logo

077-9978050

אלמנטים חשובים שאתם חייבים לקחת בחשבון בשביל להצליח בקידום אתרים בשנת 2022

קידום אתרים אורגני הייתה ונשארה אחת מטכניקות השיווק המובילות כיום בעולם השיווק בכלל ובעולם השיווק הדיגיטלי בפרט. בכל שנה גוגל עורכים מאות שינויים באלגוריתם שלהם אשר קובע בסופו של דבר את המיקום של האתרים השונים בתוצאות האורגניות שהם מציגים לגולשים שלהם אולם חלק מאותם עדכונים הם גדולים ומשמעותיים יותר מהאחרים. אותם עדכונים גדולים יוצרים מגמות חדשות בתחום הקידום האורגני או לחילופין מגיעים כתוצאה ממגמה אחת בעולם השיווק, הפרסום, האינטרנט ובכלל. לדוגמה: עם העלייה של הסמארטפונים בשנים האחרונות והנגישות של הגלישה באינטרנט מהסמארטפון, מטאבלטים וממכשירים עם מסכים בגדלים שונים גוגל העלתה את החשיבות של התאמת אתר אינטרנט גם לגלישה במובייל ובמסכים שונים (מה שנקרא התאמה רספונסיבית בשפה המקצועית). בכתבה זו נסקור כמה מהמגמות החשובות לשנת 2022 העשויות להשפיע על הליך הקידום האורגני בגוגל ונקנח עם כמה פרמטרים שהיו ונשארו חשובים מאוד לכל פרוייקט קידום אתרים מוצלח.

מהם Core Web Vitals?

כחלק מהרצון של גוגל לשפר את החשיבות של חוויית משתמש היא הוציאה לאוויר באמצע 2021 עדכון בשם Page Expiriance המתקשר למונח הנקרא Core Web Vitals. מונח זה למעשה מתחלק ל-3 פרמטרים המכילים את ההשפעה הגדולה והמהירה ביותר בעיני גוגל ויחד הם מרכיבים חלק ניכר מחוויית המשתמש באתר מסוים.

שלושת המאפיינים המרכזיים להשפעת המהירות הם LCP, CLS ו-FID.
(Cumulative Layout Shift) CLS – פרמטר שמודד תזוזה של אלמנטים באתר שלכם. רצוי מאוד שה-CLS יהיה נמוך יותר מ0.1 שניות.
(First Input Delay) FID – פרמטר שמודד את מהירות הטעינה של האלמנט הראשון באתר. מדד FID איכותי הוא פחות מ-100 אלפיות השנייה.
(Largest Contentful Paint) LCP – פרמטר שמודד את ביצועי הטעינה של האלמנט הגדול ביותר באתר. מומלץ ש-LCP יהיה מתחת ל2.5 שניות.

ניתן להגיע לדוח Core Web Vitals של גוגל בכלי Google Search Console בלינק הבא.

Core web vitals

אלגוריתם BERT של גוגל

גוגל החלה לפתח אלגוריתם בינה מלאכותית שאמור לסייע לה להבין טוב יותר את הביטויים המחופשים ואת הניואנסים השונים בהקשר של החיפושים. אלגוריתם זה נקרא BERT והוא הולך להיות משמעותי יותר ויותר בשנה הקרובה בקידום אתרים. הוא פועל על יותר מ-70 שפות ומגיב כמעט לכל שאילתה בגוגל. המשמעות של האלגוריתם הזה מחזקת את החשיבות שה-TITLE שלכם בגוגל ובכלל הכותרת הראשית של העמוד שלכם באתר צריכים להתאים לתוכן שיהיה לאורך העמוד. כלומר אם אתם כותבים "מדריך להיפתר מנמלים בבית" ואז במקום מדריך שמלמד איך לעשות את הפעולה הזו אתם דוחפים לגולשים את הצורך במדביר, הרי שהתוכן אינו מותאם למה שהגולש מצפה למצוא כשהוא נכנס לעמוד שלכם ועשויות להיות לכך השלכות, הן על אחוז הנטישה וזמן השהייה באתר שלכם והן על המיקום של האתר בגוגל שכן הוא כנראה פחות רלוונטי לגולש.

מחקר מילות מפתח וביטויים ארוכים

בהמשך לנאמר בפסקה הקודמת, עם ההתקדמות בבינה המלאכותית של האלגוריתם של גוגל והיכולת להבין טוב יותר את הביטויים המחופשים גם עולה החשיבות של מחקר מילות מפתח טוב לפרוייקט קידום אתרים שנבנה על יסודות חזקים ובעל סיכויי הצלחה גבוהים יותר לאורך זמן. כלומר מחקר בסיסי ומציאת 10-20 המילים הראשונות שמול עיניכם בכלי מילות המפתח של גוגל זה לא מספיק. יהיה עליכם לחקור ביטויים ארוכים יותר, לחשוב היטב מה אתם רוצים לעשות, אילו ביטויים לקדם ועוד.

ישנם כלים מגוונים לביצוע מחקר מילות מפתח, חלקם מתקדמים יותר וחלקם מתקדמים פחות. אני אישית ממליץ תמיד לבצע את המחקר הראשונ בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל.

תוכן מקורי וסמכותי

גוגל מייחסת חשיבות רבה לייחודיות ואיכות התוכן מאז ומתמיד. המטרה של גוגל היא להציג לגולשים את התוצאות הטובות, הרלוונטיות והמדויקות ביותר וכדי לעשות זאת היא שמה דגש על כמה פרמטרים חשובים באלגוריתם שלה שבוחן את הנושא של הייחודיות והסמכותיות. בין היתר היא מדרגת את סמכות האתרים על ידי סוג העסק ומי הכותב של המאמר. לדוגמה: אם התוכן הוא של קופת חולים או אתר עם סמכות גדולה בנושא בריאות והמחבר הוא ד"ר למשהו הרי שהתוכן יקבל ערך מוסף גדול יותר בעיני גוגל מאשר מאמר ממוצע בנושא טיפים לשמירה על הבריאות שנכתב על ידי כותב תוכן והועלה לאתר מאמרים.

ייחודיות התוכן מתייחסת לזה שלא יהיו בתוכן חלקים מועתקים. סביר להניח שיש תכנים רבים הממוחזרים באינטרנט. גם אם אתם אנשי מקצוע עם ידע ייחודי בתחום שלכם ותכתבו את המאמרים לאתר שלכם בעצמכם – הרי שחלק מהתוכן שתכתבו ודאי יכלול תכנים שכבר משותפים באינטרנט בדרך זו או אחרת, בניסוח כזה או אחר, ברמת פירוט כזו או אחרת. ועדיין אתם רוצים לוודא עם כלים כמו copyscape או כלי אחר – שיוודא שאין בתוכן שלכם חלקים מועתקים שכן הבוט של גוגל שסורק את האתר הוא רק בוט מחשב והוא יודע להעריך אם יש חלק מועתק בתוכן על ידי כך שהוא משווה את התוכן לאתרים אחרים הסרוקים במערכת.

COPYSCAPE

חיפוש קולי והחשיבות שלו בשנת 2022

לאחרונה גוגל החלה להשיק יותר ברצינות את האפשרות לבצע חיפושים קוליים במנוע החיפוש שלה. את האפשרות להקליט צ'טים קוליים אנו מכירים מחלק מהרשתות החברתיות, מאפליקציית הוואטסאפ ועוד. חלק אוהבים את האופציה וחלק פחות אבל לא ניתן להתעלם מהנתון שמעל 25% מהאוכלוסייה העולמית שמשתמשת בגוגל עושה מדי פעם גם שימוש באפשרות החיפוש הקולי שלה. בדרך כלל מדובר בשאילתות זנב ארוך ודי ספציפיות ולכן זה משנה את כל התמונה בנוגע לבחירת מילות המפתח לקידום  אתר, בנוגע לשילוב שלהן בתוכן באתר ובכלל ביחס ההמרה של הגולשים, באופן תצוגת התוצאות בגוגל ועוד. בהחלט כדאי להתחשב בנושא הזה בשנה הקרובה כיוון שגוגל פעם בשנה-שנתיים אחרונות לשפר משמעותית את אפשרות החיפוש הקולית שבה וכנראה שזה גם מה שיהיה בשנה הקרובה.

שיווק באמצעות וידאו

אחד מסוגי התכנים העולים בשנים האחרונות הוא תחום הוידאו. מלבד העובדה שיוטיוב הוא אחד האתרים הגדולים והפופולריים בעולם (ומנוע החיפוש השני במדד הפופולריות והשימוש בו אחרי גוגל) הרי שרוב האנשים הם ויזואליים וקל יותר להגיע אליהם באמצעות תמונות וסרטונים. באמצעות סרטונים קל יותר לבנות אמון עם הלקוח, להצחיק את הלקוח או להעביר מסר כלשהו ללקוח. באמצעות וידאו מכירתי קצר ניתן לשפר את הביצועים באתר במאות אחוזים. במילים פשוטות – כדאי להתחיל לשלב סרטוני וידאו באתר שלכם ובערוץ היוטיוב שלכם. למה גם בערוץ היוטיוב שלכם? כיוון שגוגל מציגה לעתים בתוצאות החיפוש שלה גם תוצאות ישירות של סרטונים מיוטיוב אם היא מעריכה שהתוכן הרלוונטי ביותר לחיפוש מסוים עשוי להיות וידאו ולא תוכן כתוב. מכאן שהסרטון שלכם יכול אפילו לעלות בתוצאות החיפוש של גוגל ולא רק בתוצאות החיפוש של יוטיוב. בנוגע לאתר שלכם – הוספת סרטונים לפוסטים באתר שלכם יכול להגדיל את זמן השהייה של הלקוחות באתר ולהוסיף לחוויית המשתמש, שהיא אלמנט משמעותי בקידום אתרים, מכיוון שיש כאלה שמעדיפים ללמוד את התוכן בסרטון קצר ולא בקריאת טקסט כתוב.

הטמעה נכונה של סרטונים באתר שידידותית למנוע החיפוש של גוגל מתבצעת בעזרת התוסף Schema Pro.

משפיעני רשת

אחד הדברים הבולטים של השנים האחרונות הוא היכולת של אנשים לנצל את הרשתות החברתיות, יוטיוב ופלטפורמות אינטרנט אחרות כדי לבנות לעצמם שם, מוניטין ופרסום – אנשים אלה נקראים משפיענים או משפיעני רשת והם יכולים במידה מסוימת לעזור לנו בפרסום האתר ואפילו בקידום האורגני שלו. השיווק באמצעות משפיענים יכול לתרום למוניטין שלכם, הבאת תנועה מהירה מכל פוסט של אותם אנשים משפיענים הם הרבה עוקבים, יצירת תכנים איכותיים שמקדמים את המוצר/השירות שלכם ואפילו קישור מחשבון עם הרבה עוקבים לאתר שלכם יכול להילקח בחשבון על ידי גוגל כפרמטר חשוב לענייני סמכות הקישור.

על הכותב

דניאל מסטר, מקדם אתרים מזה למעלה מעשור, בעלים של חברת מסה מדיה, מרצה אורח במכללות המובילות בישראל לשיווק דיגיטלי ומומחה מוסמך מטעם בית המשפט.

דניאל מסטר

פוסטים נוספים: