logo

077-9978050

מה זה Inbound Marketing ו-Outbound Marketing?

אדם ממוצע נחשף לכ-6,000-10,000 פרסומות בממוצע ביום, כולל בגלישה באינטרנט ובאפליקציות השונות, כולל פרסומות בטלוויזיה, רדיו, מודעות בעיתון ופרסומות ברחבי הרשת והמדיות החברתיות. בכל רגע נתון מתקיימת תחרות רבה על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

העובדה שרמת התחרות וכמות המתחרים עולים באופן תמידי גורמת לבעלי עסקים להעלות שאלות נכונות כמו: "איך אפשר להגיע בדיוק לאנשים שצריכים את המוצר שלי?" ו- "איזה מסר להעביר להם כדי לגרום להם לקנות?". בעלי עסקים בדרך כלל בוחרים בין 2 שיטות שיווק שונות: Inbound Marketing, שפונה לקהל ממוקד יותר ו-Outbound Marketing, שמזכיר יותר את השיווק המסורתי של פעם בטלוויזיה וברדיו. בואו נצלול לעומק של השיטות הללו.

מה זה Outbound Marketing?

ל-Outbound Marketing אין תרגום מדויק לעברית, התרגום הכי טוב בעברית בעיניי הוא פרסום בתפוצה רחבה. הוא נקרא כך מכיוון ש-Outbound Marketing זו טקטיקת שיווק שמעבירה מסרים שיווקיים לכמות גדולה של קהל בלי סגמנטציה מסוימת דרך ערוצי פרסום לא ממוקדים כמו: פרסומות ברדיו, טלוויזיה, עיתונים, שיחות טלפון ללידים קרים, דיוור המוני ועוד. שיטה זו מתמקדת בהצגת המוצר ויתרונותיו ובדרך כלל רוב הקהל אפילו לא מכיר או מחפש את המוצר שפורסם. השיטה הזאת מזכירה קצת מכירות מדלת לדלת של פעם.

בעיות עיקריות עם  Outbound Marketing

אחת הבעיות המרכזיות בשיווק מסורתי הוא שכדי להתאים למספר גדול של אנשים המסר השיווק חייב להיות מאוד כללי. במילים אחרות, ב- Outbound Marketing לא תוכלו להעביר מסר רלוונטי לקהל יעד ספציפי, אלא מסר כללי בלבד. לפניכם רשימה נוספת של בעיות עם שיטת שיווק זו:

  • עם הכמות ההולכת וגדלה של שירותי סטרימינג אפשר לדלג בקלות על פרסומות טלוויזיה והאפקט שלהם הרבה יותר נמוך מבעבר, אחוז גבוה מהצופים לא נחשף לפרסומת ולמסר השיווקי. אני אישית מעדיף לא לצפות בתוכנית בשידור בלייב ולחכות חצי שעה-שעה כדי שאוכל לראות ברצף בלי פרסומות.
  • נכון לתחילת שנת 2022, ישנם 371 מיליון משתמשי Spotify פעילים. מה שאומר שכמות האנשים שמאזינים לרדיו קטנה משמעותית משנים עברו ולכן אחוז הנחשפים לפרסומות ברדיו קטן גם הוא.
  • רוב ההודעות השיווקיות למייל מגיעות לתיקייה "קידום מכירות" או במקרה הגרוע יותר לתיקיית "ספאם", מה שהופך דיוור בצורה המונית בלי מיקוד ללא אפקטיבי.

     

לדחוף מסרים בצורה אגרסיבית זו שיטה פחות יעילה מכיוון שלקהל שאליו אתם מפנים את הפרסום יש את האפשרות להימנע מקבלת המסרים שלכם. כדי לעבוד בצורה אופטימלית עם Outbound Marketing משווקים צריכים לשאול את עצמם: איך להגיע ללקוחות שמחפשים את המוצר ואיך לגרום ללקוחות פוטנציאליים להפוך ללקוחות משלמים.

מה זה Inbound Marketing?

Inbound Marketing

שיווק ממוקד יותר עובד כמו מגנט – במקום לשלוח מסרים כללים לקהל שלא בהכרח מעוניין,  Inbound Marketing מאפשר לך למשוך לקוחות פוטנציאליים וכאלה שמחפשים את השירות באינטרנט. כשהם מגיעים לאתר שלך הם נחשפים למידע ולהדרכה שמדויקים למה שהם חיפשו בגוגל.

לב ליבו של Inbound Marketing הוא שימוש בתוכן. תוכן יכול להיות פוסטים בבלוג, וידאו, אינפוגרפיקות, מדריכים, ספרים אלקטרוניים ועוד. כדי לבצע Inbound Marketing בצורה נכונה, משווקים מתאימים את התכנים לנקודות ספציפיות במסע של הלקוח. 

  • בהתחלה, הקונים הפוטנציאליים מחפשים פתרונות אפשריים לבעיה שלהם.
  • באמצע, הם משווים כמה פתרונות שהם מצאו במהלך החיפוש שלהם.
  • בסוף המסע הם לוקחים החלטה בהתאם לתוכן הרלוונטי ביותר לפתרון הבעיה שלהם שאליו הם נחשפו.

     

ישנם המון סוגי תוכן מותאמים בצורה מעולה לכל אחד מהשלבים במסע של הלקוח. על ידי הצגה נכונה של התוכן אתם מקדמים את המוצר או השירות שלכם בדרך יעילה שמסבירה ללקוח הפוטנציאלי כיצד אתם יכולים לפתור את הבעיה שלו על הצד הטוב ביותר.

הבדלים מרכזיים בין Inbound Marketing ל-Outbound Marketing

אנשי שיווק רבים עדיין חלוקים לגבי איזה מן השיטות יעילה יותר והאם ב-Outbound Marketing באמת נוכל למדוד תוצאות של ההשקעה שלנו או לפחות אימפקט מסוים שיצר הפרסום. והכי חשוב, איך אפשר לשלב בין שתי השיטות בצורה האופטימלית. נתחיל מלהבין את ההבדלים בין שיטות השיווק.

Outbound Marketing

  • הצגת מודעות ללא מיקוד
  • תוכן שיווקי 
  • חשיפה למספר מקסימלי של אנשים
  • איפה ניתן לראות שיווק מהסוג הזה: טלוויזיה, שלטי חוצות, מגזינים ,טלמרקטינג.

Inbound Marketing

  • מטרתו למשוך קוראים ולהפוך אותם למתעניינים במוצר
  • שיווק באמצעות תוכן וערך לגולשים
  • שימוש בטכניקות שיווק לא אגרסיביות
  • איפה ניתן לראות שיווק מהסוג הזה: אתרים, בלוגים, פוסטים ברשתות חברתיות, תוכן המועבר דרך המייל.

למה Outbound Marketing עדיין אפקטיבי?

למרות שהרבה משווקים (במיוחד בדיגיטל) לא מייחסים חשיבות ל-Outbound Marketing ולא כוללים את השיטה הזו באסטרטגיית השיווק שלהם ומעדיפים להשקיע בשיווק ממוקד יותר, האסטרטגייה הזו עדיין הוכיחה שהיא יעלה בגלל 4 סיבות עיקריות:
  • החזר השקעה מיידי – בשיווק מסוג Inbound Marketing לא תמיד ברור איזו תנועה מובילה למכירות ועד כמה אפקטיבית היא. היתרון של Outbound Marketing הוא שבחשיפה לקהל רחב אפשר למשוך לקוחות רלוונטיים גם אם הם לא מכירים את העסק שלכם.
  • השפעה מיידית – בשונה מ- Inbound Marketing שמאוד יעיל לטווח הרחוק, שיווק בשיטות של  Outbound Marketing יעיל לטווח הקצר ומסייע לכם להגדיל המרות באופן מיידי על ידי תפוצה רחבה בעלות יחסית נמוכה.
  • חיזוק המותג – שימוש ב – Outbound Marketing מפיץ את המסרים שלכם ונותן מידע על המוצר בתפוצה רחבה לכמות גדולה של אנשים מה שעוזר למותג שלכם לקבל במה וליותר אנשים להכיר אתכם. פרסומות בטלוויזיה או ברדיו בדרך כלל נפוצות אצל מותגים חזקים ושימוש באפיקים האלה מציג אתכם באור חיובי כמותג חזק ומבוסס.
  • משתלב עם Inbound Marketing – בתחילת התהליך של Inbound Marketing התוכן שלכם באתר וברשתות החברתיות לא מגיע לכמות גדולה של אנשים ודרך נהדרת להפיץ אותו הוא בעזרת שימוש בשיטות של Outbound Marketing.
  • Outbound Marketing VS Inbound Marketing – מה מומלץ לעסק שלכם?

    ההשוואה בין 2 שיטות השיווק הללו מזכירות את ההשוואה בין קידום ממומן לקידום אורגני. באופן כללי קידום ממומן הוא סוג של נגזרת מ – Outbound Marketing המסורתי. ישנם מערכות פרסום שבהם ניתן לבצע סגמנטציה ומיקוד מדויקים לקהל הלקוחות הרצוי אך יש גם קמפיינים שמטרתם להגיע לכמה שיותר תפוצה בדיוק כמו בשיווק המסורתי (קמפיינים ברשת המדיה של גוגל, באנרים באתרים גדולים, קמפיינים של תפוצה בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד).

    בדיוק כמו שלא ניתן לבחור בין קידום ממומן לקידום אורגני גם ב-Outbound Marketing ו-Inbound Marketing עדיף לשלב בין 2 השיטות. חשוב שתבינו ש-Inbound Marketing זו בנייה ממושכת ואסטרטגיית תוכן לטווח הרחוק, העלויות בשיטת השיווק הזאת לא יכסו את עצמם בהתחלה ולכן תצטרכו לעבוד בצורה שקולה עם התקציב שלכם. מי שמצפה לתוצאות מהירות בשיטה זו יתאכזב, אך מי שיהיה סבלני ויבנה בצורה נכונה יקצור את הפירות.  

    סיכום

    בסופו של דבר ל-Outbound Marketing ו-Inbound Marketing יש מטרות שונות. אתם כמשווקים צריכים להחליט באיזה אפיק שיווק אתם בוחרים להשקיע את התקציב שלכם וכמה ממנו תשקיעו בכל שיטה. ההמלצה הכי טובה היא לשלב ביניהם. Outbound Marketing ייתן לכם תוצאות והמרות בצורה מיידית בעוד ש-Inbound Marketing זו בנייה נכונה לעתיד העסק.

    על הכותב

    דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

    דביר נעמן

    פוסטים נוספים: