logo

077-9978050

FD A-List – ראיון עם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל – עידן בן אור

בפינה החדשה שלנו, נארח מדי פעם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל, ונבקש מהם לענות על שאלות מקצועיות וגם אישיות. המטרה של הפינה הזאת היא לתת במה ומקום לאנשים מובילים בקהילת הדיגיטל, על מנת שיוכלו להפיץ את הידע והניסיון שלהם גם לאחרים.

בפעם האחרונה אירחנו את אנידור חקק, לחצו כאן כדי לקרוא את התשובות לשאלות שלה.

הפעם בפינת ה-A List - עידן בן אור!

כיצד התחלת את הקריירה?

בגיל 14 באחד מימי החופש הגדול הצטרפתי לאתר הורדות בשם LALA שפתח בפני עולם חדש ומרתק.
ניהלתי שם פורומים וחלקים נוספים מפעילות האתר עד שיום אחד הוא נסגר עקב פעילות שמפרה זכויות יוצרים (מי מכם שזוכר את אתרי ה-Emule).
החלטתי להקים אתר פורומים חדש יחד עם שותף ולא הבנתי למה אין לו כניסות – ככה גיליתי שיש עולם שנקרא SEO ודרך "לשכנע את גוגל" לשלוח את הגולשים אל האתר שלי.

איך עשית את צעדיך הראשונים בתעשייה?

תוך כדי למידה עצמית חבר חיבר אותי לניר שי שהיה הבעלים של חברת Nearme – אחת מחברות ה-SEO הגדולות בימים ההם. ניר נתן לי את ההזדמנות הראשונה ולימד אותי הרבה ממה שאני יודע (גם היום) על איך נכון לחשוב SEO ומה באמת רוצים גוגל מהחיים שלנו.

מה האתגרים שלך בתור מנכ"ל של חברת קידום האתרים הגדולה בישראל?

האתגר המרכזי בניהול סוכנות הוא לשמור על איכות העבודה יחד עם הצמיחה. סוכנות היא עסק שמבוסס כח אדם והכשרה מקצועית – נדרשים תהליכי הכשרה מאוד מדוייקים וקפדניים יחד עם שיטת עבודה סדורה על מנת לא להיות תלויים ב"הברקות" של עובדים בשביל להגיע ליעדים.

באיזה פלטפורמות עיקריות אתה ממליץ למפרסמים להשתמש?

היות ואנחנו חברת קידום אתרים אנחנו כמובן ממליצים על קידום אורגני. יחד עם זאת, אני תמיד מציע ללקוחות לבחון כל אפיק אפשרי של שיווק בתקציב קטן – לרוב נהיה מופתעים מהתוצאות שאפשר לקבל בתקציב יחסית נמוך אם בחרנו באפיק הנכון.

מה לדעתך הדבר הבא בשיווק דיגיטלי?

אני לא אוהב להתנבא, אבל שמעתי שבהייטקס עובדים על פרסומות בחלומות 🙂

איזו עצה היית נותן למי שרק עכשיו החל את דרכו בעולם הדיגיטל?

לעשות כל דבר לפחות פעם אחת בעצמך. אי אפשר לעבור לשלב הבא בלי לוודא שהשלב הנוכחי מובן ברמת היישום באופן מוחלט.

מאיפה אתה שואב השראה?

מהתנ"ך.
אחת העוולות הגדולות ביותר שעושים לתלמידים בישראל הוא למידה שטחית מאוד של סיפורי התנ"ך – אין עוד ספר עם השראה כזאת בעולם.

איך אתה מתעדכן בכל מה שחדש בעולם ובכלל?

יש לי רשימה קבועה של אתרים שאני רשום לרשימת התפוצה שלהם וקורא בהם באופן קבוע, אני מנהל את קבוצת הפייסבוק "הפרלמנט" שהיא הקבוצה הגדולה ביותר היום בישראל לקידום אתרים אורגני וגם שם מפרסמים לא מעט חידושים וגם טוויטר הוא מקור מפתיע לעדכונים באופן קבוע.

האם הרגשת באיזשהו שלב בקריירה שלך שפרצת דרך?

לפני כמה שנים כאשר התחלתי לקבל פניות מהאתרים הכי מורכבים בעולם ה-SEO (נישות תחרותיות מאוד) ולאחר מכן להביא אותם לתוצאות מעל המצופה הבנתי שעליתי שלב.

איך אתה מסכם את שנת 2021?

שנת 2021 (כהמשך של 2020) הייתה שנה של שיפור מתמיד ופיתוח תהליכי עבודה שבסופו של דבר הפכו אותנו כנתוני שירות לטובים ומדוייקים יותר במה שאנחנו עושים.

יש לך כלים חדשים או פעילויות שאתה זוקף לזכות תקופת הקורונה? שבלעדיה אולי לא הייתם מקיימים?

החברה הפכה להיות הרבה יותר יעילה – לא רק מקצועית אלא גם תפעולית.

לאחר תקופת המשבר של הקורונה, מה צריך לקחת אתנו הלאה לשימור?

לא לפחד משינויים – כמו שאמר רבי עקיבא "כל דעביד רחמנא לטב עביד" (כל מה שהקב"ה עושה הוא עושה לטובה).

קצת על המרואיין

עידן בן אור

הבעלים והמנכ"ל של חברת ReGO – חברה המתמחה בקידום אתרים לפרוייקטים בתחומים תחרותיים במיוחד.

עידן בן אור

פוסטים נוספים: