מיתוג אישי, נטוורקינג וחיפוש עבודה באמצעות לינקדאין

לינקדאין היא רשת חברתית המונה כ-550 מיליון משתמשים ברחבי העולם. לצד אפשרות לפרסם בצורה ממומנת מוצרים או חברות שונות, היא גם פלטפורמה מצוינת לחיפוש עבודה מאחר והיא מוגדרת כפלטפורמה מקצועית. כפועל יוצא, מגייסים רבים עובדים איתה – מפרסמים את משרות החברה, פונים בצורה אקטיבית למשתמשים שעונים על הדרישות שלהם ועוד. לכן, מיתוג אישי בלינקדאין הוא חשוב במיוחד עבור מחפשי עבודה וכן עבור אנשים שמעוניינים ליצור נטוורקינג וקשרי עבודה שיסייעו להם בהמשך הדרך.

מחפשים עבודה? מנסים להבין איך עושים את זה עם לינקדאין? רוצים לעבוד על מיתוג אישי? אנחנו כאן כדי להסביר הכל.

מיתוג אישי - בשביל מה?

חישבו על חברת Apple. מה התכונות הראשונות שעולות לכם לראש? ככל הנראה אתם חושבים על מוצר יקר, שמשדר אלגנטיות ויוקרתיות. זהו בקצרה מיתוג אישי. הדרך שלכם להציג תמונה ספציפית על עצמכם ולגרום לעולם לחשוב עליכם בצורה מסוימת. לינקדאין נותנת לכם הזדמנות מעולה ליצור מיתוג אישי שייתן לכם יתרונות רבים על פני אחרים. יצירת הפרופיל האישי שלכם בלינקדאין זאת דרך נהדרת להציג את עצמכם למגייסים פוטנציאליים ולשותפים עסקיים לדרך שבה תרצו ללכת בעתיד.

היתרונות של לינקדאין במיתוג אישי

הרשת החברתית לינקדאין מונה כ-550 מיליון משתמשים ברחבי העולם. מעל מיליון ו300 אלף ישראלים פעילים מדי יום.

עיקר המשתמשים בלינקדאין הם משתמשים טכנולוגיים, שנכללים תחת הסקטור העסקי והפרטי

לאור הנקודה הוקדמת, לינקדאין מאפשרת להגיע למקבלי החלטות בכירים

כל חברות ההשמה וכן רכזי הגיוס של חברות שונות במשק מפרסמים את המשרות בלינקדאין ומחפשים מועמדים דרכה

הפרופיל האישי שלכם משפיע על הנכונות להעסיק אותכם – משמש כקורות חיים

פרופיל אישי בלינקדאין - למה זה כל כך חשוב למיתוג אישי?

מטרת הפרופיל האישי בלינקדאין היא להציג את כל המידע עליכם בצורה ברורה ופשוטה לקריאה, כדי למתג את עצמכם, להתבלט מעל שאר המועמדים ולעזור לכם למצוא עבודה. חשבו על הפרופיל האישי בלינקדאין כמו כרטיס ביקור לעסק.

אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים:

הוספת תמונת פרופיל ותמונת קאבר

  1. תמונת פרופיל – בשונה מרשתות חברתיות אחרות, התמונה הראשית בלינקדאין צריכה להיות איכותית ומקצועית, עם רקע נייטרלי, עדיף עם חיוך. אל תשכחו שרושם ראשוני קובע הרבה מהמשך הדרך שלכם, ובמקרה שלכם – זו הפעם הראשונה שהמגייס הפוטנציאלי יראה אתכם.
  2. תמונת קאבר – בחרו תמונה שמאפיינת אתכם (תחום עניין). שימו לב שהתמונה לא תהיה צועקת וצבעונית מדי כדי שלא תיקח את תשומת הלב מהפרטים החשובים. 
מיתוג אישי

תייגו את עצמכם כ"Open to work"

אחד הפיצ׳רים של לינקדאין מאפשר לכם לסמן את הפרופיל שלכם בתור ״Open to work״. ברגע שאתם מפעילים את הפונקציה הזאת, מגייסים מבינים שאתם מחפשים עבודה ויכול להיות שיפנו אליכם. מעבר לכך, לינקדאין מאפשרת לכם לחסום מגייסים מהחברה הנוכחית בה אתם עובדים על מנת להימנע ממצבים לא נעימים. בנוסף, לינקדאין נותנת לכם אפשרות להוסיף לתמונת הפרופיל שלכם את אותו המשפט על מנת להבליט את עצמכם.

עריכת פרטי יצירת קשר

  1. לינק לפרופיל האישי שלכם – מומלץ ליצור לינק מקוצר לפרופיל כדי שהוא ייראה "נקי" יותר.

  2. הוספת טלפון / כתובת / מייל יוכלו לעזור למגייסים פוטנציאליים לפנות אליכם בעתיד.

מיתוג אישי

עריכת הפרטים האישיים

  1. כותרת – כתבו משפט שמאפיין אתכם בהיבט המקצועי. הימנעו מכתיבת כותרות שאינן ברורות או אינן קשורות להיבט המקצועי. חשוב לבחור מילות מפתח שמאפיינות את תחום העיסוק שלכם והן בעלות נפח חיפושים גבוה. זאת דרך מצוינת עבורכם להימצא בתוצאות החיפוש של המגייסים. מתקשים למצוא כותרת שתביא לידי ביטוי את התשוקה שלכם למקצוע וכן את היכולות שלכם? אתם יכולים לקחת השראה מ-Hubspot שנותנים מספר דוגמאות מעניינות.

  2. מקום עבודה נוכחי – הוסיפו את מקום העבודה הנוכחי ואת תקופת הזמן בה אתם עובדים.

  3. מוסד לימודים – הוסיפו את מקום הלימודים שלכם. למרות שניסיון הרבה פעמים מתגבר על פני מוסד אקדמי מסוים, הוא עדיין מהווה יתרון מסוים בשוק העבודה אצל חברות מסוימות. 
מיתוג אישי

עריכת החלק "אודות"

חלק זה נועד למטרה אחת: הסיפור שלכם. רשמו מי אתם, במה אתם מתמחים, מה התשוקה שלכם מבחינה מקצועית וכן היכן אתם עובדים. אתם מוזמנים להוסיף תחביבים, פרויקטים חשובים שלקחתם בהם חלק, ובאופן כללי כל דבר מסקרן ויוצא דופן שתוכלו להתבלט בזכותו על פני אחרים.

שימו לב, לינקדאין מקדישה לחלק הזה 2000 תווים, השתמשו בהם בחוכמה וזכרו שהם חלק מהרושם הראשוני שאתם הולכים להשאיר על מגייס פוטנציאלי או שותף עסקי חדש. אל תכתבו משהו ארוך מדי – 2-3 פסקאות זה מספיק

מיתוג אישי

ניסיון תעסוקתי - הראו למעסיקים איזה ערך אתם מביאים איתכם

פירוט הניסיון התעסוקתי שלכם חשוב מכמה סיבות:

  1. אתם מראים למגייסים פוטנציאליים במה עסקתם בשנים האחרונות, אילו יכולות אתם מפגינים.
  2. אמינות – המעסיק רוצה לבחור מועמדים עם רקע תעסוקתי רציף.
  3. אם עבדתם במהלך שנותיכם בתואר, זהו יתרון רציני. זה מראה על רצינות, יכולת לעשות מספר דברים במקביל ומעיד עליכם שאתם רעבים ללמוד.

אתם יכולים לפרט בתוך כל עבודה במה בדיוק עסקתם, מה היו תחומי האחריות וכו'.

מיתוג אישי

תעודות מקצועיות

אם קיבלתם הסמכות או תעודות בתחום בו עבדתם, ראוי וחשוב לציין זאת:

מיתוג אישי

מה ה-Skills שלכם?

מומלץ להכניס כמה שיותר יכולות, ולבקש מאנשים לתת לכם דירוג על היכולות האלו – זה יעזור למעסיקים למצוא אותכם!

המלצות

תבקשו המלצות מאנשים שונים, קולגות, עובדים ומנהלים (גם לשעבר). זה נותן למגייס הפוטנציאלי עוד זווית עליכם.

מיתוג אישי

שפות ופרויקטים

ידיעת שפות רבות היא לחלוטין יתרון בשוק העבודה. לכן, הכניסו את השפות שאתם דוברים וייחסו להן חשיבות.

בנוסף, אם עבדתם במהלך התואר על פרויקט מסוים, השתתפתם בתחרות וזכיתם – זה חשוב! ספרו עליהם.

תחומי עניין

תחומי העניין שאתם יכולים להוסיף לפרופיל שלכם הוא עניין חשוב מאוד. זוהי דרך מעולה בשביל מגייסים לחפש מועמדים ברחבי הפלטפורמה ולמצוא אותם על בסיס תחומי עניין שהתפקיד דורש. למשל, אם אתם בוגרי אוניברסיטת תל אביב ומתעניינים בתחום השיווק, הכניסו את תחומי העניין הרלוונטיים.

הוספת Featured

בקטגוריה זו עליכם להוסיף מאמרים שכתבתם, אתרי אינטרנט שבניתם, תמונות רלוונטיות ועוד.

הוספת חברים בלינקדאין

תדאגו להוסיף לפחות 500 חברים (מעל 500 חברים לינקדאין לא כותבת את הכמות המדויקת של החברים שלכם). זה חשוב מאוד ליצירת נטוורקינג ולעיתים הצעות עבודה מגיעות ממקומות לא צפויים. דרך נוחה מאוד לעשות זאת היא לחבר את מספרי הטלפון המופיעים במכשיר שלכם על מנת שלינקדאין תמצא את האנשים התואמים ברשת. כך תוכלו למצוא בצורה מהירה יותר אנשים שלא חשבתם עליהם.

הצטרפות לקבוצות

תחפשו קבוצות בתחומים שמעניינים אתכם ותצטרפו אליהן. בנוסף, הוסיפו חברים רלוונטים מהתעשייה. זה יגרום למגייסים למצוא אותכם

דוגמא לפרופיל לינקדאין שנראה טוב:

הנה דוגמא של לירון אברהם מאאוטברין שלדעתי בנה פרופיל לינקדאין מרשים:

לוח בקרה - איך לראות מי צפה בפרופיל שלכם?

היכנסו ללוח הבקרה, שם תוכלו לראות מי צפה בפרופיל שלכם ב-90 הימים האחרונים ובכמה חיפושים הופעתם.

שימו לב: עבור משתמשי לינקדאין ללא חשבון Premium, לא ניתן לראות את כלל הצפיות בפרופיל שלכם.

תוכלו להציע חברות למי שצפה בפרופיל שלכם, ואפילו לפנות אליהם בהודעה, ככה תרחיבו את הקשרים שלכם ותוכלו לפתח שיחות עם אנשי מפתח בתחום

סיכום

כפי שהצגנו, לינקדאין היא אחד הערוצים הטובים ביותר לחפש עבודה ולעשות זאת בצורה מאורגנת ונכונה. האופן שבו אתם מציגים את עצמכם בלינקדאין יכול להוביל אתכם לתפקיד החלומות, אם רק תשקיעו מאמץ ותיצרו לעצמכם מיתוג אישי שאי אפשר לסרב לו. הדרך לעשות זאת היא פשוטה, כל שנותר לכם הוא רק ללכת לפי השלבים שלינקדאין תציב לכם ולמלא בצורה המפורטת ביותר את החוזקות שלכם, כך שמגייסים ושותפים עסקיים יוכלו לקבל תמונה רחבה ומדויקת עליכם.

לצפיה בהרצאה מיתוג אישי, נטוורקינג וחיפוש עבודה באמצעות לינקדאין שנתתי באוניברסיטת תל אביב:

נגן וידאו

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום ממומן במגוון ערוצים . מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של  EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla