logo

077-9978050

קידום אתר איקומרס בצורה אורגנית

המטרה של בניית אתר איקומרס היא להמיר את המבקרים בו ללקוחות. המסע של הגולשים באתר שלכם יכול להתקיים על פני מספר ימים ובמספר שלבים: חיפוש בגוגל, השוואת מחירים, חיפוש ביקורות של לקוחות, המלצות של חברים ברשתות חברתיות ועוד. אז כדי להגיע ולמשוך צרכנים אלה דווקא לאתר שלך, חשוב למפות את המסע שלהם (מסע לקוח), ולאחר מכן לבחור אסטרטגיה שיווקית. הרעיון הוא, להיות נוכח בערוצים השונים שבהם הקהל שלך עשוי לחפש אתכם. במאמר זה נתמקד בקידום אתר איקומרס בצורה אורגנית וניתן טיפים פרקטיים שיוכלו לעזור בכך.

מהם ערוצי השיווק השונים בדיגיטל?

  • הופעות אורגניות – שנקרא גם קידום אתרים אורגני / SEO
  • פרסום מודעות גוגל
  • פרסום מודעות פייסבוק
  • רשתות חברתיות נוספות וקהילה
  • בלוגים
  • פלטפורמות השוואות מחירים שונות

מהי הדרך להצלחה של אתר האיקומרס שלכם בדיגיטל?

שיווק Inbound

בצד הפרקטי של העניין, שיווק Inbound הוא בעצם הגדרת מספר פעולות סביב תוכן כדי לעניין ולפתות צרכנים שמחפשים את המוצר שאתם משווקים, עושים זאת בדרך כלל דרך שיווק תוכן: SEO, קמפיינים, סקירות טכניות באתרים חזקים וכו'.

שיווק Outbound

שיווק Outbound נועד להפיץ את המסר שלכם לצרכנים. ללכת "לצוד" אותם בקיצור. הם לא בהכרח חיפשו את המוצר, ואנו פונים אליהם בדרכים שונות ומגוונות: טלוויזיה, רדיו, sms, ניוזלטרים, שיווק במייל, מודעות פייסבוק, מודעות GDN בגוגל וכו'. לאחר שסקרנו באופן כללי את הגישה שיש לקחת לצורך הצלחה בשיווק אתר איקומרס, אנו נתמקד כעת בכל הקשור לעולמות קידום אתר איקומרס בצורה אורגנית

קידום אתר איקומרס

קידום אתר איקומרס בצורה אורגנית - איך עושים את זה?

#1 מיטוב התוכן של דפי המוצרים באתר

ראשית, יש להגביר את נפח התוכן סביב דפי המוצר באתר. לא מדובר ביצירת תוכן רק כדי "לנפח", אלא בשיפור חוויית המשתמש סביב הבנת המוצר. חשוב להבין כי עבור גולש, הדף הזה הוא האינטראקציה היחידה שהם יכולים לקבל עם המוצר שלך לפני הרכישה. לכן, יש צורך שהוא יענה על כל השאלות שעולות אצל הגולש. לעתים קרובות אנו רואים בהרבה מאד אתרי אי קומרס תיאור קצר של המוצר, מחיר וזהו. עם זאת, ניתן ללכת עם עמוד המוצר הרבה יותר רחוק. תוכלו למצוא אלמנטים רלוונטיים שיניעו את הגולש למעבר לפעולת הרכישה:

  1. תיאור מלא ומפורט מאוד – תארו לעצמכם את כל השאלות שלקוח יכול לשאול את עצמו לגבי המוצר ושקפו זאת בעמוד.
  2. חשבו על רכיבים להורדה סביב המוצר (במידת הצורך והרלוונטיות כמובן).
  3. סרטוני סקירה ובדיקה של המוצר.
  4. ביקורות של לקוחות ואם יש של בלוגרים מוכרים.
  5. מוצרים נלווים – זה בהחלט עובד ומגדיל את נפח סל הקניות.

אמנם לא בכל מגזרי הפעילות ניתן לתת את כל האופציות המובאות לפניכם, אך יש בכל זאת צורך לפתוח במקסימום את כל הקלפים מול הלקוח הפוטנציאלי כדי להגדיל את יחס ההמרה.

#2 מיטוב התוכן של דפי הקטגוריות של האתר

בדומה לטיפ הראשון שנתנו, הטיפ השני נוגע לדפי קטגוריות. לצערנו, רוב אתרי המסחר האלקטרוני שוכחים אותם. יש לזכור – כמו העמודים האחרים, הם דפים הנסרקים על ידי גוגל ויכולים למקם את עצמם על שאילתות רלוונטיות מאוד. לכן מומלץ לסרוק את כולם ולשפר אותם, הן עבור SEO של האתר והן כדי לשפר את חוויית המשתמש. 

בכל עמוד קטגוריה מומלץ להוסיף תוכן קצר בתחילת העמוד ותוכן נוסף בסופו. זוהי דרך מצוינת להשתמש בתוכן ליצירת פרופיל קישורים פנימי שיחזק עמודים שונים ורלוונטיים באתר עצמו. זה קריטי וחשוב מבחינת הסריקה של גוגל ושיפור תוצאות קידום אורגני.

#3 בלוג – הפכו ממוכרים ליועצים

הטיפ השלישי שלנו הוא הקמת בלוג באתר הסחר שלכם. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיר את עצמכם כמומחים בעולם שלכם. אתם צריכים לשדר לגולשים (הלקוחות הפוטנציאלים) שאתם כאן כדי לעזור להם בבחירת המוצר שלהם.

מבחינת SEO, הדבר יאפשר לכם להדגיש את החשיבות בעיני גוגל על מילות המפתח החשובות בתחום ולתפוס מיקומים על מילות מפתח חדשות וממוקדות יותר (נקרא בשפה המקצועית: "ביטויי זנב ארוך"), שבהן אף אחד מהדפים שלכם אינו ממוקם כעת. 

חשוב – הנושאים המוזכרים בבלוג האתר צריכים להראות בבירור כי המותג שלכם הוא אוטוריטה בתחום שלכם – אמצעי מצוין של יצירת סמכות ואמינות לאתר, מה שיאפשר לכם בו זמנית לקדם את האתר בגוגל אורגני בצורה טובה יותר וכמובן לזכות בעוד ועוד לקוחות. 

#4 ביקורות של לקוחות, סינרגיה של SEO ומוניטין אלקטרוני

הטיפ הרביעי שלנו הוא Must עבור אתרי חנות. מדובר באסטרטגיה של ביקורות לקוחות: מעקב ואופטימיזציה עבור החנות המקוונת. לאסטרטגיה זו השפעה משולשת: SEO, המרה ומיתוג.

איך מומלץ להראות ביקורות גולשים?

  • חשבון Google My Business – ניתן למשוך את הביקורות מהחשבון ישירות לאתר.
  • תוספים המראים ציון גלובלי של הביקורות (כוכבים צהובים למשל שמאד תופסים את העין).
  • חוות דעת גולשים בדפי המוצרים – זאת כדי לתת ביטחון רגע לפני פעולת הרכישה. לפעמים גוגל גם מדגישה הערות אלה ישירות בתוצאות החיפוש (SERP)- נקרא בשפה המקצועית "חיפושים עשירים".

חשוב – כאשר לקוח משאיר תגובה כלשהיא באתר או בכרטיסיית הגוגל מיי ביזנס, תדאגו להגיב תמיד, בין אם התגובה שלו חיובית ובין אם היא שלילית.

דבר חשוב נוסף – אין להשאיר ביקורות פיקטיביות – גוגל מעניש על דברים מהסוג הזה. אם מדובר על ביקורת אחת או שתיים – הכל טוב, אבל לא מעבר.

#5 לעבור מ- SEO ל- SXO

אסטרטגיית SEO (מכוונת למנועי חיפוש) לאסטרטגיית SXO (מכוונת למנועי חיפוש וגולשים). מושג זה אומנם אינו חדש, אך לא נכנס מספיק לתודעה של רבים. המטרה היא לעשות פעולות לא רק על מנת לא למשוך מקסימום של תנועה לאתר החנות,  אלא כדי למשוך תנועה איכותית ולהתאים את התוכן באתר לגולש – מה שלרוב יתבטא ביותר המרות. 

קידום אתר איקומרס

וכבונוס:

הגדירו את מילות המפתח הנכונות לאתר שלכם. טיפ זה תקף לכל האתרים ורלוונטי במיוחד באתרי סחר. מדובר בבחירת מילות המפתח הנכונות עבור האתר. יש להבין כי לא כל מילות המפתח מעניינות אתכם. לפני בחירת הביטויים שבהם אתם רוצים להתמקד ולהתקדם בגוגל, יש להבין מה יהיו הכוונות של המשתמשים, המתחלקות ל- 3 סוגים:

  • חיפוש מידע: אלה הן שאילתות ממשתמשי אינטרנט המחפשים מידע ספציפי. הגולש בדרך כלל עדיין לא מוכן לעבור לפעולת הרכישה;
  • ניווט חופשי: המשקפות תמונות מותג.
  • כוונת רכישה: אלה הן שאילתות שבוצעו כדי לבצע רכישה. מושלם לאתר הסחר שלכם!

לא הרחבתי במאמר על נושא הקישורים החיצוניים הכל-כך חשוב, אך יחד עם זאת הכל-כך מוכר וידוע. אומר במשפט אחד: תדאגו להישאר רלוונטיים וטבעיים. תמיד תדאגו שהאתרים המקשרים אליכם יהיו רלוונטיים לתחום וכמה שיותר טבעיים. 

על הכותבת

לירז אפרמוף, מומחית קידום אתרים בחברת לינקשייק.

פוסטים נוספים: