אינפוגרפיקה – סקר סוכנויות דיגיטל 2019

אנו גאים להביא בפניכם בפעם הראשונה את הנתונים המעניינים ביותר בנוגע לסוכניות דיגיטל ישראליות

סקר סוכנויות הדיגיטל עוסק בכל השאלות שמעניינות את עובדי התעשייה ומביא לנו תובנות מעניינות על התחום הפופולארי.


מידע על הסוכנות עצמה

מרבית הסוכנויות (73%) הן סוכנויות קטנות בעלות פחות מ-10 עובדים. למעשה, רק 15% מהסוכנויות מעסיקות מעל 20 עובדים.

36% מסוכנויות הדיגיטל מגדירות עצמן כמשרד פרסום, 14% מגדירות עצמן כסוכנות קריאייטיב, 21% מגדירות עצמן כסוכנות פרפורמנס ורק 4% מגדירות עצמן כסוכנות SEO
♦ 95% מהסוכנויות הצהירו כי הן עוסקות בפרסום ממומן, אך רק 38% עושים אימייל מרקטינג.

96% עושים קמפיינים בפייסבוק/ אינסטגרם, 84% עושים קמפיינים בגוגל, 55% עושים קמפיינים באאוטברין / טאבולה, 54% עושים קמפיינים ביוטיוב ו-37% עושים קמפיינים בלינקדאין.

רק שליש מהסוכנויות מתעסקות במסחר אלקטרוני, 12% מהסוכנויות עוסקות גם ב-B2B וגם ב-B2C וגם במסחר אלקטרוני ו-39% עושות רק קמפיינים של B2B.

כמעט חצי מהסוכנויות דיגיטל גובות דמי הקמה הנע בין 1000-2500 ש"ח לפלטפורמה.

אין הרבה סוכנויות שמספקות שירותים מגוונים ללקוח "בתוך הבית" כמו עיצוב מודעות, כתיבת כתבות, קופירייטינג ועוד – כ- 75% מהסוכנויות משתמשות בשירותים חיצוניים.

♦ מחצית מהסוכנויות עובדות בשיטת תשלום קבוע ולא עמלות מדיה (ככל הנראה בגלל תקציבים נמוכים).


לקוחות
♦ רוב הלקוחות מגיעים מעולמות התוכן של בריאות/לייף סטייל, נדל"ן, לימודים, אופנה ושירותים.

רוב הלקוחות המגיעים אל הסוכנויות הם בעלי ניסיון פרסום קודם בדיגיטל

♦ 65% פרסמו בעבר בפלטפורמות המוכרות: פייסבוק, גוגל, טאבולה, אאוטבריין, לינקדאין ועוד. לעומתם, 35% מהלקוחות המגיעים לסוכנויות הדיגיטל זוהי התנסות ראשונה בפרסום בדיגיטל.

♦ לקוחות בתחום הדיגיטל מחזיקים לאורך זמן. רק 24% מלקוחות הסוכנויות נשארים פחות משנה בסוכנות.


תקציבים
♦ רוב התקציבים של הסוכנויות הולך לפייסבוק וגוגל. הנתון המפתיע הוא שיותר אחוז מהתקציב הולך לפייסבוק מאשר לגוגל. למרות שהיינו מצפים להפך: 49% מהסוכנויות משקיעות מעל 50% מהתקציב החודשי בפייסבוק לעומת 27% מהסוכנויות ששמות מעל 50% מהתקציב בגוגל. מרבית הסוכנויות משקיעות מעט מאוד תקציב בפלטפורמות שהן לא גוגל או פייסבוק.

♦ 70% מהסוכנויות צומחות בתקציבים שלהם מדי שנה

♦  85% מהסוכנויות אופטימיות ומאמינות שהן יגדילו את התקציב שלהן בשנה העוקבת.

74% מהסוכנויות מנהלות תקציב של פחות מחמש מיליון ש"ח בשנה.

 

דוחות

♦ 22% מסוכנויות הדיגיטל משתמשים בכלי של גוגל דאטה סטודיו בכדי לספק דוחות ללקוחותיהם, אבל עדיין שליש מהסוכנויות שולחות את הדוחות בקובץ אקסל.

♦ רוב הסוכנויות לומדים דרך צפייה בסרטונים ביוטיוב ואתרים בארץ ובחו"ל ורק 26% עושים הדרכות בתשלום.

אתגרים

♦ האתגרים בפניהם עומדות הסוכנויות מגוונים, אלו הבולטים בהם: גיוס והכשרת עובדים וניהול הזמן של העובדים בסוכנות.

♦ האתגר הקשה ביותר הוא גיוס ושימור לקוחות: 50% מהלקוחות החדשים מגיעים מהמלצות מלקוחות מרוצים של הסוכנות, רק 17% מהלקוחות החדשים מגיעים דרך קמפיינים ממומנים של הסוכנות לגיוס לקוחות.

סיכום

לסיכום, בתחום הדיגיטל יש הרבה אתגרים לסוכנויות ונראה שהתחום הולך לסוכנויות קטנות ומגה סוכנויות וכמעט ואין סוכנויות בינוניות. הפרפורמנס משתלט על העבודה המרכזית של הסוכנויות בדיגיטל וקראיטיב תופס יותר מקום בעבודה של הסוכנויות. גיוס לקוחות ושימור עובדים זה אתגר משמעותי, ורוב הסוכנויות לא מצליחות לגדול לגודל בינוני או גדול

תרגישו חופשי לשתף באתר או בפייסבוק שלכם.

קצת על המעצבת:

עדי צביק בוגרת תילתן, בת 35, מתגוררת בר"ג.

אוהבת זומבה ואת פיג'י החתול (:

 

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!