logo

077-9978050

המדריך המלא לפרסום של עסק באינסטגרם

אינסטגרם מציעה הזדמנויות מדהימות לעסקים בכל הגדלים להגיע לקהלי היעד שלהם. אבל ככל שיותר ויותר מותגים מצטרפים לאינסטגרם והפיד הופך תחרותי יותר, זה יכול להיות קשה יותר להתבלט. תארו לעצמכם שאתם יכולים להגיע לקבוצות הספציפיות של משתמשי אינסטגרם שאתם רוצים להתחבר אליהם, למשוך אותם ולהמיר אותם ללקוחות. ובכן, זה לגמרי אפשרי! עם 400 מיליון אנשים שמשתמשים באינסטגרם מדי יום, קידום באינסטגרם בכלל וקידום עסקים באינסטגרם בפרט נהיה חובה ולפניכם המדריך המלא.

למה לפרסם באינסטגרם?

קידום באינסטגרם קשור יד ביד עם פרסום ומכירות אינטרנטיות, הצרכנים בעלי טווח קשב קצר של כמה שניות בודדות במקרה הטוב. לכן, צריכים פרסומים צבעונים קליטים וסירטונים כדי למשוך את הצופה להמשיך ולצפות דווקא במודעה שלכם. עסקים מסתמכים במידה רבה על תמונות מוצרים באיכות גבוהה כדי להמיר צופים לקונים, אך ברוב המקרים זה לא מספיק, חשוב לדעת לכתוב את הטקסט השיווקי המדויק כדי להניע את הגולש לפעולה.

אינסטגרם זו הפלטפורמה האידיאלית לכך. פרסום באינסטגרם גם מאפשר לכם לשלוט היכן המודעות שלכם יופיעו ומי רואה אותן. יש מומחים בתחום ותמיד כדאי שיהיו לכם שותפים לתהליך עם רמת שירות גבוהה, מבלי שתשרפו את תקציב הפרסום שלכם.

יתרונות נוספים של פרסום באינסטגרם

היתרונות של שימוש במודעות אינסטגרם עבור העסק שלך כוללים: פלטפורמה קלה לשימוש, תמחור והוצאות במגוון תעריפים ואפשרות ליצור קו מתמיד ורציף עם הלקוחות הפונטנציאלים. בנוסף, מהיתרונות הבולטים של פרסום באינסטגרם הוא האפשרות להגיע לאלפי משתמשים ולייצר מעורבות מבלי להפריע לחוויית הגלישה שלהם. סטטיסטיקות מעולם השיווק מספרות שמשתמשים נוטים להשקיע 40% יותר תקציב בפרסום ושיווק באינסטגרם.

כמה עולה לפרסם באינסטגרם?

הרבה עסקים רוצים לדעת כמה עולות מודעות אינסטגרם לפני שהם עושים את הקפיצה הזו. העלות הממוצעת של הפעלת קמפיין פרסום באינסטגרם מתחילה מ-50 ש"ח, תלוי ביעד הפרסום שלכם. ראוי גם להזכיר שעלות מודעות האינסטגרם שלכם עשויה להשתנות בהתאם לתחרות בענף שלכם. רוב הסיכויים שאם אתם בתעשייה תחרותית מאוד, יהיה יקר יותר לרכוש לקוח מאשר אם אתה נמצא במגזר עסקי פחות תחרותי, למשל ליד ממוצע לעסק שמוכר לבעלי עסקים (קהל יקר ברוב המקרים) יעלה למשל 35 ש״ח, בדרך כלל הסגירה הממוצעת למי שבקיא בתחום המכירות היא אחת לחמש.

משמע סגירה של לקוח לעסקה תעלה בממוצע 175 ש״ח. כמובן שנתונים אלה משתנים מתחום לתחום ויש תחומים שאפשר להשיג בהם לידים במחירים של שקלים בודדים לליד, כמובן שזה מאוד תלוי בהצעה בביקוש והרלוונטיות של הקהל. אם למשל נפרסם מודעה של שעון שהעלות הממוצעת שלו היא 400 ש״ח ב-700 ש״ח שכמובן גבוה מהשוק המחיר למודעה יעלה, הרלוונטיות תרד וכמות החשיפות תהיה גרועה. אך אם נפרסם מודעה עם קופי שיווקי מדויק בעיצוב מרהיב ובמחיר תחרותי, כמובן שהמודעה תחשף בהתאם והמחיר לליד יהיה נמוך בהרבה. לדגומא: שעון ב-400 ש״ח כולל משלוח עד בית הלקוח בחינם!

דוגמא למודעת אינסטגרם

סוגי מודעות אינסטגרם

הנה כמה סוגים של מודעות אינסטגרם שבהן תוכל להשתמש בפרסום באינסטגרם:

  • מודעות וידאו – סרטוני אינסטגרם יכולים להיות באורך של 60 שניות, כשהצילומים מצולמים בפורמט ריבועי או לרוחב. זה נותן הרבה יותר מרחב פעולה להציג ולקדם את העסק מאשר המגבלה הקודמת של 15 שניות.
  • מודעות תמונה – מודעת תמונה מכילה תמונה בודדת בפורמט ריבועי או לרוחב. מודעות אלה הם הקלים ביותר ליצירה מבחינת נכסים חזותיים, מכיוון שצריך רק תמונה אחת. ניתן לעצב מודעות תמונה בעזרת כלים לעיצוב פוסטים לאינסטגרם.
  • מודעות קרוסלה – מודעות אלה יכולים לכלול 2-10 סרטונים ו/או תמונות שאנשים יכולים לראות על ידי החלקה לצד.
  • מודעות סטורי – מודעות סטורי באינסטגרם פועלות כמו סנאפצ'אט בכך שהם מאפשרות לעסקים לשתף תוכן ויזואלי באמצעות סרטונים או תמונות.
  • מודעות אוסף – מודעות אוסף מתפקדות כמו מודעות וידאו, ומופיעות כסרטון בפיד של משתמש. עם זאת, הם נוצרות באמצעות סדרה של תמונות סטילס שמתנגנות כמו מצגת וידאו. ניתן להוסיף אודיו וטקסט למודעות האוסף באינסטגרם.
דוגמא למודעת אינסטגרם קרוסלה

מודעת אינסטגרם מתוך קרוסלת מודעות

דוגמא למודעת אינסטגרם לדף נחיתה

מודעת אינסטגרם שמובילה לדף נחיתה

אינסטגרם עובדת עבור מותגים ומוצרים שונים והפן החזותי הוא החשוב מכולם. פרסום באינסטגרם באיכות גבוהה יהיו הגורם המניע מאחורי הצלחת המודעה שלכם. ודאו שיש לכם דברים מנקרי עיניים להראות לפני שתתחילו לפרסם באינסטגרם. בנוסף, חובה עמוד בפייסבוק באופן איכותי שמציג את העסק שלכם ברמה הגבוה ביותר כדי שלהקוחות שיכנסו ויבינו שאתם המקום שבו הם רוצים לקנות את המוצר או השירות שלהם.

לאן מובילה המודעה שלכם

תלוי בכם, לאן אתם הולכים לשלוח את כל התנועה? בנו דף נחיתה כדי להפיק את המיטב מכפתור הקריאה לפעולה שבו יהיה לאדם המתעניין במודעה שלכם את כל הפרטים שהוא צריך לקבל כדי להשאיר לכם פרטים. ניתן עדיין להפעיל פרסומות באינסטגרם גם אם לא הייתה לך כזו, אבל כדי להבין טוב יותר את הפלטפורמה , מומלץ לבדוק את המתחרים שלכם ומה הם מפרסים ובאיזו דרך לפני שתשפכו כסף עליה. בחלק מהמקרים יספיק לבנות סרטון מושקע עם הנעה לפעולה, בחלק מהמקרים תצטרכו קופי טוב ולפעמים זה עניין של מחיר המוצר.

דף נחיתה

בחירת הכלי הנכון

ישנם כמה כלים שונים של פייסבוק שתוכל להשתמש בהם כדי להגדיר מודעות אינסטגרם, העיקרי Ads Manager, שהוא הפופולרי ביותר ואמור לענות בקלות על הצרכים שלכם. הצעד הראשון הוא פשוט ליצור קמפיין פרסום באינסטגרם.

בחירת המטרה לפרסום

כמו בכל קמפיין פרסומי אחר, יש חשיבות מכרעת לקביעה מה אתם מבקשים להשיג. אם אתם מנסים מודעות אינסטגרם בפעם הראשונה, הכי טוב לבחור מטרה פשוטה, כגון תנועה שמטרתה פשוט לגרום לאנשים להכנס לאתר שלכם. אתם עשויים להתפתות לקפוץ ישר ליצירת לידים, זכרו שתהליך הגדרת מודעות מסוג זה הוא קצת יותר ארוך ומסובך.

בחירת הקהל שלכם

אם אתם רק מתחילים ללמוד איך לפרסם באינסטגרם, בחירת הקהל הנכון עשויה להיות מסובכת. תרגול הוא המורה הטוב ביותר, אז אל תדאגו לגבי זה יותר מדי עכשיו. הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא איזה סוג של קהל יהיה הכי מסונכרן עם המטרה שבחרתם בשלב הקודם. אם הלכתם עם יעד "המרות", השתמשו בדמות הקונה האידיאלי שלכם כדי להגדיר את הקהל. מי יכול להתלהב ללמוד יותר על המוצרים או השירותים שלכם? לחלופין, תוכלו ליצור קהל מותאם אישית כדי להציג את המודעה לקבוצה מסוימת של אנשים.

הגדרת התקציב ולוח הזמנים שלכם

פרסום ממומן באינסטגרם זה די פשוט. כמה אתם רוצים להוציא? שתי האפשרויות הזמינות הן תקציב יומי ותקציב כולל לטווח זמן מוגבל. מה ההבדל? תקציב יומי הוא הממוצע שתוציא בכל יום בתקופת הפרסום שלכם. תקציב כולל הוא המקסימום שתוציא במהלך התקופה שהמודעה שלכם מוגדרת להופיע. לאחר מכן, הגדרו את לוח הזמנים על ידי בחירה באחת משתי האפשרויות לפרסום ממומן באינסטגרם.

אופטימיזציה למודעות אינסטגרם

אם יש לכם מושג מאוד ברור באילו ימים ושעות המודעה שלכם תספק את הביצועים הטובים ביותר, הכי מומלץ לסמן את האפשרות "הפעל את ערכת המודעות שלי ברציפות החל מהיום". הבא ברשימה הוא הגדרת אופטימיזציה עבור המודעה שלכם . תקבלו שלוש אפשרויות שונות בתפריט הנפתח "אופטימיזציה להצגת מודעות". הם מתכוונים להצגת הפרסומות שיהיו מותאמות ללחיצות קישור כדי להביא את האנשים הנכונים לאתר שלך בעלות הנמוכה ביותר.

אסטרטגיית הצעת מחיר

אפשרות הצעת המחיר תקבע באיזו יעילות המודעה שלכם תוצג. האמת היא די פשוטה. אם אתם מעריכים מאוד את הקליקים על הקישור, אתם יכול להגדיר ידנית מחיר שאתם מוכנים לשלם עבור כל קליק על קישור ולנסות להציע מחיר גבוה יותר על מודעות אחרות שמתחרות על תשומת הלב של אותו קהל. אם אין לכם מושג, אפשר לפנות למומחים המתעסקים בזה או להשאיר את זה בידי האלגוריתמים השונים של פייסבוק (הכי מומלץ).

מעקב אחר הביצועים שלכם והמשך פרסום

לאחר שהמודעה שלכם פועלת, זכרו לפקוח עין על כל המדדים ולעקוב אחר הביצועים שלה. ניתן לחזור ולשנות גם את המודעה אם משהו בה לא עובד. ע"י מעקב רציף ונוח אתם תוכלו לדעת אם הפרסום עובד, ולייעל את הקידום באינסטגרם.

על הכותב

רועי כץ, מנכ"ל שותף בחברת אונטו מדיה המלווה מאות בעלי עסקים מידי שנה להצלחה בדיגיטל. אונטו מדיה הינה חברה העוסקת בבניית אתרים, חנויות אינטרנט וקידום אורגני וממומן, אשר מוסמכת ע"י גוגל ופייסבוק ועוזרת לבעלי עסקים וחברות להגדיל את כמות המכירות ומעגל הלקוחות דרך פרסום בפלטפורמות הדיגיטליות.

רועי כץ אונטו מדיה

פוסטים נוספים: