logo

077-9978050

איך למדוד המרות (ייחודיות) בגוגל אנליטיקס 4

אחד הדברים הטובים בגוגל אנליטיקס 4, זה שאפשר למדוד המרות רק אם הגולש ביצע רצף של כמה פעולות שקרו אחת אחרי השניה. באנליטיקס הישן זה לא היה אפשרי, והרבה פעמים נתקלתי בשאלות של אנשים שרוצים ליצור איוונט (או למדוד גול) רק אם הגולש ביצע כמה פעולות. למשל "אני רוצה לספור גול רק אם הגולש הגיע מאורגני, ואחרי זה צפה בסרטון ואחרי זה השאיר ליד". זה כמובן לא אפשרי ביוניברסל אנליטיקס, אבל בגוגל אנליטיקס 4 אפשר לעשות את זה בקלי קלות. בפוסט שלפניכם אראה לכם איך להשתמש בפיצ‘ר הזה כדי להתגבר על תכונה שהייתה קיימת ביוניברסל אנליטיקס הישן, ולא קיימת בגוגל אנליטיקס 4.

איפה הבעיה?

ביוניברסל אנליטיקס, גול נספר רק פעם אחת בכל סשן. למשל אם גולש השאיר פרטים בטופס והגיע לדף תודה, והגדרתם גול על דף התודה הזה – הגול יספר רק פעם אחת גם אם הגולש יעשה ריפרש לעמוד התודה שוב ושוב. בגוגל אנליטיקס 4 לעומת זאת, ההמרות מבוססות על איוונטים שסומנו בתור mark as conversion, ולכן בכל פעם שהאיוונט מתבצע – נספרת המרה.

1

בצילום המסך שלפניכם, אתם יכולים לראות שאני שולח איוונט בשם form_submit בכל פעם שהגולש שולח את הטופס:

2

לאחר מכן הדלקתי את המתג שסופר את האיוונט הזה בתור המרה:

ובאמת אפשר לראות בדיבאגר שבכל פעם שהאיוונט נשלח – נספרת גם המרה (הדגל הירוק אומר שזו המרה), למרות שאני עדיין נמצא באותו הסשן:

זה כמובן לא טוב לנו, ולכן נשתמש בפיצ'ר שהזכרתי בתחילת הפוסט.

הפתרון (בלי שום התעסקות בקוד)

כל דבר בגוגל אנליטיקס 4 מבוסס על איוונטים, ולכן אתם יכולים להמשיך לשלוח דיווחים על כל הפעולות שהגולשים עושים, גם אם הם מבצעים את אותה פעולה כמה פעמים. כדי לספור את ההמרה רק פעם אחת בכל סשן, נעזר באיוונט אוטומטי שנשלח ברגע שמתחיל סשן חדש בגוגל אנליטיקס, ונקרא session_start.

באמצעות הפיצ'ר שהזכרתי בתחילת הפוסט, אנחנו נשלח איוונט חדש בשם form_submit_once_per_session, בכל פעם שגולש מבצע את האיוונט הרגיל של form_submit אחרי האיוונט session_start. במילים אחרות – האיוונט החדש שלנו יישלח רק אם האיוונט session_start נשלח קודם, ומכיוון שזה קורה רק פעם אחת במהלך הסשן, גם האיוונט החדש (שעליו תתבסס ההמרה) יישלח רק פעם אחת בסשן. 

נשמע מסובך? בואו תראו כמה זה פשוט:
כדי לשלוח את האיוונט החדש נלך ל-Audiences, ונבצע את הפעולות הבאות:
1. קודם כל נמחק את התנאי הקיים, ונלחץ על Add sequence:

2. כעת נגדיר את ה-sequence הבא:

ב-Sequence scoping אתם צריכים לבחור Within the same session, כי אנחנו רוצים שרצף הפעולות הזה יתבצע באותו ביקור.
לאחר מכן נגדיר את האיוונט session_start בתור Step 1, ואחריו את האיוונט שאנחנו שולחים כאשר הגולש מבצע המרה (form_submit במקרה שלי):

3. כעת לחצו על Create new תחת Audience Trigger בצד ימין, ורשמו את השם של האיוונט החדש שאתם רוצים ליצור כאשר התנאי מתקיים.

מעכשיו, בכל פעם שגולש יבצע את רצף הפעולות הוא יכנס ל-audience וישלח את האיוונט החדש. אם בתוך 30 יום הגולש יכנס שוב פעם לאתר וישאיר פרטים – האיוונט החדש לא יישלח, אלא אם כן תסמנו את הצ'קבוקס של Log an additional event when audience membership refreshes, ואז האיוונט החדש יישלח בכל סשן (בהנחה שהתנאי מתקיים).

התשובה לשאלה "האם לסמן את הצ‘קבוקס או לא" תלויה בתקופה שאחריה אתם שוב פעם רוצים לספור המרה כאשר הגולש מבצע את האיוונט. למשל אם אני אוסף לידים לנדלן, אז אנשים לא קונים דירה כל חודש ולכן ברגע שמישהו השאיר ליד ונספר כהמרה, אני לא ארצה לספור אותו שוב כהמרה למשך תקופה גדולה בהרבה מ-30 יום.

4. עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות זה לכבות את ספירת המרות שהיתה על האיוונט הישן:

5. ולוודא שזה עובד באמצעות הדיבאגר. אתם יכולים לראות שהאיוונט form_submit נשלח 3 פעמים, אבל רק אחרי הפעם הראשונה נשלח האיוונט החדש של form_submit_once_per_session:

סיכום

גוגל אנליטיקס 4 מפשט לנו הרבה דברים שעד היום היינו צריכים לבצע באמצעות שימוש בקוד. בפוסט שלפניכם הדגמתי איך להשתמש בפיצ‘ר הקהלים שיש ב-GA4 כדי ליצור איוונט חדש שנשלח רק אם מתקיים תנאי כלשהוא שמבוסס על רצף פעולות ולא רק פעולה אחת. אתם יכולים לקחת את זה לאיזה מקום שתרצו וליצור איוונטים חדשים על בסיס פעולות שהגולשים עושים, וכל זה מבלי לגעת בקוד!

על הכותב

 שוקי מן, מייסד חברת LIXFIX המתמחה בביצוע פרוייקטים מורכבים של גוגל אנליטיקס ותג מנג’ר.

שוקי מעביר מגוון רחב של קורסי אונליין מקצועיים בתחומי הדיגיטל, והקורס החדש שלו עוסק בגוגל אנליטיקס 4.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla