נכס דיגיטלי שיכניס לכם כסף – איך תעשו את זה בצורה נכונה?

איך שאני רואה את זה, זה או שאתה עובד קשה מצאת החמה ועד צאת הנשמה כדי לעשות כסף עבור הבוס שלך או שאתה עובד כדי לעשות כסף – עבורך. אלו הן שתי האפשרויות העיקריות בשוק העבודה כיום ונראה שבשנים האחרונות רבים הבינו זאת ופונים לדרך עצמאית, אם לא באופן מלא אז לפחות באופן חלקי.  היכולת לנהל את הזמן שלך, לעבוד היכן ומתי שנוח לך קוסם לנשים וגברים כאחד והעובדה שהעולם שלנו משתנה – בהחלט תורמת לכך. אז אם אתם נמנים על אנשים אלו, שקצו מנשיפת הבוס בצווארם ומעבודה משרדית משמימה, ותוהים כיצד ניתן לייצר הכנסה קבועה ויציבה שלצידה תגמול גבוה וגמישות – הגיעה העת להכיר מקרוב דרכים מוכחות בהן ניתן להרוויח כסף מנכסים דיגיטליים שעוברים קידום אורגני מקצועי.

רגע לפני שאסקור 6 דרכים בעזרתן ניתן להרוויח כסף מנכס דיגיטלי, בואו נבין ראשית מהו נכס דיגיטלי ומה צריך לעשות כדי שהוא יהפוך למקור הכנסה שמדפיס כסף.

טוב שיש לך נכס דיגיטלי בבעלותך

כאשר מדברים על נכסים דיגיטליים למעשה מתכוונים לאתר אינטרנט, אתר איקומרס, בלוג, דף נחיתה, ערוץ יוטיוב, עמוד ברשת חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק וכו'. חלק מהנכסים האלו נמצאים בשליטתנו המלאה, למשל בלוג, אתר אינטרנט או אתר איקומרס, אך חלק מהנכסים נמצאים בשליטה חלקית שלנו, למשל פייסבוק, ערוץ יוטיוב או אינסטגרם. כך או כך, ניתן להציג בהם את התוכן שאנחנו מעוניינים להציג, מתי שאנחנו רוצים להציג אותו, לפרסם, לנהל מערכת יחסים עם גולשים או לקוחות ואפשר להרוויח מהנכס הדיגיטלי כסף. הנכס הזה הוא שלנו וכמו השקעה בנדל"ן בעולם הממשי גם נכס דיגיטלי יכול להניב עבורנו רווחים נאים.

מעוניינים להתחיל להרוויח מנכס דיגיטלי? לא בלי קידום אורגני מקצועי

חשוב להבין שלא כל נכס דיגיטלי יכול להפוך למקור הכנסה. כדי שנכס דיגיטלי יוכל להפיק עבורכם רווחים יש להשקיע תחילה בקידום מקצועי של הנכס, או במילים אחרות – להשקיע בקידום אתרים. כדי שאתר אינטרנט יהיה ריווחי, ולא משנה מה המודל העסקי לפיו הוא פועל, הוא קודם כל צריך להיות נגיש, בולט ופופולרי. האתר צריך למשוך מבקרים ולקוחות ואם האתר לא נמצא בראש תוצאות החיפוש כאשר גולשים מחפשים את הנישה שלכם, אז לא ניתן להרוויח ממנו. לכן, לאחר הקמת הנכס, הצעד הבא הוא לקדם אותו. זה אומר שצריך להשקיע באופטימיזציית האתר, הבלוג או ערוץ היוטיוב. זה גם אומר שצריך להשקיע בתוכן האתר ולצקת לתוכו תוכן מעניין שמושך קוראים, וזה גם אומר שצריך לדאוג לקישורים. קידום אתרים זה לא זבנג וגמרנו, זו עבודה מתמשכת וקבועה שמטרתה היא אחת – למצב את הנכס הדיגיטלי ברשת תוצאות החיפוש במנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל.

אז איך הנכס הדיגיטלי שלכם הופך למקור הכנסה באמצעות קידום אורגני מקצועי?

אם הנכס הדיגיטלי מקודם בגוגל ע"י מקדם אתרים מקצועי ומגיעה אליו תנועה רבה יש שפע של דרכים למנף אותו ולהפיק ממנו כסף:

1. למכור מוצרים דרך האתר

יש את הדרך המסורתית והמוכרת ביותר להרוויח כסף מנכס דיגיטלי – למכור דרכו מוצרים. אפשר להפוך אתר האינטרנט לחנות מקוונת או אתר איקומרס, לקדם את החנות בגוגל ולמכור את המוצרים למבקרים באתר.

כאן יש 2 אפשרויות עיקריות. האחת, לבנות אתר איקומרס שיהיה בבעלותכם המלאה למשל על גבי מערכת של וורדפרס, המציעה מגוון תוספים לתפעול וניהול נוח של חנויות איקומרס. האפשרות השנייה היא להקים אתר איקומרס בעזרת מערכות כמו שופיפיי, המציעה מעטפת של שירותים לחנויות מקוונות כמו: בניית אתר איקומרס, שירות תשלומים וסליקה, מסד נתונים, כלים לניהול חנות מקוונת ועוד, ולשלם דמי מנוי עבור האירוח והשירותים.

בתמונה מספר 1 ניתן לראות את עמוד הבית של אתר האיקומרס Bliss, המציע מוצרי ספא לטיפוח העור, המבוססים על רכיבים טבעיים ומתאימים גם לטבעוניים וצמחוניים. האתר של Bliss נמצא בבעלות החברה ואינו מתארח ודרכו המותג מוכר את מוצריו ונהנה מרווחים.

נכס דיגיטלי

תמונה מספר 1: דף הבית באתר איקומרס מבית מותג הטיפוח Bliss. דרך אתר זה ניתן לסקור את מוצרי המותג וגם לרכוש אותם אונליין, דרך האתר. קרדיט תמונה: https://www.blissworld.com/

2. להצטרף לתוכניות שיווק שותפים

אם יש אתר בבעלותכם או בלוג ניתן לייצר ממנו כסף באמצעות מודל עסקי המבוסס על שיווק שותפים. הרציונל מאחורי תוכנית שיווק שותפים הוא די פשוט: בעלי אתרים שאתריהם מקודמים היטב בגוגל ונהנים מתנועה רבה יכולים להציג באתר שלהם פרסומות, באנרים וקישורים של עסקים אחרים, ולקבל עמלה על כל קניה שהגיעה דרך האתר.

וגם כאן יש 2 אפשרויות עיקריות. האחת, להתחבר לתוכנית שיווק שותפים המפרסמת מגוון רחב של חברות. במקרה כזה יוצגו בנכס הדיגיטלי שלכם פרסומים למגוון מותגים, עסקים וחברות. והאפשרות השנייה היא להצטרף לתוכנית שיווק שותפים של מותג מסוים, למשל אמזון. במקרה הזה יוצגו בנכס הדיגיטלי שלכם אך ורק קישורים ופרסומים של אתר אמזון. יש לעוד חברות גדולות תוכניות שיווק שותפים שניתן ליהנות מן העמלות שהן מעניקות, למשל: Booking, עלי אקספרס ועוד.

אם מחלטים לעשות כסף מנכס דיגיטלי בעזרת תוכנית שותפים, אז כדאי מאוד להתחבר לתוכניות שותפים המציגות מודעות ופרסומות של חברות ומותגים שאתם מתחברים אליהם, שכן עצם הצגת הפרסום של החברה בנכס הדיגיטלי שלכם משמעו שאתם נותנים אמון במותג.

בתמונה מספר 2 אפשר לראות דוגמה לשילוב פרסום של תוכנית שותפים של אמזון. בצד ימין, רואים את הפרסום באתר המארח. כל לחיצה על הפרסום, תניב לבעלי אתר הניו-יורק טיימס עמלה.

נכס דיגיטלי

תמונה מספר 2: עמוד מתוך הניו יורק טיימס המציג פרסומים של תוכנית שיווק שותפים של אמזון. כל לחיצה של מבקר על מודעת הפרסום של אמזון תזכה את בעלי האתר בעמלה נאה. קרדיט תמונה:  https://www.nytimes.com/wirecutter/

לצפיה בסרטון המסביר כיצד עושים כסף מתוכנית השותפים של אמזון, לחצו כאן.

3. לשלב מודעות פרסום של Google Adsense

כולם יודעים שעסקים וחברות יכולים לפרסם דרך מערכת הפרסום של גוגל, גוגל אדס, אך לא רבים יודעים כי ניתן גם לקבל מגוגל כסף בתמורה לשילוב מודעות פרסום, באנרים וקישורים של אותם עסקים וחברות שמפרסמים אצלה. לאחר הרשמה פשוטה למדי לגוגל אדסנס, מקבלים קוד אותו יש להטמיע באתר, ומרגע שהקוד מותקן יתחילו להופיע פרסומות בנכס הדיגיטלי שלכם ועבור כל קליק על מודעת פרסום של גוגל אדסנס תקבלו עמלה מגוגל.

בואו נתבונן רגע בתמונה מספר 3 למטה. ניתן לראות שבאתר של ה-BBC הבריטי משולבות פרסומות של גוגל אדסנס. פרסומת אחת למעלה, עוד לפני התוכן של האתר ופרסום נוסף לצד הידיעות החדשותיות. בכל פעם שקורא לוחץ על מודעת הפרסום, ה-BBC מקבל עמלה. מאחר שאתר ה-BBC הוא אתר מקודם, עתיר תנועה ומבקרים בעליו החוקיים בוודאי גורפים הרבה מאוד עמלות בגין הצגת מודעות אדסנס.

וגם כאן יש 2 אפשרויות עיקריות. האחת, להתחבר לתוכנית שיווק שותפים המפרסמת מגוון רחב של חברות. במקרה כזה יוצגו בנכס הדיגיטלי שלכם פרסומים למגוון מותגים, עסקים וחברות. והאפשרות השנייה היא להצטרף לתוכנית שיווק שותפים של מותג מסוים, למשל אמזון. במקרה הזה יוצגו בנכס הדיגיטלי שלכם אך ורק קישורים ופרסומים של אתר אמזון. יש לעוד חברות גדולות תוכניות שיווק שותפים שניתן ליהנות מן העמלות שהן מעניקות, למשל: Booking, עלי אקספרס ועוד.

אם מחלטים לעשות כסף מנכס דיגיטלי בעזרת תוכנית שותפים, אז כדאי מאוד להתחבר לתוכניות שותפים המציגות מודעות ופרסומות של חברות ומותגים שאתם מתחברים אליהם, שכן עצם הצגת הפרסום של החברה בנכס הדיגיטלי שלכם משמעו שאתם נותנים אמון במותג.

בתמונה מספר 2 אפשר לראות דוגמה לשילוב פרסום של תוכנית שותפים של אמזון. בצד ימין, רואים את הפרסום באתר המארח. כל לחיצה על הפרסום, תניב לבעלי אתר הניו-יורק טיימס עמלה.

נכס דיגיטלי

תמונה מספר 3: עמוד הבית של ה-BBC הבריטי. רואים בעמוד ראשי זה שילוב של פרסומות המגיעות מגוגל אדסנס. קרדיט תמונה: https://www.bbc.com/

4. למכור שטח פרסום בנכס הדיגיטלי באופן עצמאי

אם יש לכם אתר אינטרנט או בלוג שנמצאים במקומות ראשונים בגוגל תחת מילות מפתח מסוימות, והם מצליחים למשוך אליהם הרבה מבקרים אתם לא חייבים להתחבר לאף חברה. אם האתר שלכם מספקי פופולרי אתם יכולים להציע שטחי פרסום לחברות ועסקים באופן ישיר ועצמאי, ללא תיווך וללא עזרה חיצונית. למה הדבר דומה? כאילו יש לכם בית גדול  והרבה מקום פנוי ואתם משכירים בו חדר או קומה ונהנים מדמי השכירות השוטפים. במצב כזה אתם קובעים את המודל העסקי – תשלום פר קליק או תשלום פר רכישה, אתם קובעים את סוג הפרסום: מודעת פרסום טקסטואלית, סרטון פרסומי, קישור, באנר וכו', ואתם גם קובעים את גובה העמלה עבור כל פעולה. עם זאת, צריך לפתח מאפס או להתחבר למערכת קיימת המסוגלת לעקוב אחר הקליקים ומסעות הלקוחות, לבצע חישובי עמלות וכן למערכת המציגה ומשלבת באופן אוטומטי מודעות פרסום בנכס הדיגיטלי שלכם.

5. לשלב בנכס הדיגיטלי מדריך חברות ועסקים

דרך נוספת לייצר כסף מנכס דיגיטלי מקודם היטב היא לשלב מדריך או מאגר של חברות ועסקים. אם למשל יש לכם אתר אינטרנט בנישה של כלי עבודה, יש לכם שפע של תוכן בנושא זה והאתר נמצא בראש תוצאות החיפוש בגוגל כאשר גולשים מחפשים "כלי עבודה", אז למה לא לשלב גם מדריך עסקים או מאגר של חברות המציעים כלי עבודה למכירה, בתמורה לגביית דמי תשלום חודשיים או שנתיים על פרסום החברה.

בתמונה מספר 4 אפשר לראות עמוד מתוך אתר "בניין ודיור", שבו מוצגים חברות של מעצבי פנים ואדריכלים. מכיוון שאתר "בניין ודיור" נהנה ממוניטין גבוה בתחום, הוא מקודם היטב בגוגל ויש בו תנועה מאוד ערה, שווה לאדריכלים ומעצבי פנים לשלם לבעלי "בניין ודיור" על מנת להיות מוצגים באתר.

נכס דיגיטלי

תמונה מספר 4: עמוד המציג מאגר של אדריכלים ומעצבי פנים באתר התוכן של "בניין ודיור". בעלי האתר מקבלים תשלום עבור הצגת הפרסום. קרדיט תמונה: https://www.bvd.co.il/architects-and-designers/

6. לארח מפרסמים בנכס הדיגיטלי שלך

ניתן לעשות כסף מנכס דיגיטלי לא רק על ידי שילוב פרסומות או קישורים אלא גם על ידי פרסום תוכן של עסקים אחרים המתארחים בנכס הדיגיטלי שלכם. אם למשל יש לכם אתר תוכן אינפורמטיבי מקודם היטב והומה תנועה, תוכלו להציע לחברות ועסקים להתארח אצלכם בתמורה לתשלום. איך זה עובד בעצם?

החברה מפרסמת בנכס הדיגיטלי שלכם (אתר, בלוג, עמוד ברשת חברתית וכו') מאמר, כתבה, ידיעה, סקירה או כל תוכן מעניין אחר הרלוונטי לקהל היעד שלכם, ובתמורה לפרסום התוכן ולחשיפה לתנועה הערה בנכס הדיגיטלי שלכם אתם מקבלים תשלום.

מודל זה מאוד פופולרי בעולם וגם אצלנו בישראל. כמעט כל העיתונים המקוונים ברשת מציעים כתבות אירוח לעסקים וחברות שיש בידם לשלם עבור פרסום התוכן: Ynet, מעריב, רוטר, מקור ראשון ועוד.

7. לסקור מוצרים בנכס הדיגיטלי שלכם

בין אם יש לכם אתר אינטרנט מקודם המושך הרבה תנועה ובין אם יש לכם עמוד פייסבוק, ערוץ יוטיוב או עמוד אינסטגרם פופולריים, אתם יכולים לסקור בנכס הדיגיטלי שלכם מוצרים או שירותים בנישה שלכם ולקבל כסף עבור הסקירה והחשיפה. הרציונל שעומד מאחורי סקירת מוצרים בנכסים דיגיטליים עתירי תנועה הוא שניתן לפנות לחברות ולעסקים ולהציע להם לשלוח אליכם מוצרים בחינם ואתם תפרסמו את ההתרשמות שלכם מהמוצר בתמורה לתשלום. לסירוגין – חברות יפנו אליכם באופן אקטיבי, אפילו ירדפו אחריכם, אם הן יזהו שהנכס הדיגיטלי שלכם יספק להם חשיפה לקהל יעד נרחב ורלוונטי.  

אחת הדוגמאות המוכרות לנו בישראל לסקירת מוצרים בנכס דיגיטלי הוא ערוץ היוטיוב של הביוטרית אשלי וקסמן בקשי (תמונה מספר 5). בערוץ היוטיוב המצליח של וקסמן אפשר למצוא סקירות רבות של מוצרי טיפוח ויופי, הנשלחים אליה מחברות ועסקים בתחום הקוסמטיקה. החברות שולחות לאשלי וקסמן בקשי את המוצר שברצונן שהיא תסקור, וקסמן מייצרת סרטון הסוקר את חווית השימוש במוצר בערוץ היוטיוב שלה ובתמורה היא מקבלת תשלום מחברות הקוסמטיקה.

נכס דיגיטלי

תמונה מספר 5: צילום מסך מערוץ היוטיוב של הביוטרית המצליחה אשלי וקסמן בקשי, בו היא סוקרת מוצרי טיפוח ויופי ומקבלת תשלום בתמורה לסקירה וחשיפת הסקירה בפני מיליוני המנויים והמנויות שהיא צברה במהלך השנים כגורו יופי ומשפיענית. קרדיט תמונה: https://www.youtube.com/watch?v=WQ3YKwMoUuA 

סיכום

אלו הם רק חלק מהאפשרויות ליצירת רווחים מנכסים דיגיטליים ויש עוד כמה דרכים נוספות. אז אם אתם שואפים לעצמאות, אם יש לכם ידע בקידום אורגני מקצועי או שיש לכם תקציב ואתם יכולים לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית עכשיו זה בדיוק הזמן לבנות נכס דיגיטלי משלכם, לקדם אותו ולהתחיל לעשות ממנו כסף, הרבה כסף. כמובן שתוכלו להיעזר בשירותיו של בונה אתרים מה שיחסוך לכם זמן רב של למידה

על הכותב

אלי סאסי, מקדם אתרים משנת 2010, מומחה בבנייה וקידום אתרים בגוגל בשיטות  SEO &PPC.

ELI

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla