אינסטגרם היא כבר מזמן לא רשת חברתית רק של אנשים פרטיים. חברות, מותגים וגם משווקים רבים הבינו שזו רשת חברתית רבת עוצמה עבור פרסום עסקים שבה כל בעל עסק חייב להיות נוכח. הסיבה המרכזית שהרבה משווקים ועסקים בוחרים לעבוד עם אינסטגרם היא שבפלטפורמה הזו מתאפשר לכם להציג את העסק שלכם בצורה ויזואלית עם תמונות, סרטונים, איורים, גיפים ועוד. כדי להצליח לצבור קהל באינסטגרם אתם תהיו חייבים לגוון בתוכן שעולה לעמוד כשאתם מנהלים עמוד אינסטגרם ולתת דגש לתכנים שנותנים ערך ולא להתמקד רק בתכנים שיווקיים. במאמר הזה נעבור על 10 רעיונות לתוכן מעורר השראה לאינסטגרם.
1. סצנות מאחורי הקלעים
2. UGC
3. סטטיסטיקות מעניינות
דרך מעולה להעביר לגולשים שלכם מידע רלוונטי היא להשתמש בסטטיסטיקות שמעניינות את קהל היעד שלכם. נתונים סטטיסטיים ואנליטים הם לא תמיד עוברים בקלות אצל גולשים, במיוחד אם הם מוצגים בתוך בלוק עמוס של טקסט. בנו מחקר שמעניין אתכם ואת קהל העוקבים והלקוחות שלכם והציגו את תוצאות המחקר בצורה ויזואלית באינסטגרם. מומלץ להציג סטטיסטיקות המכוונות את הגולש למסר העיקרי שלכם ולהצעה שהעסק שלכם מציע.
4. תוכן הומוריסטי
5. תוכן שיווקי
תמונות יפות הן קריטיות לשיווק של העסק שלכם באינסטגרם מכיוון שהן מספרות סיפור ומושכות גולשים יותר מטקסט כתוב. לכן, אם אתם כותבים תוכן בבלוג שלכם שאתם רוצים שאנשים ייחשפו אליו או רוצים להעביר את המסרים השיווקים שלכם באמצעות גרפיקה איכותית, אינסטגרם זו הפלטפורמה המושלמת לזה. חברו תמונה מעניינת עם כיתוב שמקדם את המוצר או השירות שלכם ואז הפנו את הגולשים אל הקישור שלכם בביו על מנת לעודד את הקהל שפוגש אתכם באינסטגרם לעבור אל אתר האינטרנט של העסק. מומלץ לא לפרסם פוסטים שיווקים באינסטגרם באופן תדיר ולהתמקד בתוכן שנותן ערך לגולשים. בחשבונות אינסטגרם בחול ניתן לפתוח חנות אינסטגרם שמאפשרת לכם אפשרויות שיווק מתקדמות יותר בפוסטים.
6. הגרלות ותחרויות
7. יצירת מבנה פסיפס בפוסטים
לא הרבה עסקים ומותגים משתמשים בטקטיקה הזאת, אבל זו דרך ממש מקורית וייחודית. רוב הגולשים בדרך כלל לא יסתכלו על כל התמונות שלכם מהפרופיל הראשי אלא יגללו בפיד ויראו כל חלק מהפסיפס בנפרד מה שיגביר אצלם את הסקרנות ויגרום להם לבקר בפרופיל הראשי שלכם. חשוב להעביר מסר מסוים כשאתם מכינים עיצוב מהסוג הזה – שהתמונה הכללית שנוצרת מחיבור כל התמונות תהיה המסר שאתם רוצים להעביר לגולשים. קראו את המאמר שלנו על כלים מומלצים לעיצוב פוסטים באינסטגרם, שם תוכלו למצוא כלים ליצירת מבנה פסיפס בפוסטים.
8. עידוד תיוגים בפוסטים
9. תוכן שמערב חשבונות סושיאל אחרים שלכם
קידום של חשבונות סושיאל נוספים שלכם בחשבון האינסטגרם יעזור לכם להגדיל את התפוצה בשאר החשבונות ויעזור לגולשים שמכירים אתכם לדעת איפה עוד הם יכולים למצוא אתכם ברשת. הפעולה הזאת היא מאוד יעילה עבורכם וגם משפרת את הקשר שלכם עם הגולשים והלקוחות מכיוון שחלק מהם יעדיפו להיות פעילים בפלטפורמות מסוימות ולכן חשוב שתהיה לכם פריסה בכמה פלטפורמות סושיאל וגם חשוב ליידע את הגולשים לגבי החשבונות הנוספים שלכם.
10. פוסט גיוס עובדים
לסיכום
אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם וכל בעל עסק יודע שהוא חייב להיות בה. בין אם אסטרטגיית השיווק שלכם כוללת פרסום ממומן באינסטגרם או קידום אורגני של החשבון, מכיוון שזו פלטפורמה חברתית ופחות עסקית כדי למכור ולהמיר גולשים בצורה טובה אתם צריכים לגשת אליהם מזווית אחרת ובעצם להעניק להם תוכן שיצחיק, ירגש או יסעיר אותם. עקבו אחר עשרת הרעיונות לתוכן מעורר השראה לאינסטגרם שקיבלתם במאמר הזה כדי לייצר את התוכן האופטימלי לגולשים שלכם בהתאם לנישה בה אתם עובדים.
על הכותב
דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.