logo

077-9978050

כל מה שצריך לדעת על תוצאות עשירות בגוגל (Rich Results)

לפני מספר שנים, גוגל הציגה לעולם את המושג "Rich Cards", מה שכיום אנחנו קוראים לו תוצאות עשירות היה נקרא בעבר כרטיסים עשירים. תוצאות עשירות (Rich Results) נוצרו כדי לספק לגולשים חוויה טובה יותר בתוצאות לשאילתות שלהם במנוע החיפוש של גוגל. התוצאות הללו נוצרות על ידי קידום אתר ממוקד עם שימוש בסכמות ונתונים מובנים המציגים תוצאות מורחבות לשאילתות חיפוש ובכך עוזרות לגולש לחפש את מה שהוא מצא לעיתים גם ללא הקלקה לתוך הדף וגם מספקות יותר שטח נדלן בתוצאות החיפוש עבור אתרים עם תוצאות עשירות בגוגל.

תוצאות עשירות בגוגל

מה ההבדל בין תוצאות עשירות לסכמות ולנתונים מובנים?

גוגל לא מתארים בדיוק מהם סימון סכימות מכיוון שאלו נוצרו על ידי schema.org ואינם מתמקדים רק בהתנהגות גולשים בחיפוש גוגל ולכן מקדמי אתרים צריכים להסתמך על גוגל בכל מה שקשור לקידום האתר. גוגל מתייחסת לסימון סכמה כפורמט נתונים מובנה – הדרך הדרושה על מנת לייצר נתונים מובנים ולכן כדי לייצר נתונים מובנים צריך להשתמש בסכימות. נציגים של גוגל הסבירו את הנושא לעומק ואמרו שנתונים מובנים הם פורמט סטנדרטי למתן מידע על דף וסיווג התוכן שנמצא בעמוד. כמו למשל בדף מתכונים – שאת התוכן ניתן לפרק למרכיבים, אופן הכנה, קלוריות וכו'.

תוצאות עשירות הן חווית חיפוש בגוגל שחורגת מהקישור הרגיל שמוביל לאתר. התוצאות הללו מופעלות על ידי נתונים מובנים ויכולות לכלול קרוסלת תמונות, תמונה בודדת או אלמנטים אחרים שאינם טקסטואליים. במהלך השנים האחרונות גוגל פיתחה בבטא טסט ל-Rich Result שעוזר לכם לבדוק את הנתונים המובנים בעמוד שלכם ולראות תצוגה מקדימה של התוצאות העשירות.

סוגי תוצאות עשירות בחיפוש גוגל

  • מאמר
  • ספר
  • פירורי לחם
  • קרוסלה (זמין רק במתכונים, קורסים, מסעדות וסרטים)
  • קורס
  • נתונים
  • שאלות ותשובות לימודיות
  • דירוג מעסיק
  • שכר משוער
  • אירוע
  • בדיקת עובדות
  • שאלות ותשובות נפוצות
  • פעילויות ביתיות
  • מדריכי How To
  • נתוני מטא של תמונה
  • הצעת עבודה
  • סרטון הדרכה
  • עסק מקומי
  • לוגו
  • תשובה לבעיה מתמטית
  • סרט
  • פודקאסט
  • בעיות תרגול
  • מוצר
  • שאלות ותשובות
  • מתכון
  • ביקורת 
  • תיבת חיפוש של Sitelinks
  • אפליקציית תוכנה
  • דיון
  • מנויים ותוכן בתשלום
  • וידאו

באיזה תוצאות עשירות גוגל קונסול תומך?

בגוגל קונסול יש עמודה השמורה לתוצאות העשירות ברשת החיפוש של גוגל. עמודה זו נקראת "שיפורים". בכל אחד מהלשוניות הנפתחות לכם בקונסול מתחת לעמודת השיפורים, אתם תראו תוצאות עשירות שבהם נעשה שימוש באתר שלכם בעמוד אחד או יותר. בתוך כל אחד מהלשוניות שנפתחו אתם תקבלו דוח מותאם אישית עבור התוצאה העשירה שבו יהיה רשום אילו שדות חסרים לכם על מנת להשלים את התוצאה העשירה ולמקסם אותה וגם רשום האם יש לכם תקלות בהגדרת הנתונים שהופכים את הדף למושפע מהתוצאה העשירה. לצערנו, גוגל קונסול יכול לקרוא רק 22 מתוך 32 התוצאות העשירות הקיימות ועדיין לא יכול לקרוא את התוצאות המרכזיות הבאות: פודקאסט, סרט, עסק מקומי, מאמר, ספר ועוד.

גוגל כבר הודיעה שהיא ממשיכה לפתח את גוגל סרץ, קונסול על מנת שיתאים לתוצאות עשירות נוספות וכבר בחודשים הקרובים אנחנו צפויים לראות עוד ועוד תוצאות בתוך הקונסול, בהתאם לעבודת קידום אתר באינטרנט שלנו ולשימוש שלנו בנתונים מובנים באתר.

תוצאות עשירות בקונסול

האם ניתן להוסיף יותר מתוצאה עשירה אחת בעמוד?

כל שימוש שתעשו בתוצאות עשירות בדפים באתר שלכם יעזור לגוגל להבין את מה שמתרחש בדף באתר בצורה טובה יותר וזה יעזור להנגיש לגולש את הדף בצורה טובה יותר, מה שבסופו של דבר יקדם אתכם בתוצאות הדירוג הגוגל. המשוואה היא פשוטה – ככל שתשתמשו בכמה שיותר תוצאות עשירות בעמוד שלכם, כך הוא יהיה ברור יותר ויעיל יותר עבור מנוע החיפוש ועבור הגולשים. אין מקסימום תוצאות עשירות רלוונטיות בעמוד, עליכם להשתמש בכל מה שרלוונטי כדי להציג את העמוד בצורה טובה יותר. ניתן לבדוק בגוגל סרץ' קונסול כמה תוצאות עשירות יש לכם בדף מסוים על ידי הזנה של ה-URL בחיפוש בקונסול:

כמה תוצאות עשירות יש בעמוד בודד

שיפור תוצאות עשירות בגוגל

הדרך הטובה ביותר להגדיל ולשפר את התוצאות העשירות של הדפים שלכם בתוצאות של גוגל היא לבצע אופטימיזציה של האתר ושל הדפים באתר. לפניכם כמה טיפים מרכזיים שיעזרו לכם לייצר את המקסימום מתוצאות עשירות בגוגל:

1. ספקו תשובות לשאלות ומידע רלוונטי בתוך הדף

קבלת דירוג עבור דפים שמספקים מידע רלוונטי לגולש זו דרך מעולה לתפוס מקום איכותי בדירוג באמצעות תוצאות עשירות. לעיתים תוצאה מאוד מדויקת תגיע למיקום 0 בגוגל, שזה בעצם הדירוג הכי טוב שניתן לקבל. ברגע שתוצאה עשירה מציגה מידע חלקי מתוך הדף שלכם עוד לפני שגולשים נכנסים אליו זה עשוי להוריד את ה-CTR ולהקטין את הטראפיק שמגיע לאתר, אבל אם תוצאה כזאת תכלול רק חלק מהמידע, לגולשים תהיה סיבה מספיק טובה להיכנס לאתר שלכם כדי לצפות בכל התוכן שיש בעמוד.

2. צרו תוכן בפורמט שמנוע החיפוש אוהב

כדי לקבל דירוג לתוצאות העשירות שאתם יוצרים בדפים באתר שלכם אתם צריכים לוודא שהתוכן שאתם יוצרים תואם לפורמט הנכון המועדף על מנועי החיפוש בכלל ומנוע החיפוש של גוגל בפרט. הוסיפו סכימה (נתונים מובנים) רלוונטית עבור הדף בהתאם לתוכן שנמצא בתוכו – מתכון, ספר, וידאו, שאלות ותשובות ועוד. הסימון הזה יעזור למנוע החיפוש להבין את התוכן שבעמוד ולתת לכם דירוג בהתאם.

3. תוודאו שחווית הגלישה באתר שלכם איכותית

ספקו למשתמשים שגולשים באתר שלכם חווית גלישה איכותית גם מבחינת התוכן בעמוד שצריך להיות רלוונטי ועונה לצרכיו של הגולש וגם מבחינת מהירות הטעינה של האתר ושל הדפים בו. מהירות טעינה איכותית עוזרת לגולש לעבור בצורה נוחה ומהירה בין הדפים באתר ולא מעכבת אותו בין דף לדף. שילוב של שני אלו עוזר לכם לספק לגולש תוכן איכותי עם מידע עדכני יחד עם חווית ניווט אינטואיטיבית וחווית גלישה מהירה. מתכון מנצח לדירוג גבוה בגוגל.

חווית משתמש איכותית

4. בצעו פעולות קידום אורגני באתר

התוכן באתר שלכם לא יקבל דירוג אוטומטי ישירות לאחר השימוש בסכימה ובנתונים מובנים וגם לא לאחר שיקבל תוצאות עשירות במנוע החיפוש. לפני הכל אתם צריכים לבצע פעולות Off Site ו-On site לקידום האתר שלכם בגוגל על מנת לתוצאות העשירות תהיה השפעה משמעותית. הקפידו לבצע פעולות חיוניות כמו הגדרה של מטא טייטל ומטא דסקריפשן בכל עמוד, הקפדה על כותרות, יצירה והעלאה של תוכן חדש, קבלת הפניות מאתרים אחרים לאתר שלכם ועוד.

5. תעודדו גולשים להשאיר ביקורות באתר

ביקורות של גולשים ודירוג באמצעות כוכבים הם דרך מעולה לבניית אמון במוצרים או בעסק שלכם. יש מספר סוגים של תוצאות עשירות (מתוך אלו שהזכרנו למעלה) שמושכים בצורה אוטומטית את הדירוגים ואת כוכבי הדירוג ישירות לתוצאת החיפוש שלכם כך שאתם צריכים לקבל ביקורות אמיתיות וחיוביות עם המלצות של לקוחות מרוצים כדי שהכוכבים יוצגו בגוגל בצורה טובה שתעודד גולשים להקליק על האתר שלכם.

כוכבי דירוג בתוצאות עשירות

6. תכתבו תוכן בצורה טבעית

תוצאות עשירות בגוגל מסתמכות על תוכן טקסט שבנוי בצורה נכונה. עליכם להקפיד בעת יצירת התוכן לאתר שהוא כתוב בצורה טבעית ומטרתו העיקרית הוא לענות לשאילתות הגולש ולסייע לגולשים במציאת האינפורמציה שהם מחפשים. כתיבה בצורה טבעית תעזור לכם לקבל דירוג על התוכן שלכם בשאילתות חיפוש טקסט וגם בשאילתות חיפוש קולי, במידה ואתם רלוונטים למה שנאמר או נכתב.

לסיכום

כאשר אתם רוצים ליישם תוצאות עשירות בדפים באתר שלכם, אתם צריכים להקפיד על הצגת המידע המדויק עבור הגולש ועבור מנוע החיפוש. ניתן להדגיש עבור מנועי החיפוש את המידע הקריטי שאתם רוצים להנגיש לגולש על ידי שימוש בסכמות ונתונים מובנים, שבעצם מניחים את הבסיס לקבלת תוצאה עשירה בגוגל. תוצאות עשירות הם מידע קריטי שמוצג מעבר למידע הסטנדרטי שמוצג עבור דף בחיפוש שנותן ערך מוסף לשאילתה שהגולש חיפש בגוגל. התוצאות הללו מקדמות אתכם במנוע החיפוש ומגדילות את אפשרויות ההקלקה של הגולשים מה שבסופו של דבר גם מגביר את הטראפיק לאתר שלכם.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, פרסום ממומן בלינקדאין, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla