logo

077-9978050

כיצד להשתמש ב-TikTok למכירות ויצירת לידים?

במוצרים ושירותים רלוונטיים, שיווק ב- TikTok בשנת 2022 נוגס בתקציבי השיווק של הפלטפורמות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם. TikTok ממשיכה לנסוק מאז 2019, עם למעלה מ-65 מיליון התקנות עד 2021 ועם למעלה ממיליארד צפיות יומיות בסרטונים יומיות. היא הפכה לאחת האפליקציות הפופולריות ביותר בקרב בני הדור החדש, בעיקר בעקבות הטרנדים הוויראליים.

כיצד הפך האלגוריתם המותאם של TikTok למנוע המשפיע בהצלחה על משתמשים לגלול ולצפות בשעות של סרטונים? זה נושא מרתק לכשעצמו. אבל אין ספק שהאופי הממכר של האפליקציה יכול להיות דרך מצוינת לבעלי עסקים במטרה "לתפוס" קהל רלוונטי עם עניין בשירות או במוצר. מאחר וסרטים מהווים אסטרטגיית שיווק בסיסית בכל הפלטפורמות, עסקים יכולים לשתף מידע על מוצרים ושירותים על גבי סרטוני TikTok, ומשם הדרך להמרה בקליק.

היתרון של TikTok בניתוח סרטוני וידאו עוזרת לנו כמפרסמים לאכלס אוטומטית מידע בסיסי שהצופים מספקים לפלטפורמה, מה שעוזר להפוך את החוויה ליעילה וקלה עבור המפרסמים.

אז איך תהפכו את מודעות ה-TikTok ללידים?

1. יצירת עניין בקרב הקהל הרלוונטי

סרטוני TikTok נמשכים בין 15 ל-60 שניות, כאשר כל שנייה בסרטון קריטית לעניין מעורבות הלקוח במשפך השיווקי. על מנת שהצופים ימשיכו לצפות- חייבים למשוך את תשומת ליבם כבר בהתחלה. סרטון מושך את העין יפריד בין הלקוחות הפוטנציאליים והצופים הזמניים, לפיכך חשוב מאד להעלות במהירות את היתרונות של המוצר או נקודת הכאב שהמוצר בא לפתור ואת הפתרון מיד לאחר מכן. ישנן אסטרטגיות רבות ליצירת עניין והאסטרטגיה שונה מעסק לעסק. בתחום הרפואה למשל, בו ה"כאב" יכול להיות ממש כאב פיזי, בד"כ ניגשים ישירות לבעיה ולפתרון. בעסקים מסוג life-Style ודומיהם – הגישה תהיה מעט שונה.

2. הוספת כיתוב למודעות וידאו של TikTok

צופים רבים יצפו במודעת ה-TikTok כשהסאונד כבוי. אם לא נוסיף כיתוב, סביר להניח שהם ימשיכו לגלול מכיוון שהם לא מבינים במה המודעה עוסקת. על ידי כיתוב על גבי סרטוני ה-TikTok באמצעות הכלים במצוינים שמציעה הפלטפורמה, ניתן להתחבר עם אנשים נוספים בפלטפורמה וליצור קהל נאמן למותג. למשל: הוספת הסימן # (האשטג) לפוסטים הממומנים על מנת לעודד מעורבות בפוסטים או המודעות.

כיתוב על וידאו

3. בחינת הטרנדים של TikTok

חקירה מהירה של הטרנדים האחרונים ב-TikTok יכולים להביא לשיפור במודעות ובהבאת הלידים: אתגרים, אפקטים, פסקול ותנועה הם טרנדים משתנים שתמיד יכולים לעשות את ההבדל בין מוצר X למתחרים ואם התוכן מסעיף 1 רלוונטי – עשיתם צעד משמעותי ביצירת עניין לקהל.רוצים רעיונות למודעות ממירות של TikTok? חפשו ברחבי הפלטפורמה ותמצאו עשרות טרנדים.

טרנדים בטיקטוק

4. יצירת מודעות TikTok בפורמט אנכי

הפלטפורמה של TikTok היא אנכית. כדי לייעל את חווית המשתמש, כל הסרטונים צריכים להיות מיושרים כמודעה אנכית של TikTok ביחס רוחב-גובה של 9:16. נכון, אפשר להעלות ולפרסם סרטונים מרובעים- אבל הפוטנציאל שלהם להמיר ללידים יהיה נמוך יותר.

5. הקפדה על סרטונים קצרים

אנו ממליצים בעדיפות גבוהה להעלות מודעות TikTok מתחת ל-50 שניות. עקרונית, המסר אמור לעבור תוך 10-25 שניות כדי להשיג מעורבות גדולה יותר ולעיתים נעשית עבודה מצוינת בשניות הראשונות, אבל כאשר המטרה היא להשאיר צופה עד סוף הסרטון, עדיף לא לייגע אותו בצפייה שלא תוסיף עניין או מידע על החלק הראשון, ולכן, התחלתם 5 שניות ראשונות ב"כבדות"? העלו הילוך כדי לשמור את הצופה בסרטון וסיימו את הסרטון לאחר 30-40 שניות. התחלתם 5 שניות ראשונות בקצב ותוכן מואץ? נסו לעביר את המסר ולסיים את הסרטון תוך 20-30 שניות.

6. מחשבה על מודעות כעל העלאת סרטון TikTok

פרסום ושיווק ב-TikTok מאתגרים אותנו ללכת מעבר לגישה המסורתית ולהתמקד באמת בקהל, להתאים את הדרך בה אנו מספרים סיפור וזו הסיבה שלא כדאי ליצור מודעות סטנדרטיות ומסורתיות, אלא להתחיל לחשוב מה נכון עבור TikTok. לדוגמא: הוספת מדבקות ואפקטים עם הלוגו של העסק כדי לגרום לאנשים בפלטפורמה ליצור אינטראקציות עם העסק.

7. השקעה בפסקול וסאונד

TikTok בבסיסה היא פלטפורמה מוזיקלית (שנקראה בעבר Musical.ly) שבה כל הסרטונים מופעלים עם סאונד כברירת מחדל. התאמת הסרטונים לפסקול ולסאונד הנכונים יעוררו בהכרח מעורבות ותשומת לב רבה יותר. בכדי לדעת איזה סאונד יעבוד טוב עם הסרטונים הממומנים, אפשר לראות טרנדים ושירים פופולריים בפלטפורמה עצמה. יש לכם חברים, ילדים או אחיינים שחיים את הפלטפורמה? הכי טוב להתייעץ איתם.

8. השקעה בניטור מעקב

בדומה מאד לפרסום פייסבוק, המערכת של TikTok נותנת אפשרות למפרסמים לשלוח משתמשים לאתר או ליצור לידים בתוך המערכת. אין המלצה חד משמעית כך או כך וההחלטה לגבי אתר או לידים תלויה מאד במפרסם, בתקציב ובעוד מרכיבים. חשוב מאד להטמיע פיקסל של TikTok בכל מקרה באתר כדי לקבל מידע מהפלטפורמה. התחלתם לשלוח אנשים לאתר כדי להמיר ואתם קובעים ידנית את המחיר לקליק? חשוב לעקוב לפחות בימים הראשונים כדי לוודא שהתקציב מנוצל במלואו ושאין מחיר נמוך לקליק שאינו מאפשר למערכת ללמוד את המשתמשים ולהביא ככל שניתן לידים בתקציב שנקבע.

9. שימוש בטפסים מתקדמים

יצירת הטפסים ב-TikTok דומה מאד לפייסבוק עם שינוי קל. המערכת של TikTok נותנת אפשרות ליצור טפסים מעוצבים שעושים עבודה טובה בקידום המוצר או השירות ועל הדרך אוספים מידע על המשתמשים. למשל: אפשרות לשנות תחת האפשרות Brand image&Form style את צבע הטופס בהתאמה ללוגו המותג או המוצר.

טפסים חכמים

10. שימוש במגוון אפשרויות הפרסום של TikTok

TikTok מציעה בדומה לפייסבוק מגוון סוגים של מודעות כדי לבדוק מה עובד לכל מוצר או שירות: מודעות בפיד, מודעות וידאו, תמונה וקרוסלה. ההמלצה היא ליצור בכל פעם קמפיין בתקציב נמוך יחסית ולראות כיצד הוא עובד.

11. שימוש במידע שיווקי שנצבר ברשתות חברתיות אחרות

אם אתם לא חדשים בשיווק דיגיטלי, ודאי יש לכם נתונים על המרות מקהלים בפייסבוק או אינסטגרם. נסו בתחילה לנסות לטרגט תחת קבוצת המודעות לאותם קהלים: גילאים דומים, אזורים גאוגרפים דומים, תחומי עניין דומים ומכשירים דומים, בנוסף לאפשרויות הנוספות שהפלטפורמה מאפשרת כדי לדייק את הקהל: אינטראקציה עם סרטונים (באיזה סוג של סרטונים עשו לייק או הגיבו), אינטראקציה עם האשטג (באיזה קטגוריית חיפוש # צפו).

לסיכום

עם התייקרות הפרסום במדיה החברתית, TikTok Lead Generation מציעה אלטרנטיבה זולה יותר למיקוד ותובנות של האלגוריתם. השילוב העוצמתי של TikTok במונחים של רלוונטיות ומעורבות, יוצר חוויה מהנה עבור הצופים ומחזקת מסרים הקשורים למותג ולקריאות לפעולה. המודעות ב- TikTok שינו את הדרך בה הצופים חושבים על פרסום ואתגרו את שיטות השיווק המסורתיות. הן מהנות, משעשעות וטרנדיות – כך הן הופכות לוויראליות כדי לקדם מותגים. היתרון הגדול בזה, הוא שחשבונות מותג אינם זקוקים למיליוני עוקבים כדי לקבל מיליוני צפיות עם האלגוריתם הייחודי של TikTok.

על הכותב

אלון ירדני, בעלים של סוכנות השיווק הדיגיטלי קליקינג, המתמחה בפרסום ושיווק בגוגל, פייסבוק, לינקדאין ועוד מגוון פלטפורמות ידועות. הסוכנות מספקת פתרונות שיווק דיגיטלי A-Z ומטפלת בלקוחות בתחומי הרפואה, הבריאות, קורסים, לימודים ונדל"ן .

אלון-פייסבוק

פוסטים נוספים: