הפוסט אורח נכתב על ידי אבי קסוטו רוזנברג, הבעלים של חברת פה לאוזן – שמתמחה בשיווק גרילה.

לפני חצי שנה פנו אליי גלעד כהנא (ג'ירפות) ותמיר מוסקט (בלקן ביט בוקס) וסיפרו לי על פרויקט מוזיקלי חדש בו הם משתפים פעולה. הפרויקט, שנקרא 'לא כוחות' מייצר קטעי מוזיקה אקלקטיים, מטורפים ואיכותיים שעיקרם שירה בליווי תופים.

כמי שבמשך 6 שנים חי ונושם את המדיה, מנהל עמודים מסחריים רבים ופותר משברים אונליין, הפרויקט הרגיש לי כמו חלום רטוב – לקחת חומרים מוזיקליים מעולים, קליפים ברמה הגבוהה ביותר ופרזנטורים שאין גבול לכישרון וליכולת שלהם ללא שום מגבלה או חוק, זה חייב להצליח, השאלה איך. אז כמובן שבאינסטינקט הראשוני חשבנו על הפצה ממומנת, לינקטון, יח"צ וכל הכלים הרגילים, אבל הבנו שזה הפתרון הקל…

ישבנו ב12 בלילה שלושתנו ב'תחתית' רציתי לסמס לחבר טוב שלי, ניב פועל, הבעלים של 'שרוטונים' שיבוא לפגישה ויגיד מה הוא חושב. שניה לפני שסימסתי, אמרתי לגלעד שנצלם אותו קורא לניב להגיע, וכך עשינו. גלעד אמר בסרטון של כמה שניות "גבר תגיע, אנחנו צריכים פה עזרה" וניב הגיע תוך עשר דקות עם פיג'מה. הבנתי שזה הפיצוח – אנחנו הולכים לשווק את החומרים המוזיקליים של ההרכב ע"י פנייה אישית, מצולמת, ללא פילטרים, ישר למי שאנחנו רוצים להגיע אליו

בפרויקט הראשון לקידום סינגל שנקרא "אני לא מאושר" צילמתי את גלעד ותמיר יושבים באולפן, פונים באופן די חופשי ל70 אנשים שעשינו עליהם מחקר קטן, מסתלבטים עליהם קצת ובסוף מבקשים מהם ללחוץ על לינק שמוביל לסינגל. האנשים שבחרנו לא היו בהכרח 'חיות פייסבוק' או כאלה עם אלפי חברים בפייסבוק, אלא אנשים שתיארנו לעצמנו שהסינגל שקידמנו יהיה לטעמם (פחות או יותר), כאלה שישמחו לקבל את הסרטון לשתף אותו מספר פעמים על הקיר האישי שלהם

התגובות לסרטונים התחלקו בין התגובות: "אני בהלם", "קרעתם אותי", "למה דווקא אני?" וגם "התביעה בדרך" אבל בסופו של דבר כמעט כל מי שקיבל את הלינק שיתף אותו תוך רגע וזכה לתגובות מופתעות מהחברים ששיתפו והיו סרטונים שהגיעו לחשיפה של 2,000 צפיות כל אחד. סך כל הצפיות ב"אני לא מאושר" הגיעו ל-50,000 ללא מימון או קניית מדיה

viral-campaign-100000-views-on-youtube2

אז איך עושים קמפיין ויראלי מוצלח שמביא 100,000 צפיות ביוטיוב?

בפרויקט השני, שבו אנחנו מקדמים בימים אלה את הסינגל "נדל"ן", הרמנו את הרף, וצילמנו 50 קליפים אישיים ב'גרין סקרין' תוך כדי השתלת תמונה של כל אחד מהנמענים. הפעם התגובות היו אפילו יותר קיצוניות והצלחנו בעזרת הקמפיין להגיע ל-100,000 צפיות תוך שבוע!

בכל סרטון מצולמים כהנא ומוסקט על רקע אחת מהתמונות שהעלה אותו גולש לרשת החברתית, ובמהלך דקה-שתיים פונה גלעד כהנא לאותו גולש במונולוג שקשור ישירות לכל מיני דברים שהוא פרסם בפרופיל האישי שלו. מוסקט מלווה את הכל בתיפוף. הבקשה בסוף כל סרטון זהה: תלחצו על הקישור כדי לראות את הקליפ החדש של ההרכב, ושתפו את הסרטון עם החברים שלכם בפייסבוק:

viral-campaign-100000-views-on-youtube1

תוך תקופה קצרה קיבל הסרטון כמעט 100,000 צפיות:

בקרוב יתחיל הסבב השני של הקמפיין שיהיה מצחיק ומפתיע לא פחות….

דוגמאות לקליפים אישיים:

יאיר קובייקו- https://www.youtube.com/watch?v=2sewTXYOjcw

ג'ולי ארביב- https://www.youtube.com/watch?v=Sq46l2UVsNU

טורי יוסף- https://www.youtube.com/watch?v=TPI0yOjI7Ic

דינה סאקס- https://www.youtube.com/watch?v=mQshjlkhOT8

עדכון 22.1.14: כתבה על הקמפיין באתר הפטריה.

קצת על הכותב

הפוסט אורח נכתב על ידי אבי קסוטו רוזנברג, הבעלים של חברת פה לאוזן – שמתמחה בשיווק גרילה. החברה הקיימת 6 שנים מטפלת במערכי ניו מדיה של 'אגד' 'ישרוטל' קבוצת 'נגב', אגאדיר' ועוד רבים. החברה מתמחה במהלכי גרילה מדויקים ובמתן פתרונות קריאייטיבים.

# רוצים לקרוא את הפוסטים שאני מפרסם לפני כולם?

המאמר הזה נשלח יום לפני הפרסום לכל מי שנרשם לרשימת תפוצה שלי. גם אתם רוצים לקרוא את המאמרים לפני כולם? לחצו כאן להרשם לרשימת התפוצה.

אהבתם? נשמח לשיתוף או לייק למאמר

השארת תגובה