FD A-List – ראיון אחד על אחד עם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל – יאן יאנקו

בפינה החדשה שלנו, נארח מדי פעם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל, ונבקש מהם לענות על שאלות מקצועיות וגם אישיות. המטרה של הפינה הזאת היא לתת במה ומקום לאנשים מובילים בקהילת הדיגיטל, על מנת שיוכלו להפיץ את הידע והניסיון שלהם גם לאחרים.

והפעם בפינת ה-A List – יאן (יאנקו) קוטליארסקי!

כיצד התחלת את הקריירה?

אני מחלק את "התחלת הקריירה" לשני חלקים: החלק הראשון זו הכניסה לעולם הפרסום בדיגיטל והחלק השני זו ההתרחבות לעולם המותג והשיווק. לחלק הראשון נכנסתי באזור 2010. התחלתי להתעניין איך פייסבוק עובדת כפלטפורמה, הצטרפתי לאחת מהקבוצות הראשונות בתחום והייתי עוזר לאנשים שהתחילו את דרכם במערכת (עד היום אני עושה את זה). נכנסתי לעבודה באחד ממשרדי הדיגיטל הראשונים שהיו בארץ והשאר היסטוריה. את החלק השני של הקריירה התחלתי לפני כמה שנים כשהתחלתי לחקור כיצד מותגים נולדים וזה בתורו הוביל אותי ללימודי אסטרטגיה ושיווק והיום אני עוסק, מרצה ומייעץ על הנושא.

מה היו צעדייך הראשונים בתעשייה?

חקירה מתמדת. אני חושב שזו תכונה חשובה לכל מי שאוהב את התחום שבו הוא עוסק. התמקצעות זה לא תואר (אם כי הוא לא מזיק), אלא התנסות ולמידה מתמדת של התחום. וככה התחלתי – למדתי בעצמי את מערכת הפרסום של פייסבוק (לא היה אז מי שילמד) ולמדתי את עולם השיווק והאסטרטגיה.

ספר לנו על התפקיד הנוכחי שלך

בתפקיד הנוכחי אני עוסק ביצירת ביקוש לסטרטאפ שבו אני עובד כחלק מתהליך הצמיחה של החברה.

מה אתה הכי אוהב במה שאתה עושה?

בסטרטאפ כמעט לכל בעל תפקיד יש נגיעה בהרבה תחומים. אני אוהב את זה שהצוות שלנו עושה הרבה מאוד פעולות מגוונות ויוצא לנו לעסוק בהרבה תחומים. אבל כמובן שהכי אוהב את עבודת השיווק.

מה האתגרים שלך בתפקיד הנוכחי?

האתגר הכי גדול הוא לייצר ביקוש בקטגוריה יחסית חדשה ולא "סקסית". האתגר הכי גדול שלנו הוא איך לגרום לבעלי עסקים להתעניין בהנגשת האתר שלהם לאנשים עם מוגבלויות.

באיזה פלטפורמות עיקריות אתה ממליץ להשתמש?

אני ממליץ למפרסם לקבל הבנה ברורה של הקהל שאליו הוא אמור לפרסם והיעדים שהוא אמור להגיע אליהם ומזה לגזור את הפלטפורמות שבהן כדאי לפרסם לקהל כדי להשיג את היעדים.

מה לדעתך הדבר הבא בשיווק דיגיטלי?

אין לי מושג. אני מעדיף להתרכז במה שקיים, לא במה שעתיד לקרות 😊

איך נראה היום-יום שלך בעבודה?

זה מאוד תלוי הפרויקטים שעליהם עובדים. בגלל שהעבודה היא עבודה בסטרטאפ, צצים לנו פרויקטים חדשים כמעט כל יום. יש דברים קבועים כמו מעבר על ערוצי הפרסום, הכנסות, מעקב אחר עלויות רכישת לקוחות ושאר היום מאוד תלוי פרויקט.

מה המהלך השיווקי שעשית שגרם לך לא לישון כמה לילות?

אני חושב שהשקת אתר חדש זה תמיד משהו שגורם לך להחסיר פעימה, ובשנה האחרונה עשינו כזה מהלך פעמיים.

ספר לנו על מהלך שיווקי / פרסומי שאתה גאה בו?

יצרנו סדרה של 45 סרטונים של בעלי עסקים שמשתמשים בפתרון שלנו. זה היה פרויקט גדול מאוד, מורכב, הכל היה מול לקוחות בארה"ב והתוצאה מרגשת בטירוף. כיום אנחנו משתמשים בסרטונים האלה לקדם את הפתרון ואולי לא פחות חשוב, להעלות מודעות לצורך בהנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלויות.

איזו עצה היית נותן למי שרק עכשיו החל את דרכו בעולם הדיגיטל?

להבין שדיגיטל זה חלק מתמהיל השיווק ולא משהו נפרד. בנוסף, להכיר את עולם האסטרטגיה. להתחיל עם הספר “Good strategy / Bad strategy”.

מאיפה אתה שואב השראה?

איש הפרסום דייב טרוט כתב ספר שנקרא One + One = Three ובו הוא מראה איך מקבלים השראה מחיבור של עולמות תוכן שונים. ככה בדיוק אני פועל. אני מקבל השראה כמעט מכל דבר שאני רואה סביבי. אני משתדל להתעניין בכמה שיותר דברים בחיים, לחקור תחומים שונים, כמו פיזיקה, ביולוגיה, היסטוריה, אומנות, אסטרונומיה ועוד. כשמתעניינים ביותר תחומים מוצאים יותר מקורות השראה.

איך אתה מתעדכן בכל מה שחדש בעולם ובכלל?

האמת שבמידה מסוימת הפסקתי להתעדכן במה חדש ואני בעיקר מתעניין בהיסטוריה של עולם הפרסום והשיווק ולמידה של מה שלא משתנה.

האם הרגשת באיזשהו שלב בקריירה שלך שפרצת דרך?

לא. אני חושב שהקריירה שלי בונה את עצמה כל הזמן. יש לי יעדים שאני רוצה להשיג והקריירה היא כמו מסלול שאני נוהג בו. יש עליות, יש מורדות, יש באמפרים, אבל הכל מוביל קדימה.

מה היית משנה בתחום?

את האובססיה לטקטיקה וההתאהבות ב"מה חדש". הרבה אנשים מנסים להוכיח שהם יודעים מה יקרה, לאן העולם הולך (עולם השיווק והפרסום), מנסים למצוא את הדבר הבא שיצליח במקום להתעסק בכאן ועכשיו ובמה שמייצר הכנסה לעסקים היום ולא אולי ייצר את זה מחר.

איך אתה מסכם את השנה האחרונה?

למי שלומד את ההיסטוריה מבין שבתכלס אין משהו חריג במיוחד. כלומר כן, יש מגפה עולמית, אבל ההתנהגות סביבה ניתנת לגמרי לחיזוי נוכח העובדה שהיו מגפות בעבר ולמי שלמד איך בני אדם התנהגו אז לא יופתע מאיך בני אדם מתנהגים היום. זה נכון בכללי וזה נכון גם לעולם השיווק והפרסום.

מה היה אחד האתגרים הגדולים שלך בתקופות משבר?

לאפס במהירות את הטקטיקה של הארגון היות וקהל המטרה שלנו, משרדי פרסום ושיווק, היה הקהל שנפגע הכי קשה ברגע שהמשבר התחיל. היינו צריכים להתאים את הטקטיקה למציאות כדי להשיג את היעדים האסטרטגיים שלנו.

יש לך כלים חדשים או פעילויות שאתה זוקף לתקופות משבר? שבלעדיהם אולי לא הייתם מתקיימים?

יש אסקלציה של דברים כמו המעבר לאיקומרס, אבל גם זה עדיין לא כזה מהותי כמו שאנשים נוטים לחשוב.

לאחר תקופת משבר - מה צריך לקחת איתנו הלאה לשימור?

אני חושב שהדבר העיקרי שאנשים ועסקים צריכים לאמץ זה את היכולת לעצור ולנשום. כשפועלים מפאניקה לרוב עושים טעויות. זה לא פשוט בכלל, אבל זה חשוב מאוד.

ספר לנו משהו אישי על עצמך שרוב האנשים בתעשייה לא יודעים

נכון לכתיבת שורות אלו אני רווק (לפרופיל של יאן) 😉

הרצאה של יאן יאנקו קוטליארסקי, אסטרטגיית שיווק בעידן הדיגיטל - בכנס Update Upgrade:

קצת על המרואיין

יאן (יאנקו) קוטליארסקי

יאן הוא Head of Demand בחברת accessiBe, יועץ ומרצה לאסטרטגיית שיווק בעידן הדיגיטלי. עוזר לאנשים וחברות לנהל את השיווק הדיגיטלי שלהם כבר למעלה מעשור, באמצעות מחקר, אסטרטגיה ופעולות טקטקיות שנדרשות לעסק כדי לצמוח בעולם.  מייסד את קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל – מקצועני פרסום בדיגיטל

לאתר של יאן

156943530_1407445306281957_3360419237674198536_n

פוסטים נוספים: