logo

077-9978050

FD A-List – ראיון עם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל – אנידור חקק

בפינה החדשה שלנו, נארח מדי פעם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל, ונבקש מהם לענות על שאלות מקצועיות וגם אישיות. המטרה של הפינה הזאת היא לתת במה ומקום לאנשים מובילים בקהילת הדיגיטל, על מנת שיוכלו להפיץ את הידע והניסיון שלהם גם לאחרים.

בפעם האחרונה אירחנו את עידו סלע, לחצו כאן כדי לקרוא את התשובות לשאלות שלה.

הפעם בפינת ה-A List - אנידור חקק!

כיצד התחלת את הקריירה?

תמיד הייתי איש תוכן, עוד מילדות. ולכן במהלך התואר הראשון (הנדסת תעו"נ), כשחיפשתי דרך לממן את עצמי, זיהיתי שיש ביקוש לתכנים באינטרנט אז הצעתי את שירותיי. מהר מאוד הגיעו לקוחות מעניינים שהיו מרוצים מהתוצרים ונולד מזה העסק הראשון שלי – חברת תוכן. משם זה התגלגל בהמשך לקידום אתרים והשאר היסטוריה.

איך עשית את צעדיך הראשונים בתעשייה?

המון אוטודידקטיות והתנסות עצמית, לא ממש ידעתי למה אני נכנס ולאן אני הולך, פשוט התחלתי להתקדם ולחקור וגיליתי עולם שפשוט ריתק אותי ומשך אותי לשים בצד את כל עולם ההנדסי שלמדתי בתואר ולקפוץ למים העמוקים של "עצמאי" במדינת ישראל. ברגע שזיהיתי שהתוכן שלי עוזר ללקוחות שלי לצמוח וגם להתקדם בגוגל וגיליתי גם את עולם ה- SEO החלטתי להיכנס בתחום בכל הכוח ולהתקדם בו.

הדרך שלי להיחשף ללקוחות חדשים ולקולגות בתעשייה הייתה לעשות את מה שאני יודע הכי טוב – לכתוב ולהנגיש את המידע. מהר מאוד הקמתי מספר בלוגים והתחלתי לייצר המון תוכן שלימים עזר לי לבנות את השם שלי ולגייס את הלקוחות הראשונים לעסק.

באיזה פלטפורמות עיקריות אתה ממליץ למפרסמים להשתמש?

הפלטפורמה העיקרית שמאז ומתמיד אני ממליץ עליה היא אתר האינטרנט שלכם. יוצא לי להכיר המון משווקים שבוחרים בטקטיקה לפיה הם "לא צריכים" אתר ואפשר להתנהל ישירות מדף הפייסבוק שלהם. בעיניי מדובר בחוסר הבנה ושימוש אי נכון בערוצי שיווק. פייסבוק הוא ערוץ שיווקי נהדר אבל לא מרכז הפעילות. מרכז הפעילות של כל איש דיגיטל חייב להיות האתר שלו, כאשר ערוצים כמו גוגל והרשתות החברתיות צריכים להיות מקורות התנועה. אי אפשר גם לייצר נוכחות בכל הרשתות החברתיות, תתמקדו בכמה ערוצים שאתם חזקים בהם ושם תייצרו נוכחות.

באופן טבעי אני מאוד ממליץ לכל משווק לבנות אסטרטגיה לקידום אורגני המבוססת על יצירת תוכן באופן עקבי באתר. הופעה בתוצאה הראשונות בגוגל בנושאים הקשורים לתחום המקצועי שלכם היא דרך נהדרת לייצר מוניטין וסמכותיות מקצועית שמגדילה את כמות הפניות של לקוחות פוטנציאליים.

מה לדעתך הדבר הבא בשיווק דיגיטלי?

אוטומציה ופרסונליזציה. שיווק ממוקד ומותאם יותר ללקוח תוך יצירת אוטומציות שינהלו את הפעילות הזו עבורכם מאחורי הקלעים.

איך נראה היומיום שלך בעבודה?

היום שלי מתחיל במבט מלמעלה – מיילים, סטטוס דירוגי לקוחות ונושאים לטיפול, שיחות עם עובדים, שיחות לקוחות. בהמשך היום אני משתדל למצוא זמן לעשייה ממוקדת אישית על פרויקטים שונים, אסטרטגיות, מחקרים, הכנת הרצאות ועוד. משתדל להיות זמין לצוות שלי לעשייה השוטפת.

הלו"ז שלי מתוכנן חודש קדימה עם זמנים מוגדרים לכל פעילות כדי שגם המשימות החשובות יקבלו תיעדוף ולא רק הדחופות. אני בהחלט משאיר חלונות לבלת"מים אבל לא מוותר על הכנסת הפרויקטים והמשימות שחשוב לי לתעדף.

בכל שבוע אני משתדל להרצות פעמיים-שלוש לכל היותר ולייצר תוכן מקצועי וכך אני גם שומר על קשר עם הקהל וסיפוק גבוה מהעברת הידע לצד הגדלת חשיפה לקהלי יעד נוספים.

מה המהלך השיווקי שעשית שגרם לך לא לישון כמה לילות?

יצא לי ללוות מספר מעברי אתרים של פורטלים עצומים שכל שגיאה שם יכולה לעלות ללקוח באובדן כספי עצום. האחריות והרצון לייצר מעבר שקט ככל האפשר ללא תנודתיות בהחלט גורם לשינה לא משהו בלילה

איזו עצה היית נותן למי שרק עכשיו החל את דרכו בעולם הדיגיטל?

לפתוח בלוג ולהתחיל לכתוב / לפתוח ערוץ יוטיוב עבור קידום ממומן ביוטיוב / לפתוח פודקאסט = לייצר תוכן מקצועי באופן קבוע.

Play Video about וובינר אנידור

מאיפה אתה שואב השראה?

קייסטאדיס של משווקים ויזמים שבעיקר חושפים את האתגרים היומיומיים שלהם ולא רק את ההצלחות שלהם. עם השנים למדתי שמי שמרשים אותי זה לאו דווקא אלו שמדברים הרבה, אלא אלו שאני יכול לשבת אתם שעה בפגישה ולגלות בדיעבד על מיזם מדהים שהם הקימו בעבר או מהלך שיווקי מדהים שלקחו בו חלק (ואת זה גיליתי רק בדיעבד ולא ישירות מהם).

איך אתה מתעדכן בכל מה שחדש בעולם ובכלל?

משתדל לצרוך תוכן מקצועי כמה שיותר (ועדיין מרגיש שאני לא מספיק כמו שאני רוצה). סרטונים, מאמרים, אינפוגרפיקות וכד'. משתדל לא להישאב לדיוני סרק בקבוצות פייסבוק.

האם הרגשת באיזשהו שלב בקריירה שלך שפרצת דרך?

בשלב מסוים לאחר שיצרתי לא מעט תכנים ושיתפתי המון מידע וערך עם הרשת, שמתי לב שפתאום בכל יום מתייגים אותי בלא מעט דיונים, המאמרים שלי מקבלים שיתופים וקישורים מאתרים שונים ברשת ואני מקבל לא מעט המלצות מאנשים שהיו קוראים בבלוגים שלי. מהר מאוד מצאתי את עצמי מוזמן לספק הרצאות בלא מעט מכללות וכנסים והבנתי שמשהו קורה.

איך אתה מסכם את שנת 2021?

פירוק והרכבה. אתגרי כוח האדם של הקורונה וההייטקס.

ומתוך הפירוק והרכבה מעבר להתחדשות וצמיחה.

מה היה אחד האתגרים הגדולים בתקופה הזאת מבחינתך?

כוח האדם ושימור ידע ארגוני.

יש לך כלים חדשים או פעילויות שאתה זוקף לזכות תקופת הקורונה? שבלעדיה אולי לא הייתם מקיימים?

הקורונה עזרה לי מצד אחד לדייק את עצמי ואת העסק במיקוד בשירותים שאנחנו טובים ורוצים להמשיך לספק, לצד ויתור על שירותים שמייצרים לנו יותר רעש ממקור הכנסה משתלם.

בנוסף ניצלתי את הקורונה כדי להכניס לא מעט אוטומציה לפעילות השוטפת (איירטייבל זה אחד הכלים!), מה שגם עזר לניהול ידע ארגוני טוב יותר ולניהול נכון וחכם יותר של חלק מפעילויות הארגון.

לאחר תקופת המשבר של הקורונה, מה צריך לקחת אתנו הלאה לשימור?

Do what you do best and outsource the rest

להתמקד במה שאנחנו טובים, להפסיק לקחת פרויקטים שהם לא אנחנו – עדיף להיות קטן יעיל ומקצועי מאשר גדול, מפוזר, לא יעיל ומלא רעש (עם יותר הכנסות לכאורה)

קצת על המרואיין

אנידור חקק
מהנדס תעשייה וניהול, מרצה ותיק באקדמיה ובמגוון מכללות כמו: הקריה האקדמית האונו, מכללת הדסה, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת תל חי, מכללת עזריאלי להנדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

בעל עסק לכתיבת וניהול תכנים באינטרנט מאז שנת 2006 – AD תוכן ומדיה

מייסד חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט משנת 2009 – חברת היידה דיגיטל.

ושותף בחברת Pinetree המספקת שירותי SEO ושיווק דיגיטלי בארה"ב.

Hayde

פוסטים נוספים: