logo

077-9978050

קידום אתרים אורגני ורימרקטינג בפייסבוק – למה מדובר בשילוב מנצח?

במאמר זה אציג בפניכם את הסיבות בגינן קידום אתרים אורגני ורימרקטינג בפייסבוק הוא שילוב מנצח.

אם יש משהו שיסכים עליו ודאי כל משווק מנוסה, הוא שמכירת שירותים ללקוח, בטח ובטח אם מדובר בשירותים יקרים, איננה מתרחשת בנקודה מסוימת בזמן, אלא מהווה תהליך מתמשך. בתהליך מכירה רגיל הלקוח מתלבט, מתייעץ, שואל ומברר, משווה מחירים, קורא על מי שעומד מאחורי המותג, צורך ביקורות והמלצות ואז מגיע לידי החלטה. לעיתים פרק הזמן הזה עד לקבלת החלטה יכול להיות, כאמור, ממושך. על מנת להתמודד עם האתגר הזה, עושים לא מעט עסקים שימוש בשיטות שיווק חדשניות, אשר כוללות בתוכן מרכיב של שיווק מחדש – רימרקטינג. במסגרת זאת, מוצגות מודעות ללקוח הפוטנציאלי שכבר צפה במודעות מטעם המותג בעבר בתדירות ובעצימות שנקבעה מראש, על מנת לנסות ולשפר את הסיכוי שיבחר לבצע התקשרות מול בית העסק. בכל קמפיין שיווק דיגיטלי שנעשה במסגרתו שימוש ברימרקטינג, מתקיים המתח שבין מספר הפעמים שבהן מוצגת מודעה ובין מספר הלקוחות הפוטנציאליים שלהם הוצגה המודעה. ככל שמספר הלקוחות ביחס להצגות המודעה הוא גדול יותר, כך נעשה שימוש אינטנסיבי יותר ברימרקטינג במסגרת הקמפיין.

קידום אתרים מקצועי

מהם היתרונות של רימרקטינג בפייסבוק?

יתרון מספר 1: יצירת תזכורת לשירות או מוצר שהגולש מעוניין בו

בחיי היום יום שלנו, אנחנו עסוקים מאוד. לצד ההשקעה בעבודה השוחקת, הטיפול בבני המשפחה, מציאת הזמן לבריאות הגוף והנפש, וכן הסידורים היומיומיים, קל עד מאוד לאבד קשב וריכוז ולעבור לטיפול בנושאים דחופים אחרים, גם אם אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך בירור לפני רכישה של מוצר או שירות.

תהליך רימרקטינג בפייסבוק שמבוצע היטב, מאפשר לנו הצרכנים להחשף למודעות עבור מוצרים או שירותים שכבר הבענו בהם עניין, ולשמש כמעין שעון מעורר או תזכורת לכך שעלינו להשלים את הבירורים שלנו לפני ביצוע רכישה כזו.

יתרון מספר 2: הסרת חסמים באמצעות תוכן

לעיתים, מה שמונע מן הגולש לבצע רכישה מיידית במקום הוא חסמים שונים. אלו יכולים להיות חסמים הנוגעים למחיר, לבטיחות המוצר, למידת האמון שרוחשים לבעל העסק שמאחורי המוצר ועוד. כדי לנטרל את החסמים האלו דרוש זמן, ולא מעט תוכן.

תהליך רימרקטינג יכול לסייע בהגשת מידע מועיל שיסייע ללקוח להסיר לא מעט חסמים, במנות קטנות ומדודות. אסטרטגיית תוכן נכונה המשולבת במסגרת תהליך רימרקטינג צריכה לטרגט את כלל החסמים הנפוצים, לפרק אותם, ולתת להם מענה איכותי באמצעות תוכן ממוקד, שישיב על ההתלבטויות והסוגיות המרכזיות.

יתרון מספר 3: מפגש עם הלקוח במקום שבו הוא נמצא

יתרון נוסף שמספק תהליך רימרקטינג בעסק הוא האפשרות להיות במקום הנכון ובזמן הנכון עבור הלקוח הפוטנציאלי – כלומר, היכן שהוא נמצא. אין טעם לפרסם מודעות בפלטפורמה שבה הלקוח הפוטנציאלי שלכם לא מבקר. רימרקטינג מאפשר להציג את המודעות המדוייקות ללקוח, בדיוק בזמן שבו הוא עושה שימוש בשירות המארח.

יתרון מספר 4: מיקוד בקהל יעד רלוונטי שסיכויי ההמרה שלו גבוהים יותר

נחזור לסוגיה שהצגנו כבר ברקע: מה עדיף, למקד את מאמצי השיווק בהרבה לקוחות פוטנציאליים בעלי רמת בשלות נמוכה לביצוע התקשרות, או להשקיע את מאמצי השיווק במעט לקוחות פוטנציאליים שלהם רמת בשלות גבוהה בהרבה?

התשובה היא, כמובן, שאין תשובה אחת נכונה. לכל קמפיין ולכל נישה ישנם הדגשים הייחודיים להם. תהליך רימרקטינג מבוצע נכון מתמקד למעשה בפחות לקוחות פוטנציאליים, אולם כאלו שהם בעלי רמת בשלות גבוהה יותר לביצוע התקשרות מול בית העסק. עבור בתי עסק המציעים שירותים יקרים יחסית, לרוב זו תהיה מתודת השיווק המומלצת.

קידום אתרים מקצועי

איך תהליך קידום אתרים אורגני משתלב עם רימרקטינג בפייסבוק?

תהליך קידום אתרים אורגני, על קצה המזלג, הוא תהליך שבו אנחנו משפרים את הנוכחות של המותג בתוצאות הטבעיות של דפי תוצאות החיפוש. באמצעות קידום אתרים אורגני יכולים יותר ויותר גולשים להחשף לעמודי האתר המקודם השונים, עבור ביטויי חיפוש שבעל האתר ביצע עבורם אופטימיזציה והשקיע משאבים בתהליך הקידום, אבל גם כאלו שמנוע החיפוש הבין לבד כי דפי האתר יספקו להם מענה איכותי.

לתהליך קידום אורגני יש לא מעט יתרונות עבור בית העסק, אולם כאן ננסה להציג דווקא מדוע הוא יכול להוות תהליך משלים אופטימלי לכל קמפיין רימרקטינג.

הנה ארבע סיבות כאלו:

קידום אתרים אורגני משמש כדרך להגיע אל המותג בצורה יזומה בשלב מאוחר יותר

כפי שהזכרנו קודם לכן, מכירה ללקוח היא, למעשה, תהליך ולא נקודה בזמן. ייתכן בהחלט, שלאחר שהלקוח החליט שהוא מעוניין לרכוש מוצר או שירות שהוצעו לו על ידכם, מודעת הפרסום לא תהיה זמינה לו יותר. כדי לגשר על הפער הזה, כדאי יהיה להשקיע בקידום אורגני, שיסייע ללקוח הפוטנציאלי לאתר את השירותים של העסק באופן יזום לכשיחליט.

קידום אתרים אורגני מגביר את הסמכות של בית העסק שעומד מאחורי המותג

בהחלט ייתכן שגם כאשר לקוח פוטנציאלי ייחשף לכמה וכמה מודעות מטעם בית עסק, עדיין יהיה קשה לו להביע אמון בבית העסק הזה. תהליך קידום אורגני יוכל לסייע למצב את בית העסק כאוטוריטה בתחומו, ולהפיג חששות מיותרים של הגולש המתעניין.

קידום אתרים אורגני מסייע בשיפור שיעור ההמרה של גולשים

יתרון נוסף שכדאי יהיה בגללו לשקול שילוב של תהליך קידום אורגני עם רימרקטינג בפייסבוק הוא העובדה שתהליך קידום אורגני מסייע לבית העסק לייצר שיעורי המרה גבוהים יותר גם של הקמפיין הממומן שלו. שיעורי המרה מהווים את היחס שבין כמות הגולשים שהחליטו להתקשר עם בית העסק, ולבצע רכישה, ובין מספר הגולשים הכולל שנחשף למודעה או לדפי העסק בפרק זמן נתון. ככל ששיעורי ההמרה יהיו גבוהים יותר, כך יחשב הקמפיין השיווקי לאפקטיבי יותר.

קידום אתרים מאפשר חיסכון בהוצאות על קליקים של מתעניינים

כאמור, מאחר שתהליך המכירה יכול לכלול ביקורים חוזרים ונשנים של הגולש באתר העסק או בדף הנחיתה, כניסות מרובות של גולש בודד תגרומנה לכפל תשלום בעבור ההקלקות בכל קמפיין קידום ממומן בפייסבוק. שילוב של תהליך קידום אורגני יוכל לסייע לבית עסק להימנע מן ההקלקות המיותרות ולקבל טראפיק איכותי יותר, בהשקעה קטנה יותר של משאבים.

לסיכום

רימרקטינג הוא תהליך שיווק מחדש שיכול לייצר לא מעט יתרונות עבור בית עסק שכולל אותו במתודת הפרסום שלו. בין היתר, מאפשר רימרקטינג מיקוד בקהל יעד רלוונטי יותר, שיפור שיעור ההמרה של גולשים, לייצר עבור הגולש תזכורת לשירות או המוצר שבהם התענין, להסיר חסמים שונים ועוד. אלא ששילוב של תהליך קידום אורגני לשיפור הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש כפעולה משלימה, הוא פעולה שיכולים להיות לה יתרונות רבים חשובים נוספים. לצד האמון המוגבר של גולשים במותג שמקודם אורגניתבמנועי החיפוש, השימוש ברימרקטינג וקידום אורגני יכול לספק מענה איכותי מאוד לקהל הלקוחות של בת העסק, ולסייע בהקמה וניהול של קמפיינים שיווקיים אפקטיביים.

כותב המאמר

דניאל זריהן, עוסק בקידום אורגני (SEO) משנת 2009, קידם מעל 700 אתרים עד היום ובעל בלוג פופלארי ברשת על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

דניאןל זריהן

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla