logo

077-9978050

טעויות נפוצות שאנשים עושים כשמתקינים את גוגל אנליטיקס 4

כפי שכבר כולנו יודעים, הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס – Google Analytics 4 תחליף את הגרסה הקודמת – גוגל אנליטיקס יוניברסל (Universal Analytics / GA3) ומיולי 2023 גוגל אנליטיקס יוניברסל יפסיק. מדובר במעבר לא שגרתי, ויש הרגשה שגוגל אנליטיקס 4 עדין לא אפוי מספיק. אבל המעבר לגוגל אנליטיקס 4 הוא בלתי נמנע ובאופן טבעי הרבה גולשים שיעברו ל-GA4 יעשו טעויות במהלך כשיעברו לתצוגת נתונים החדשה. במאמר הזה נעבור על הטעויות הנפוצות של גולשים שעוברים מהגרסה הקודמת לגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס:

1. שוכחים לעשות Exclude להפניות

אחת הטעויות המרכזיות במעבר מגוגל אנליטיקס אוניברסל ל-GA4 זה שלא מגדירים אי הכללה להפניות שמתבצעות באתר במהלך סשנים. אם למשל, בחנות מסחר אלקטרוני, גולשים שעברו לעמוד הצ'קאאוט ובחרו באפשרות תשלום שמעבירה ל-URL חיצוני (PayPal או Payoneer לדוגמא) אתם לא תרצו שה-Session שלהם יסתיים כאשר הם מופנים לאתר אחר באופן הזה. כדי לשמור על סשנים מהסוג הזה וכדי שלא תגיע המון תנועה של referral מאתרים כאלו אתם צריכים להגדיר אי הכללה (Exclude) לדומיינים הללו. GA4 לא מעביר באופן אוטומטי את האקסלוד שעשיתם ב-GA3 ולכן תצטרכו להגדיר זאת מחדש.

הפתרון – הקפידו להעביר באופן ידני את פעולות ה-Exclude שעשיתם לאתרים מהסוג הזה כדי שפעולות מרכזיות באתר שלכם והמרות לא יקבלו ייחוס של מקור כמו paypal.com כי זה לא מצייר את התמונה האמיתית.

2. לא מקשרים את אנליטיקס לחשבונות גוגל נוספים (אדס, קונסול, מרצ'נט וכו')

GA4 לא מתחבר באופן אוטומטי למוצרים הנוספים של גוגל. אתם תחוו בעיות במעקב וגם לא תוכלו להנות מהצעות לשיפורים של גוגל במערכות הללו אם אתם לא מחברים את המערכות הנוספות של גוגל שבשימוש באתר שלכם (גוגל אדס למעקב אחר ביצועי קמפיינים, מרצ'נט סנטר למעקב אחר רכישות של מוצרים, Google Search Console למעקב אחר ביטויים שמקודמים אורגנית ועוד).

הפתרון – לחבר את המערכות הרלוונטיות על ידי לחיצה על ההגדרות בגוגל אנליטיקס 4 ומתחת לכותרת קישורי מוצרים תוכלו לבחור אילו מערכות לחבר.

קישורי מוצרים

3. לא משנים את ה-Data Retention לזמן ארוך יותר של שמירה על נתונים

גוגל בחרו להגדיר את ברירת המחדל של שמירת הנתונים (Data Retention) לחודשיים בלבד. זה אומר שאחרי זמן קצר אתם תאבדו את כל הנתונים הלא מעובדים שלכם, ולכן במידה ותרצו לעשות בדיקה על נתונים ישנים, יכול להיות שלא יוצגו לכם חלק מהמידע.

הפתרון – כדי לעשות השוואות לטווח ארוך יותר ב-GA4 עליכם לשנות את ה-Data Retention ל-14 חודשים. לחצו על מנהל המערכת ואז על הגדרות נתונים. בלשונית שמירת נתונים שנו את שמירת הנתונים ל-14 חודשים.

4. לא מעתיקים את קהל הרימרקטינג שהיה ב-GA3

טעות נוספות במעבר ל-Google Analytics 4 היא לשכוח להעתיק את הקהל רימרקטינג שהיה לכם בגרסה הקודמת. GA3 לא מעביר באופן אוטומטי עבורכם וזה אומר שתאבדו קהלים ששמרתם לאורך הזמן אם לא תבנו מחדש את הקהלים. בנוסף, מעקב אחר נתונים דמוגרפיים לא מופעל כברירת מחדל ב-GA4 ותצטרכו לסמן בעצמכם את האפשרות כדי לקבל פרטים דמוגרפיים של הקהל.

הפתרון – לבנות מחדש את קהלי הרימרקטינג שלכם בצורה ידנית.

5. שוכחים לשנות את הטיימר של הסשן מעורבות מ-10 שניות ל-30 שניות (מומלץ עבור חשבונות GA4 חדשים)

אם בגוגל אנליטיקס אוניברסל מעורבות הגולשים באתר הייתה משתקפת ב-Bounce rate (שיעור נטישה) של הדפים באתר, אז בגוגל אנליטיקס 4 משתמשים בשם אחר למדד הזה – מעורבות (Engagement). יחד עם זאת, גוגל הגדירה כברירת מחדל של 10 שניות את הזמן שלוקח לסשן להפוך למעורבות אקטיבית באתר וזה גורם לפער בין גולשים שבאמת מבצעים מעורבות רצינית באתר לבין גולשים שלפעמים נכנסים ויוצאים מהר מהאתר.

הפתרון – שנו בצורה ידנית מ-10 שניות ל-30 שניות. כתוצאה מהשינוי המדד הזה ישתפר אבל זה גם תלוי באתר שלכם, באיכות הטראפיק ובמעורבות שבדרך יש באתר שלכם. כדי לשנות את זמן המדידה לחצו על מנהל המערכת ואז על עדכוני נתונים. לחצו על מקור הנתונים הקיים ולאחר מכן על הגדרות תיוג נוספות. בלשונית Adjust Session Timeout שנו מ-10 שניות ל-30 שניות.

סשן מעורבות

6. שוכחים לסמן Goal Event כהמרות

טעות נוספת במעבר לגרסה החדשה מתייחסת למעקב אחר יעדים והמרות. גם בגוגל יוניברסל היינו צריכים לסמן אירועים (Events) כיעדים (Goals) וצריך לעשות זאת גם ב-GA4. התהליך הזה מתבצע בצורה קלה יותר בגרסה החדשה וכל מה שאתם צריכים לעשות זה לסמן את האירועים כהמרות כי זה לא קורה בצורה אוטומטית. אם לא תעשו זאת יהיה לכם קשה למדוד המרות.

הפתרון – הקפידו לסמן באופן ידני את היעדים החשובים כפעולות המרה. על מנת להתחיל לעקוב אחר אירוע קיים כפעולה המרה, בסרגל הניווט הימני עברו אל הגדרה ואז על אירועים. ברשימת האירועים שקיימים באתר שלכם לחצו על הכפתור של סימון כהמרה עבור האירועים שאתם רוצים שיוגדרו כהמרות.

סימון אירועים כהמרות

7. סופרים פעמיים המרות - גם ביוניברסל אנליטיקס וגם באנליטיקס 4 בכל פעולה שמתבצעת בגוגל אדס

אם גם GA3 וגם GA4 פועלים בו-זמנית (וזה קורה תמיד בזמן שאתם עדין משתמשים ביוניברסל אנליטיקס), זה יכול לגרום להרבה בעיות וכפילויות. במידה ושני הגרסאות פועלות ומחוברות לגוגל אדס, אתם מסתכנים בספירה כפולה של אותן פעולות שיכולות להשפיע על ספירת ההמרות, עלויות ובנוסף גם על חישוב נכון של תקציב הפרסום שלכם אם לא מגלים את הטעות הזאת בזמן. זאת טעות קשה שקל לעשות.

הפתרון – כשיוניברסל אנליטיקס פועל בו זמנית עם אנליטיקס 4, תוודאו שרק אחד מהם מקושר לגוגל אדס.

סיכום והמלצות

אנחנו לא ממליצים להעביר את כל המעקב בגוגל אנליטיקס לגרסה החדשה כבר מעכשיו, אבל בהחלט מאוד מומלץ שיהיו לכם 2 חשבונות פעילים (GA3 + GA4) בו זמנית עד שהגרסה הישנה תיעלם. תגדירו באופן ידני מה אתם רוצים להפעיל בגרסה החדשה ולאחר מכן תתחילו לעבור בהדרגה מהגרסה הישנה לגרסה החדשה, תוך כדי שאתם מוודאים שאתם לא עושים את הטעויות שציינו במאמר הזה.

המעבר ל-Google Analytics 4 הוא חיוני ובלתי נמנע ובסופו של דבר כולם יהיו חייבים לעבור לעבוד איתה. הזמן שלוקח לכל תהליך העברת הנתונים מהחשבון הישן לחדש תלוי בגודל החשבון הקיים שלכם ובמורכבות שלו מבחינת הנתונים שאחריהם אתם עוקבים, המערכות המקושרות לחשבון וכמות הדאטה. ולכן מומלץ כבר עכשיו להתחיל להעביר את החשבונות שלכם לאנליטיקס 4, גם אם זה אומר רק לפתוח חשבון, כדי שהנתונים של האתר יהיו באנליטיקס 4

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla