כתיבת תוכן איכותי – 3 הסודות שיגרמו לקוראים שלכם לרצות עוד מהתוכן שלכם

מאמר אורח מאת עשהאל דרייר

אם עומדות לרשותו של כל כותב תוכן אותן 22 אותיות במקלדת, והשפה העברית היא שפת האם המשותפת של כולם, ואפילו הבגרות בלשון – זהה כמעט ולגמרי, איך יכול להיות שיש מאמרים שכיף לקרוא, ויש מאמרים שרק השד יודע מדוע נכתבו מלכתחילה? במאמר זה נסקור את 3 העקרונות החשובים ביותר של כתיבת תוכן, עליהם מקפידים כותבי התוכן הטובים בישראל, לפני שהם ניגשים לכתוב מאמר. כתיבת תוכן באופן הזה תוביל אתכם לתוצרים איכותיים, מעניינים ומקוריים. 

כותבים אך ורק על מה שמבינים בו!

בראש ובראשונה – כותבים אך ורק אם מבינים. כן כן, אם תנסו לכתוב תוכן משפטי, מבלי שלמדתם משפטים (ויש מלא כותבי תוכן שטוענים שהם "מסוגלים לכתוב על הכל"), או על טכנולוגיה, כשבתכל'ס הם עדיין מחפשים בבינג במקום בגוגל או הולכים לסופר לעשות קניות ולהוסיף עוד חומר לתסריט של קופה ראשית במקום להזמין אונליין – יהיה אפשר לזהות את זה מקילומטר… אם אני למשל אכתוב על איך לעשות מחקר מילות מפתח, או איך לכתוב תוכן איכותי, סביר להניח שאני אעשה את זה לא רע בכלל וזה גם יקח לי הרבה פחות זמן מסטודנטית לרפואה. לעומת זאת, אם אני אצטרך לכתוב על פתרונות אפשריים להקלה על כאבים לסובלים מסרטן המעי הגס, סביר להניח שהסטודנטית תעשה את זה בקלי קלות מבלי צורך לפתוח מקורות או לשכתב, ואני לעומת זאת, אמצא את עצמי מתקשה למצוא מידע, מנסה לשכתב מילים שאני אפילו לא מבין, ונעזר בשנורקל כדי לצלול אל הדף השמיני בגוגל…

אז בחייאת רבאק – אם החלטתם לכתוב בעצמכם, תכתבו אך ורק על נושאים שאתם באמת מבינים בהם. ואם אתם לא מבינים באותו נושא, תלמדו אותו לעומק טרם הכתיבה. אם אתם צפויים לקבל הרבה מאמרים באותו נושא, שווה לכם ללמוד את הנושא לעומק, והסוד הוא ללמוד לפני שמתחילים לכתוב ולא תוך כדי.

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן מהמיקרו אל המאקרו

כתיבה טובה, היא כמו פאזל. פעם ניסיתם לפתור פאזל מבלי להתחיל מהמסגרת? ברור שלא. אז כתיבה איכותית היא כמו פאזל. קודם כל כדאי להתחיל "מהמסגרת" ורק אז למלא ולהרחיב את המאמר. 

אם למשל, המשימה היא לכתוב מאמר בנושא "10 דרכים להתמודד עם כאבי ראש", כדאי קודם כל לייצר כותרת פתיחה, לאחר מכן להשאיר מקום לפסקת פתיחה, אותה תשלימו בהמשך, ולאחר מכן לכתוב 10 נקודות (שיהפכו לכותרות משנה) אפשריות להתמודד עם כאבי ראש, לדוגמא:

  • תרופות סבתא
  • יוגה
  • משככי כאבים
  • קנאביס רפואי
  • לשתות מים
  • תרגילי נשימה
  • עיסוי
  • לאכול
  • דיקור סיני
  • לישון

ורק אז, להרחיב על כל אחד מהסעיפים (כפי שבטח כבר הבנתם, אני לא סובל לעיתים קרובות מכאבי ראש). לאחר שסיימנו, יש לחזור להקדמה ולכתוב אותה, בהתאם לתוכן המאמר, שרובו כבר נכתב. לרוב, ההקדמה תכיל משפט כללי על הנושא בתוספת הרחבה קצרה על מה המאמר הולך לדבר… אם נושא המאמר הוא "כמה עולה לקנות ארון", רצוי שכבר בהקדמה תהיה תשובה כללית כלשהי, שתסביר לגולש שבמאמר הוא הולך לקבל תשובה מדויקת וזה לא סתם מאמר זבל, כמו למשל "מחירו של ארון נע בין 599 ש"ח ל-9,999 ש"ח. במאמר זה נפרט מהם הגורמים המשפיעים על המחיר, אלו ארונות נחשבים לזולים ואלו נחשבים ליקרים יותר, כולל דוגמאות וקישורים לרכישת הארונות במחירים המשתלמים ביותר".

לסיום, נוסיף פסקת סיכום שתהווה סגירה טובה למאמר, כמו לדוגמא: "במאמר זה סקרנו עשרה דגמי ארונות, החל מארונות פשוטים ועד לארונות יוקרה מעץ מלא וגימור מושלם. אנו מקווים ומאחלים שתהנו מהארון שתבחרו, תעניקו לו אהבה, תדאגו שיהיה נקי ושהצירים שלו לא יחרקו לעולם".

אם התבקשתם לכתוב פסקה שיווקית בסיום המאמר, אפשר לסגנן את פסקת הסיכום מעט, לדוגמא: "אצלנו בחברת בול עץ, תמצאו מגוון ארונות החל מ-599 ש"ח ועד ל9,999 ש"ח. כל הארונות מגיעים עם שליח עד הבית ובאחריות מלאה. ניתן להזמין אונליין, או בטלפון: 052-123-4567".

חלאס עם התעויוט!

עד מתי טעויות כתיב / תחביר?! ואני לא מדבר על אתרים קטנים של יוסי הובלות או דוד הדברות, אני מדבר גם על האתרים הגדולים ביותר בישראל! כל הזמן יוצא לי לראות תעויוט – בלי סוף! אביב גפן עשה מזה קריירה אגב… אבל בחייאת – חלאס עם הטעויות! לפני שמגישים מאמר, או מעלים את המאמר לאתר – תעברו עליו, תוודאו שאין שגיאות כתיב, שהמשפטים נשמעים הגיוניים, שאין טעויות של זכר ונקבה, שהמאמר קולח ולא קולחת, שהוא מעניין והכי חשוב – נותן ערך אמיתי ולפחות סיבה אחת מספיק טובה לקרוא אותו!

הגהה טובה היא כזו שמשפרת ומשדרגת את המאמר ולא משאירה אותו בדיוק כפי שהיה גם בלעדיה. אגב, זה משפט שהוספתי בהגהה של המאמר הזה.

כתיבת תוכן

אופציונאלי: כתיבת תוכן עם התאמה ל-SEO

במקרים רבים, התוכן אותו נכתוב יהיה צריך להיכתב בגוגלית, או במילים אחרות: מותאם לגוגל. במקרים כאלו, כדאי להקפיד בין היתר גם על הדברים הבאים:

  1. שימוש במילת המפתח במהלך כתיבת הטקסט גם בפסקת הפתיחה, גם בכותרות המשנה, וגם בטקסט עצמו. לא צריך להגזים עם זה, אבל כן חשוב לשלב אותה. אם למשל, מילת המפתח היא "גריל גז מומלץ", וכותרת המשנה שלנו היא "איך לבחור גריל גז", כדאי יהיה לשנות אותה ל"איך לבחור גריל גז מומלץ".
  2. שימוש בטבלאות. גוגל מת על טבלאות.
  3. שימוש ברשימות של תבליטים או מספרים. גוגל מת על רשימות.
  4. כותרות משנה – וכמה שיותר! זה אגב, עוזר גם לגוגל וגם למשתמש שקורא את המאמר, שיוכל לנווט לחלק שמעניין אותו מתוך המאמר, כמו למשל: מה המחיר, מהם הפתרונות האפשריים, איך זה עובד ועוד…
  5. יש עוד מספר עקרונות שיעזרו למאמר שלכם להגיע למקומות הראשונים בגוגל עליהם ניתן לקרוא כאן.

 

סיכום

אז נכון, כולנו כותבים בעזרת אותה מקלדת ובאותה שפה, אך מה שמבדיל בין מאמר שנותן ערך ומהנה לקריאה, לבין מאמר זבל שנקבר בדף העשירי בגוגל (במקרה הטוב) הוא הקפדה על 3 העקרונות: כתיבה על מה שמבינים בו בלבד, כתיבה שמתחילה מהמסגרת והגהה של השמחות. אם רוצים שהמאמר יופיע במקומות הראשונים בגוגל, יש להקפיד גם על 4 העקרונות שמתאימים את המאמר לגוגל. אם אי פעם תשכחו מהם העקרונות האלו, אתם תמיד מוזמנים לחזור למאמר הזה ולקרוא אותו, או פשוט לראות איך הוא בנוי, הוא ללא ספק שומר על העקרונות הנ"ל.

בהצלחה.

לא מעוניינים לכתוב אבל מעוניינים בתוכן איכותי? הכירו את מערכת הזמנת התכנים שלנו!

תרשו לי להכיר לכם את מערכת הזמנת התכנים המתקדמת ביותר בארץ ובעולם – דרך המערכת, תוכלו לבצע את כל ההזמנה אונליין, מבלי לדבר עם אף אחד,ועם דד ליין ברור שגם עומדים בו. המאמרים יגיעו אליכם למייל ויהיו זמינים להורדה גם באזור האישי שלכם במערכת. מאחורי המערכת, יש למעלה מ-50 כותבי תוכן שונים, שעברו את ההכשרה המלאה שלנו לכתיבת התכנים ותחקור מעמיק באילו נישות הם מתמחים, מה המגמה שהם עשו בתיכון, איזה תואר הם עשו ומהם תחומי העניין שלהם, כך שאם תרצו כתיבה על תיירות – תקבלו נוודית דיגיטלית שסביר להניח שמכירה את מדינת היעד שלכם כמו את כף ידה, ואם תרצו תוכן משפטי, תקבלו סטודנטית מצטיינת למשפטים שנה ד'. 

במערכת ניתן לבחור בין 2 רמות תכנים, תוכן פשוט ותוכן איכותי כאשר ברמת התוכן האיכותי, המערכת תציע לכם למלא אפיון מלא הכולל: האם להזכיר את שם המותג, מילות מפתח, תדירות חזרה על המילות מפתח, קישורים למאמרים מהם תרצו שהכותב ישאב השראה, הערות ודגשים נוספים. אם בכל זאת יהיה לכם צורך בתיקונים – תקבלו 2 סבבי תיקונים ללא עלות נוספת והכי חשוב – מבלי לדבר עם אף גורם אנושי, הכל דרך המערכת. ולמרות שהמערכת כ"כ משוכללת וכל ההזמנה עוברת אונליין, במידה ותצטרכו בכל זאת שירות אישי יותר, תוכלו לקבל גם שירות באמצעות הווטסאפ

כל מה שצריך לעשות זה להיכנס למערכת, למלא הזמנה, לשלם אונליין, לקבל חשבונית מס / קבלה אוטומטית ולאחר מספר ימים – לקבל את המאמרים למייל.

על הכותב

הכותב הינו עשהאל דרייר, עוסק בקידום אתרים מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

הצטרפו אל קבוצת הפייסבוק של עשהאל – קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל!

עשאהל דרייר

פוסטים נוספים: