logo

077-9978050

הכירו את Ahrefs – תכונות נוספות מומלצות בכלי וטיפים מתקדמים

במערכת של Ahrefs ניתן למצוא כלים נוספים שעוזרים לנו לסרוק אתרים בצורה טובה יותר ולפרק את סריקת האתר לגורמים רלוונטים. ככה אנחנו מנתחים את האתר בצורה טובה יותר ומצליחים להסיק את המסקנות הדרושות לנו כדי לקדם אתרים יותר טוב. בפרקים הקודמים של ניתוח הכלי Ahrefs, עברנו על ניתוח קישורים, מחקר מילות מפתח, מחקר תוכן, ניתוח מילות מפתח אורגניות ועוד. בחלק האחרון נתמקד בתכונות נוספות שיש בכלי שלא שייכות לאף קטגוריה אבל הן מספקות עבורנו אפשרויות ניתוח יעילות מאוד.

כדי להכיר לעומק את המערכת של Ahrefs אני ממליץ לקרוא את סדרת המדריכים שלנו כל המערכת: Ahrefs – היכרות עם כלי SEO ומילון מונחים ו-Ahrefs – כלי לניתוח קישורים.

דומיינים מתחרים - Competing Domains

האפשרות של דומיינים מתחרים בכלי של Ahrefs נותנת לכם סקירה של אתרים מתחרים שמתחרים איתכם על דירוג בגוגל של אותן מילות המפתח. ככה תדעו מי מתחרה נגדכם בתוצאות האורגניות בגוגל וכמה אתם קרובים לעקוף אותו בדירוג או להפך. בניתוח הזה תוכלו לראות את מספר מילות המפתח הזהות בין האתרים, את אחוז מילות המפתח שזהה בין האתרים, את מספר המילים שייחודי לכם ואת מספר המילים שייחודי למתחרה. אפשרות זו מעולה עבור מקדמי אתרים שקיבלו לקוח חדש עם אתר חדש לעבוד עליו, ככה תוכלו לקבל בלחיצת כפתור סקירה של המתחרים הכי פופולריים שלך ואלו שמכוונים לאותן מילות מפתח באתרים שלהם.

דומיינים מתחרים

פערי תוכן - Content Gap

באפשרות של Content Gap במערכת של Ahrefs, אתם יכולים לקבל סקירה של ההבדלים בתוכן בין האתר שלכם לאתרים של מתחרים. אם לדייק, ההבדל המשמעותי שניתן למצוא באפשרות זו אלו המילים שבהם אתם מדורגים בגוגל והמתחרים שלכם לא (כמובן שאתם יכולים לבדוק גם הפוך על ידי היפוך של כתובות האתר בתמונה למטה. מומלץ לשים כמה שיותר אתרים בסריקה הזאת, מה שיעזור לכם למצוא מילות מפתח שהמתחרים שלכם מקבל בהם דירוג ואתם לא. כפי שניתן לראות בתמונה, אני הכנסתי שלושה מתחרים ישירים של האתר שלי ובאמצעות הסריקה מצאתי כ-350 מילות מפתח שהמתחרים שלי מדורגים בהם ואני לא.

content gap

ניתוח מורחב לאתר - Site Audit

האפשרות Site Audit בתוך Ahrefs מאפשרת לנו לעקוב בצורה מבוקרת ולאורך זמן על ידי יצירת פרויקט ספציפי עבור כל אתר שאחריו נרצה לעקוב. בנוסף, האפשרות Site Audit משמשת כאלטרנטיבה ויזואלית לתוכנה Screaming Frog ובעצם מציגה בתוך המערכת ניתוחים מורחבים על הדפים באתר, על הלינקים החיצוניים ופנימיים, סקירה על בעיות באתר, הפניות רידיירקט שלא מובילות לשום מקום, דפים חסומים על יד קובץ robots או דפים שחלים עליהם התג noindex ועוד.

site audit

מודעות בתשלום - Paid Search

למרות שהמערכת של Ahrefs תוכננה במקור עבור קידום אתרים אורגני בלבד, היא עדיין כוללת בתוכה כמה תכונות שעוזרות לנו להבין איזה קידום ממומן מתבצע באתר. על מנת לקבל ניתוח מורחב של המודעות בתשלום של אתר מסויים לאחר הזנת ה-URL, חזרו לתצוגה הקודמת על ידי לחיצה על Overview ואז לחצו על Paid Search.

פרסומות בתשלום

בניתוח שמופיע לכם בהמשך הדף אתם תוכלו לראות אילו מודעות באתר מייצרות עבורו הכי הרבה תנועה. בנוסף, אם תרצו לקבל התפלגות מורחבת של המאפיינים של המודעות בתשלום באתר מסוים, בתפריט בצד שמאל מתחת לאפשרות Paid Search אתם יכולים לבחור ב-Paid Keywords, ב-Ads או ב-Paid Pages כדי לקבל סקירה מורחבת יותר.

התראות - Alerts

התראות במערכת של Ahrefs מועילות עבורכם אם אתם מבצעים מעקב אחר המתחרים שלכם ואחר מילות המפתח שלהם או הדפים באתר שלהם. באמצעות האפשרות של התראות אתם יכולים לבקש מ-Ahrefs לשלוח לכם מייל בכל פעם שאתם או מתחרים שלכם מקבלים קישור חיצוני חדש או מתחילים לקבל דירוג על מילת מפתח מסוימת. באפשרות Alerts תוכלו לקבל התראות למייל עבור מתחרים שמקבלים קישורים חיצוניים, עבור מתחרים שמקבלים דירוג במילות מפתח נוספות ועבור כל תוכן חדש שעולה באינטרנט עם קשר ישיר למילת המפתח שהגדרתם.

התראות

השוואת דומיינים - Domain Comparison

באפשרות השוואת דומיינים במערכת של Ahrefs אתם יכולים לעשות תחרות ראש בראש בין 2-5 דומיינים. כאשר מכניסים בכלי כמה מהמתחרים העיקריים לאתר שלכם ומשווים את הדומיינים על מנת לקבל מידע מורחב על הקישורים החיצוניים שהמתחרים שלכם מקבלים. למשל: אתם יכולים לראות לאיזה אתר יש DR גבוה יותר, איזה אתר מקבל יותר קישורים חיצוניים, מאיזה סיומות של דומיינים האתרים מקבלים את הקישור, האם הקישור או Follow או NoFollow, האם הקישור הוא טקסט או תמונה ועוד.

השוואת דומיינים

טיפים מתקדמים ל-Ahrefs

עברנו על המערכת של Ahrefs ועל אפשרויות רבות בתוכה המסייעות לנו לקדם את האתר שלנו במנוע החיפוש של גוגל ובמנועי חיפוש נוספים. אם אתם רוצים להפיק את המירב מ-Ahrefs, הכנתי עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להשתמש בצורה יותר טובה במערכת:

1. איך למצוא מהר לינקים שבורים

בתוך Ahrefs, יש לכם את האפשרות למצוא לינקים שבורים בתוך האתר שלכם וכך בעצם לחסוך ניתוח נוסף ב-Screaming Frog או במערכת אחרת של ניתוח ואנליזה. ניתן למצוא מספר סוגים של לינקים שבורים במערכת – לינקים חיצוניים שבורים מאתרים אחרים אליכם, לינקים חיצוניים מהאתר שלכם לאתרים אחרים ולינקים פנימיים.

Broken Backlinks

2. איך לנתח את האנקורים של הקישורים

כאשר בונים פרופיל קישורים חיצוני לאתר שאתם מקדמים, חשוב מאוד שתשתמשו במגוון אנקורים שונים ושלא תוציאו קישורים רק עם אנקור של מילת המפתח המדויק שאתם רוצים לקדם. בנוסף, מקדמי אתרים רבים טוענים שלקבל קישורים רק עם אנקורים מדויקים למילות המפתח אפילו יכול לפגוע בקידום האורגני ובמיקומים שלכם. במערכת של Ahrefs, ניתן לנתח את התפלגות האנקורים של הקישורים החיצוניים שאתם מקבלים על ידי לחיצה על המילה Anchors בתפריט השמאלי.

אנקורים

3. איך לצפות בדפים שמקבלים קישורים באופן שוטף

אפשרות מעניינת נוספת במערכת של Ahrefs זו האפשרות Best By Links Growth (הממוקמת בתחתית התפריט השמאלי). אפשרות זו בעצם מראה לכם אילו דפים באתר שלכם מקבלים קישורים חיצוניים באופן שוטף לפי לוח זמנים של יום, שבוע וחודש. מאוד מועיל עבור חקר המתחרים שלכם כדי להבין מדוע הם בוחרים לקבל קישורים חיצוניים לדפים מסוימים ואיזה דפים הם רוצים לקדם.

best links by growth

4. ניתוח של כמה אתרים במקביל

אם אתם מקדמים אתרים גדולים או שלאתר שאתם מקדמים יש המון מתחרים, באמצעות האפשרות Batch Analysis במערכת של Ahrefs אתם יכולים לנתח כמות גדולה של אתרים במקביל. באפשרות זו ניתן לנתח עד 200 אתרים במקביל והניתוח שתקבלו זהה לניתוח סטנדרטי של אתר ב-Ahrefs עם המדדים DR, כמות מילות מפתח מדורגות, כמות הטראפיק האורגני החודשי הממוצע, AR, כמות דומיינים מפנים ועוד.

Batch Analysis

לסיכום

עברנו על אפשרויות רבות בתוך המערכת של Ahrefs לאורך כל סדרת המדריכים של הכלי. באמצעות הכלי הזה מקדמי אתרים יכולים לנתח כמות גדולה של אתרים ולקבל מידע רלוונטי שעוזר לנו להבין איזה פעולות נצטרך לעשות כדי לקדם את האתר שלנו. בנוסף לניתוח האתר שלנו, ב-Ahrefs אנחנו יכולים גם לבצע מחקר מילים, לנתח אתרים של מתחרים, לנתח תוכן באתרים ועוד. אמנם המחיר החודשי של הכלי הוא יקר (במיוחד בחבילות המתקדמות), אבל ללא ספק המערכת שווה את המחיר מבחינת הערך המוסף שהיא מספקת אבל מקדמי אתרים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, פרסום ממומן בגוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla