איך להפוך לסופר ברנד ללא שום תקציב שיווק?

8 לקחים: איך להפוך לסופר ברנד (ולעשות כסף) ללא שום תקציב שיווק?

פוסט אורח מאת עידו סלע

בטח יצא לכם להיתקל ברשתות בכל מיני אנשים שהם סופר ברנדז בתחומם, Dude Perfect לדוגמה עם כמעט חמישים מליון עוקבים, הוא לא זמר, לא שחקן ולא כלום, פשוט עושה שטויות (וחיים) באינטרנט.
מה שכן הוא מאד מוכשר, ספורטאי בעל חן אישי, אז אפשר ללמוד ממנו אבל הקייס קשה. 
בסרט פשוט שלו הוא מגיע בקלות ל-20 מיליון צפיות

יש כמובן עוד, יש את Supercar Blondie עם כמעט 2 מיליון עוקבים, עליה בהחלט שווה לעשות פוסט. אבל יכול לבוא מישהו ולהגיד, טוב, היא נראית מעולה ומתעסקת ברכבי יוקרה – שני נושאים סופר סקסיים, נוסעת במטוסים פרטיים וכו'.בקיצור – סקסי זה לא "פייר". אני כמובן לא מסכים, כי מכל אחד יש מה ללמוד וממנה אפשר ללמוד הרבה. 

 

בסרטון פשוט שלה יש 10 מיליון צפיות, כמובן שיש ערך שלה בויקיפדיה ואם תחפשו אותה בגוגל תמצאו 43 מיליון (!) תוצאות שזה הזוי.

אני לא מתכוון לדבר על שום דבר סקסי – אלא על ערוץ שח, ערוץ של אדם אחד שיש לו אנגייג'מנט בשמיים (כולל אוהד חזק שזה אני), הוא לא נראה מעולה ולא מצטלם מעולה ואין לו פרארי והסרטונים שלו הרבה מעבר לדקה המקובלת של אינסטגרם. הוא פשוט מאד מאד אוהב שח ומצוי בפרטי הפרטים של המשחק – הוא שחקן טוב מאד (מאסטר) אבל לא ברמה עולמית וזה מה שהופך את העניין לעוד יותר מעניין. 

 

אז רק לפני שצוללים ללקחים, אשמח שנכיר בפסקה אחת – אני עידו סלע, חבר וקולגה של אור פיאלקוב, בעלים של וויזי וגם לנו יש בלוג על שיווק שאתם כמובן מוזמנים ליהנות ממנו וכן, אני חובב שח. לא שחקן מקצועי (הלוואי) אבל מאד נהנה לשחק ולראות משחקים. 

 

אז כמה מילים על הערוץ/הערוצים שלו:

זה אחד הסרטים שלו וכמובן שהוא בכל הרשתות החברתיות

שתבינו, יש לו "רק" 450 אלף סאבים (כמו שהילדים שלי קוראים לזה) Subscribes בשבילנו ובקלות הוא מגיע בסרטון למאות אלפים, שרואים כל דקה ומגיבים בהתלהבות יתרה. הערוץ והקהילה שהוא בנה זה פשוט דבר מטורף.
ללא שום אמצעים, ללא תקציבים, ללא אולם ענק (כמו במקרה של Dude Perfect), בשיא הפשטות, מתוך הדירה הצנועה שלו עם מיקרופון מעולה ומחשב חזק הוא יושב ומתקשר עם מאות אלפי אנשים באנגיגיי'מנט מטורף. 
באופן אישי אני יכול לספר שכמעט כל יום ואם יש לי יותר זמן בשישי אני פשוט יושב ורואה את הערוץ שלו. סרט אחרי סרט ולא משתעמם לרגע אחד וזה לא שאני פריק של יוטיוב בכלל בקושי אני מחזיק סדרה טובה ב Netflix. 

אומר סת' גודין – מה זה תוכן מעולה? מתי אתה יודע שיצרת קהילה סביבך? אז השאלה היא מה יקרה שתפסיק, האם תחסר? האם אנשים ישאלו "איפה אתה?" למה אתה לא כותב יותר, מופיע יותר, שולח יותר כי אתה חסר לנו. 

עכשיו בינינו, כמה באמת מצייצים, כותבים בפייס וכו' אתם מכירים שאם הם יפסיקו הם יחסרו לכם בעולם, כמה ערוצים כאלו אתם מכירים? נכון יש מעטי מעטים אבל זה המדד לתוכן מעולה באמת, שאנשים רוצים אותו, מוכנים להקדיש לו זמן וכסף, רוצים לייצר מעורבות והוא מייצר קשרים וקהילה. אין לי ספק שהערוץ הזה מאד ייחסר לעשרות אלפי אנשים אם הוא ייסגר. 

ותבינו שזה הגאונות, אני לא מכיר אותו, לא חבר שלו, לא יודע עליו כלום ברמה האישית  ולמדתי כבר את הניואנסים שלו, את ההומור שלו, ואת נימי הנימים שלו. 

זה העולם החדש, עולם שכל אחד יכול להיות לקוח שלך, עולם שאם תייצר ערך אמיתי ולא איזה דרופשיפינג עלוב באמאזון (שאף אחד חוץ מג'ף בזוס לא עושה כסף), אם תייצר ערכים אמיתיים ומבודלים פשוט תוכל לעשות מהם כסף אמיתי ומשמעותי. 

אז כאמור שח זה לא העניין פה אלא הלקחים ויש הרבה – אספתי כמה נקודות בולטות, שלא קשורות לתחום בכלל. 

לפניכם 8 טיפים איך להפוך לסופר ברנד:
1. לכו לקצוות 

החיסרון הגדול של העולם היום שכל אחד יכול להיות מתחרה שלך, היתרון הכי גדול של העולם היום שכל אחד יכול להיות לקוח שלך וזה לא משנה היכן הוא ולא משנה בן כמה וכו'. יש לו גישה לאינטרנט? בום! הוא יכול להיות לקוח שלך, אוהד שלך. 

 

לכן, אין מה ללכת על המיינסטרים, ללכת על הקצוות, יש שם שפע בלתי רגיל של אוהדים ולקוחות שלאחר מכן יהפכו להכנסות משמעותיות. 

2. ללכת על הבידול האישי שלך

קחו את האהבה שלכם, אפילו את הלוק שלכם במקרה של Supercar, קחו את התחום שאתם מבינים בו יותר מהכל ואוהבים אותו ויש לכם תשוקה לגביו – וזה התחום. 

בספר של סת' גודין This is Marketing – הוא אומר: מה זה שיווק? שיווק, הוא אומר, זה People like me do things like this

במילים אחרות, שבט, אנשים כמוני, אוהבים את הדברים כמוני, זה יכול להיות בקצה אבל זה השיווק ויש שם מספיק קהל ומספיק ביזנס בסופו של דבר.

הארלי דוידסון מישהו? 

3. נישה גם בתוך העולם שלך

8. בכל זאת, גם בתחום שלך חפש מקומות שהם עוד בתוליים, אסטרטגיית Me too היא לא טובה, אסטרטגיית "אני מציע משהו שאין ולא קיים, אני סולל דרך לא סלולה" היא טובה מאד.

השילוב בין הבידול האישי שלך לנישה שלא קיימת היא מעולה. 

4. אין הצלחה בלילה

לוקח שנים שנים לייצר Trust, אתה צריך להיות קבוע ושיטתי ועוד פעם ועוד פעם ועוד פעם ועוד פעם ויום אחד אולי תגיע ההצלחה. 

אבל מה שבטוח זה לא קורה בלילה לאף אחד. 

לא לפני הרבה זמן הוא "חגג" 10,000 עוקבים והיום הוא על 450 אלף, מכאן הדרך סלולה אבל לקח הרבה הרבה זמן. 

5. אנגייג'מנט

זה לא צריך להיות פרסים ולא כספים, זה כן צריך להיות מעורבות אמיתית ואותנטית "תשאלו אותי שאלות" "תשחקו מולי פה" "מה אתם מציעים" "איזה משחקים הייתם רוצים לראות" וכו'. 

אדם מעורב הוא אדם שמשפיע והפוך. אדם מעורב הופך לאוהד, אוהד אמיתי ישלם בשמחה על התכנים והערכים שאתה מציע לו. 

6. אחידות

אותו עניין, אותו נושא, אותו תחום – שוב, לא צריך הרבה, צריך מעטים ואוהדים אבל לא להתפזר, הוא לא יהפוך להיות פרשן כדורסל. זה מה שהוא עושה ויודע וצריך להמשיך עם הנישה הזאת שאותה הוא מכיר ועל בסיסה יש לו את קהילת האוהדים. 

7. קביעות

כל הזמן לייצר תוכן איכותי, כל הזמן. כמה? מינימום פעם בשבוע ויש אנשים אשר מייצרים תוכן איכותי גם כמעט כל יום. 

8. טכני

כן צריך ציוד טוב ואנשים טובים סביבך במקרה שלו הוא רק צריך ציוד אבל במקרים אחרים כן צריך צלמים, עורכים וכו', ראו לדוגמה את העמוד המעולה של הסטנדאפיסט אמירם טובים, הוא חייב מערכת מסביבו – אבל ללא ספק במקרה שלו גם הוא בנה בידול יפה ומוצלח סופר. 

לסיכום, איך להפוך להיות סופר ברנד?

הגעתם עד לפה? אז אני מרוצה, סימן שיצרתי מעורבות יפה עם טעם של עוד. 
חוץ מזה שבעולם של היום אין צורך לסכם, פשוט יוצאים למעגל העשייה :):

שלום, שמי עידו, נשוי לקרן ואבא לשלושה מנהלים 

אני יזם בנשמתי, בעלים של כמה חברות ואוהב מאד את העשייה, לא תמיד אוהב את כל הלקוחות אבל מאוהב בדיגיטל וטכנולוגיה, יזמות וכו'

בזמן הפנוי שאין אני חובב שחייה, סקווש ושח

Ido Sela_CUT