קידום אורגני בפייסבוק – 4 סיבות למה כדאי לכם להשקיע בתוכן

קידום אורגני בפייסבוק ובאינסטגרם לעיתים מרגיש חסר ערך, אז למה עדיין צריך להשקיע בתוכן אורגני? למרות שאנחנו בעד להעלות תוכן לסושיאל בשוטף, אנחנו גם מאמינים שצריך לתת לו חיזוק נוסף מהצד של הממומן. אבל לצורך העניין, אנחנו מתמקדים במאמר זה ביצירת תוכן על בסיס קבוע לעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלכם או של הלקוחות שלכם בלי קשר לאם אתם מתכוונים לקדם אותו או לא (למרות שאנחנו כאמור ממליצים) ואיך זה יכול לתרום לנו.

אחד הדברים שהכי מתסכלים לא מעט בעלי עסקים שמייצרים תוכן לסושיאל מדיה ועושים קידום אורגני בפייסבוק, לדוגמא, זאת הירידה הדרסטית בחשיפה האורגנית. בד״כ זה יגיע עם כל מיני ברכות כמו צוקרברג רוצה רק כסף ודברים בסגנון, עד להרמת ידיים והשקעת משאבים רק בפעילות פרפורמנס והזנחה מוחלטת של הרשתות החברתיות. אז לפני שנצלול פנימה, חשוב לסייג ולהגיד שכן, החשיפה האורגנית די גוססת. יחד עם זאת יש עמודים שמצליחים לייצר אינגייג׳מנט מטורף בגלל שלל סיבות, ועדיין, הם כנראה לא הרוב. בגלל שאני לא אוהב לזרוק סיסמאות באוויר אגע בחלק מהסיבות של למה זה עובד לאחרים, למרות שזה לא מאמר שהולך ללמד אתכם איך להגדיל את החשיפה האורגנית שלכם.

  • צוות סושיאל מדיה מנוסה שיודע לייצר ולהתאים את התוכן בצורה מדויקת לקהל היעד, מה שגורם לאין ספור תגובות, שיתופים ותיוגים למעגל הראשון שנחשף לתוכן (ובעקבות הפעולות האלו פייסבוק מפרגנת בהרחבת מעגל התוכן האורגני).
  • עמודים שצברו כמות אדירה של עוקבים עם השנים ככה שיש להם יתרון יחסי, שכן המעגל הראשוני של הגולשים שנחשפים לתוכן הוא הרבה יותר גדול מעמודים עסקיים עם כמות עוקבים קטנה יותר, מה שמגדיל משמעותית את הסיכוי שאותו מעגל ייצר אינטראקציה עם התוכן ויאותת לאלגוריתם שהתוכן טוב כדי להרחיב תפוצה (מתקשר לסעיף הקודם כמובן).
  • קמפיינים מבוססי פרפורמנס שגורמים לגולשים לא רק ליצור אינטראקציה עם המודעות עצמן אלא גם לרצות לעקוב אחרי אותם עמודים, דבר המוביל לחשיפה לקהלים חדשים שרק עכשיו עשו לייק לעמוד (ובהנחה והם יוצרים אינטראקציה עם תוכן שעולה, הם ימשיכו להיחשף אליו).

אבל נשים את כל זה בצד, כי זה לא מהות המאמר ולא הכלל, אלא לצערנו דווקא היוצאים מן הכלל.

קידום אורגני בפייסבוק ואינסטגרם - 4 סיבות למה חשוב להשקיע בזה

אז למה בכל זאת חשוב שגם אם יש לנו עמודים קטנים יחסית או חדשים לחלוטין, נשקיע בפעילות הסושיאל מדיה שלנו ונעשה קידום אורגני בפייסבוק ובאינסטגרם? למה שנבזבז אנרגיה, זמן וכסף על הפעילות הזאת, אם אנחנו יודעים שאלוהי האלגוריתם והחשיפה כנראה לא לצידנו? עבודה נכונה עם קידום תוכן, תוביל לעוד גולשים רלוונטיים שיוצרים אינטראקציות ועוקבים אחרי העמודים שלנו, מה שמאפשר לטרגט אותם בקמפיינים השונים. אגב, זאת סיבה עיקרית ללמה לעולם לא נקנה לייקים או עוקבים ונזהם את הדאטה שלנו.

ריכזנו לכם 4 סיבות שישכנעו אתכם להשקיע בתוכן "אורגני" בסושיאל:

סיבה ראשונה: אנחנו רוצים להיות רלוונטיים

אם אתם כמוני, אתם לא לוחצים ישר על כפתור ההשאר פרטים או קנה עכשיו כשאתם רואים מודעה שמוצאת חן בעיניכם. אם אני נתקל בתוכן שמעניין אותי ברמת הפרפורמנס כי מישהו טירגט אותי, אני ארצה לעשות קצת מחקר קצר ולראות במי מדובר ועד כמה הוא או המוצר או החברה לג׳יט. אני אכנס לאינסטגרם או הפייסבוק שלהם (או שניהם). אני רוצה לראות את התוכן שהם מעלים. את הסטוריז, את הרילז, את הפוסטים שעולים. אם אני נכנס לעמוד כזה ורואה שהפוסט האחרון שעלה הוא לפני שנה, זה יכול לקחת אותי צעד אחורה ולגרום לי להסס אם לרכוש, להשאיר פרטים או מה שלא תהיה הפעולה שאותה פעילות פרפורמנס מנסה להשיג. 

נכס סושיאל מדיה מתוחזק, גם מראה רלוונטיות וגם משדר שיש כאן אנשים שנמצאים ועובדים על התוכן, וזה פחות מרגיש כמו עמוד רפאים. זה פשוט משדר יותר אמינות. בנוסף, אתם כבר יודעים שאחת הדרכים הכי טובות ליצירת מנועי צמיחה לעסק זה הפניה של לקוחות מרוצים. אם לקוח מרוצה ממליץ עכשיו לחבר שלו על השירות או המוצר שלכם, יש סבירות גבוהה שהוא ייכנס לפייסבוק ולאינסטגרם כדי לעשות לכם קצת סטוקינג. כל עוד הסיכוי שזה מה שהוא יעשה קיים, אתם רוצים שהוא ייכנס לדף שמשדר רלוונטיות לא?

סיבה שנייה: אנחנו לא בהכרח יודעים באיזו נקודה הגולש פוגש אותנו

האם הוא כבר בשל לרכוש מוצר או שירות דומה לשלנו? האם הוא רק בתחילת המסע שלו ומגשש כרגע כדי לראות האם אנחנו האנשים הנכונים עבורו? מכיוון שאנחנו לא בהכרח יכולים לדעת את זה, אנחנו כן רוצים לייצר מספיק תוכן על בסיס קבוע כדי שנוכל לתת לו מענה במסגרת הנכסים שלנו בסושיאל, לנקודות השונות במסע לקוח שבו שהוא נמצא. אני אנסה להמחיש את זה בצורה הבאה:

גולש חיפש תוכן על נושא מסויים בגוגל- נניח שהוא חיפש קורס PPC. הוא הגיע למאמר באתר שלי על קורס PPC, קרא את המאמר והתרשם. נניח שאותו גולש הוא פחות בקטע של פייסבוק, אבל חי באינסטגרם. באתר שלי, בסוף אותו מאמר יש כפתורים של "עקבו אחרי" בכל הרשתות החברתיות שאני נמצא. הוא לוחץ על האינסטגרם שלי כי אחרי הכל הוא מאוד אהב את המאמר אבל הוא לא בטוח שדווקא הקורס שלי זה הקורס הנכון עבורו. מהאתר הוא נכנס לאינסטגרם שלי, רואה שיש תוכן מעניין ומתחיל לעקוב אחרי. אני ממשיך לעלות תוכן מעניין, סטוריז, רילז, פוסטים (כמובן במסגרת תכנית תוכן נכונה). אותו גולש שכבר החליט לעקוב אחרי, כי המאמר שהוא קרא עניין אותו והתוכן שהוא פוגש כשהוא נכנס לאינסטגרם מדבר אליו, ממשיך לצרוך ממני תוכן שמבסס אותי בראש שלו לאט לאט, כמקום הנכון לעשות בו את הקורס שהוא רוצה ואני מעביר.

שימו לב לדוגמא המצורפת – פעילות שבעיקרה היא פרפרומנס עבור לקוח מתחום האימון שאנחנו עושים, אך יחד עם זאת לא מזניחים את עולם התוכן של אותו לקוח. תראו איך הגולש שפנה אליו פותח את השיחה:

מה אנחנו מבינים מזה? שהוא נחשף לא מזמן ללקוח שלנו וכל הזמן הזה הוא עוקב אחרי התוכן. שימו לב איך זה ממשיך:

אתם כבר מבינים לאן זה הולך? (לעבר סגירה). עכשיו, שימו לב מה קרה כאן. הגולש נחשף ללקוח שלנו באחד מערוצי הפעילות שאנחנו מנהלים לו. הוא החל לעקוב אחרי הלקוח, צרך את התוכן, התבשל והתבשל עד שיזם פניה בעצמו ומכאן, הדרך לסגירה כבר הופכת קצרה יותר.

מה היה קורה אם לא היתה פעילות בסושיאל? כנראה שכלום, כי מה אנחנו יודעים מהסיטואציה הזאת בוודאות? שנקודת המפגש הראשונה עם הלקוח שלנו, עניינה את הגולש מספיק כדי לרצות ללמוד ולצרוך עוד תוכן בנושא אך לא גרמה לא להשאיר פרטים. ואם לא היתה פעילות סושיאל הוא כנראה לא היה הופך לליד שסוגר, כי אנחנו יודעים הרי שהוא לא השאיר ליד מהקמפיין שהוא נחשף אליו בפעם הראשונה או מביקור באתר…

סיבה שלישית: אנחנו לא יכולים לדעת האם דווקא פיסת התוכן הבאה שנעשה תיהיה זאת שתתפוצץ.

מי שיגיד שיש נוסחה בדוקה שעובדת 100% מהפעמים ליצירת תוכן ויראלי ישקר לכם. האמת שאף אחד לא באמת יכול לדעת מה יגרום דווקא לפוסט הבא להתפוצץ (אם בכלל) אבל כל עוד הסיכוי הזה קיים, למה שנתעלם ממנו? נכון, אנחנו לא נשב ונחכה שדווקא הפוסט שמחר יעלה יתפוצץ ויהפוך לויראלי או יקבל חשיפה גדולה, אבל ככל שנייצר תוכן טוב יותר שמתאים לקהל היעד הסיכוי שזה יקרה יגדל. חשוב לדעת לנצל את הכלים שפייסבוק ובעיקר אינסטגרם מאפשרות לנו ולדעת לעבוד עם הפיצ׳רים השונים שיש.

אנחנו יודעים שעכשיו אינסטגרם מפרגנת בחשיפה אורגנית יותר גבוהה לרילז? בואו נייצר תוכן מותאם לרילז. נכון, זה לא אומר שמחר אותו סרטון יגיע למיליון צפיות, אבל בהנחה והקהל שלנו שם, לא שווה לנסות? שימו לב לתמונה המצורפת- פעילות סושיאל ללקוח ל-1.4, תראו את החשיפה האורגנית המכובדת לפוסט שהעלינו. (23k)

קידום אורגני בפייסבוק

לא מדובר על תחרות, לא מדובר על פוסט מסוג אינגייג׳מנט בייט וכדומה. אגב, בגלל שהוא נעשה בצורה מדויקת ולא דיברנו על אחד באפריל, הפוסט הביא ללא מעט התעניינות מלקוחות שפנו לבדוק האם מדובר במוצר אמיתי.

סיבה רביעית: שימוש בדאטה מבוססת אינטראקציות עבור הקמפיינים שלנו

כאן צריך להיות מאוד מאוד זהירים. מצד אחד יש לנו אפשרות לייצר קהלים על סמך פעולות שונות שגולשים עושים עם האינסטגרם והפייסבוק שלנו ולהשתמש בהם בקמפיינים, מצד שני קל מאוד לשרוף את הדאטה הזאת ולזהם אותה. לדוגמא: העליתם פוסט שאתם רוצים לקדם. הגדרתם קהל יעד ופיבלשתם את הקמפיין. אתם עושים את זה בשביל שהוא גם יגיע לכמה שיותר עיניים רלוונטיות, וגם כדי שאחר כך תוכלו לייצר דאטה מכל מי שיצר אינטראקציה עם התוכן שלכם.

הסיכון: אם אותו קמפיין לקידום תוכן, לא מדויק ברמות של בעיטה של מסי לחיבורים, ואתם בעצם מקבלים המון אינטראקציות מקהל לא רלוונטי, הרי שבשלב הבא לא תוכלו להשתמש בקהל הזה או לעשות ממנו לוק אלייק כי הוא יהיה ״מזוהם״. לכן חשוב מאוד לדעת איך לעשות את הדברים, כדי שאכן תוכלו לבנות מאותם גולשים שיוצרים אינטראקציה, קהל להמשך פעילות פרפורמנס מדויקת יותר. אם התוכן שאנחנו מעלים אכן מעניין את הגולשים, הם, בעקבות הקידומים שלנו גם מתחילים לעקוב אחרינו, ואנחנו יכולים ליצור מאותם עוקבים קהלים מדויקים יותר לטירגוט, ובמקביל נהנה מתנועה חדשה של גולשים שנחשפים לתוכן האורגני שלנו. תראו את הקהל שאנחנו מטרגטים באדסט הזה: כולם קהלים שצברנו באמצעות תוכן

קידום אורגני בפייסבוק

שימו לב לתוצאות:

קידום אורגני בפייסבוק

ואותו קהל באדסט בקמפיין אחר:

קידום אורגני בפייסבוק

סיכום

תראו, החשיפה האורגנית לא בשיאה בלשון המעטה, אנחנו לא מתווכחים על זה, אבל גם שחקן מעבר לשיא יכול למסור את האסיסט שמביא לסל ניצחון נכון? אתם ממוקדי פרפורמנס? מעולה. אבל אם מתאפשר לכם, אני ממליץ בחום לשלב גם פעילות סושיאל באופן שוטף ולעשות קידום אורגני בפייסבוק ובאינסטגרם. גם אם צריך לשחרר לה חלק מהתקציב כדי שהתוכן יגיע לעוד עיניים. בסופו של דבר, גולשים כן נכנסים לעמודים שלכם ברשתות החברתיות, ושם, כדאי שיחכה להם תוכן שידחוף אותם עוד קצת לעבר הפעולה שאתם רוצים שהם יבצעו בסופו של דבר.

כותב המאמר

יואל דורון, הבעלים של דורון מדיה – סוכנות דיגיטל שעושה סושיאל, תוכן ופרפורמנס.

בלוגר ומנחה הפודקאסט ״קליקבילי״ על שיווק בדיגיטל ויזמות.

פוסטים נוספים: