מערכת הדו"חות למפרסמים של פייסבוק כבר לא חדשה, לפחות לא במונחים של פייסבוק. ועדיין, הרבה מפרסמים מפספסים את הפוטנציאל האדיר שקיים במערכת הזו. המבנה של המערכת מאפשר דיווח מדויק יותר והתמקדות במטרות ממשיות (המרות) ולא רק בהקלקות. אחד היתרונות הבולטים של המערכת הוא העיצוב הידידותי מאוד למשתמש. מפרסמים בכל הרמות יכולים לנווט בקלות בין אפשרויות הדיווח השונות ולהתאים את הנתונים לפי המטרות שלהם.

במאמר שלפניכם אני אסקר 5 יתרונות שהופכים את מערכת הדו"חות של פייסבוק למפרסמים לכלי עבודה שאי אפשר בלעדיו:

 

1#: דו"חות מותאמים אישית

עברו הימים של הפקת דוחות ואז מחיקה של 10 טורים באקסל כדי להציג את הנתונים שאתם צריכים. במערכת הדו"חות אפשר לבחור בדיוק את המדדים שאתם רוצים לראות, כולל המרות בתוך פייסבוק ובאתר שלכם. פייסבוק למעשה חיברו את כל סוגי הדו"חות הישנים למבנה אחד, שקל לעקוב אחריו ולהתאים אותו לפי המטרות שלכם. אתם רוצים לראות כמה המרות מודעה מסוימת יוצרת ומה העלות להמרה אצל גברים לעומת נשים? אפשר לקבל את כל הנתונים האלה בדו"ח פשוט אחד.

תהליך הוצאת הדו"ח:

1. לחצו על  Reportsבצידה שמאל במערכת האדס מנג'ר

facebook-conversion-tracking-pixel20

2. בהתחלה המערכת תציג לנו דו"ח סטנדרטי. נלחץ על Edit Columns:על מנת לערוך את הנתונים המוצגים

facebook-conversion-tracking-pixel21

3. כאן נוכל לבחור את כל המידע שאנחנו רוצים לעקוב אחריו: לייקים, המרות, עלות לקליק וכו':

the-big-benefitsof-facebooks-new-reports3

התאימו את המאפיינים האלו בדיוק למטרות שלכם. בהנחה שקבעתם מטרה לכל מודעה כגון הגברת מעורבות בפוסט בעמוד, יצירת לידים, לייקים וכו', אז השתמשו בדו"חות המותאמים אישית לאיסוף הנתונים הספציפיים שאתם צריכים כדי למדוד הצלחה. אם אתם מפיקים את אותו הדו"ח כמה פעמים, זכרו ללחוץ על כפתור "שמירה" ופייסבוק ישמרו את הדו"ח הזה כתבנית כדי שתוכלו לגשת אליו בקלות כשתרצו מבלי להגדיר מחדש את העמודות שאתם רוצים לראות

4. תוכלו להגדיר את הדו"חות ליום אחד, שבוע או כל תקופת זמן אחרת שלגביה תרצו לראות נתונים:

the-big-benefitsof-facebooks-new-reports4

2#. שווי המרות ועלות המרות

אחד הדברים שהכי מעניינים אותנו בתור משווקים בפייסבוק הן המרות ולרוב כאלה שמתרחשות באתר שלנו. כדי לעשות את זה, נשים פיקסלים באתר שלנו (הנה מדריך למדידת המרות בעזרת הפיקסלים של פייסבוק), ונוסיף בדו"ח את המידע שמעניין אותנו: המרות באתר האינטרנט (לפי סוגי הפיקסלים שבחרנו), שווי המרות, ועלות להמרה.

 

facebook-conversion-tracking-pixel22

 

דוגמה לניתוח דו"ח: יש לנו 3 מסעות פרסום, בכל אחד מהם יש את אותו הקריאייטיב רק פילוח שונה. בכל אחד ניתן לראות כמה כסף הוצאנו, כמה קליקים הגיעו לדף נחיתה (במסע פרסום הראשון 29% מהקליקים הגיעו לדף נחיתה, לעומת רק 7% במסע הפרסום השני), נוכל לראות כמה הכנסה הייתה לנו מכל מסע פרסום, וכמה עלתה לנו כל המרה. המידע הזה מאוד חיוני לנו כשאנחנו רוצים לעשות אופטימיזציה למסע הפרסום:

facebook-conversion-tracking-pixel23

 

בעוד שלשתי המודעות הראשונות היה ROI חיובי לפי המטרות שהצבתי לעצמי, המודעה השלישית לא הכניסה אפילו מכירה אחת. בצורה הזו נוכל להחליט איזה מודעות להשאיר ואילו מודעות לעצור. נוכל גם לבקש לראות את הביצועים של כל החשבון לפי ימים:

the-big-benefitsof-facebooks-new-reports7

אפשר לראות את השיפור בקמפיין מיום ליום, העלות לליד יורדת מיום ליום וכמות לידים עולה.

3#. גיל ומין

ביצועים מעולים של מודעה תלויים במידה רבה בקביעת מטרה ברורה לפי מגדרים. מבנה הדיווח של פייסבוק מאפשר לנו לראות נתונים אלה בצורה ברורה. ניתן לראות בדיוק אילו מודעות משיגות את הביצועים הטובים ביותר בקבוצות גיל או מין שונות, ואילו נתונים דמוגרפיים נותנים את העלות הנמוכה ביותר להמרה.

1. אנחנו יכולים לפרק את מסע הפרסום לפי גיל, מין, מדינה, ומיקום:

facebook-conversion-tracking-pixel24

 

 

2. נבחר פילוח לפי גיל ומין, ונוכל לראות תוצאות מעניינות כגון לאיזה גילאים כדאי לפרסם כדי להביא המרות זולות:

facebook-conversion-tracking-pixel25

ניתן לראות שקיבלתי המרות יותר זולות אצל גברים מאשר אצל נשים, וככל שהגיל צעיר יותר – ההמרה זולה יותר. עדיף במקרה הזה לפרסם רק לגברים ורק לגילאים צעירים.

נניח ואנחנו משתמשים במסע פרסום בשני תמונות שונות. במסגרת הדו"חות נוכל לראות איך קבוצות גיל ומין שונות מגיבות לשתי התמונות, כך שנוכל לעשות אופטימיזציה של הקריאייטיב בהתאם (רמז: זה יכול לחסוך לכם הרבה זמן וכסף). תקבלו גם אינדיקציה טובה אם המודעות מושכות את הקהל הנכון. בנוסף – אל תשכחו לשים לב לקבוצות גיל או מגדר שיש להן השפעות שליליות על הקמפיין שלכם. אולי אצל נשים בנות 25-34 העלות להמרה היא הגבוהה ביותר – נסו להוציא את הקהל הזה מהקמפיין ולראות אם יש שינויים בביצועים.

 

4#. מיקום מודעות

בפאוור אדיטור יש לנו אפשרויות לשלוט על מיקום המודעות וחשוב לדעת איזה מיקום נותן לכם את הביצועים הטובים ביותר, כדי שלא תבזבזו כסף על מיקומים לא אפקטיביים:

the-big-benefitsof-facebooks-new-reports5

אנחנו בדרך כלל משערים שהביצועים הטובים ביותר יהיו בניוזפיד, אבל ניוזפיד מתחלק בין דסקטופ למובייל. אנחנו רוצים לדעת איזה מיקום ספציפי נותן לנו יחס המרה טוב יותר. על זה ניתן לענות בקלות בפילוח לפי מודעה בדו"ח אחד:

the-big-benefitsof-facebooks-new-reports6

מהדו"ח הזה עולה שהמודעות הכי זולות הן בניוז-פייד בדסקטופ, והמודעות הכי יקרות מבחינת עלות המרה הן מודעות צד במסך הבית.

אם נרצה לראות את משפך ההמרות, כמה אנשים הגיעו לדף נחיתה, וכמה הפכו להיות לידים, נוכל להבין איזה מיקום מביא לנו המרות הכי זולות בסוף התהליך:

facebook-conversion-tracking-pixel27

5#. המרות לאחר צפייה, המרות לאחר הקלקה – איך פייסבוק עוזרת למכירות באמצעי פרסום אחרים

כשמסתכלים על הדו"חות של פייסבוק רואים שפייסבוק מציגים לנו 2 נתונים: הראשון הוא המרות לאחר צפייה (יום אחד), השני הוא המרות לאחר הקלקה ( בטווח של 28 ימים). הנתון הראשון מאוד בעייתי היות גולש רק צפה במודעה אבל ייתכן והגיע לדף נחיתה ממקור אחר – פייסבוק עדיין משייכת את ההמרה לפרסום בפייסבוק.

אז מה עושים? נלך לדו"חות ונלחץ על Use a Custom action attribution window ואז יפתח התפריט של Window Selection:

the-big-benefitsof-facebooks-new-reports8

נקבל 6 אפשרויות שנוכל לסמן:

– 1 יום אחרי צפייה
– 7 ימים אחרי צפייה
– 28 ימים אחרי צפייה
– 1 יום אחרי הקלקה
– 7 ימים אחרי הקלקה
– 28 ימים אחרי הקלקה

הנה לדוגמא בחירה של יום אחרי צפיה ויום אחרי הקלקה:

the-big-benefitsof-facebooks-new-reports9

ניתן לראות שחלק מההמרות שראינו בדו"ח הוקדם לא הקליקו על המודעה, הם הגיעו לדף הנחיתה ממקור אחר, אחרי שהם צפו במודעה. אחת הבעיות שלנו בתור מפרסמים היא לאיזה אמצעי פרסום יש לשייך את ההמרה, למודעה הראשונה שנצפתה או למודעה שעליה הגולש הקליק.

מחקר חדש של חברת קאנשו (Kenshoo) מראה בבירור, כי על פי כל מודל ייחוס, לפייסבוק יש 12-30% ערך נוסף למכירות מאשר מדידה רק על ידי הקליק האחרון. משוויקים רבים מבינים כי ייחוס כל הקרדיט למכירה רק לקליק האחרון של הצרכן הוא פגום, וכי יש להבין את התרומה העקיפה של הפרסום בפייסבוק להגדלת ההמרות ממקורות אחרים:

Quantifying-the-Impact-of-Multi-touch Attribution

 # סיכום

אני ממליץ לכל מפרסם לבחון בצורה מעמיקה יותר את מערכת הדו"חות של פייסבוק ולחפש דרכים להפיק ממנה ערך רב יותר לקמפיינים. השתמשו בדו"חות בהתאמה אישית כדי לקבל את הנתונים המדויקים שאתם צריכים, הוסיפו מעקב אחרי המרות בדו"חות, נתחו מדדי גיל/מין כדי לשכלל את האופטימיזציה למטרות ובחנו אפשרויות מיקום שונות כדי להבטיח שהקהל רואה את המודעות שלכם ומגיב להן במיקום הנכון בעלות הנמוכה ביותר. בנוסף, שימו לב להשפעה של מודעות פייסבוק על המרות ממקומות אחרים. מערכת הדו"חות של פייסבוק מקלה עליכם את העבודה ואת יכולת ההוכחה להחזר על ההשקעה (ROI).

עכשיו תורכם לנסות! 

אהבתם? יש לכם שאלות? אשמח לשיתוף או לייק למאמר

[mc4wp-form]

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!