logo

077-9978050

מה לפרסם באינסטגרם? 10 רעיונות לתוכן מעורר השראה

אינסטגרם היא כבר מזמן לא רשת חברתית רק של אנשים פרטיים. חברות, מותגים וגם משווקים רבים הבינו שזו רשת חברתית רבת עוצמה עבור פרסום עסקים שבה כל בעל עסק חייב להיות נוכח. הסיבה המרכזית שהרבה משווקים ועסקים בוחרים לעבוד עם אינסטגרם היא שבפלטפורמה הזו מתאפשר לכם להציג את העסק שלכם בצורה ויזואלית עם תמונות, סרטונים, איורים, גיפים ועוד. כדי להצליח לצבור קהל באינסטגרם אתם תהיו חייבים לגוון בתוכן שעולה לעמוד כשאתם מנהלים עמוד אינסטגרם ולתת דגש לתכנים שנותנים ערך ולא להתמקד רק בתכנים שיווקיים. במאמר הזה נעבור על 10 רעיונות לתוכן מעורר השראה לאינסטגרם.

1. סצנות מאחורי הקלעים

אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת להציג לקהל הרחב את החומר האנושי שיש בעסק או בחברה שלכם ולתת לקהל הצצה ממה שקורה מאחורי הקלעים. זו דרך מעולה להראות לעוקבים איך זה מרגיש לעבוד בחברה, מה שיהיה מעולה עבור מאמצי הגיוס שלכם. פרסמו תמונות וסרטונים של העובדים מהמשרד במהלך יום עבודה או תמונות וסרטונים מימי גיבוש שאתם עושים. זה יעזור לגולשים ולקוחות להתחבר לעסק ולעובדים וככה המותג שלכם צובר נאמנות בקרב הקהל. בתמונה אתם יכולים לראות סצנות מאחורי הקלעים בחשבון האינסטגרם של החברה SimilarWeb.

2. UGC

UGC (ר"ת – User Generated Content) – תוכן שמיוצר על ידי גולשים. אחד משיטות השיווק היעילות ביותר היא להשתמש בתכנים שהעוקבים והלקוחות שלכם יוצרים כדי לצבור כמות גדולה של לקוחות ממליצים ולבנות מותג אמין וחזק. כדי להשיג UGC מהלקוחות והעוקבים אתם יכולים לשלם למשפיענים עבור יצירה של UGC עבורכם, לחלק מתנות בחינם, לעשות הגרלות ותחרויות או לפרסם מחדש פוסטים שלקוחות שלכם פרסמו עם תיוג שלכם. ניתן להוסיף פוסטים שבהם תייגו אתכם לסטורי של החשבון בלחיצת על כפתור "Add video to your story" בתחתית התמונה. בתמונה אתם יכולים לראות UGC מחשבון האינסטגרם של Mania Jeans Israel
תוכן שמיוצר על ידי לקוחות - UGC

3. סטטיסטיקות מעניינות

דרך מעולה להעביר לגולשים שלכם מידע רלוונטי היא להשתמש בסטטיסטיקות שמעניינות את קהל היעד שלכם. נתונים סטטיסטיים ואנליטים הם לא תמיד עוברים בקלות אצל גולשים, במיוחד אם הם מוצגים בתוך בלוק עמוס של טקסט. בנו מחקר שמעניין אתכם ואת קהל העוקבים והלקוחות שלכם והציגו את תוצאות המחקר בצורה ויזואלית באינסטגרם. מומלץ להציג סטטיסטיקות המכוונות את הגולש למסר העיקרי שלכם ולהצעה שהעסק שלכם מציע.

סטטיסטיקות מעניינות

4. תוכן הומוריסטי

תוכן הומוריסטי אולי בעמוד האינסטגרם שלכם אולי לא יעזור לכם להמיר גולשים ללקוחות משלמים אבל הוא יעזור להגדיל את החשבון שלכם. אם אתם יכולים להצחיק את העוקבים שלכם עם תוכן ויזואלי הומוריסטי שקשור לתחומי העניין של הגולשים, סביר להניח שהם יהנו ממש שתפרסמו ואולי אפילו ישתפו את הפרסום, מה שיגדיל את החשיפה לחשבון שלכם. לפעמים התמונות הבלתי נשכחות הן אלו שגורמות לנו לצחוק וסטטיסטית זה התוכן שמשותף בתדירות גבוהה ברשתות החברתיות. בתמונה אתם יכולים לראות תוכן הומוריסטי מחשבון האינסטגרם של AM:PM

5. תוכן שיווקי

תמונות יפות הן קריטיות לשיווק של העסק שלכם באינסטגרם מכיוון שהן מספרות סיפור ומושכות גולשים יותר מטקסט כתוב. לכן, אם אתם כותבים תוכן בבלוג שלכם שאתם רוצים שאנשים ייחשפו אליו או רוצים להעביר את המסרים השיווקים שלכם באמצעות גרפיקה איכותית, אינסטגרם זו הפלטפורמה המושלמת לזה. חברו תמונה מעניינת עם כיתוב שמקדם את המוצר או השירות שלכם ואז הפנו את הגולשים אל הקישור שלכם בביו על מנת לעודד את הקהל שפוגש אתכם באינסטגרם לעבור אל אתר האינטרנט של העסק. מומלץ לא לפרסם פוסטים שיווקים באינסטגרם באופן תדיר ולהתמקד בתוכן שנותן ערך לגולשים. בחשבונות אינסטגרם בחול ניתן לפתוח חנות אינסטגרם שמאפשרת לכם אפשרויות שיווק מתקדמות יותר בפוסטים.

תוכן שיווקי באינסטגרם

6. הגרלות ותחרויות

תחרויות הן אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל מעורבות ולהרחיב את טווח ההגעה והעניין בדף האינסטגרם שלכם. ביצוע תחרויות והגרלות יכול להגדיל את כמות העוקבים שלכם בעשרות אחוזים. כשאתם יוצרים הגרלה לעוקבים שלכם אתם חייבים לוודא שהם מבינים את כללי ההשתתפות וגם תוודאו שאתם מבקשים מהם לבצע פעולה מסוימת כמו לחיצה על קישור מסוים או שיתוף החשבון בפרופיל האישי כדי להיכנס לתחרות. מומלץ להזין לינק עם פרמטרים למעקב כדי שתוכלו למדוד את הביצועים של התחרות. חובה להתייעץ עם עורך דין טרם ובמהלך ההגרלה על מנת לא לעבור על החוק הישראלי של היתר כללי לעריכת הגרלות לפרסומת מסחרית. בתמונה אתם יכולים לראות זוכים בתחרות שהתבצעה בחשבון האינסטגרם של Cloudways
הגרלות ותחרויות

7. יצירת מבנה פסיפס בפוסטים

לא הרבה עסקים ומותגים משתמשים בטקטיקה הזאת, אבל זו דרך ממש מקורית וייחודית. רוב הגולשים בדרך כלל לא יסתכלו על כל התמונות שלכם מהפרופיל הראשי אלא יגללו בפיד ויראו כל חלק מהפסיפס בנפרד מה שיגביר אצלם את הסקרנות ויגרום להם לבקר בפרופיל הראשי שלכם. חשוב להעביר מסר מסוים כשאתם מכינים עיצוב מהסוג הזה – שהתמונה הכללית שנוצרת מחיבור כל התמונות תהיה המסר שאתם רוצים להעביר לגולשים. קראו את המאמר שלנו על כלים מומלצים לעיצוב פוסטים באינסטגרם, שם תוכלו למצוא כלים ליצירת מבנה פסיפס בפוסטים.

8. עידוד תיוגים בפוסטים

אפשר לתייג גולשים בכל רשת חברתית – פייסבוק, טוויטר, טיקטוק, פינטרסט, יוטיוב ועוד. אבל, באינסטגרם יש את כמות התיוגים הגדולה ביותר מכל הרשתות החברתיות. באינסטגרם נוצרה מעין תרבות שבה גולשים מתייגים חברים ומכרים במידה והם רואים פוסט שחילחל אליהם או שמזכיר נושא משותף עם מישהו. תיוגים רבים בפוסטים שלכם יעזרו לכם להגדיל את המעורבות בפרופיל וגם את כמות החשיפה שאתם מקבלים. אם אתם רוצים לעודד את העוקבים שלכם לשתף את הפוסט עם אחרים מומלץ לכלול בכיתוב הנעה לפעולה שמבקשת מהגולשים לתייג חברים ומכרים. בתמונה אתם יכולים לראות כיצד חשבון האינסטגרם "משפטים יפים" מעורר מעורבות בעמוד.

9. תוכן שמערב חשבונות סושיאל אחרים שלכם

קידום של חשבונות סושיאל נוספים שלכם בחשבון האינסטגרם יעזור לכם להגדיל את התפוצה בשאר החשבונות ויעזור לגולשים שמכירים אתכם לדעת איפה עוד הם יכולים למצוא אתכם ברשת. הפעולה הזאת היא מאוד יעילה עבורכם וגם משפרת את הקשר שלכם עם הגולשים והלקוחות מכיוון שחלק מהם יעדיפו להיות פעילים בפלטפורמות מסוימות ולכן חשוב שתהיה לכם פריסה בכמה פלטפורמות סושיאל וגם חשוב ליידע את הגולשים לגבי החשבונות הנוספים שלכם.

הנעה לפעולה של גולשים

10. פוסט גיוס עובדים

אחד הפוסטים הפופולריים והיעילים ביותר הוא פוסט לגיוס עובדים ברשתות החברתיות. הודיעו לקהילה שלכם באינסטגרם שאתם מגייסים והפנו את המעוניינים לדף באתר שבו נמצאים המשרות שלכם. פרסום פוסט גיוס בדף האינסטגרם שלכם יעזור לכם למצוא מועמדים שככל הנראה מכירים את המותג או הנישה שלכם וכבר חוו אינטראקציה איתכם בעבר, מה שעשוי להגדיל את אחוזי ההתאמה ויעזור לעובדים חדשים להתאקלם במהירות אצלכם. בתמונה ניתן לראות פוסט גיוס עובדים מחשבון האינסטגרם Virtual Real Design.

לסיכום

אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם וכל בעל עסק יודע שהוא חייב להיות בה. בין אם אסטרטגיית השיווק שלכם כוללת פרסום ממומן באינסטגרם או קידום אורגני של החשבון, מכיוון שזו פלטפורמה חברתית ופחות עסקית כדי למכור ולהמיר גולשים בצורה טובה אתם צריכים לגשת אליהם מזווית אחרת ובעצם להעניק להם תוכן שיצחיק, ירגש או יסעיר אותם. עקבו אחר עשרת הרעיונות לתוכן מעורר השראה לאינסטגרם שקיבלתם במאמר הזה כדי לייצר את התוכן האופטימלי לגולשים שלכם בהתאם לנישה בה אתם עובדים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla