קידום אתרים אורגני בשנת 2021

שנת 2021 מביאה עימה מספר אתגרים לעסקים בכל רחבי העולם בצל ההתמודדות החדשה עם תופעת הקורונה. תחום אחד שדווקא זכה לצמיחה בעקבות המשבר הוא כמובן השיווק הדיגיטלי ככלל ועולם קידום האתרים האורגני בפרט. למרות הצמיחה, גם בתחום קידום האתרים האורגני ישנם אתגרים משמעותיים הצפויים לקבל ביטוי רחב במיוחד בשנה זו החל מעדכוני ליבה של גוגל ועד שינוי בהעדפות הגולשים. לפני שנתחיל בהתאמות הנדרשות וההכרחיות, חשוב לי לתת תחזית אישית המבוססת על דעת המומחים בעולם הSEO (קידום אתרים אורגני), הצהרות גוגל האחרונות וגם לא מעט אינטואיציה אישית המבוססת על יותר מ10 שנות ניסיון. אני צופה שבשנת 2021 נראה ביטוי ומשקל רב יותר לפרמטרים הקשורים לחווית המשתמש כמו מהירות ועיצוב לצד דגש הולך וגדל להבנה מדויקת יותר של כוונת המשתמש שיכול להתבטא במספר אופנים כפי שאסביר מיד.

חווית משתמש ב2021

אם עד לפני לא מעט שנים אתרים אורגני התבסס בעיקר על תוכן וקישורים עדכוני גוגל האחרונים החלו לשלב באופן הדרגתי פרמטרים שונים של חווית משתמש וכיום אנו במצב שחווית המשתמש היא כבר חלק אינטגרלי ולא פחות חשוב מכל שאר הפרמטרים. בניסויים שונים שאנו עושים בחברה עם פרוייקטים שונים אנו למדים כי חווית משתמש אף עולה בחשיבותה על קישורים פעמים רבות. כדי לפשט את המושג הזה לצעדי פעולה ישימים הכנתי עבורכם שתי בדיקות שאני ממליץ לעשות באתר שלכם כדי לוודא שהוא באמת מתאים ומוכן לשנת 2021.

בדיקות טכניות

כאמור, גוגל הכריזו בנובמבר 2020 כי הCore Web Vitals יהיה חלק בלתי נפרד מאלגוריתם הדירוג החל ממאי 2021. בפועל, מה שזה אומר לציבור מקדמי האתרים הוא שיש לבצע מספר בדיקות קריטיות כדי לוודא שהאתר יהיה מוכן לעדכון ולא יספוג פגיעה קשה. בראש ובראשונה חשוב לבדוק את מהירות האתר וזמני הטעינה, למיטיבי לכת אני ממליץ לבדוק את המהירות בכלי המהירות של גוגל ולקרוא את ההנחיות של גוגל על מהות ותוכן העדכון. מעבר לתיקונים טכניים בנושא המהירות, יש לוודא שהאתר נטען עם HTTPS ומותאם למובייל ולדפדפנים השונים.  שימו לב שבדיקות מהירות אינן רק זמן טעינה של האתר, אלא ממש בדיקה טכנית של המאפיינים השונים המרכיבים את הטעינה הסופית.

קידום אתרים אורגני

התאמות עיצוביות לחווית המשתמש

בנוסף לבדיקות הטכניות, חשוב מאוד לוודא שהאתר שלכם עומד בסטנדרט הגבוה ביותר של חווית המשתמש. מבחינתי, סטנדרט גבוה הוא לא בהכרח העיצוב הכי מרהיב אלא עיצוב שמבין את הכוונה של המשתמש ועוזר לו לנווט באתר ולמצוא את מה שהוא חיפש באופן קל, ברור ופשוט. ההמלצות שלי בנושא הזה הן מאוד פשוטות ואני חושב שכל בעל אתר יעשה לעצמו טובה ענקית אם יעבור עליהן ויבדוק את הפרמטרים הבאים:

  • האם תבניות העיצוב באתר שלי מותאמות לאופי התוכן שהגולש מחפש?
  • האם קל ליצור איתי קשר או לבצע פעולות רכישה/ השארת ליד באתר?
  • האם קל לנווט באתר, להגיע מעמוד לעמוד בצורה הגיונית וטבעית?
  • האם העיצוב במובייל תואם לחווית המשתמש אותה אנו מספקים בגרסת הדסקטופ?

 

בנוסף, אני ממליץ לבצע בדיקה וסקירה קבועה של המתחרים ולבחון את התנהגות השוק הכללית. חשוב להישאר עם היד על הדופק ו"להרגיש" את מה שהמתחרים שלכם עושים גם ברמת החדשנות בעיצוב.

התאמה לכוונת משתמש

לצד חווית המשתמש, אלמנט לא פחות חשוב שצובר תאוצה בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים הוא ההתאמה המדויקת לכוונת המשתמש. עדכוני גוגל האחרונים הטו את הכף ושינו את התפיסה הרווחת בעניין בניית התוכן באתר ואיך מומלץ להציג את התוכן עבור שאילתות חיפוש. כיום, גוגל סורקים עמודים בצורה חכמה הרבה יותר ויודעים להבין את התוכן ברמת הפסקה ולא רק ברמת העמוד. לכן, חשוב מאוד להתאים את מבנה התוכן לבשורה החדשה על ידי מספר התאמות באופן כתיבת והצגת התוכן באתר.

אני ממליץ מאוד לעבור על תכנים ישנים, להוסיף תתי כותרות ולעבות את התוכן היכן שצריך. כל פסקה צריכה לכוון באופן מדויק עבור הנושא אותו אתם רוצים להבהיר ורצוי לחלק את הטקסט לכמה שיותר תתי פסקאות תוך שמירה כמובן על כתיבה טבעית וקולחת. אם אתם מקדמים אתרים בשפה האנגלית יש לא מעט כלים שיכולים לעזור לכם לנתח את התוכן ולפרק אותו לפי מדדים שונים תוך השוואה למתחרים בולטים. כלי חביב עליי במיוחד הוא הSurfer Seo שעוזר לכם לבנות את התוכן בצורה הרבה יותר מדוייקת.

קידום אתרים אורגני

חשוב לציין שחיזוק למגמה זו נגרם עקב העובדה כי מגמת החיפושים הקוליים ממשיכה וצומחת ואף תתפוס נתח שוק משמעותי בשנים הבאות. כלומר, החיפושים הם הרבה יותר ארוכים "לונג טיילים" באופי שלהם וכתוצאה מכך תוכן שיהיה בנוי בצורה חכמה ונכונה יוכל לקבל הרבה חשיפות מביטויים מדויקים.

בנושא זה אני ממליץ לוודא שאין לכם קניבליזציה באתר, כלומר שיש מספר עמודי תוכן המדורגים על אותן מילות מפתח. אם תופעה כזו מתרחשת, רצוי לבצע איחוד בין טקסטים ומחיקה של עמודים ישנים. האתר שלכם צריך להיות כמה שיותר חד, ברור ומדויק ולפעמים דווקא פעולת המחיקה גורמת לו להיות כזה.

סיכום

מעבר לתחומים הרגילים אליהם אנו רגילים לתת דגש בעולם קידום האתרים כמו קישורים ותוכן בשנת 2021 אנו נאלץ לזוז מהכיסא ולהתאים את האתרים שאנו מקדמים לעולם הSEO החדש. כמו כל העדכונים האחרונים והאבולציה של השוק בשנים האחרונות, מי שלא יתאים את עצמו יהיה מהר מאוד מחוץ למשחק. אני ממליץ לבצע סקירה היקפית של האתרים ולהכין תוכנית פעולה ברורה וברת השגה כדי להגיע מוכנים למאי.

כותב המאמר

אייל רחמים

מנכ"ל דיגיטאץ', חברה לשיווק באינטרנט וכותב הבלוג הפופלארי בנושא קידום האתרים SEOLINKS. אייל מרצה במכללה למנהל ובעל למעלה מ10 שנות ניסיון בשוק הקידום.

אייל רחמים

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla