logo

077-9978050

פייסבוק או אינסטגרם? מה הכי מתאים לעסק שלכם

פייסבוק או אינסטגרם היא אחת השאלות הראשונות שעסקים שואלים כאשר הם חושבים על אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. אנו חיים בעולם שבו לא ניתן להתעלם מהרשתות החברתיות, יש להן יתרונות רבים בהגעה אל הקהל. הן מאפשרות לנו לספר את הסיפור של המותג, לשמור על קשר עם הקהל ואפילו להעניק שירות ולבצע מכירות ישירות מפלטפורמות אלו. אך בעוד אין לנו ספק לגבי הנחיצות של פרסום ברשתות החברתיות, נשאלת השאלה איזו רשת חברתית היא המתאימה ביותר עבור העסק?

פייסבוק או אינסטגרם

סטטיסטיקות עולמיות של שימוש ברשתות חברתיות:

• כ-4.15 מיליארד איש בעולם עושים שימוש ברשתות חברתיות.
• הגולשים הישראלים מבלים בממוצע 2.6 שעות ביום ברשתות חברתיות.
• בישראל יש כ-4,500,000 משתמשים חודשיים באינסטגרם בשנת 2021.
• כ-6.34 מיליון ישראלים משתמשים בפייסבוק.

ישנם שני דברים לגביהם אין ספק, הראשון הוא הצורך לנהל פעילות ברשתות החברתיות – דבר שכל עסק נזקק לו. והשני הוא שפייסבוק ואינסטגרם הן בראש הרשימה של הרשתות החברתיות המובילות. 97% מהמפרסמים נעזרים ברשתות החברתיות על מנת לבנות את תדמית המותג.

אינסטגרם ופייסבוק הן בין הרשתות החברתיות המובילות בעולם. לפייסבוק 2.9 מיליארד משתמשים חודשיים ולאינסטגרם למעלה ממיליארד. בישראל לפייסבוק 6.34 מיליון משתמשים ולאינסטגרם כ-4.5 מיליון. ללא ספק מדובר בשוק ענק שלא ניתן להתעלם ממנו. אז האם להשקיע בפרסום בפייסבוק או פרסום באינסטגרם?

באיזה פלטפורמה כדאי לנו לפרסם?

בשביל לענות על השאלה ישנם שני דברים שצריך לעשות. הדבר הראשון הוא לנתח את קהל הלקוחות של העסק שלכם. אתם רוצים לדעת קודם כל מי הוא הפרסונה האידאלי עבור המוצר או השירות שלכם. לאחר שתאפיינו את הלקוח האידאלי, תוכלו לשאול את השאלה היכן הוא נמצא? כלומר היכן תוכלו לפגוש אותו, האם בפייסבוק, באינסטגרם או אולי בכלל במקומות אחרים. לכן חשוב שתגדירו את הפרסונה האידאלי בצורה המדויקת יותר מבחינת הגיל, המאפיינים הסוציו – אקונומיים ועוד.

את זה איננו יכולים לעשות עבורכם, לפחות לא במאמר זה. כל עסק מציע מוצר או שירות אחר, ופונה לקהל אחר. יש מי שפונה לקהל צעיר, יש אחרים שפונים לקהל מבוגר, נשואים, רווקים וכו‘. אבל מה שאנו כן יכולים לספר לכם זה על מאפייני הקהל שנמצא בכל אחת מהרשתות החברתיות.

פרסום בפייסבוק

הדבר הראשון שאנו יכולים להגיד על פייסבוק זה היתרון המספרי שלה. מדובר בשוק מאוד גדול, ויחסית לרשתות חברתיות גם די מגוון מבחינת הקהל. ניתן למצוא בפייסבוק קהלים בכל הגילים, אך בשנים האחרונות הקהל של פייסבוק עובר שינויים – עיקר הצמיחה של פייסבוק כיום היא בגילאי 55 ומעלה.

פרסום בפייסבוק

כמה נתונים על משתמשי פייסבוק:

• בחלוקה עולמית 43.7% ממשתמשי פייסבוק הם נשים ו-56.3% הם גברים. בישראל אחוז הנשים גובה יותר והוא עומד על 48%.
• קבוצת הגיל הגדולה ביותר בקרב משתמשי פייסבוק היא 25-34.
• 5.3% מהגולשים הם בגילאי 65 ומעלה. אך זוהי גם הקבוצה הנמצאת בשיעור הצמיחה הגדול ביותר.
• 5.6% מהגולשים הם מתחת לגיל 18.
• 57% מגולשי פייסבוק בישראל הם נשואים, 7% רווקים והשאר מאורסים, גרושים או במערכת יחסים.
• 72% מגולשי פייסבוק בישראל הם בעלי השכלה אקדמית, 26% תיכונית ו 2% סיימו בית ספר יסודי בלבד.
• 86% מהגולשים בארץ עושים שימוש בסלולר, כאשר הרוב (62%) עושים שימוש באנדרואיד.

לצפייה בסטטיסטיקות משתמשי פייסבוק בישראל 2021 לחצו כאן

שימו לב כי אלו הם נתונים המשקפים את התמונה העולמית והתמונה בישראל, אך כאשר אתם שוקלים פרסום בפייסבוק, חשוב לבדוק את הנתונים לגבי השוק הרלוונטי עבורכם. לא בהכרח קהל היעד שלכם הוא השוק הישראלי. כמו כן אלו הם רק חלק מהמשתנים הרלוונטיים, אך יתכנו משתנים שונים שתרצו לבדוק על מנת לטרגט את הקהל ולהבין האם הוא נמצא בפייסבוק או במקומות אחרים.

ניתן להניח כי לפחות חלק מהקהל שלכם נמצא בפייסבוק, דבר שאנו יכולים להגיד כמעט על כל עסק. בשנים האחרונות פייסבוק זוכה למוניטין שלילי בקרב צעירים, והם מגלים נטייה לחפש אחר אלטרנטיבות. כך נוצרה מגמה של הזדקנות הקהל של פייסבוק. על פי התחזיות של פייסבוק עצמה, המגמה צפויה להתגבר, אך מצד פייסבוק גם מנסה להמציא את עצמה מחדש.

פרסום באינסטגרם

הדבר הראשון שניתן להגיד על פרסום באינסטגרם הוא שהמאפיין הכללי של רשת חברתית זו הוא הקהל הצעיר, עיקר המשתמשים של אינסטגרם הם מתחת לגיל 40. זוהי נחשבת לרשת חובה עבור כל עסק בתחום הלייפסטייל, מסחר אלקטרוני וצילום.

פרסום באינסטגרם

כמה נתונים על משתמשי אינסטגרם:

בישראל 72.6% מהמשתמשים היומיים באינסטגרם הם מתחת לגיל 34. עוד נתון מעניין הוא שבאינסטגרם מעורבות הגולשים היא גדולה יותר, אחוז הלייקים והתגובות בהשוואה לאחוז החשיפה הוא גדול יותר מאשר בפייסבוק.

אך לא רק ההבדלים הדמוגרפיים עושים את ההבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום באינסטגרם. המאפיין העיקרי של אינסטגרם הוא מדיה ויזואלית, כלומר תמונות וסרטונים. אך אם אתם זקוקים להשתמש בטקסט, בפייסבוק תשיגו יותר הצלחה.

לצפייה בסטטיסטיקה מתקדמת מאתר Veed לחצו כאן – Instagram Advertising

לצפייה בסטטיסטיקות משתמשי אינסטגרם בישראל 2021 לחצו כאן

אז פייסבוק או אינסטגרם?

כפי שאמרנו עליכם לקחת בחשבון בעיקר את הקהל האידאלי שלכם ואופן האינטראקציה איתו, ולדעת היכן הוא נמצא. שם כדאי להשקיע את עיקר המאמצים. אך גם אם בחרתם בפרסום באינסטגרם, עדיין אין זה אומר שעליכם לוותר על הפייסבוק. הפייסבוק יכול להיות יותר אינפורמטיבי. למשל באמצעות דף פייסבוק תוכלו להציג מידע על העסק, כמו כתובת, שעות פתיחה, שירות לקוחות וכו.

אינסטגרם היא פלטפורמה המתאימה יותר לבניית תדמית המותג. אנשים אינם משתמשים באינסטגרם על מנת לבדוק את שעות הפתיחה של העסק או לקבל מידע. הם פשוט סופגים רשמים בצורה ויזואלית, וכך אתם יכולים לספר את הסיפור של המותג וליצור חיבור עם הקהל.

במידה רבה פייסבוק היא כמו מסעדה בה ישנן עשרות מנות. הלקוח עשוי להתבלבל ולהתפזר. לעומת זאת אינסטגרם מגישה לו שתי מנות, אחת על הפיד ואחת על הסטורי והוא נשאר ממוקד בזה. השאלה היא לא רק פייסבוק או אינסטגרם, השאלה היא גם כיצד להתנהל בכל רשת חברתית. התוכן שתפרסמו בפייסבוק שונה מהתוכן שתפרסמו באינסטגרם; התוכן שיעבוד בפייסבוק הוא לא בהכרח זה שיעבוד באינסטגרם. אתם יכולים לנסות לבחון את התוכן שלכם באינסטגרם ובפייסבוק ולראות היכן אתם משיגים יותר תוצאות.

לסיכום

כדאי לדעת כי רשתות חברתיות הן לא רק כלי בשביל להגיע אל הקהל, אלא גם כלי בשביל ללמוד על הקהל. בין אם אתם עוסקים בפרסום בפייסבוק או פרסום באינסטגרם, תמיד תרצו ללמוד על הקהל שלכם. באמצעות מעקב אחר הרשתות החברתיות אתם יכולים לראות מהו הלך הרוח לגבי המותג שלכם או המוצר. אתם יכולים לראות מהן התגובות של הגולשים. ישנם כלים שונים המאפשרים לכם לעשות זאת ולהפיק תובנות חשובות. זהו תחום המכונה SOCIAL LISTENING.

על הכותב

עופרי ליברמן, בן 29, מנהל ובעלים של חברת Adwebe, חברה המתמחה בפרסום בגוגל, קידום אורגני, ובניית אתרים בהתאמה אישית. מומחה שיווק באינטרנט ומלווה עסקים בדרך להצלחות דיגיטליות.

עופרי ליברמן

פוסטים נוספים: