logo

077-9978050

טעויות שצריך להימנע מהן שמקימים אתר איקומרס

הכמות של חנויות האיקומרס באינטרנט גדלה בקצב תמידי. עד סוף שנת 2022 שוק המסחר האלקטרוני צפוי להגיע לשווי מכירות של 5.4 טריליון דולר, מה שהופך את האיקומרס לאחד השווקים שיותר משתלם להיכנס אליהם. יותר ויותר אנשים עוברים לקנות באינטרנט במקום לבקר בחנויות פיזיות וקניונים. יחד עם זאת, בנייה של מותג איקומרס שמצליח למכור זול לא עבודה פשוטה בכלל ואחד ההיבטים המכריעים בהצלחה של חנויות הוא טיפול בבעיות ולהימנע מראש מטעויות אפשרויות.

רוב האנשים חושבים שחנות איקומרס תניב הכנסות ברגע שיתחילו לשווק אותה. הקמת חנות מסחר אלקטרוני היא אחת מהדרכים הפופולריות לייצר הכנסה באינטרנט אבל בניית המותג והחנות זו משימה מאתגרת. יש הרבה אפשרויות לבניית החנות – Shopify, WordPress, Wix ועוד. כשבונים חנות יש עקומת למידה לניהול החנות, הלקוחות והמוצרים ולכן אי אפשר להימנע מביצוע טעויות אבל חשוב לצמצם את מספר הטעויות וכמובן לא לחזור עליהם שוב ושוב. הנה מספר טעויות שחשוב להימנע מהם באיקומרס:

1. להתעלם מהחשיבות של אחסון אתרים איכותי

אחסון אתרים הוא חלק חיוני בכל אתר אינטרנט. שפותחים אתר אינטרנט צריך לאחסן אותו על גבי שרת ולכן בחירת הפלטפורמה היא משמעותית מכיוון של-Shopify מגיע עם אחסון אתרים שלהם בשונה מוורדפרס ששם תצטרכו לבחור חברת אחסון עבור החנות. בעלי אתרים לרוב לא מצליחים להבין את ההבדלים בין חברות האחסון השונות ולכן חשוב לבחור מראש בשירות אחסון אתרים איכותי. מומלץ לבחור אחסון אתרים בענן שמאפשר לכם אבטחה טובה יותר לחנות וטעינה מהירה לדפים ולדפי המוצרים.

אחסון אתרים בענן

2. לא להעניק תמיכה בלייב

צ'אט לייב באתר הוא אחד הכלים הטובים ביותר המשמשים חנויות איקומרס ואתרי אינטרנט באופן כללי, מכיוון שהוא ממיר באחוז גבוה. הוספת צ'אט לייב באתר עוזר לגולשים לקבל מענה מהיר מאוד ותגובה מהירה לליד או לקוח פוטנציאליים כמעט מבטיחים לכם המרה. ניתן להוסיף כפתור WhatsApp במקום כפתור צ'אט, כל עוד יש מישהו שמחובר לחשבון הוואצאפ לתת מענה. לא להעניק לגולשים מענה מהיר לשאלות באתר זו טעות קריטית שהרבה חנויות עושות מבלי להבין כמה לידים ורכישות מתפספסים כל יום.

צ'אט לייב

3. מראה צפוף ודחוס לחנות

לעיתים קרובות אנחנו רואים עומס מטורף בדף הבית של חנויות איקומרס. בעלי אתרים רוצים הרבה אלמנטים בדף שלהם ובו זמנית לא משאירים רווחים והפרדות מה שהופך את חווית הגלישה לקשה לצפייה בעיני הגולשים. משתמשים יתבלבלו מרוב כל האלמנטים באתר ולא יתרכזו במה שבאמת חשוב – קניית מוצרים. בחירה נכונה של תבנית ופריסה נכונה של אלמנטים באתר תעזור לכם להנגיש את המידע הרלוונטי לגולשים, ככה האתר שלכם יהיה מהיר יותר והרבה יותר נעים לעין.

מראה צפוף לחנות

4. עמודי מוצר לא אופטימליים

דף המוצר שלכם זו ההזדמנות היחידה שלכם לגרום ללקוחות לרכוש את המוצר. אתם צריכים ליצור דף מוצר קל להבנה עם כל הפרטים הרלוונטיים, תמונות, סרטונים וכל מידע שיעזור ללקוח להבין טוב יותר מה הוא רוכש ואיך המוצר הולך לעזור לו לאחר הרכישה. בדפי מוצר של מוצרים דיגיטליים הקפידו להשקיע אפילו יותר מכיוון שאין מוצר מוחשי שאפשר להציג לגולשים. כשבונים דף מוצר באתר איקומרס חשוב להקפיד על הדברים הבאים: מסנני חיפוש נוחים כדי שיהיה לגולשים קל למצוא את מה שהם מחפשים וגלריית תמונות למוצר מכל הזוויות.

עמוד מוצרי איכותי

5. אפשרויות תשלום מועטות

המטרה הסופית בחנות איקומרס היא לייצר פעולה של המרה בה הגולש משלם אונליין ורוכש מוצר. כשאתם בונים חנות איקומרס, סליקה חייבת להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. רוב בעלי החנויות לא מתאמצים כדי לשלב כמה פתרונות סליקה ובעצם מאבדים לקוחות. כדי שיהיה לכם חנות אונליין מתפקדת, אתם חייבים לאפשר לגולשים מספר שיטות לתשלום כדי לשפר משמעותית את אחוז ההמרה ולא להפסיד לקוחות. לצד אפשרויות תשלום מוכרות כמו כרטיסי אשראי ו-PayPal, שלבו גם אפשרויות מתקדמות כמו ביט, Paybox, ביטקוין ועוד.

אמצעי תשלום דלים

6. עמוד צ'קאאוט לא יעיל

הרבה בעלי חנויות מאבדים לקוחות בקופה מכיוון שלא ביצעו אופטימיזציה לתהליך הרכישה בחנות ולא ביצעו אופטימיזציה לעמודי העגלה והצ'קאאוט. כבר עכשיו אתם יכולים לבדוק את אחוזי הנטישה שלכם מהעגלה או הצ'ק'אאוט ולהבין אם יש לכם בעיה בתהליך הרכישה. חנויות איקומרס מפסידות מאות רכישות בחודש כשגולשים נוטשים בסוף התהליך באופן קבוע ולכן חשוב לשפר את עמוד הצ'קאאוט: הוסיפו קוד הנחה בעמוד, עצוב את העמוד בצורה מזמינה ונוחה לגולש ושלבו את עמוד הצ'קאאוט והעגלה כדי שלגולש יהיה דף אחד פחות במסע הלקוח שלו.

עמוד צ'קאאוט לא יעיל

7. חוסר השקעה ב-SEO

טעות נפוצה נוספת באתרי איקומרס זו חוסר תשומת לב לקידום אורגני. אמנם קידום אורגני בחנות המכילה אלפי מוצרים יכול להיות משימה מורכבת אך בגלל שלא הרבה חנויות שמות דגש על SEO, אם אתם תשימו על זה דגש אתם תרוויחו דירוגים מהירים והרבה לקוחות מבלי להוציא תקציב פרסום. תשקיעו בתיאור נרחב למוצרים ובדפי מוצר מושקעים והם יקבלו דירוג על ביטויי מפתח. בחנויות עם כמות גדולה של מוצרים מומלץ לשים דגש על קידום הקטגוריה (גאדג'טים לרכב, מוצרים לתינוקות, מוצרים לגינה וכו') ואת דף הבית.

קידום אורגני SEO

8. לא מתבצע ניטור של הגולשים והסקת מסקנות

ניטור של הגולשים בחנות איקומרס הוא קריטי להמשך שיפור הביצועים ושיפור יחסי המרה. בלי אמצעים אנליטיים מתאימים שמודדים את כל הפרמטרים הרלוונטיים אתם מפסידים את התובנות החשובות שאפשר לייצר מהתנועה שמגיעה לחנות. בעזרת אמצעים אנליטיים ניתן לומר במדויק כמה המרות הגיעו מכל ערוץ שיווק שהשתמשתם בו וכך תוכלו לשפר את ערוצי השיווק ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים. בעזרת הכלי Google Analytics ניתן למדוד כל פעולה שמתבצעת באתר שלכם, עם דגש על פעולות ההמרה שקריטיות עבור חנות איקומרס ובכלי Hotjar ניתן לצפות בהקלטות מסך של גולשים, הפעולות שהם ביצעו, עד לאיפה גלל את הדף ועוד. כלים אלו נותנים לכם תובנות על התנהגות הגולשים באתר, ככה שאם תזהו מקום מסוים עם בעיה, מיד תוכלו לתקן ולשנות.

Hotjar12

לסיכום

יש הרבה טעויות בניהול חנות אינטרנטית שככל הנראה לא תוכלו להימנע מהם. באופן כללי ניהול חנות כולל הזמנות, לקוחות, ספקים, שירות לקוחות, החזרות וכו', זו דרך ארוכה ומתקנים את הטעויות תוך כדי תנועה. עברנו על 8 טעויות מרכזיות הנפוצות ביותר בתחום האיקומרס, טעויות שכמעט כל אדם שפותח חנות אונליין נוהג לעשות. הקפדה על אחסון אתרים איכותי, תמיכה בלייב לגולשים, מראה נקי לחנות, עמודי מוצר מטופחים, מספר אפשרויות תשלום, עמוד צ'קאאוט ממיר, קידום אורגני לחנות והסקת מסקנות עם כלי ניתוח יהפכו את העבודה שלכם בתחום האיקומרס להרבה יותר מקצועית

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים: