כלי חדש במערכת הפרסום של פייסבוק – חוקים אוטומטיים, שיעזרו לכם לחסוך כסף ולשפר את תוצאות הפרסום. בנוסף, אני אתן לכם 10 חוקים שימושיים כדי שתוכלו לעקוב אחרי הקמפיינים שלכם וגם חוק בונוס חשוב מאוד שיאפשר לכם להבין אם יש בעיה בקמפיינים שלכם.

מה הם חוקים אוטומטיים של פייסבוק?

חוקים אוטומטיים במערכת הפרסום מאפשרים לנו לקבוע מערכת של קבלת החלטות, ולעזור לנו למנוע מהמערכת להוציא כסף ללא צורך.

לדוגמא, חוק שאומר שאם העלות לליד עולה על 100 שח – לעצור את המודעה.

איך מפעילים את החוקים האוטומטיים?

סמנו את הקמפיין / אדסט / מודעה רלוונטית ולחצו על Create Rule

picture1

אופציות בבניית חוק

picture2Apply Rule To – לאיזה קמפיין / אד סט / מודעה הקמפיין יופעל

Action – האם לעצור את הקמפיין או רק לשלוח מייל

Conditions – באילו תנאים להפעיל את החוק

Time Range – באיזה טווח זמנים לבדוק את החוק

Attribution Window – לפי איזה מודל המרות לבדוק את החוק

Frequency – תדירות שבה החוק יופעל

Notification – האם לקבל מייל שהחוק מועל

Subscriber – את מי לעדכן שהחוק מופעיל

Rule Name – שם החוק

 

 

פירוט של האפשרויות

Apply Rule To – לאיזה קמפיין / אד סט / מודעה הקמפיין יופעל. האם רק למודעות פעילות או לכל המודעות

Action – האם לעצור את הקמפיין או רק לקבל התראה

Time Range – באיזה טווח זמנים לבדוק את החוק – אתמול / 3 ימים / שבוע / שבועיים 30 יום / כל הזמן
picture3picture5picture4

 

 

 

 

 

-מחיר להוספת פרטי תשלום (הפיקסל של פייסבוק): המחיר הממוצע של כל פרטי תשלום שהפיקסל של פייסבוק עוקב אחריהם באתר שלך לאחר שאנשים צפו במודעה שלך או לחצו עליה.

-מחיר להשלמת הרשמה (הפיקסל של פייסבוק): המחיר הממוצע של כל הרשמה שהפיקסל של פייסבוק עוקב אחריה באתר שלך לאחר שאנשים צפו במודעה שלך או לחצו עליה.

-תדירות: מספר הפעמים הממוצע שהמודעה שלך הוצגה בפני כל אדם.

-הופעות: מספר הפעמים שהמודעה שלך הוצגה. באפליקציות לנייד, מודעה נספרת כמודעה שהוצגה בפעם הראשונה שאנשים צופים בה. בכל הממשקים האחרים של פייסבוק, מודעה מוצגת בפעם הראשונה שהיא מוצבת באוסף החדשות של אדם או בכל פעם שהיא מוצבת בעמודה השמאלית.

-הוצאה כוללת: הסכום הכולל שהוצאת עד כה.

-מחיר לאלף הופעות: המחיר הממוצע ששילמת כדי לקבל אלף הופעות של המודעה שלך.

-תפוצה: מספר האנשים שהמודעה שלך הוצגה בפניהם. מספר זה זהה להופעות ייחודיות.

– הוצאה יומית: הסכום הכולל שהוצאת עד כה היום.

picture6

 

 

עשרה חוקים אוטומטיים שאתם חייבים ליישם במערכת הפרסום של פייסבוק

חוק מס' 1: מחיר לליד


דוגמא לחוק: מחיר לליד גדול מהמחיר שבו אתם מעוניינים ליד – לעצור את המודעה במידה והמחיר גבוה מהמחיר המבוקש אתמול
מינימום חשיפות לפי פייסבוק חייב להיות 8,000 חשיפות אך ניתן לבקש יותר
אפשר גם לעשות חוק ששולח מייל אם המחיר לליד נמוך ממחיר מסוים (נניח אתם מביאים התקנת ליד ב20 דולר והמחיר יעד הוא 25 דולר) ואז להעלות את התקציב ואת הביד בשביל למקסם הורדות
החוק מאפשר לנו למנוע בזבוז כסף בקמפייניים של לידים ומאפשר שליטה יותר הדוקה על התקציב

lead

חוק מס' 2: תדירות


כשהתדירות גבוהה, הקהל יעד מפסיק להקליק על המודעות והמחיר לקליק עולה והתוצאות נפגעות
אני ממליץ שאם התדירות של מודעות פעילות בלבד עוברת את ה3 בשבועיים האחרונים – שתקבלו הודעה ותחליפו את המודעות.
החוק מאפשר ריענון יותר טוב של קראיטיבים ומונע שחיקה של הקהל.

frequency

חוק מס' 3: אחוז הקלקה (CTR)


כשהאחוז הקלקה (CTR) יורד מתחת לאחוז מסוים (נניח, פחות מ1%) זה אומר שהתוצאות של הקמפיין מתדרדרות וכדאי להחליף קריאיטיב,
כדאי לעקוב אחרי אחוז הקלקה על המודעות בשביל למצוא מתי הקמפיין מתדרדר

ctr

חוק מס' 4: עלות לקליק (CPC)


בקמפיינים שמפנים תנועה לאתר, יש לנו ידיעה כמה אמור לעלות קליק כדי שהקמפיין יהיה מוצלח.
נשים חוק שבמידה והעלות לקליק אתמול גבוהה מהעלות שמעליה הקמפיין יהיה יקר מדי וככה לא נבזבז כסף על מודעות לא אפקטיביות.

cpc

חוק מס' 5: הוצאה יומית


אם יש הרבה אדסטים בקמפיין, לפעמים קשה להגביל את ההוצאה היומית ולכן אני ממליץ לשים חוק שבמידה והתקציב היומי של הקמפיין עבר סכום מסוים – שתקבלו התראה למייל ותוכלו לסדר את התקציב
החוק מאפשר מעקב על התקציב היומי.

daily-spent

חוק מס' 6: הוצאה כוללת


לפעמים קשה לעקוב אחרי ההוצאה הכוללת של הקמפיין, כשהלקוח מבקש להוציא על קמפיין מסוים סכום קבוע בחודש או בכל הזמן של הקמפיין
חוק שמאפשר לקבל מייל שהגענו לתקציב (או, כמו שאני אוהב לעשות שמגיעים ל80% מההוצאה של הקמפיין) מאפשר לדעת שלא נחרוג מההוצאה על הקמפיין.

life-spent

חוק מס' 7: עלות להוספת מוצרים לעגלת קניות


בקמפיינים של אתרי מכירות, ישנה עלות שצריך להגיע להוספה של מוצר לעגלת הקניות, שבמדיה ולא הגענו לעלות כזו – העלות למכירה תהיה גבוה.
מעקב אחרי עלות להוספת מוצר לעגלה מאפשר לנו לדעת בשלב מוקדם אם צריך לעצור מודעות שלא מביאות אנשים לקנייה.

cost-per-add-to-cart

חוק מס' 8: עלות עגלת קניות (התחלת תשלום)


בקמפיינים של מכירות אנחנו רוצים לעקוב אחרי עלות האנשים שהגיעו לעגלת הקניות לפני שהם התחילו את תהליך המכירה.
בנוסף למחיר להוספת מוצר לעגלת הקניות, גם כאן כדאי להחליט על מחיר שאליו נרצה להגיע כדי שקנייה תהיה במחיר היעד שלנו.

cost-per-checkout

חוק מס' 9: עלות למכירה


בקמפיינים של מכירות, יש לנו מחיר יעד שנרצה להגיע אליו למכירה. בדומה ל2 החוקים הקודמים, חוק נוסף שיעזור לנו לעקוב אחרי הקמפיינים הוא מחיר למכירה.
צריך לבנות את החוק ככה שבמידה והמחיר למכירה גבוה מהמחיר שרצינו להגיע אליו אתמול – שהמערכת תעצור את המודעות ותשלח לנו תזכורת, ככה נוכל להגיע לשליטה יותר טובה על התקציב.

cost-per-purchase

חוק מס' 10: מחיר להתקנת אפליקציה


דוגמא לחוק:
מחיר להתקנת אפליקציה גדול מהמחיר שבו אתם מעוניינים להביא הורדת אפליקציה – לעצור את המודעה במידה והמחיר גבוה מהמחיר המבוקש ב3 ימים האחרונים
מינימום חשיפות לפי פייסבוק חייב להיות 8,000 חשיפות אך ניתן לבקש יותר.

cost-per-app-install

 חוק בונוס – מה קורה שאין תוצאות

החוק מאפשר לכם לנטר באופן קבוע את הקמפיינים שלכם במידה ואין תוצאות. מפעילים חוק שאומר שאם התוצאות קטנות מ-1 אתמול (אני מעדיף ב-3 ימים האחרונים) – המערכת תשלח לכם מייל שתבינו שיש בעיה עם הקמפיין.

החוק מאפשר לעקוב באופן קבוע אחרי תוצאות ולהרים לכם דגל אדום שאין תוצאות

image19

סיכום:

בעזרת עשרת החוקים האלו הצלחנו להפחית ללקוח שלנו את העלויות של הקמפיינים ב-20% ולהביא יותר תוצאות באותו כסף.

אתם לא חייבים להשתמש בכל החוקים לכל לקוח אבל מומלץ להפעיל חוקים בכל חשבון שיעזרו לכם לנהל יותר טוב את התקציב

****

קצת עליי:or new-01

אור פיאלקוב – מנהל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital.
נשוי לענבל ואב לאיתמר, פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק. בחודש אפריל 2016, מחלקת פייסבוק העולמית לעסקים פרסמה קייס סטאדי שביצע עבור חברת ״תן ביס״ שהניב תוצאות מהפכניות בתחום הורדות האפליקציות, זה היה הקייס סטאדי הרביעי שפייסבוק פרסמה על לקוחות של Fialkov Digital. כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית.

במידה ואהבתם את המאמר, אשמח אם תשתפו את המאמר לחברים שלכם

תגובה אחת
  1. Avishay הגב

    פשוט מדהים

    תודה רבה על העידכון

השארת תגובה