logo

077-9978050

אינפוגרפיקה – סקר סוכנויות דיגיטל 2021

סקר סוכנויות 2021 - הנתונים המעניינים ביותר בנוגע לסוכנויות דיגיטל ישראליות

סקר סוכנויות הדיגיטל עוסק בכל השאלות שמעניינות את עובדי התעשייה ומביא לנו תובנות מעניינות על התחום הפופולארי.


מידע על הסוכנות עצמה

מרבית הסוכנויות (89%) הן סוכנויות קטנות בעלות פחות מ-15 עובדים. עליה של 10% מהסקר הקודם.

גידול של 48% בסוכנויות הדיגיטל מגדירות עצמן כסוכנויות פרופורמנס, וגידול של 50% בסוכנויות שמגדירות את עצמן כבונות אתרים. ירידה של 25% מגדירות עצמן כסוכנות SEO, בנוסף אנחנו רואים גדילה של 55% בסוכנויות שמתמחות באיקומרס.

♦ 27% מהסוכנויות אמרו שהאתגר הגדול ביותר השנה היה גיוס עובדים (גידול של 50%), ו-21% אמרו שהאתגר הגדול השנה היה שימור לקוחות (גידול של 40% מסקר קודם). רק 12% אמרו שהיה להם קושי בגיוס עובדים חדשים (ירידה של 56% סקר קודם) – יש עלייה בקושי לגייס עובדים חדשים לסוכנות, עליה בקושי לשמר לקוחות ועליה במחסור בידע המקצועי

♦ יש גדילה של 30% בהתמקצעות דרך אתרים ישראלים, עליה של 20% בהתמקצעות דרך יוטיוב, עליה של 27% באתרי קורסים בתשלום, וירידה של 47% בשליחת הצוות לקורסים בגלל הקרונה.

♦ 41% מכם ניסו להתמודד עם הקורונה על ידי גיוס לקוחות חדשים,  14% עשו זאת על ידי הגדלת סל השירותים של הסוכנות ו12% עשו זאת על ידי הפסקת עבודה עם פרילנסרים לעומת 6% שהעבירו עבודה לפרילנסרים בשביל לחסוך בעליות

 יש עלייה (10%) במודל עבודה של אדם אחד שמשמש גם כמנהל לקוח וגם כקמפיינר. גם כאן אנו חושבים שהשינוי נובע מתוך צמצום העובדים שנגרם עקב הקורונה.

 

לקוחות
91% הלקוחות המגיעים אל הסוכנויות הם עם ניסיון פרסום קודם בדיגיטל

♦ 87% מהסוכנויות העידו כי גילו גמישות ביחסים שלהם עם הלקוחות במהלך הקורונה.

♦ יש ירידה של 24% בפרסום נדל"ן, ירידה של 20% בפרסום שירותים וירידה של 20% בפרסום אומנות/בידור, לעומת עלייה של 28% בפרסום איקומרס, ועלייה של 59% בפרסום תוכנות

♦ יש עלייה של 20% בשימוש בדו"חות דאטה סטודיו ו-19% עליה בשימוש במצגות, יש ירידה בכמות השעות שהסוכנות משקיעה בדו"חות ללקוחות, הרוב משקיע עד 5 שעות בחודש בהכנת דוחות.

♦ 53% מהסוכנויות עובדות עם פרינסלרים באופן קבוע, לא שינוי לעומת הסקר הקודם, 19% לא עובדים עם פרינסלרים (פחות 20% מהסקר הקודם) – אין שינוי מהותי בצורת העבודה בסוכניות והשוק נשאר יחסית יציב. הגדילה העיקרית היא בעבודה עם פרילנסרים לפרויקטים ספציפיים (גדילה של 12%)

מערכות פרסום

 יש גידול של 122% בסוכנויות שמשקיעות יותר מ25% מהתקציב באאוטברין וטאבולה, במספרים מוחלטים המספר עדין נמוך – רק 20% מהסוכנויות

 ההשקעה בפרסום בגוגל נשארת קבועה, יש ירידה בהשקעת תקציבים בפרסום בפייסבוק

 יש ירידה בפרסום של מעל 40% בפרסום באמאזון, בינג, סנאפצ'אט, לעומת עלייה של 14% בפרסום בלינקדאין – זה מתחבר לשיפורים במערכת הפרסום בלינקדאין שנעשו בשנתיים האחרונות


תקציבים
♦ 51% מהסוכנויות גובות דמי הקמה, עליה של 15% מהסקר הקודם

♦ 74% מהסוכנויות העידו שהן חוו גדילה בהכנסות, או שההכנסות לא השתנו. נתון שלא מסתדר עם הירידה בתקציבים, ירידה בכמות עובדים וירידה באחוז עמלות.

♦ 49% מנהלים תקציב מתחת למיליון ש"ח בשנה. וכן 29% בתקציבים שבין 1-5 מיליון בשנה.

78% מהסוכנויות מנהלות תקציב של פחות מחמש מיליון ש"ח בשנה, ירידה של 13% לעומת הסקר הקודם – יש צמצום תקציבים בגלל הקורונה

 רובכם הגדול אופטימיים, 90% מאמינים שהם יגדילו את תקציבי הפרסום השנה.

סיכום

לסיכום, בתחום הדיגיטל היו בשנה האחרונה המון תהפוכות, ישנה ירידה בכמות עובדים, ירידה בתקציבים, ירידה באחוז דמי ניהול, מה שאומר שהשוק הצטמצם. השוק עובר לפרפומנס ואיקומרס.  יש עלייה בקושי לגייס עובדים חדשים לסוכנות, עליה בקושי לשמר לקוחות ועליה במחסור בידע המקצועי. הרוב הגדול לא שינה מהותית את הדרך עבודה שלו ולא הגדיל את הכמות עבודה עם פרינלסרים. לרוב הלקוחות יש ניסיון קודם בפרסום בדיגיטל. לעומת פייסבוק שהיה לה ירידה בתקציבים, גוגל יציבה, בעוד שיש עליה בלינקדאין ואאוטברין / טאבולה, הכי חשוב – רובכם הגדול אופטימיים, 90% מאמינים שהם יגדילו את תקציבי הפרסום השנה.

 

תרגישו חופשי לשתף באתר או בפייסבוק שלכם

קצת על המעצבת

ענבל כץ, סמנכ"לית לקוחות, בת 38, מתגוררת בתל אביב.
בוגרת עיצוב גרפי בשנקר. אחראית על כלל הלקוחות מבחינת עיצובים וקשר שוטף מול הלקוחות.

טבלאות שכר שיווק דיגיטלי

פוסטים נוספים: