logo

077-9978050

FD A-List – ראיון עם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל – עידו סלע

בפינה החדשה שלנו, נארח מדי פעם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל, ונבקש מהם לענות על שאלות מקצועיות וגם אישיות. המטרה של הפינה הזאת היא לתת במה ומקום לאנשים מובילים בקהילת הדיגיטל, על מנת שיוכלו להפיץ את הידע והניסיון שלהם גם לאחרים.

בפעם האחרונה אירחנו את עירית פרנק, לחצו כאן כדי לקרוא את התשובות לשאלות שלה.

הפעם בפינת ה-A List - עידו סלע!

כיצד התחלת את הקריירה?

התחלתי מתשוקה בלתי מוסברת לדיגיטל, אני מהדור הישן, לא היה בכלל אינטרנט כשפגשתי פעם ראשונה את האינטרנט היתה לי התרגשות ברמות אחרות שלא ניתן להסביר בכלל. הייתי משחק שח עם אנשים מהעולם ב-Yahoo וזה הגניב אותי כל פעם.

עד היום אני נוסע באוטו ומדבר בזום עם הודו וזה מטריף אותי ומרגש אותי, אני יודע שזה סטנדרט לכל ילד אבל אותי זה מרגש.
עד היום הזה שנים אחרי – לידים, קמפיינים, המרות וטכנולוגיה עושים לי את זה ומטבע הדברים נמשכתי לזה.

עידו סלע

איך עשית את צעדיך הראשונים בתעשייה?

התברכתי בלקוח שהביא עוד לקוח והביא עוד לקוח. עד היום אני טוען שהשיווק הדיגיטלי רק בא לחשוף את המוצר הטוב שלך או את בית העסק המעולה שלך וזהו. אבל מי שלא יהיה טוב לא יחזיק. השיווק או הפרסום הם "סה"כ אינטרו" בין מישהו שלא מכיר אותך לכך שיכיר אותך ויישאר לקוח שלך"

מה האתגרים שלך בתור מנכ"ל וויזי?

המקצוע שלנו מטעה מאוד, הוא נראה מאוד קל אבל הוא הכי הכי קשה בעולם. יש לי חבר עו"ד שאמר לי יום אחד שמקצוע עריכת הדין הוא המקצוע עם היחס ההפוך הכי מטורף שיש בין הלימודים הכי קלים למקצוע הכי קשה. אני רוצה להציע פה את האבחנה שלי אצלנו בדיגיטל יש את היחס הכי מטורף בין סף הכניסה האפסי למקצוע שהוא אחד המורכבים ביותר שיש.

באיזה מובן הוא קשה מאוד? במובן הזה שיושב מנהל אקאונט זה לא משנה אם הוא עושה קידום אתרים או ניהול פרסום וכו' אבל בסוף היום הוא יושב לבד. גם אם הוא במשרד משותף הוא לבד מול המחשב. הניהול העצמי הזה יחד עם לנהל לקוחות אם חושבים על זה הוא מטורף עד כמה שהוא קשה כי אתה גם עובד לבד, גם צריך לייצר לעצמך את המשימות וגם לבצע. סופר קשה. אם אותו מנהל פרסום לדוגמה היה מנהל משמרת במסעדה – אז כל המשימות שלו היו מוגדרות מראש ומנוהלות מראש ולא היו שום בעיות.

המקצוע שלנו דורש אינטליגנציה רגשית, הבנה בפרסום, הבנה בשיווק, הבנה בבני אדם הבנה במה לא? ואת כל זה צריך לעשות לבד ולא רק מול לקוח אחד אלא מול כמה במקביל שזה סופר מורכב. אז שם זה האתגר המרכזי – להכשיר אנשים שהם בעצם סופרמנים, שהם יהיו אחידים, שהלקוח יקבל את אותה רמת ניהול מכל אחד בחברה. זה האתגר הכי מורכב שלנו חד משמעית ואנחנו עסוקים בו רוב היום.

באיזה פלטפורמות עיקריות אתה ממליץ למפרסמים להשתמש?

ברשותכם אני אתחיל עם מה לא. שאני אומר עם מה לא הכוונה ברוב המקרים, תמיד יש חריגים וקייסים מיוחדים.

לא ממליץ על Outbrain ולא על Taboola, זה פח של המיץ של הזבל של התנועה. אם בוחנים את התנועה הזו היא מגיעה מאתרי זבל של קליקבייטים לרוב ומעט מאד מאתרי פרימיום כמו YNET וכו'. נותנים לך לטעום מאתרי פרימיום ודוחפים לך את כל ה"גשפט" באתרי ספאם.

יש שלושה גופים שעושים כסף – אתרי הספאם, הפלטפורמות כמובן והסוכנות. מי לא עושה כסף? הלקוח. יש חריגים כמובן אבל הרוב זה זבל. איפה עוד לא? ב-LinkedIn – תנועה יקרה, אנשים (ישראלים) לא נמצאים שם ובסוף למרות שיש המרות הן יקרות מאד מאד. איפה עוד לא? כל רשתות הפרפורמנס, סקינדו ושות' – המיץ של הזבל.

מי בעיני כן? רק שלוש פלטפורמות – הראשונה היא גוגל שהיא עדיין המלכה של הטראפיק האיכותי, השנייה היא פייסבוק והשלישית היא טיק טוק.

מה לדעתך הדבר הבא בשיווק דיגיטלי?

כל המטהוורס של צוקרברג הוא עדיין רחוק אבל ברגע שהוא יגיע זו תהיה עיר שלמה עם שלטי חוצות, רכישות בחנויות, משפיענים ומה לא – אבל אנחנו לא שם.

הדבר הקרוב שעומד לקראתנו הוא AI, בינה למודעות, בינה לקופי בינה לטרגוט וכו'. עדיין לא שם אבל בקרוב מאד.

איך נראה היומיום שלך בעבודה?

אני מאוד מאוד מובנה ויש לי שיטה שלמה שמצדיקה פוסט שלם אבל אתן את התקציר – אני מתחיל ב"משימות הבזק" משימות שאפשר לסגור אותן בדקות ספורות ולאחר מכן עובד ב"בלוקים" ומשתדל שאני עושה משהו לעשות רק אותו, לא לענות לטלפון, לא לשלוח וואטסאפ ולא לעשות כלום עד לגמר המשימה.

בגדול אני עובד בבלוקים, "זמן לטלפונים" "זמן למיילים" "זמן לוואטסאפ" ולא הכל מהכל. זה כמובן יותר מורכב מזה אבל זה בגדול, תזמין אותי לפודקאסט אספר לך 🙂

מה המהלך השיווקי שעשית שגרם לך לא לישון כמה לילות?

אין לי מהלך שיווקי שגורם לי לא לישון כמה לילות אבל יש הרבה מאד מהלכים עסקיים שגורמים ומטרידים אותי הרבה מאוד. דוגמה כזאת היא שסגרנו את הסטודיו של עיצוב האתרים, לקח לנו הרבה מאוד זמן להחליט, עם מלא מלא מלא ישיבות – דיונים של הפסד כסף מול אסטרטגיה וכו'. בד"כ אני מחליט בשנייה אבל שיש משהו שהוא כ"כ במחלוקת לקח הרבה זמן והטריד אותנו הרבה.

איזו עצה היית נותן למי שרק עכשיו החל את דרכו בעולם הדיגיטל?

הייתי נותן מלא עצות שאני בכלל לא יודע מאיפה להתחיל – כדי לא לחפור אתן שלוש עצות.

  1. עצה ראשונה – Just do it – שזה גם אחד הסלוגנים שאני מאוהב בהם קשות – פשוט לעשות, לא לחשוב לא לחפור ולא להתעכב. פשוט לעשות, לנסות להיות במעגל העשייה.
  2. תעבדו עם אנשים שאתם אוהבים, גם ספקים, רוב היום אתם תהיו בעבודה, כדאי שיהיה כיף.
  3. Move fast and break things – זה המוטו של צוקרברג. אל תהיה פרפקציוניסט, זה שייך לעבר. תעשה, תשבור מוסכמות, תנסה תיזום.

מאיפה אתה שואב השראה?

אני חיית פודקאסטים, ממש בכל דקה שיש לי ובמיוחד ברכב אני שומע פודקאסטים. מכל אחד אני לוקח משהו. שומע את טים פריס, שומע את סת' גודין, שומע את אילון מאסק, ג'ף בזוס, שומע קרנות הון סיכון כמו YC, בעיקר שומע על עסקים, חברות, יזמויות וכו' ומשתדל לקחת, בד"כ זה קורה באופן טבעי את הדברים שהם "יושבים לי נכון".

דוגמה – ג'ייסון פריד מחברת basecamp אמר שהם הפסיקו לעבוד עם פוטושופ והם ישר עושים את הדברים לייב, אין להם לא "מוקאפ ולא שמוקאפ" הם פשוט עושים לייב, כי הוא אומר שאחרי זה סתם שורפים שעות על גבי שעות להתאים בין המעצב לבין התכנת ושהוא אמר את זה אמרתי "בום!" זה אש, הוא צודק באלף אחוז ומייד למחרת עשיתי שינוי בוויזי.

איך אתה מתעדכן בכל מה שחדש בעולם ובכלל?

מבלוגים, אני מנוי לאיזה 20 בערך, מדפדף על מה שמעניין אותי, יש מקומות שפחות אני חופר בהם כמו לדוגמה על אנליטיקס ויש מקומות שהם יותר מעניינים אותי כמו SEO.

אבל לא הולך לכנסים אלא אם כן הם של חברים, לא מוצא בהם ערך חוץ ממפגשים חברתיים.

האם הרגשת באיזשהו שלב בקריירה שלך שפרצת דרך?

פריצת הדרך שלי היא לאו דווקא מקצועית, אלא היא ניהולית. אני מנהל את החברה במקום שהייתי רוצה לעבוד בו. בלי צעקות, בלי דרמות, בלי קטנוניות, בלי מיקרו מאנג'מנט, במקום פשוט שהייתי רוצה לעבוד. אני מתגאה בזה מאד שעובדים של וויזי או פוטרו או עברו לעצמאות אבל אף אחד לא יצא ממני לסוכנות אחרת.

הבאנו גישה של "נו בולשיט נו גיימס" לניהול החברה וזו לדעתי פריצת הדרך.

איך אתה מסכם את שנת 2021?

אמר דארווין – "אלו לא הזנים החזקים ביותר והגדולים ביותר ששרדו את העולם אלא הם אלו אשר התאימו את עצמם לשינויים". אין מה לבכות לא על הקורונה ולא "שתו לי אכלו לי" צריך להבין את המציאות כמו שהיא (שהקורונה לא הולכת לעזוב בקרוב) ולהתמודד איתה.

שנה מורכבת 2021, אז מה? שנבכה? מה זה יעזור. שנמתין לבנט? לביבי? ליאיר? בשום פנים ואופן. צריך לקחת אחריות על עצמנו ולמצוא את ההזדמנות החדשה. לא תמיד חושב שמהלימון עושים לימוbsה, לפעמים לימון הוא פשוט לימון וחמוץ אבל צריך להתמודד איתו.

מה היה אחד האתגרים הגדולים בתקופה הזאת מבחינתך?

האתגר הכי מורכב היה חוסר השליטה בתחילת הדרך של הקורונה, שלקוחות פשוט נטשו בבהלה ואין לך שליטה על זה ולא יעזור שום שיחה ושום כלום. האתגר היה להחזיק את הדרמה הזו.

אגב ניגשנו לזה באופן מאוד משתף, כל בוקר בתקופת הדרמה היינו עושים "הערכת מצב" ממש כל יום והיינו משקפים את זה לעובדים, גם את החלקים הקשים והם מאוד אהבו והעריכו את זה.

יש לך כלים חדשים או פעילויות שאתה זוקף לזכות תקופת הקורונה? שבלעדיה אולי לא הייתם מקיימים?

האמת שלא כיוון שאני חובב כלים ידוע, תמיד עבדנו על הקלאוד, אנחנו מהיום הראשון של וויזי בשיחות סקייפ, חצי מהעובדים תמיד עבדו מהבית כך שבאמת כאילו "היינו מוכנים" לדבר הזה. שום כלי חדש שבזכותו היינו קיימים.

לאחר תקופת המשבר של הקורונה, מה צריך לקחת אתנו הלאה לשימור?

צמצום הבולשיט בין העסקים. הבינו בעלי חברות שאין צורך לטוס לחו"ל בשביל פגישה, הבינו לקוחות שלא צריך "לראות את הבעלים של החברה". זה שאנחנו ידענו את זה לא עבר בציבור והקורנה קידמה את הטכנולוגיה ו"הכשירה" אותה להיות מקובלת.

אם הייתי לפני שלוש שנים אומר ללקוח "עזוב פגישה" בוא נסגור את זה בזום הוא היה חושב שאני מזלזל בו והיום זה לגיטימי. אני חושב שזה מקדם את כולם, לא רק אותנו אלא גם את הלקוחות, זה מנטרל המון בולשיט ומשאיר הרבה יותר נטו.

קצת על המרואיין

עידו סלע
הבעלים של חברת Wisy לשיווק בדיגיטל – חברת בוטיק המעסיקה עובדים מהארץ והעולם, העוסקים בטכנולוגיות ותחומים נוספים שאנו אוהבים. עידו חובב סקווש, שחייה, שח, טכנולוגיה, עסקים, מסחר ואנשים.
Wisy

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla