logo

077-9978050

כל מה שצריך לדעת על שימוש בתגיות בסרטוני יוטיוב

יש סיבה טובה לכך שעסקים רבים משתמשים ביוטיוב כפלטפורמה לשיווק העסק בקידום סרטונים בצורה אורגני או עם פרסום ממומן ביוטיוב. YouTube זה מנוע החיפוש השני הפופולרי בעולם אחרי גוגל ואם אתם מציעים מוצר או שירות באינטרנט, סיכוי גבוה שקהל היעד שלכם גולש בפלטפורמה. מה שעוזר לקבל דירוג ביוטיוב במיקום גבוה עבור מילות מפתח מסוימות זה ביצוע של פעולות SEO כמו שמבצעים בתוכן באתר, רק בתוכן שלכם ביוטיוב. פעולות אלו כוללות שימוש בתגיות. כיום, ערוצים רבים ביוטיוב לא משתמשים בתגיות כלל בגלל חוסר הבנה עם עולם ה-SEO או חוסר מודעות למשמעות של תגיות יוטיוב עבור דירוג הסרטונים בפלטפורמה. במאמר הזה נעבור על כל מה שצריך לדעת לגבי שימוש בתגיות בסרטונים ביוטיוב. לפני שנתחיל, חשוב שנבין מה זה בעצם תגיות.

מה הן תגיות יוטיוב?

תגיות יוטיוב הם ביטויים או מילים שבהם ניתן להשתמש כדי לתאר את סרטון הוידאו שלכם על מנת למצוא את קהל היעד הנכון. התגיות מתפקדות ביוטיוב כמו תגיות מטא שעוזרות לאלגוריתם של יוטיוב להבין את התוכן בתוך הסרטון שלכם. אם אתם מתמצאים בעולם של קידום אתרים, אתם כבר מבינים ששימוש בתגיות זה אופטימיזציה של הסרטונים שלכם עם מילות המפתח. חשוב לעשות את ההפרדה בין תגיות להאשטגים. אתם יכולים להוסיף האשטגים בתיאור הסרטון שלכם כדי לעזור לצופים למצוא עוד תוכן רלוונטי. עם זאת, האשטאגים לא עוזרים בתהליך קידום הסרטונים שלכם ביוטיוב. אחת הסיבות שמנהלים של ערוצי יוטיוב לא מוסיפים תגיות לסרטונים היא שבהעלאת הסרטון האפשרות של תגיות לא גלויה וצריך לדעת על איפה לוחצים כדי להגיע למקום שבו מוסיפים תגיות לסרטון.

תגיות יוטיוב

איך מוסיפים תגיות לסרטונים ביוטיוב?

האפשרות של הוספת תגיות בסרטוני YouTube מסתתרת בהעלאת הסרטון תחת המילים "Show More". ברגע שאתם לוחצים על צמד המילים הללו, כמה הגדרות מתקדמות נפתחות כולל הגדרה של הוספת תגיות. אתם יכולים להזין כמה תגיות שאתם רוצים כל עוד סך כל התגיות לא עולה על 500 תווים. תגיות צריכות להיות ביטויים שלמים המחולקות על ידי פסיקים. על מנת להוסיף תגיות לסרטונים שלכם עברו על השלבים הבאים:

  • במסך של עריכת הסרטון לחצו על Show More או על הצג פרטים נוספים על מנת לפתוח את ההגדרות המורחבות של העלאת הסרטון.
הצגת פרטים נוספים
  • בחלק הזה, הוסיפו כמה תגיות (נקרא גם תגים) שאתם רוצים כולל לונג טייל ושורט טייל לבחירתכם.
תגיות ביוטיוב

כמה חשוב להשתמש בתגיות בסרטונים ביוטיוב?

כדי להבין את ההשפעה של תגיות ביוטיוב על דירוג הסרטונים וה-SEO של ערוץ יוטיוב מומלץ להסתכל ברשימת גורמי הדירוג של יוטיוב. הרשימה כוללת פרמטרים טכניים כמו איכות ואורך הסרטון אך גם מכילה גורמי התנהגות קהל כמו מספר המנויים בערוץ, צפיות בפועל ומדדי מעורבות כאלה ואחרים. עם זאת, לפני שניתן יהיה לדרג את הסרטון שלכם, האלגוריתם של YouTube צריך לקבוע על מה הסרטון שלכם. מכיוון שהאלגוריתם לא יכול לגשת בעצמו לתוכן הווידאו, הוא צריך טקסט שהוא יוכל לסרוק. התגיות מייצגות חלק מהטקסט שהאלגוריתם יכול לקרוא כדי להבין טוב יותר את הסרטון.

פקטור דירוג סרטונים ביוטיוב

הגורמים הרלוונטיים ביותר לדירוג סרטון ביוטיוב הם:

  • זמן צפייה כולל בערוץ
  • סמכות הערוץ
  • רמת מעורבות חיובית
  • מיקוד מילות מפתח בהתאמה רחבה בכותרת, תיאור ובתגיות

 

מילות מפתח חיוניות לאסטרטגיית ה-SEO שלכם ביוטיוב ולמרות שהתגיות זה לא הדבר העיקרי, הן תומכות במילות המפתח שבחרתם שנמצאות בכותרת ובתיאור, כך ש-YouTube יכול לזהות את התוכן בצורה מדויקת ולשלוח לכם תנועה יותר איכותית ורלוונטית לסרטון.

באילו תגיות כדאי לעשות שימוש בסרטונים?

ביוטיוב יש מעל ל-2 מיליארד משתמשים והטכניקה של פיזור מילות המפתח והתוכן על מנת להגיע לכמה שיותר לא עובדת בצורה טובה. מיקוד לפי קהל דורש מיקוד חד ומדויק ישירות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. התגיות עוזרות ליוטיוב להתאים את כוונת החיפוש ולבחור את השאילתות המדויקות שעבורן הסרטון שלכם מספק תשובות. עקבו אחר חמשת הטיפים הבאים כדי למקד את עצמכם בשימוש בתגיות ביוטיוב:

1. שימוש בתגיות הקשורות לערוץ שלכם

החוק הראשון של שימוש בתגיות הוא להתאים את מילות המפתח בתגיות למילות המפתח שנמצאות בכותרת ובתיאור הסרטון. YouTube מזהה מילות מפתח קשורות המופיעות במקומות השונים. כשאתם משתמשים במונחים שמייצגים כמות גדולה של נושאים אתם מבלבלים את האלגוריתם. לכן, אל תנסו לכסות עולמות גדולים של תוכן ובנו את התגיות שלכם סביב מילת המפתח העיקרית וסביב המסר של הסרטון.

2. מילת המפתח המרכזית צריכה להיות התגית הראשונה

התגית הראשונה חייבת להיות מילת המפתח שלכם שמופיעה גם בתיאור ובכותרת. בדרך זו, אתם מבטיחים שמילת המפתח שבחרתם תקבל את תשומת הלב הנדרשת מיוטיוב. תגיות וידאו הן כמו חתיכות קטנות של תיאור מטא. הציבו את מילת המפתח שלכם בכל מקום רלוונטי וכמובן שגם בתגיות.

3. כמה שיותר תגיות - יותר טוב

אין הגבלה למספר התגיות שאתם יכולים להוסיף לסרטונים ביוטיוב. מומלץ להשתמש במילות מפתח המכילות 2-3 מילים ולגוון גם אם מילות מפתח לונג טייל. המספר המומלץ לשימוש מבחינת תווים הוא בין ל-200 ל-300 מה שאומר ששימוש ב-31 עד 40 תגיות הוא השימוש האופטימלי ביותר ויניב את הביצועים הטובים ביותר. המספרים האלו הם לא קו מנחה או הנחיה ישירה של יוטיוב ולכן מומלץ להשתמש בשיקול דעת ולהוסיף או להוריד תגיות במידת הרלוונטיות והצורך בסרטון.

4. שימוש בתגיות מסבירות ומפרטות

כשאתם מוסיפים תגיות לסרטון, השתמשו במילות מפתח שמסבירות, מפרטות או מבהירות את מה שהכותרת רומזת לגולשים. חשבו על דרכים להנחות את האלגוריתם של YouTube בכיוון הנכון. השתמשו בביטויים כדי להבהיר את הקשר בין הכותרת, לתיאור, לתגית ולתוכן הסרטון. למשל: במקום שימוש בתגיות של מילה אחת כמו "SEO" או "קידום", השתמשו בתגיות מפורטות יותר כמו "שימוש בתגיות בסרטוני יוטיוב" או "תגיות בסרטונים SEO ביוטיוב". אתם יכולים להשתמש בניסוח עם משמעות זהה או דומה.

5. שימוש במילות מפתח רחבות לחיזוק הסמכות של העמוד

הוסיפו מילות מפתח רחבות בתגיות שלכם כדי לתאר את הנושא של הסרטון. נניח ויש לכם ערוץ ביוטיוב של חנות מוצרים לבעלי חיים – קטגוריית המוצר או שם המותג יהיו מילת מפתח רחבה. מומלץ גם להוסיף בתגיות מילות מפתח שרלוונטיות לכל הערוץ שלכם. מילים אלו אמנם ישפיעו פחות, אבל הם יכולים לחזק את הסמכות של הערוץ שלכם ואתם תרוויחו בטווח הארוך. מילה שתופיע שוב ושוב בתגיות בסרטונים שלכם תראה מסמנת ליוטיוב שזהו בעצם המומחיות של הערוץ.

לסיכום

אחרי שעברנו על הנושא של תגיות בסרטוני יוטיוב והחשיבות שלהם עבור הסרטונים שלכם, אנחנו ממליצים להתחיל להוסיף תגיות לסרטונים שלכם אם לא עשיתם זאת עד עכשיו. לחצו על עריכת הסרטון ואז על הצג פרטים נוספים ומשם אתם כבר יודעים מה לעשות. אין צורך להתחיל מאפס כשמוסיפים תגיות לסרטונים – אתם יכולים לקחת את מילות המפתח של כל סרטון שנמצאות בכותרות ובתיאור הסרטון ולהוסיף אותם כביטויי מפתח בתגיות על מנת לעזור ליוטיוב להבין יותר טוב את הסרטונים.

שאלות ותשובות - תגיות ביוטיוב

תגיות וידאו הן מילות מפתח לתיאור תוכן הוידאו שלכם. אתם יכולים להוסיף תגיות כדי לעזור ל-YouTube להבין על מה הסרטון שלכם ולהציג את הסרטון לשאילתות החיפוש הרלוונטיות.

תגיות תיאוריות הן התגיות הטובות ביותר לשימוש בסרטוני יוטיוב. התגיות שלכם צריכות לספק הסבר מפורט נוסף לכותרת ולתיאור הסרטון שלכם.

כן. יוטיוב מחשיב תגיות בשקלול הדירוג שלו. יחד עם זאת, תגיות הן לא גורם ראשי שמשפיע כשלכותרת, לתיאור ולתמונה הממוזערת (טאמבנייל) תהיה השפעה גדולה יותר.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla