מדריך לגוגל שופינג - Best Practice
כל מנהל דיגיטל של אתר מכירות תמיד מחפש עוד ערוץ שיכול להכניס לקוחות חדשים לאתר ולהביא מכירות, גוגל שופינג צריך להיות אחד הערוצים המרכזיים שכל אתר מכירות חייב להשתמש בו. במדריך אראה איך בונים קמפיין גוגל שופינג מאפס.
איך גוגל שופינג (google merchant) נראה?
גוגל שופינג אלו מודעות שמופיעות בראש תוצאות החיפוש עם תמונה ומחיר בדרך כלל בצורת קרוסלה:
שלבי הקמת קמפיין גוגל שופינג
1. ראשית, צריך לפתוח חשבון דרך Google Merchant Center – לחצו כאן לקישור
2. לחבר את החשבון שפחתם ב Merchant Center לחשבון ה-Google Ads
3. בניית קטלוג דינאמי למוצרים באתר
4. העלאת הקטלוג לחשבון ה Merchant Center
5. בניית קמפיין שופינג בגוגל אדס
פתיחת חשבון Merchant Center
הכנסו דרך Google Merchant Center – בלינק הבא
מה זה Merchant Center?
גוגל שופינג הוא קצת שונה משאר הקמפיינים של גוגל, במרצ'נט סנטר בעצם מתחיל הקמפיין שופינג, כאן נוכל לבנות את Feed המוצרים שלנו.
מה זה בעצם Product Data Feed ?
זו בעצם רשימה של כל המוצרים שקיימים באתר, זו לא סתם עוד רשימה, זוהי רשימה שיש בה המון פרמטרים על כל מוצר ומוצר, כמו קובץ אקסל,
שמתעדכן באופן אוטומטי או ידני. על ה-Feed נרחיב בחלק הבא
בניית קטלוג מוצרים דינאמי - Dynamic Product Feed
הפרמטרים שצריכים להכניס לכל מוצר ומוצר:
טור A – מזהה – מקט פנימי- IPN
טור B – שם מוצר – רצוי לכלול גם תפקיד המוצר- Product Name
טור C – תיאור- Description
טור D – קישור – דף המוצר או הקטגוריה- Link
טור E – מצב- Condition
טור F – מחיר- Price
טור G – זמינות- Availability
טור H – קישור לתמונה- Image Link
טור I – מק"ט יצרן – MPN – Manufacturer part number
טור J – מותג- Brand
טור K – קטגוריית מוצרים- Google Shopping Category
* גוגל דורשים מכל השדות להיות מלאים.
חפשו בגוגל "google merchant categories list filetype:xls" (או לחצו כאן), התוצאה הראשונה צריכה להוריד לכם קובץ אקסל גדול עם כל הקטגוריות של גוגל. מאוד חשוב לדייק בקטגוריה המתאימה למוצר שמקדמים.
דוגמה לקטגוריה:
Home & Garden > Household Appliances > Climate Control Appliances > Fans > Ceiling Fans
דוגמה לקטלוג מוצרים דינאמי בגוגל Sheet – כך נראה Feed מוצרים:
איך בונים קטלוג דינאמי איכותי?
הנתונים חייבים להיות מסודרים בקטלוג ע"פ ההנחיות של גוגל לקטלוג מוצרים: לחצו כאן להסבר של גוגל
חשוב מאוד לתת לינק לתמונה איכותית בקטלוג, להוסיף כמה שיותר שדות אופציונלים למוצר, על מנת לתאר אותו כמה שיותר, לדוגמה, במידה ויש לי חנות נעליים, אני ארצה שלכל נעל ונעל יהיה מצורף אם זה נעל ספורט, אלגנטית, וכו'…
כותרת המוצר היא הקריטית ביותר, שמרו עליה פשוטה ומובנת. קיימים גם שדות מותאמים אישית, בהם משתמשים כדי לסדר את הקטלוג
על פי אופי המוצרים באתר. אלו בעצם שדות ריקים שנוכל להציב בהם אילו פרמטרים שנרצה.
תוסף מומלץ לוורדפרס – PixelYourSite
אם האתר שלכם בנוי על וורדפרס, יש תוסף PixelYourSite שיטמיע את הפיקסל ויסדר לכם קטלוג – מומלץ מאוד:
העלאת הקטלוג לגוגל + פתרון בעיות
נכנסים לחשבון ה-Merchant Center שפתחנו קודם, מגיעים ל Products ומשם לוחצים על ה-Feeds – לחצו כאן להסבר של גוגל
העלאת הקטלוג
סוגי קטלוגים שגוגל מקבל:
Google Sheet – הקטלוג יהיה מחובר לקובץ גוגל Sheet ומשם יתעדכן.
Scheduled fetch – הקטלוג יהיה מאוחסן בשרת שלכם – ותקבעו שעות שבהם הקטלוג יתעדכן.
Upload – העלאה ידנית של קובץ הקטלוג.
Content api – חיבור דרך API ישירות למערכת ניהול המוצרים באתר.
פתרון בעיות
ב-Merchant Center, יש עמוד Diagnostics (או 'אבחון') – ששם אפשר להבין מה השגיאות בקטלוג, העמוד נראה כך:
מה שאנחנו מחפשים בקטלוג זה מוצרים שלא אושרו, גוגל מאפשר לנו להוריד דוח שמסביר על כל מוצר בדיוק מה הבעיה שלו. לדוגמה בתמונה בשקף הקודם:
כאן הבעיה פשוטה, סה"כ צריך להוסיף את השדות שגוגל מבקש לקטלוג, והמוצרים הנ"ל יאושרו ללא בעיה.
בעמוד ה-Diagnostics אנחנו יכולים לראות המון דברים על הקטלוג.
פתיחת קמפיין גוגל שופינג בגוגל אדס:
• החשבון חייב להיות על אותו המייל של המרצנט סנטר
פותחים קמפיין חדש, בוחרים יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד
בוחרים קמפיין מסוג "שופינג" ואת החשבון ה-Merchant Center
הגדרות הקמפיין הם כמו כל קמפיין גוגל אחר, שם, מיקומים וכו'
הגדרת קבוצת מודעות:
קבוצת המודעות היא בעצם מקבץ של מוצרים, ההמלצה שלנו היא לפצל המוצרים לפי סוגים וקטגוריות, ככל שהקבוצות יותר מופרדות, ככה יהיה יותר קל לעשות אופטימיזציה ושינויים.
במסך הזה אנחנו בעצם רואים את הקמפיין שבנינו
סיכום
במדריך למדנו איך לבנות קמפיין גוגל שופינג ומה נדרש על מנת לבנות קטלוג מוצרים דינאמי. הקמפיין הזה הוא הקמפיין הכי טוב שאתם יכולים לבנות לאתר המכירות שלכם, הוא מביא תנועה רלוונטית שמכוונת מכירות על המוצרים שאת מוכרים. היתרונות של קמפיין גוגל שופינג הם שבעזרת הקמפיין אפשר למצוא מילות מפתח חדשות, מודעות לכל המוצרים באתר בצורה אוטומטית, וככה אפשר להבין אילו מוצרים גולשים מחפשים יותר. נסו את הקמפיין, תקציבו סכום מסוים לטסט, וברוב הפעמים הטסט הזה מצליח.
קצת עליי
יניר כהן, בן 22, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל במגוון ערוצים. אוהב להביא תוצאות, אוהב קמפיינים מאתגרים, ובשעות הפנאי מפתח משחקים.