם הלועזי שלו Google My Business). למרות שמדובר בכלי שנועד לחבר בין לקוחות לבין עסקים, הרבה עסקים בישראל לא מעניקים לו את היחס שמגיע לו.

בהמשך המאמר הזה אחלוק אתכם את הכלים העיקריים לקידום של "גוגל לעסק שלי", אבל לפני כן, בואו נבין רגע יותר לעומק את הכלי המטורף הזה שגוגל מעניקה בחינם לעסקים.

מה זה גוגל לעסק שלי?

“גוגל לעסק שלי" נולד כחלק מגוגל מפות, ונועד לאפשר לגולשים לאתר עסקים מקומיים לשירותים שונים שהם מחפשים במנוע החיפוש הגדול בעולם. אם בשלב הזה אתם אומרים לעצמכם שלהיות במפות של גוגל זה נחמד אבל לא מביא לקוחות, דעו לכם שאתם א' – טועים. ב' – מאז שגוגל פרסמו את הפיצ'ר הזה לראשונה, הוא קיבל כמה וכמה סטרואידים שהופכים אותו למגנט לידים מטורף לעסקים.

בהמשך אתייחס לדרך שבה "גוגל לעסק שלי" עושה את זה, אבל בינתיים כדאי לדעת שמדובר במגנט לידים של ממש, שיכול להביא לעסק שלכם לידים חמים ולקוחות עם כוונת קנייה גבוהה מאוד. בנוסף, הוא גם מקצר מאוד את הזמן שבין הרגע שבו הגולש מגלה לראשונה את העסק שלכם, ועד הרגע שבו הוא שולף את האשראי ומשלם לכם. בדרך כלל, שיחות של לקוחות שמגיעים לעסק באמצעות הפיצ'ר הזה, מתחילות ישר בתכל'ס: "כמה זה עולה?", "מתי אפשר לבוא?" וכו'.

מה היתרונות של גוגל לעסק שלי?

יתרון ראשון: חשיפה

לגוגל לעסק שלי יש כמה יתרונות מאוד ברורים, והם מתחילים בחשיפה האדירה שהעסק שלך יכול לקבל. למעשה, בחלק גדול מהפעמים שגולש מחפש בגוגל שירות או מוצר מסוים, התוצאות האורגניות הראשונות שהוא יראה הם של "גוגל לעסק שלי". למעשה, ישנם לא מעט מקרים שבהם עסקים משקיעים אלפי ועשרות אלפי שקלים בקידום האתר שלהם, אבל הם זוכים להרבה פחות חשיפה מאשר עסקים שקידמו את הדף העסקי של "גוגל לעסק שלי".

גוגל לעסק שלי

יתרון שני: חימום לידים

כשאנחנו לא מכירים עסק שמציע שירות או מוצר שאנחנו רוצים, יכול מאוד לעזור לקבל המלצות מלקוחות קודמים. גוגל לעסק שלי מציע לגולשים לראות בקלות ובמהירות מה הלקוחות הקודמים חושבים על העסק. זה בא לידי גם בדירוג כוכבים (מאחד ועד חמש), וגם בחוות דעת מילולית. לעסקים ולעצמאים זה דבר נפלא, הרי אם יש משהו שלקוחות רוצים לפני שהם רוכשים שירות או מוצר מסוים זה לדעת שמדובר בשירות או במוצר טוב. הם רוצים לדעת שמדובר בעסק אמין ובנותן שירות מעולה. לכן, ביקורות ודירוגים יכולים לעשות פלאים בכל מה שקשור לחימום הליד.

גוגל לעסק שלי

יתרון שלישי: הנעה לפעולה

אחרי שהלקוח הפוטנציאלי נחשף לעסק שלך ואפילו מרגיש בטוח לקבל ממך שירות בזכות הביקורות והדירוגים שלך בגוגל מיי ביזנס, הגיע הזמן להפוך אותו מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם. הצעד הראשון נמצא בידיים של הלקוח – לפנות אל העסק. גוגל לעסק שלי מסייע לך גם כאן: כפתורי הנעה לפעולה ברורים ויעילים, שנועדו לגרום ללקוחות הפוטנציאליים להתקשר אליך, להיכנס לאתר או לנווט לעסק שלך!

כפתורי ההנעה לפעולה משתנים גם בהתאם לקטגוריית העסק וגם בהתאם לצורת החיפוש של הגולש. לדוגמא, כפתורי ההנעה לפעולה במסעדות יהיו בדרך כלל לצפייה בתמונות. הסיבה לכך ברורה: גם גוגל יודע שאנחנו אוכלים עם העיניים. כשהלקוח מחפש שירות או מוצר בסמארטפון שלו, כפתורי ההנעה לפעולה יהיו טלפון. פשוט וקל. אבל אם הוא מחפש את אותו חיפוש במחשב, כפתורי ההנעה יהיו כניסה לאתר האינטרנט. גם במקרה הזה, גוגל כבר מבין את הראש של הגולש ומתאים את עצמו כדי להקל על הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

יתרון רביעי: תחרות קלה מאוד

כאן אנחנו כבר נכנסים לשטח שהוא מאוד מקומי, כאן בישראל. קידום עסקים בגוגל לעסק שלי נמצא עדיין בחיתולים, והרבה עסקים בכלל לא מבינים את החשיבות של הפיצ'ר המטורף הזה, שנועד להביא להם עוד לקוחות.

כל משווק יודע שאנחנו נמצאים כל הזמן בתחרות. השאלה היא תמיד איפה אוכל להשקיע כמה שפחות, כדי לקבל כמה שיותר. בגוגל כמו בגוגל, ברגע שאתם תופסים מקום טוב בתוצאות החיפוש, אתם תישארו שם עד שמישהו אחר יהיה יותר טוב מכם בקידום העסק שלו.

העניין הוא, שבגלל שאין תחרות גדולה ב"גוגל מיי ביזנס" כאן בישראל, יהיה לכם יחסית קל להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ולהישאר שם! אני מבטיח לכם שברגע שתצליחו לעשות את זה, אתם לא תצליחו להבין איך לא עשיתם את זה עד עכשיו.

יתרון חמישי: גוגל לעסק שלי הוא חינמי!

יש לא מעט משווקים ועסקים שיודעים בדיוק כמה הם הוציאו על קידום ממומן בשביל להשיג ליד, מה ה-ROI ובאופן כללי כמה עולה להם ליד. בגוגל לעסק שלי, כל ליד – טלפון של לקוח, כניסה לאתר או ניווט לעסק – הוא חינם לחלוטין! את ההזדמנות הזאת כבר באמת חבל לפספס.

דגשים ליצירת דף עסקי מנצח בגוגל לעסק שלי

טיפ ראשון: מחקר מילות מפתח

הדרך שלך להביא  הכי הרבה לקוחות עם גוגל מיי ביזנס היא להגיע לראש תוצאות החיפוש. כדי לעשות את זה, צריך לעשות מחקר מילות מפתח, ממש כמו עבודת SEO רגילה. יחד עם זאת, בגלל שמדובר בשוק עם תחרות הרבה יותר קלה מאשר קידום אתרים, אפשר להסתפק גם במחקר מילות מפתח די בסיסי:

אם אתם יועצים עסקיים, כתבו "יועץ עסקי" בגוגל, ותראו מה עולה לכם בתוצאות. יש שם מפה קטנה וכמה עסקים? מעולה!

עכשיו גללו למטה, ותראו מה גוגל מציע לכם ב"חיפושים קשורים". לחצו על החיפושים השונים, ותראו אילו עסקים עולים לכם בגוגל מיי ביזנס. בחרו את מה שהכי מתאים ואת מה שנראה עם התחרות הקלה ביותר.

טיפ שני: סדר ועקביות

אחד הדברים שיקפיצו את הדף העסקי שלך בגוגל בכלל לא נמצא בתוך הדף העסקי, אלא במקומות שונים ברשת: ודא שהעסק שלך מופיע בכמה שיותר אתרים רלוונטיים, וחשוב לבדוק שהפרטים שם זהים לפרטים שמופיעים בגוגל מיי ביזנס.

הדברים החשובים ביותר הם: שם העסק, הכתובת והטלפון. ודאו שהפרטים האלה מדויקים עד כמה שאפשר.

טיפ שלישי: תנו לגוגל את מה שהוא אוהב

גוגל הוא מכונה ענקית שצמאה לכל מידע שהיא רק יכולה להשיג, ואתם רוצים לתת לה את המידע הזה. המכונה הענקית הזאת רוצה לדעת איך הכל נראה, מבפנים ומבחוץ, וכל מה שיוכל לעזור לה להבין את העולם האמיתי.

נצלו את זה: העלו תמונות של הבניין בו העסק נמצא, צלמו את דלת הכניסה, את העובדים, את הצוות בזמן העבודה, את המשרדים מבפנים וכל דבר כזה. גוגל יגיד לכם תודה וייתן לכם מקום יותר טוב בתוצאות החיפוש.

סיכום

בשורה התחתונה, גוגל לעסק שלי הוא מגנט לידים משומן היטב שאתם לא רוצים לפספס. העובדה שהתחרות בו קלה מאוד ושהוא חינם – צריכה לגרום לכל אחד מכם להקים גוגל לעסק שלי ולטפח אותו. הניסיון שלי מלמד שזה הנכס הדיגיטלי האורגני שמביא את התוצאות המהירות ביותר.

כותב המאמר

נדב רייפר, בן 38 מתל אביב. מקים סוכנות myGMB לקידום עסקים בגוגל ולייצור לידים לעסקים באמצעות "גוגל לעסק שלי". מייצר נכסים דיגיטליים בעולם ה-LeadGen עבור בעלי מקצוע שונים.

נדב רייפר

פוסטים נוספים: