logo

077-9978050

טיפים מומלצים לקידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל הפך לפקטור משמעותי לקידום אתרי אינטרנט. קידום ביטויי מפתח רלונטיים בנישה שלכם תניב לכם תנועה רבה לאתר שבסופו של דבר תוביל להגדלת מכירות והכנסות. כדי לקדם את האתר במנוע החיפוש בצורה איכותית תצטרכו להשקיע ב-3 פרמטרים מרכזיים: תוכן איכותי, קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים וחווית משתמש בריאה. בנוסף לפרמטרים אלו, תצטרכו לעלות בדירוג על פני המתחרים שלכם שמשקיעים גם הם בקידום האתר שלהם ולכן מי שיהיה טוב מביניכם יקבל דירוג גבוה יותר ולכן חשוב לעקוב גם אחר המתחרים כדי להבין אין ניתן לנצח אותם. במאמר הזה תקבלו טיפים לקידום אורגני בגוגל שיעזרו לכם לזנק קדימה בדירוגים במנוע החיפוש.

הכנסת תוכן איכותי לאתר

על מנת שתוכלו לבצע קידום אתרים אורגני בגוגל יהיה עליכם להכניס תוכן איכותי. התוכן הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים, אלה שיכולים לעשות את ההבדל. זה לעיתים יהיה האקס פקטור שיאפשר לכם להשאיר אבק לכל המתחרים שלכם. מי שלא יכניס באופן עקבי תוכן איכותי לאתר עלול להיות מדורג בתחתית תוצאות החיפוש, לעיתים זה יכול לקרות גם אם אתם עושים את כל שאר פעולות הקידום בדיוק כמו שצריך לבצע אותן. מבחינת גוגל תוכן הוא אחד מהפרמטרים שאי אפשר לוותר עליהם.

SEO TIPS

הכנסת קישורים לאתר

עוד פרמטר שיכול להביא אתכם אל המקום שבו תרצו להיות הוא הכנסת קישורים לאתר. לאתר שלכם אתם צריכים להכניס קישורים מאתרים איכותיים אחרים. ככל שיותר אתרים (בדגש על איכותיים) יוציאו קישור לאתר שלכם, כך הדירוג של האתר צפוי לעלות בקצב מסחרר. הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם נכון לעכשיו. רק נדגיש שוב כי הקישורים צריכים לצאת מאתרים איכותיים – כאלה שמדורגים גבוה בדירוג של גוגל.

חווית גלישה אופטימלית

גוגל מבחינתה תרצה לשלוח את הגולשים שלה לאתרים הכי איכותיים שיש. אם האתר שלכם לא יהיה מספיק איכותי הוא יתקשה מאוד להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות. מבחינת קידום אתרים בגוגל, חווית הגלישה צריכה להיות חווית גלישה אופטימלית. הגולשים מבחינתם צריכים להנות לגלוש באתר שלכם, וכמובן למצוא את מבוקשם. אם הגולשים ימצאו את מבוקשם הם צפויים לחזור שוב לאתר שלכם בעתיד הנראה לעין. המוניטין של גוגל מושפע מהאתרים שהיא מדרגת במקום הראשון ואליהם נכנסים רוב הגולשים.

שיפור מהירות האתר

חווית המשתמש של הגולשים באתר שלכם הוא פקטור משמעותי בקידום האורגני. כחלק המכלול של חווית המשתמש נמצא מהירות טעינת האתר. אם האתר שלכם כבד ונטען בצורה איטית, גולשים נוטשים עוד לפני שהאתר עולה וגם אלו שנשארים לא נהנים מחווית גלישה נוחה – מה שגורם לאחוז גבוה של נטישות ויחס המרה נמוך. יש מספר גורמים שמאטים את הטעינה באתר שלכם: אחסון אתר לא איכותי, מדיה ששוקלת הרבה, אי שימוש בזיכרון מטמון, אי שימוש ב-CDN ועוד. כדי לוודא שמהירות הטעינה תקינה בדקו את האתר שלכם בכלים PageSpeed Insight ו-GTMetrix

שימוש בסכמות

אחת ההתפתחויות האחרונות בקידום אתרים נקראת סכמה. סכמה היא אחת הצורות הכי חזקות של SEO ומטרתה היא להסביר לגוגל במדויק מה הדף שלנו מכיל כדי שהדף ייסרק בצורה נוחה, מובנת ומהירה. התוכן באתר שלכם נסרק על ידי הרובוטים של גוגל ומוצג בתוצאות החיפוש לגולשים. אבל, עם סימון סכמות מתאימות לדפים ולפוסטים, התוכן שלכם ייכנס לאינדקס בצורה שונה. לפי הסכמה שתבחרו, גוגל יסרוק את הדף והסכמה מפרשת לו מה משמעות התוכן ומה הסגנון שלו – תוכן מדעי, פוסט רגיל, וידאו וכו'. כדי להתחיל לעבוד עם סכמות מומלץ לעבוד עם התוסף Schema Pro שבו ניתן למצוא את הסכמות הכי פופולריות – סכמה לוידאו, סכמה לביקורות (Rich Snippets), סכמה למאמרים, סכמה למדריכים ועוד.

שימוש בגוגל סרץ' קונסול

גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) הוא שירות חינמי של גוגל שעוזר לכם לפקח על הופעות של האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. משתמשים בו כדי למצוא ולתקן שגיאות טכניות, לשלוח מפת אתר XML, לראות קישורים חיצוניים שמגיעים לאתר, לפתור בעיות ב-Web Vitals Core, לשלוח קובץ Disavow Links ועוד. ניתן להשתמש בגוגל קונסול כדי להסיק מסקנות כיצד ניתן לשפר דירוג של מילים, לנתח באיזה דפים ופוסטים צריך לבצע אופטימיזציה כדי להעלות CTR, לתקן בעיות במפת האתר ולנתח איזה מילים מניבים הכי הרבה טראפיק ולינקים חיצוניים.

Google Search Console

הוספת תוכן וידאו

תוכן מסוג וידאו באתר שלכם משפיע בצורה ישירה על ה-SEO באתר. המטרה העיקרית של גוגל בדירוג אתרים לפי ביטויים היא להנגיש לגולשים את התוכן שהכי רלוונטי עבורם ותוכן מסוג וידאו נתפס כתוכן מאוד רלוונטי. סרטונים מדויקים שנותנים ערך לגולש בדרך כלל יגרמו לו להישאר זמן רב באתר, מה שמראה לגוגל שהאתר שלכם רלוונטי ולכן מגיע לו דירוג גבוה יותר. בנוסף, סרטונים עוזרים למשוך תנועה רבה יותר, לרבות סרטוני הדרכה, סרטוני ניתוח על מוצרים או תוכנות וסרטוני הסברה על מוצר או שירות. ניתן לחבר את הסרטונים בדפים באתר שלכם עם Schema Pro כדי להנגיש את הדף בצורה מושלמת למנועי החיפוש. מעבר לשיפור משמעותי בדירוג של הקידום האורגני, סרטוני וידאו נתפסים כתוכן שממיר יותר לקוחות ובסופו של דבר, מכניס יותר כסף לבעל העסק.

פתיחת חשבון GMB

גוגל מיי ביזנס (Google My Business – GMB) הוא כלי חינמי נוסף של גוגל המיועד עבור פרסום עסקים בגוגל ומאפשר לכם לפתוח פרופיל עסקי בגוגל, לנהל אותו ולבצע אופטימיזציה של הפרופיל. לאחר שרשמתם את העסק שלכם בגוגל, פרופילים עסקיים מופיעים במפות Google ובתוצאות המקומיות של רשת החיפוש. להוסיף פרופיל עסקי ל-GMB זה כמו להוסיף מיקום נוסף במפות, גוגל תדרוש את שם העסק, המיקום והקטגוריה ולאחר שהמקום מאושר על ידי גוגל, כרטיס העסק שלכם נפתח. פרופיל עסק מאומת בגוגל מיי ביזנס מסייע לדירוג ה-SEO שלכם בצורה עקיפה – פרופיל העסק שלכם מפנה ישירות לאתר שלכם מה שמגדיל את הטראפיק הרלוונטי, הוא מסייע לגוגל להבין שמדובר באתר אינטרנט שמקושר לעסק ולכן דירוג האתר עולה והוא מציג ביקורות לגולשים שעוזרות להם להכיר אתכם לפני שהם מבצעים רכישה או אפילו כניסה לאתר.

Fialkov GMB

סיכום

עברנו על הדברים החשובים שהופכים את האתר שלכם ליותר נגיש עבור מנועי החיפוש ובעיקר יותר נגיש לגולשים. לצד קידום ממומן בגוגל, בפייסבוק ובשאר פלטפורמות ה-PPC, תחום ה-SEO נמצא בנסיקה כי בעלי אתרים ובעלי עסקים מתחילים להבין את החשיבות של תוכן איכותי עבור הלקוח ובניית מערכת יחסים ואמון וכך מגדילים את קהל הלקוחות שלהם בצורה משמעותית. עקבו אחר הטיפים במאמר הזה כדי להגדיל את כמות הטראפיק האורגני ולשפר את הדירוג במילות המפתח שמתאימות לעסק שלכם.

על הכותב

יאיר נגר, מנכ"ל ובעלים של אינפינסמשרד שיווק דיגיטלי צעיר ודינמי. המשרד מספק שירותי שיווק קידום ופיתוח פתרונות דיגיטליים לעסקים, חברות וארגונים.

פוסטים נוספים: