logo

077-9978050

5 יתרונות של מערכת הדוחות של פייסבוק שהופכים אותה לכלי עבודה מעולה

מערכת הדו"חות למפרסמים של פייסבוק כבר לא חדשה, לפחות לא במונחים של פייסבוק. ועדיין, הרבה מפרסמים מפספסים את הפוטנציאל האדיר שקיים במערכת הזו. המבנה של המערכת מאפשר דיווח מדויק יותר והתמקדות במטרות ממשיות (המרות) ולא רק בהקלקות. אחד היתרונות הבולטים של המערכת הוא העיצוב הידידותי מאוד למשתמש. מפרסמים בכל הרמות יכולים לנווט בקלות בין אפשרויות הדיווח השונות ולהתאים את הנתונים לפי המטרות שלהם.

במאמר שלפניכם אני אסקר 5 יתרונות שהופכים את מערכת הדו"חות של פייסבוק למפרסמים לכלי עבודה שאי אפשר בלעדיו שמאל במערכת האדס מנג'ר

דו"חות מותאמים אישית

עברו הימים של הפקת דוחות ואז מחיקה של 10 טורים באקסל כדי להציג את הנתונים שאתם צריכים. במערכת הדו"חות אפשר לבחור בדיוק את המדדים שאתם רוצים לראות, כולל המרות בתוך פייסבוק ובאתר שלכם. פייסבוק למעשה חיברו את כל סוגי הדו"חות הישנים למבנה אחד, שקל לעקוב אחריו ולהתאים אותו לפי המטרות שלכם. אתם רוצים לראות כמה המרות מודעה מסוימת יוצרת ומה העלות להמרה אצל גברים לעומת נשים? אפשר לקבל את כל הנתונים האלה בדו"ח פשוט אחד.

תהליך הוצאת הדו"ח:

ניגש למנהל המודעות ובחלק העליון מצד ימין נוכל לראות את המדדים

כעת נסקר בקצרה חלק מהיכולות המדהימות שיש למערכת הזו להציע.
נוכל לבחור באיזה מדד להשתמש:
BreakDown – פילוח לפי יום, שעה, פלטפורמה, גיל, ארץ, מכשיר, ועוד המון אופציות נוספות
Columns – עמודות. נוכל לסדר לנו את המדדים לפי מטרת הקמפיין שלנו וככה כל הנתונים יהיו לנו מול העיינים בצורה מאד מסודרת (כמה קליקים, חשיפות, המרות, עלות להמרה, מעורבות ועוד)

כעת נציג לכם מדדים חשובים שבעזרתם תוכלו לנהל את הקמפיינים שלכם בצורה יעילה יותר

מעורבות

מעורבות – כאן נוכל לבחור את כל המידע שאנחנו רוצים לעקוב אחריו : לייקים, שיתופים, עלות ללייק לדף  ועוד.  אם אחת המטרות שלכם בקמפיין הוא לייצר מעורבות בפוסט, הפילוח הזה בהחלט יועיל לכם.  תוכלו לפלח לפי כמו השיתופים, כמה פעמים נשמר הפוסט שלכם, כמה פעמים צפו בתמונה, מה העלות ועוד. אל תשכחו את מדד הBreakDown שדרכו תוכלו לראות פעילות לפי ימים ושעות וככה לדעת אם המחיר עלה בתקופה מסויימת. ולנתח בצורה מועילה יותר את הביצועים (במידה והם נפגעו או התייעלו)

* טיפ זהב – תוכלו למדוד ביצועים של תקופת זמן נוכחית לתקופת זמן אחרת (החודש ספט' לעומת חודש אוג' לצורך הדוגמא)
וככה תוכלו למדוד ביצועים ולהבין אם הייתה ירידה או עלייה בנתוני הקמפיינים

שווי המרות ועלות המרות

אחד הדברים שהכי מעניינים אותנו בתור משווקים בפייסבוק הן המרות ולרוב כאלה שמתרחשות באתר שלנו. כדי לעשות את זה, נשים פיקסלים באתר שלנו (הנה מדריך למדידת המרות בעזרת הפיקסלים של פייסבוק), ונוסיף בדו"ח את המידע שמעניין אותנו: המרות באתר האינטרנט (לפי סוגי הפיקסלים שבחרנו), שווי המרות, ועלות להמרה.
האופציות שלנו כאן הן אינסופיות, ונוכל לראות מדד כמעט של כל נתון שמעניין אותנו
אתרי מסחר – נוכל לראות מדדים כמו כמות הוספה לעגלה, ערך הסל, כמה אנשים התחילו צ'ק אאוט,  רכישות, החזר על הוצאות פרסום ועוד המון מדדים מעניינים וחשובים
אתרי תדמית ודפי נחיתה – נוכל למדוד כמה לידים נכנסו, כמה הרשמות, כמה חיפושים באתר, כמה אנשים לחצו על הטלפון באתר, ועוד המון אופציות מגוונות

דוגמה לניתוח דו"ח: יש לנו 3 קהלים פעילים בקמפיין הנוכחי, בכל אחד מהם יש את אותו הקריאייטיב רק פילוח שונה. בכל אחד ניתן לראות כמה כסף הוצאנו, כמה קליקים הגיעו לדף נחיתה (בקהל הראשון 44% מהקליקים מגיעים דרכו לעומת הקהל השני והשלישי), נוכל לראות כמה הכנסה הייתה לנו מכל מסע פרסום, וכמה עלתה לנו כל המרה. המידע הזה מאוד חיוני לנו כשאנחנו רוצים לעשות אופטימיזציה למסע הפרסום
*שימו לב שפילוח הBreakDown לא זמין יותר למדד ההמרות וזה בגלל ההייחוס של הIOS 14.

בעוד שבשני המודעות הראשונות היה ROI חיובי לפי המטרות שהצבתי לעצמי, המודעה השלישית קיבלה קליקים יקרים יותר. בצורה הזו נוכל להחליט איזה מודעות להשאיר ואילו מודעות לעצור.

אפשר לראות את השיפור בקמפיין מיום ליום, העלות לליד יורדת מיום ליום וכמות הקליקים עולה.

גיל ומין

ניתן לבדוק את המודעות לפי גיל ומין –  בעזרת מדד ה-BreakDown, מבנה הדיווח של פייסבוק מאפשר לנו לראות נתונים אלה בצורה ברורה. ניתן לראות בדיוק אילו מודעות משיגות את הביצועים הטובים ביותר בקבוצות גיל או מין שונות, ואילו נתונים דמוגרפיים נותנים את העלות הנמוכה ביותר להמרה.

1. אנחנו יכולים לפרק את מסע הפרסום לפי גיל, מין, מדינה, ומיקום:

2. נבחר פילוח לפי גיל ומין, ונוכל לראות תוצאות מעניינות כגון לאיזה גילאים כדאי לפרסם כדי להביא קליקים זולים:

ניתן לראות שקיבלנו קליקים יותר זולים אצל גברים מאשר אצל נשים, בעיקר בגילאים 25-44 . עדיף במקרה הזה לפרסם רק לגברים ורק לגילאים צעירים.

נניח ואנחנו משתמשים במסע פרסום בשני מודעות שונות. במסגרת הדו"חות נוכל לראות איך קבוצות גיל ומין שונות מגיבות לשתי התמונות, כך שנוכל לעשות אופטימיזציה של הקריאייטיב בהתאם (רמז: זה יכול לחסוך לכם הרבה זמן וכסף). תקבלו גם אינדיקציה טובה אם המודעות מושכות את הקהל הנכון. בנוסף – אל תשכחו לשים לב לקבוצות גיל או מגדר שיש להן השפעות שליליות על הקמפיין שלכם. אולי אצל נשים בנות 25-34 התוצאות פחות אפקטיביות מגברים, לכן נשקול להחריג אותן מהקמפיין.

מיקומים

יש לנו אפשרויות לשלוט על מיקום המודעות וחשוב לדעת איזה מיקום נותן לכם את הביצועים הטובים ביותר, כדי שלא תבזבזו כסף על מיקומים לא אפקטיביים:

אנחנו בדרך כלל משערים שהביצועים הטובים ביותר יהיו בניוזפיד, אבל ניוזפיד מתחלק בין דסקטופ למובייל. אנחנו רוצים לדעת איזה מיקום ספציפי נותן לנו יחס המרה טוב יותר. על זה ניתן לענות בקלות בפילוח לפי מודעה בדו"ח אחד לפי מדד ה Device Platform

מהדו"ח הזה עולה שהמודעות הכי זולות הן בניוז-פייד בדסקטופ, והמודעות הכי יקרות מבחינת עלות לקליק מגיעות ממכשיר אנדוראיד טאבלט

לאחר שסידרנו והכנו את כל המדדים לפי מטרות הקמפיין שלנו, נוכל לנתח את הקמפיינים בצורה רחבה יותר, להבין איפה הקמפיין נפגע, להסיק מסקנות ולבצע אופטימזציה בצורה יעילה. מה שהכי יעיל בדוח הזה, שאפשר לשמור אותו ולעבוד עם המדדים שלנו באופן קבוע!
כאשר סידרנו את העמודות כפי שרצינו נלחץ על כפתור ה Save וניתן שם לעמודה שלנו
עכשיו באופן דיפולטיבי כל פעם שניכנס לחשבון העמודות יהיו מסודרות בסדר שהגדרנו

סיכום

אני ממליץ לכל ממשווק שעוסק בפרסום ממומן בפייסבוק לבחון בצורה מעמיקה יותר את מערכת הדו"חות של פייסבוק ולחפש דרכים להפיק ממנה ערך רב יותר לקמפיינים. דרך ניהול הדף האישי שלכם בפייסבוק השתמשו בדו"חות בהתאמה אישית כדי לקבל את הנתונים המדויקים שאתם צריכים, הוסיפו מעקב אחרי המרות בדו"חות, נתחו מדדי גיל/מין כדי לשכלל את האופטימיזציה למטרות ובחנו אפשרויות מיקום שונות כדי להבטיח שהקהל רואה את המודעות שלכם ומגיב להן במיקום הנכון בעלות הנמוכה ביותר. בנוסף, שימו לב להשפעה של מודעות פייסבוק על המרות ממקומות אחרים. מערכת הדו"חות של פייסבוק מקלה עליכם את העבודה ואת יכולת ההוכחה להחזר על ההשקעה (ROI).

אור פיאלקוב, בן 38 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים.

פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 6 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

פוסטים נוספים: