logo

077-9978050

רוצים קריירה בשיווק דיגיטלי? המדריך המלא לאיך נכנסים לעולם הדיגיטל

התפתחותו של העולם הדיגיטלי שינה הרבה מבחינת האופן שבו אנו תופסים את עולם הפרסום. הצרכן השתנה. ערוצי המדיה השתנו. שיטות העבודה השתנו. והכל קורה במהירות. השיווק הדיגיטלי הוא תחום רחב במיוחד, מסועף, בעל המון מושגים שיש ללמוד אשר גדלים ומשתנים מיום ליום. השימוש בשיווק הדיגיטלי הולך וגובר משנה לשנה, כך למשל בחמש השנים הקרובות הוא הולך לתפוס נתח תקציבי של 60% מסך עוגת השיווק. 

אם אתם חיים במאה ה-21, אתם בטוח מכירים לפחות אדם אחד שעובד בתעשיית הדיגיטל: בין אם הוא איש ppc או קופירייטר, מעצב גרפי או או אנליסט שיווקי. האמת? זה לא מפתיע – מדובר באחד התחומים הצומחים והמתפתחים ביותר, שגם ידוע כמתגמל כספית, בייחוד החל מהשנה השנייה לעבודה. אבל איך אפשר להפוך את המושג ״דיגיטל״ מכללי לפרטי, ולדעת לא רק מהי המשבצת שמתאימה לכם בדיוק – אלא איך אפשר גם להצטיין בה, ולהתמודד עם כל האתגרים השונים בעולם הדיגיטל?

הדרך לקריירה בעולם הדיגיטל - מאיפה מתחילים?

נתחיל בחדשות הטובות: תעשיית הדיגיטל מתפתחת וצומחת בווליום גבוה, ותמיד נדרשים עובדים טובים שיאיישו משרות מעניינות. המסלול לרוב מתחיל ממשרות ג׳וניור ועשוי להגיע עד למשרות הבכירות ביותר – מנהלי שיווק דיגיטלי בחברות המובילות, מנהלי מחלוקת דיגיטל, מנהלי מחלקות אנליסטים ועוד. עוד עובדה משמחת היא שהמקצוע מתאים לקשת רחבה של אנשים. אנשים אנליטיים ובעלי זיקה למספרים יפנו לעולמות ה-ppc, בעוד שאנשים בעלי נטייה יצירתית יפנו לעולמות התוכן והרשתות החברתיות. אגב, יש גם אנשים ששני הצדדים דומיננטים אצלם, לכן הם יכולים לשלב בין העולמות ולבחור למעשה בכל מקצוע שהם מעוניינים בו.

אז איך לא הולכים לאיבוד בין כל השמות והמושגים השונים שיש בעולם הדיגיטל, וחשוב מכך – איך מבינים איזו משרה או מסלול לימודים מתאים לאישיות, ליכולות ולשאיפות שלנו? איך מחליטים אם אני יותר קופירייטר או מנהל מדיה חברתית, או שבכלל מתאים לי יותר לנהל קמפיינים ותקציבים?

קופירייטרים, מנהלי תוכן ומדיה חברתית – צריכים לפצח איך להגיע לקהל היעד של המותג אותו הם מפרסמים, באמצעות תוכן רלוונטי ומסקרן, שיגרום לגולש לעצור, לקרוא, להגיב ולייצר למעשה מערכת יחסים עם המותג. כדי להיות איש תוכן או קריאייטיב, הכישורים הנדרשים הם כתיבה והתנסחות ברמה גבוהה וכמובן חשיבה יצירתית, מחוץ לקופסה. השכר ההתחלתי נע בין 6,000-7,000 ₪, לאחר שנה יכול להגיע ל-8,000 ₪-9,000 ₪ ואף יותר עם הזמן.

מנהלי קמפיינים – הם האחראים על הפרסום הממומן בפלטפורמות השונות. אם פעם המפרסמים שילמו כדי שבאנר שלנו יופיע באתר, היום המפרסם משלם רק אם התבצעה פעולה אקטיבית של הגולש, כלומר אם הוא לחץ על הבאנר או השאיר פרטים. כדי להיות מנהלי קמפיינים עליכם להכיר ולשלוט במערכות פרסום כמו גוגל ופייסבוק, להכיר את כל סוגי הקמפיינים הקיימים (לידים, מעורבות וכו'), לדעת באילו פלטפורמות נכון לארגן תקציב פרסום ואיך להניב ממנו כמה שיותר תוצאות. בנוסף, עליכם להיות בעלי יכולות אנליטיות ברמה גבוהה, יכולת ניתוח והסקת מסקנות מנתונים מספריים וידע באקסל. השכר ההתחלתי נע בין 7,000 ₪-8,000 ₪, ולאחר שנת ניסיון יכול להגיע ל-10,000 ₪-11,000 ₪ ומעבר.

שני המקצועות הללו קיימים בחברות פרסום, מדיה, ארגונים וסטארט-אפים. כלומר, אתם צריכים להחליט מה יותר מעניין אתכם – לעבוד in-house ולקדם את המוצר של החברה בה אתם עובדים, או לעבוד כחלק מסוכנות דיגיטל שנותנת שירותי פרסום למספר חברות שונות.

צבירת ניסיון במקצועות האלה יכולה לסלול לכם דרך למשרות הבכירות ביותר, לדוגמה מנהלי שיווק דיגיטל, מנהלי מחלקות דיגיטל, מנהלי מחלקת אנליסטיים ועוד מגוון רחב של משרות מאתגרות. לא משנה לאן מסלול הקריירה יוביל אתכם, ידע וניסיון בעולמות השיווק הדיגיטלי תמיד מהווים יתרון גדול.

חשוב לומר שתואר אקדמי הוא לא בגדר חובה, אבל כן נדרשים כישורים מתאימים, גם כדי לבחור נתיב נכון וגם כדי להצליח בו. ובאשר לניסיון, מי שעובר הכשרה מסודרת בעולמות השיווק הדיגיטלי יוכל להשתלב בתעשייה בקלות יחסית, כי את הניסיון הוא רוכש כבר במעמד ההכשרה, ובזמן העבודה כמובן ממשיך לצבור ניסיון וכלים נוספים. דווקא אנשים חדשים בתחום, כאלה שאפילו לא נחשפו לשיטות המסורתיות שעבדו בהן עד היום, הצעירים הם אלה שיכולים להועיל לארגון בו הם עובדים יותר מכולם – פשוט כי הם כבר מכירים את ה״דבר הבא״ בעולמות הדיגיטל, לפני כולם. הידע טרי ורענן אצלם בראש, והסקרנות מובילה אותם למחוזות חדשים.

ניהול סושיאל מדיה

האתגרים שבדרך

עבודה סביב השעון, התמודדות עם מטלות רבות ופתרון בעיות: מסלול הקריירה של רבים מאנשי השיווק די דומה. התחום שגדל ומתפתח מדי יום, בקצב מסחרר, דורש מאיתנו לעשות התאמות יומיומיות – מה שמביא אותנו למקומות עבודה שדורשים מאיתנו תוצאות מהירות ויעילות, ואם לא נעמוד בהן – פשוט נמצא את עצמנו מחפשים מקומות עבודה שוב ושוב. בתחום הדיגיטל אנחנו מחליפים מקומות עבודה לעיתים די תכופות ואז במפגש עם מודעות הדרושים ובראיונות העבודה, אנחנו מבינים עד כמה נשארנו מאחור ולא באמת הכנו את הקרקע למעבר הזה.

איך בכלל מתחילים לחפש עבודה בתחום?

עבודה בתחום מתחילים לחפש כבר בזמן ההכשרה שלכם ולקראת סופה. אפשר להתחבר לקבוצות הרבות בפייסבוק המציעות משרות בעולמות השיווק הדיגיטלי. אם לא עברתם הכשרה מסוימת ובמקום זאת התחלתם ללמוד את התחום לבדכם, תמיד אפשר בתור התחלה להציע את השירותים שלכם לעסקים קטנים כדי שאתם תוכלו להתנסות וליישם את הכלים שלמדתם, והם יוכלו להפיק רווח שעד כה לא היה קיים עבורם.

מה בנוגע לקורות חיים?

קורות החיים הם נקודה מעניינת מאוד שעשויה מחד לפתוח דלתות ומאידך, לסגור אותן. קורות החיים חייבים להיות חדים, עניינים ותמציתיים. זהו כרטיס הביקור הראשוני שלנו ואם הוא מעניין- נכנסנו בדלת, ואם לא- צריך לעשות שינוי. מומלץ לצרף לקורות החיים מכתב מקדים קצר שיעורר סקרנות אצל המגייס. חייבים לזכור שהמגייסים מקבלים ביום מאות קורות חיים וצריכים למיין ולסנן אותם, ולכן כדי לבלוט מבין מאות קורות החיים אנחנו צריכים לצרף מכתב מקדים קצר ומסקרן.

חשוב לומר שהיום בנוסף לפרסום ממומן בלינקדאין פרופיל הלינקדאין שלכם משמש גם הוא כ"קורות חיים" לכל דבר, והוא בעצם כרטיס הביקור שלכם. לכן, חשוב להשקיע גם בו מחשבה וזמן (למאמר בנושא, לחצו כאן).

מאיזה שכר מתחילים בעולם הדיגיטל, ולאן אפשר להתקדם?

עולם הדיגיטל, בשונה מהעולמות המסורתיים שאנחנו מכירים, מתנהל אחרת מבחינת שכר – ולטובה. העליה המשמעותית הראשונה בשכר מתבצעת כבר לאחר שנת ניסיון בתפקיד. לדגומה – מנהל קמפיינים ppc ג׳וניור מתחיל את תפקידו הראשון בשכר של 6,500-7,500 ש״ח ולאחר שנה בתפקיד יכול גם להגיע למשכורות של 11,000-13,000 ש״ח. חשוב לציין שתמיד קיימות בשוק משרות לג׳וניורים שעברו הכשרה ומעוניינים להשתלב בתעשייה.

עולם הדיגיטל

טיפים שיעזרו לכם בכניסה לעולם הדיגיטל

כפי שציינו לא פעם, עולמות השיווק הדיגיטלי דינמיים ומתעדכנים ברמה היומיומית. אנחנו מציעים שתכנסו לבלוגים מקצועיים כדי להישאר מעודכנים כל הזמן, תקראו, תשאלו ותלמדו. למרחיקי לכת: נסו לפתוח בלוג מקצועי משלכם על נושא שמעניין אתכם. כך תוכלו להרגיש את הרשתות החברתיות והדיגיטל ממקור ראשון. ותאמינו לנו – זה ממכר….

בנוסף, עדיף שתתמקדו בלמידה מעמיקה מאוד של פלטפורמה דיגיטלית אחת, תוך שאתם לומדים עוד כמה פלטפורמות ברמה יותר בסיסית. כך תוכלו להציע ידע מעשי בפלטפורמה מסוימת ותוך כדי להמשיך להתמקצע בשאר הפלטפורמות. טיפ נוסף וחשוב מאוד הוא להכיר אנשים מהתחום. בין אם זה אומר לשמור על קשר עם מרצים מהקורס שעשיתם, או אנשים שעובדים בחברות שאתם שואפים להיכנס אליהן, וכן אנשים מוכרים בתחום שיכולים לקדם אתכם בהמשך הדרך. כמובן שגם פעילות בקבוצות פייסבוק שונות בתחום היא מבורכת ורצויה, זאת מאחר ואתם יכולים ללמוד המון משאלות של אחרים.

אל תשכחו שהלמידה שלכם צריכה להיות רוחבית. כלומר, גם אם אתם מעוניינים להיות מנהלי קמפיינים, רצוי שתלמדו לכתוב קופי או תוכן טוב ולהפך. הידע הרחב נותן לכם יתרון. בנוסף, חשוב מאוד לדעת אקסל ברמה גבוהה וכן להבין את גוגל אנליטיקס לעומק, זאת מאחר ובכל תחום עיסוק תמצאו את עצמכם מתעסקים עם הכלים האלו באיזשהי דרך, מאחר והתחום מבוסס נתונים.

סיכום

כפי שאתם בוודאי מבינים, עולם השיווק הדיגיטלי עצום ומלא באפשרויות ותפקידים מעניינים. כל שנותר לכם הוא להבין מה אתם מחפשים ומה אתם מעוניינים לעשות, ומשם הדרך תהיה הרבה יותר פשוטה. תהיו סקרנים, תלמדו, תתעניינו, תשאלו. זה הבסיס כדי להיכנס אל התחום הזה ולפרוץ את הגבולות של עצמכם. התחום הזה מביא עמו אתגרים חדשים בכל יום והיכולת להתמודד איתם ולעבוד בצורה דינאמית היא המפתח להצלחה.

על הכותבת

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla