logo

077-9978050

מה מומלץ יותר – קידום אורגני או ממומן?

כל בעל עסק שמגיע לרגע שבו הוא צריך להתחיל לחשוב על פרסום ושיווק דיגיטלי לעסק מתחיל להכיר לראשונה מונחים שונים, טכניקות פרסום שונות ואת הפלטפורמות הפופולריות ביותר לפרסום העסק באינטרנט. אחת השאלות הנפוצות ביותר בעניין זה הוא היכן כדאי לשים את הכסף המיועד לפרסום העסק באינטרנט? האם כדאי להשקיע אותו בקידום אורגני? בקידום ממומן? או אולי בטכניקת פרסום אחרת. ובכן בכתבה זו נסקור את שתי האפשרויות הפופולריות ביותר, המהוות בדרך כלל בסיס למיתוג והפרסום באינטרנט של כל בית עסק המשקיע בשיווק הדיגיטלי: קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל. היכן כדאי להשקיע את הכסף? מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם? ועם מי ניתן להתייעץ כדי לבחור נכון.

מה תלמדו במאמר זה?

  • מהו קידום אורגני (או SEO אם תרצו)? מהם היתרונות והחסרונות שלו? האם כדאי לכם להשקיע בקידום אורגני? תוך כמה זמן אתם יכולים לצפות לתוצאות? ועוד.
  • מה זה קידום ממומן או פרסום ממומן בגוגל? מה היתרונות והחסרונות שלו לעומת הקידום האורגני ובכלל?
  • במה כדאי לבחור עבור העסק והתקציב שלכם? עבור הצרכים שלכם? ועוד.
קידום ממומן או אורגני

מתחילים מהבסיס – מהו קידום אורגני?

קידום אתרים אורגני, או בקיצור קידום אורגני, הוא למעשה טכניקת פרסום שבאמצעותה בעל האתר או מקדם אתרים מטעמו מבצע פעולות שונות על מנת "לעודד" את גוגל לדרג את האתר המקודם גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות. עמוד התוצאות של גוגל מחולק לתוצאות אורגניות ומודעות פרסום ממומנות. מרבית הגולשים מעדיפים את התוצאות האורגניות ומחזיקים מהם תוצאות מהימנות וטובות יותר מאשר מודעת פרסומת שיכולה להופיע בתוצאות הראשונות לאו דווקא אם התוכן בה הוא טוב או מדויק למה שהגולש מחפש, אלא פשוט כי בעל האתר משלם יותר כדי להופיע שם.

קידום אתרים אורגני כולל מגוון רב של פעולות שונות הנדרשות לקידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. ניתן למשול את זה למרוץ סוסים או אתלטיקה שאף פעם לא נגמר. כך למעשה גם כשתגיעו לתוצאה הראשונה בגוגל לביטוי מסוים תצטרכו להשקיע לאורך זמן בקידום האורגני של האתר, בין היתר לביטוי הזה, כדי לשמור על המקום הראשון ולזכות בתנועת הגולשים שהוא יכול להביא אליכם (ולקוחות פוטנציאליים למעשה). חברת קידום אתרים מקצועית מבצעת עשרות פעולות על מנת לקדם אתר בגוגל וזה דורש זמן, סבלנות ועבודה מקצועית וטובה. אנו לא רוצים לסבך אתכם ביותר מדי מונחים טכניים או מושגים מהתחום ופשוט נציין שמדובר בטכניקת הפרסום המובילה ביותר כיום אולם דורשת סבלנות, בדרך כלל יותר מאשר בטכניקות פרסום אחרות.

היתרונות של קידום אתרים אורגני:

  • חשיפה מרובה וכמעט בלתי מוגבלת לקליקים על התוצאות של העמודים באתר שלכם. אתם לא צריכים לשלם בעבור כל קליק.
  • האתר הופך להיות נכס משמעותי המעלה את ערך העסק שלכם. כמו כן הוא יכול להניב לכם הרבה יותר הכנסות לאורך זמן.
  • מדובר בתנועת גולשים איכותית יותר ברוב המקרים מאשר בטכניקת הפרסום הממומן.
  • תורם למיתוג ולמוניטין של העסק.

החסרונות של הקידום האורגני:

  • דורש זמן רב יחסית להגיע לתוצאות.
  • התוצאות לא תלויות בבעל אתר או במקדם. גוגל יכולה לפתע להשיק שינוי שעשוי לגרור ירידה בדירוגים. אם כי גוגל בדרך כלל מתריעה מספיק זמן מרוב במקרה של עדכון גדול.
  • גוגל תציג את התוצאות האורגניות פחות גבוה מהתוצאות הממומנות כיוון שכך היא מרוויחה יותר כסף.
  • לא כל אחד יכול לבצע קידום אורגני בגוגל (כלומר – כל אחד יכול אבל לא בהכרח שזה יתבצע בצורה מקצועית ולרוב גוגל עשויה להעניש את האתר במקום לקדם אותו). לכן חשוב להיעזר במקדם אתרים מקצועית ומנוסה לקידום האתר שלכם.

מה זה קידום אתרים ממומן?

קידום ממומן או קידום אתרים ממומן, מתייחס לפרסום באמצעות מערכת הפרסום של גוגל. מערכת זו נקראת היום גוגל אדס (בעבר הייתה נקראת גוגל ADWORDS) והיא למעשה מערכת IN HOUSE של גוגל לפרסום מהיר של בתי עסק בתוצאות החיפוש וכן באתרי שותפים נוספים של גוגל ברחבי הרשת. אם נתייחס לזה רק לתוצאות במנוע החיפוש – ציינו קודם לכן שעמוד התוצאות של גוגל מורכב מתוצאות ממומנות ותוצאות אורגניות. בדרך כלל 2-3 התוצאות הראשונות יהיו ממומנות (יופיע על התוצאה כפתור קטן, בדרך כלל בצבע ירוק, בו כתוב את המילה "מודעה") וכך תזהו שאלו תוצאות מפרסום ממומן ולא אורגני. גוגל תמיד תציג מספר תוצאות (לעתים יותר מ3 אך לרוב לא יותר מ4) כיוון שזו הדרך העיקרית שלהם להרוויח כסף ממנוע החיפוש.

זה עובד כך: בעל עסק נרשם לגוגל אדסנס -> פותח קמפיין חדש -> כותב מודעות שיוצגו בתוצאות ומגדיר תקציב ואמצעי תשלום במערכת. על הנייר – ככל שהוא ישלם יותר בסקאלה של טווחי המחירים לאותם ביטויים שסביבם הוא מנהל את הקמפיין – כך הוא ידורג גבוה יותר. עם זאת – באמצעות ציון רלוונטיות גבוה למודעות ניתן לעודד את גוגל להפחית את העלות לקליק ועדיין לשמור על מקום גבוה בתוצאות, אפילו יותר ממישהו אחר המציע יותר אך המודעה שלו אינה רלוונטית. ניהול קמפיין פרסום דורש יד מקצועית וצריך לדעת גם כיצד להימנע או להפחית את הסיכון ללחיצות של מתחרים המנסים לפגוע בקמפיין שלכם ולגזול את תקציב הפרסום שלכם.

היתרונות של הפרסום הממומן בגוגל:

  • תהליך מהיר מאוד – תוך כמה שעות ייתכן ולקוחות ראשונים ידפקו על דלתות האתר שלכם וישאירו פרטים או יתקשרו אל בית העסק.
  • אפשרות לסווג את הפרסום לפי פרמטרים שונים ולייצר קמפיין ממוקד ויעיל.
  • לאחר ההשקעה הראשונית באתר אין צורך להשקיע בו באופן שוטף.
  • ניתן להפנות את הגולשים גם לדף נחיתה ולא בהכרח לאתר אינטרנט מלא.
  • דרך נהדרת לבצע מחקר שוק או להשיק מוצר/אירוע בזמן קצר.

החסרונות של הפרסום הממומן:

  • מחירי הקליקים יסתכמו לעלויות יקרות שלאו דווקא יהיו משתלמות מבחינת ROI.
  • אין אפקט לטווח הארוך.
  • לא משפיע על ערך האתר שלכם.
  • ברגע שמפסיקים להזרים כסף לקמפיין מפסיקה להגיע תנועה לאתר.
  • חשיפה לקליקים של מתחרים ואנשים אחרים שאינם בהכרח מתעניינים במוצר שלכם.

אז איך נבחר מה טוב יותר עבור העסק שלנו? קידום אורגני או פרסום ממומן?

כעת שיש לכם כבר מספיק רקע על שתי הטכניקות המובילות כיום בפרסום הדיגיטלי אתם ודאי רוצים לדעת כיצד להחליט היכן לשים את הכסף שלכם. אז ראשית – אם יש לכם אפשרות להתייעץ עם חברת פרסום או איש מקצוע מנוסה בתחום – זה תמיד יהיה עדיף מאשר לקבלת החלטה חד משמעית בעצמכם. אם יש לכם אפשרות לשכור את שירותיה של חברת פרסום לביצוע העבודה ולא לבצע אותה בעצמכם תוכלו גם לחסוך לעצמכם הרבה מאוד זמן וכסף, בהנחה שחברת הפרסום אכן טובה ומקצועית כמובן.

הפרמטרים שאתם רוצים לבחון יהיו קשורים בעלויות/בתקציב החודשי שאתם רוצים להשקיע, בזמן הנדרש לכם לקבל תוצאות והאם העסק שלכם יכול "לסחוב" עד אז, באפקט שאתם רוצים להשיג לטווח הארוך ובתוצאות הנלוות לקמפיין הפרסום שלכם (כמו חיזוק המיתוג והמוניטין שלכם), באיזה תחום אתם נמצאים – מה שעשוי להשפיע היכן ואיך כדאי לפרסם ועוד.

על הכותב

אור, SEO Manager בחברת גנסיס, משרד דיגיטל שמתעסק במיתוג ופרסום בכל מדיות הרשת מא' ועד ת'. לאתר של חברת גנסיס >> https://www.gnss.co.il

פוסטים נוספים: