logo

077-9978050

מדריך גוגל שופינג – כלי שכל אתר מכירות חייב להכיר


מדריך לגוגל שופינג - Best Practice

כל מנהל דיגיטל של אתר מכירות תמיד מחפש עוד ערוץ שיכול להכניס לקוחות חדשים לאתר ולהביא מכירות, גוגל שופינג צריך להיות אחד הערוצים המרכזיים שכל אתר מכירות חייב להשתמש בו. במדריך אראה איך בונים קמפיין גוגל שופינג מאפס.


איך גוגל שופינג (google merchant) נראה?

גוגל שופינג אלו מודעות שמופיעות בראש תוצאות החיפוש עם תמונה ומחיר בדרך כלל בצורת קרוסלה: 
גוגל שופינג


שלבי הקמת קמפיין גוגל שופינג

1. ראשית, צריך לפתוח חשבון דרך Google Merchant Center – לחצו כאן לקישור

2. לחבר את החשבון שפחתם ב Merchant Center לחשבון ה-Google Ads

3. בניית קטלוג דינאמי למוצרים באתר

4. העלאת הקטלוג לחשבון ה Merchant Center

5. בניית קמפיין שופינג בגוגל אדס

 


פתיחת חשבון Merchant Center

הכנסו דרך Google Merchant Center – בלינק הבא

google merchant

מה זה Merchant Center?

גוגל שופינג הוא קצת שונה משאר הקמפיינים של גוגל, במרצ'נט סנטר בעצם מתחיל הקמפיין שופינג, כאן נוכל לבנות את Feed המוצרים שלנו.

מה זה בעצם Product Data Feed ?
זו בעצם רשימה של כל המוצרים שקיימים באתר, זו לא סתם עוד רשימה, זוהי רשימה שיש בה המון פרמטרים על כל מוצר ומוצר, כמו קובץ אקסל,
שמתעדכן באופן אוטומטי או ידני. על ה-Feed נרחיב בחלק הבא

 
בפתיחת חשבון המרצ'נט, נא לעבור על כל ההגדרות ולשנות בהתאם לאופי העסק, להכניס פרטים בעמודת המיסים ובעמודת המשלוח.


בניית קטלוג מוצרים דינאמי - Dynamic Product Feed

הפרמטרים שצריכים להכניס לכל מוצר ומוצר:

טור A
 – מזהה – מקט פנימי- IPN
טור B 
– שם מוצר – רצוי לכלול גם תפקיד המוצר- Product Name
טור C 
– תיאור- Description
טור D 
– קישור – דף המוצר או הקטגוריה- Link
טור E 
– מצב- Condition
טור F 
– מחיר- Price
טור G 
– זמינות- Availability
טור H
 – קישור לתמונה- Image Link
טור
 – מק"ט יצרן – MPN – Manufacturer part number
טור J
 – מותג- Brand
טור K
 – קטגוריית מוצרים- Google Shopping Category

 
* גוגל דורשים מכל השדות להיות מלאים.

קטגורית מוצרים בגוגל:

 חפשו בגוגל "google merchant categories list filetype:xls" (או לחצו כאן), התוצאה הראשונה צריכה להוריד לכם קובץ אקסל גדול עם כל הקטגוריות של גוגל. מאוד חשוב לדייק בקטגוריה המתאימה למוצר שמקדמים.


דוגמה לקטגוריה:

 Home & Garden > Household Appliances > Climate Control Appliances > Fans > Ceiling Fans

 

דוגמה לקטלוג מוצרים דינאמי בגוגל Sheet – כך נראה Feed מוצרים:

 

Google Merchant Center

איך בונים קטלוג דינאמי איכותי?

הנתונים חייבים להיות מסודרים בקטלוג ע"פ ההנחיות של גוגל לקטלוג מוצרים: לחצו כאן להסבר של גוגל 
חשוב מאוד לתת לינק לתמונה איכותית בקטלוג, להוסיף כמה שיותר שדות אופציונלים למוצר, על מנת לתאר אותו כמה שיותר, לדוגמה, במידה ויש לי חנות נעליים, אני ארצה שלכל נעל ונעל יהיה מצורף אם זה נעל ספורט, אלגנטית, וכו'…

כותרת המוצר היא הקריטית ביותר, שמרו עליה פשוטה ומובנת. קיימים גם שדות מותאמים אישית, בהם משתמשים כדי לסדר את הקטלוג
על פי אופי המוצרים באתר. אלו בעצם שדות ריקים שנוכל להציב בהם אילו פרמטרים שנרצה.

 

תוסף מומלץ לוורדפרס – PixelYourSite


אם האתר שלכם בנוי על וורדפרס, יש תוסף PixelYourSite שיטמיע את הפיקסל ויסדר לכם קטלוג – מומלץ מאוד:

גוגל שופינג ישראל


העלאת הקטלוג לגוגל + פתרון בעיות

נכנסים לחשבון ה-Merchant Center שפתחנו קודם, מגיעים ל Products ומשם לוחצים על ה-Feeds – לחצו כאן להסבר של גוגל

google shopping

העלאת הקטלוג

סוגי קטלוגים שגוגל מקבל:

Google Sheet – הקטלוג יהיה מחובר לקובץ גוגל Sheet ומשם יתעדכן.
Scheduled fetch – הקטלוג יהיה מאוחסן בשרת שלכם – ותקבעו שעות שבהם הקטלוג יתעדכן.
Upload – העלאה ידנית של קובץ הקטלוג.
Content api – חיבור דרך API ישירות למערכת ניהול המוצרים באתר.

פתרון בעיות

 

ב-Merchant Center, יש עמוד Diagnostics (או 'אבחון') – ששם אפשר להבין מה השגיאות בקטלוג, העמוד נראה כך:



מה שאנחנו מחפשים בקטלוג זה מוצרים שלא אושרו, גוגל מאפשר לנו להוריד דוח שמסביר על כל מוצר בדיוק מה הבעיה שלו. לדוגמה בתמונה בשקף הקודם:


כאן הבעיה פשוטה, סה"כ צריך להוסיף את השדות שגוגל מבקש לקטלוג, והמוצרים הנ"ל יאושרו ללא בעיה.

בעמוד ה-Diagnostics אנחנו יכולים לראות המון דברים על הקטלוג.

 

פתיחת קמפיין גוגל שופינג בגוגל אדס:

• החשבון חייב להיות על אותו המייל של המרצנט סנטר

פותחים קמפיין חדש, בוחרים יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד

 

 בוחרים קמפיין מסוג "שופינג" ואת החשבון ה-Merchant Center



הגדרות הקמפיין הם כמו כל קמפיין גוגל אחר, שם, מיקומים וכו'

 



הגדרת קבוצת מודעות:


קבוצת המודעות היא בעצם מקבץ של מוצרים, ההמלצה שלנו היא לפצל המוצרים לפי סוגים וקטגוריות, ככל שהקבוצות יותר מופרדות, ככה יהיה יותר קל לעשות אופטימיזציה ושינויים.

 

 

במסך הזה אנחנו בעצם רואים את הקמפיין שבנינו

 


סיכום

במדריך למדנו איך לבנות קמפיין גוגל שופינג ומה נדרש על מנת לבנות קטלוג מוצרים דינאמי. הקמפיין הזה הוא הקמפיין הכי טוב שאתם יכולים לבנות לאתר המכירות שלכם, הוא מביא תנועה רלוונטית שמכוונת מכירות על המוצרים שאת מוכרים. היתרונות של קמפיין גוגל שופינג הם שבעזרת הקמפיין אפשר למצוא מילות מפתח חדשות, מודעות לכל המוצרים באתר בצורה אוטומטית, וככה אפשר להבין אילו מוצרים גולשים מחפשים יותר. נסו את הקמפיין, תקציבו סכום מסוים לטסט, וברוב הפעמים הטסט הזה מצליח.

קצת עליי

יניר כהן, בן 22, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל במגוון ערוצים. אוהב להביא תוצאות, אוהב קמפיינים מאתגרים, ובשעות הפנאי מפתח משחקים.

חיפושים בגוגל

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla