logo

077-9978050

FD A-List – ראיון עם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל – אליאב לנקרי

בפינה החדשה שלנו, נארח מדי פעם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל, ונבקש מהם לענות על שאלות מקצועיות וגם אישיות. המטרה של הפינה הזאת היא לתת במה ומקום לאנשים מובילים בקהילת הדיגיטל, על מנת שיוכלו להפיץ את הידע והניסיון שלהם גם לאחרים.

בפעם האחרונה אירחנו את אלעד לוי, לחצו כאן כדי לקרוא את התשובות לשאלות שלו.

הפעם בפינת ה-A List - אליאב לנקרי!

כיצד התחלת את הקריירה?

בגיל 13 היה לי פורטל ילדים ונוער שזכה להצלחה בשם טיק-טק, השקעתי שם את כל הזמן הפנוי שהיה לי באותה תקופה (גם את זמן בית ספר). למדתי לתכנת באותה תקופה וגם הכרתי את עולם השיווק דרך האתר שלי. הרי יש אתר, איך מביאים תנועה? פה הכל התחיל.

כל הניסויים האפשריים הקשורים בקידום אתרים\seo נעשו על האתר הזה.

באותה תקופה היה פורום מאוד פעיל של מפתחים, אנשי קידום אתרים, אחסון אתרים בשם Hosts, הייתי פעיל שם והייתה תחרות שהיה צריך לקדם בגוגל מונח שלא קיים ואחרי מספר חודשים מכריזים על המנצח, החלטתי להשתתף בתחרות ואחרי מספר חודשים ניצחתי במקום הראשון, אפשר לומר שמשם התאהבתי בתחום ה-SEO.

אליאב לנקרי הרצאה

איך עשית את צעדייך הראשונים בתעשייה?

לפני הצבא, גיל 17-18 חיפשתי מה לעשות עד הגיוס, מכר חיבר אותי לחברה מדהימה בשם WhiteWeb שם הכרתי יוצאי 888 שהקימו סוכנות לקידום אתרים וסיפקו שירותים לחברות הגדולות ביותר בעולם בתחום ה-Gambling. שם בפועל התמקצעתי בלהרים 3-5 אתרים ביום שהיו חלק מרשת גדולה שקידמה את האתרי לקוחות והכרתי עוד טכניקות ושיטות עבודה שחלקן משמשות אותי עד היום.

מה האתגרים שלך בתור מנהל סוכנות קידום בשוק הבינלאומי?

בראש ובראשונה חשוב לציין שמתחילת הקורונה אנחנו עובדים מהבית, ואם לדייק, 90% מהצוות שלי הוא בכלל ממדינות זרות -שזה יתרון גדול- (אבל על זה צריך לכתוב מאמר נפרד) מה שמצריך מכולנו לפתח את יכולת התקשורת מרחוק, אם זה בשיחה ואם זה בכתיבה ואם זה בכלל להתעניין בעובדים מרחוק כי אחד הדברים הקשים שגילנו זה שהעבודה מהבית, לבד בחדר יכולה להיות לא נעימה ולפעמים אפשר להרגיש בודדים מאוד.

בנוסף, אחד היעדים שלי ל-2022 זה לעשות SCALE/ לתהליכים ולהכשיר את כלל העובדים שלי לעשות הכל, שלא יהיה עובד שאחראי רק על קניית ליניקים או על אופטימיזציה של תוכן, שכולם ידעו לעשות את הכל, זה מצריך לעשות סדר בכל הקשור ל"ידע הארגוני", שחושב לציין יש מדריכים, אבל עדיין זה דורש מעבר וסידור מחדש עד כמה שאפשר על מנת שדברים יהיו ברורים.

אתגר נוסף שיש לנו, קשור לאחת היכולות הבולטות שלנו כחברה, אנחנו יודעים לעשות אוטריץ' (cold emails) ולהגיע לאחוזי פתיחה ותגובה מאוד גבוהים. בשנה האחרונה אנחנו רואים שספקים שאנחנו עובדים איתם מתחילים מאוד לפחד מפעילויות מהסוג הזה וזה אתגר למצוא ספקים שמאפשרים לעבוד בכמויות שאנחנו רוצים. זה תהליך טכני מאוד ארוך שבסופו של דבר מה שמחליט אם נעבוד עם ספק זה יכולת העבירות והגמישות שלו לדרישות שלנו ברמת השרת וכו'.

באיזה פלטפורמות עיקריות אתה ממליץ למפרסמים להשתמש?

אני איש של אורגני, אל תנסה להכשיל אותי 😊 אבל אם אתה מתעקש, Adwords.

מה לדעתך הדבר הבא בשיווק דיגיטלי?

נראה שבשנה האחרונה נוצרו המון כלי AI ליצירת תוכן וחיזוי, הכלים אמורים לחסוך למקדמי אתרים המון זמן במשימות קטנות כמו יצירת titles או descriptions. ראיתי וניסתי את Jarvis, לצערי לא התרשמתי וגם ראיתי אתר שהשוויץ שכל התוכן שלו הוא Jarvis וקיבל מכה בעדכון האחרון.

בסופו של דבר, זה עדיין בחיתולים ובאמת נעשתה דרך יפה, אבל עין מקצועית חייבת לעבור על התוצר הסופי ולאשר. זה לא שגר ושכח. בוודאות לא.

איך נראה היומיום שלך בעבודה?

  • קפה + עוגיה של אמא X2
  • בדיקת דוח Data Studio שנשלח לאימייל עם סיכום תנועה של לקוחות החברה
  • מעבר זריז על משימות שמתתינות לי באסנה (+תיעדוף יומי)
  • מעבר על אימיילים ותיעדוף – מה שאני יכול לענות בדקה עונה, מה שדורש ממני מעבר כבר נכנס כמשימה לרוטינה היומית.
  • ב-10:30 שיחת וידאו עם הצוות מסביב לעולם – 10-15 דק כל אחד מעדכן מה הוא מתכנן להיום ואם יש משהו שצריך עזרה\תקוע.

נגמר היום 😊

  • לא באמת, לאחר השיחה אני בעצם מתחיל את היום; צולל למשימות, עולה לשיחות מול העובדים וכמובן בין לבין פגישות וטסטים שנעשים על הדרך!

מה המהלך השיווקי שעשית שגרם לך לא לישון כמה לילות?

בתוקפת הקורונה פיתחנו מאוד את יכולות האוטריץ' של החברה, פתאום יכולנו לשלוח 10 אלף אימיילים בלי בעיה, עשיתי מספר טסטים ויצא שקיבלנו ללקוח שלנו למעלה מ-300 לינקים בחינם לחלוטין בגלל שהיינו שם בזמן הנכון, עם הכלי הנכון ועם התוכן הנכון. אני זוכר שבאותו שבוע הייתי ב"היי", מאז אנחנו עושים את המהלך הזה לא מעט, אומנם לא מקבלים את ה-300 לינקים, אבל כן מקבלים לינקים וכולם מאושר.

איזו עצה היית נותן למי שרק עכשיו החל את דרכו בעלום הדיגיטל?

סבלנות, לא קונים בשום חנות. אני רואה היום חבר'ה שסיימו עכשיו קורס עם רצון לכבוש את העולם, שזה מדהים בעיניי. הם צריכים להתחיל ולצבור כמה שיותר ניסיון על האתר של בן דוד שלהם או בחברה בתחילת הדרך, העיקר שיחלו לחקור ולייצר לעצמם תהליכי עבודה שבהמשך ישתפרו.

ליאב לנקרי מצגת

מאיפה אתה שואב השראה?

מהמתחרים שלי (בכל נישה). מהמתחרים אפשר ללמוד כל כך הרבה, מה עובד וגם מה לא עובד, זה עוזר לי לפתוח את הראש ולקבל רעיונות.

איך אתה מתעדכן בכל מה שחדש בעולם ובכלל?

יש לי מנוי לשירות Feedly כבר המון שנים, השירות הזה מרכז לי את כל האתרים שאני אוהב, לפי נושאים שחילקתי ושיש לי זמן פנוי אני מבקר ומעתדכן. בנוסף, בשנה האחרונה אני מבקר בטוויטר יותר מבעבר. נהיה שם נחמד לכל חובבי ה-SEO דמויות מוכרות מאוד משתפות ידע בצורה חופשית שזה נהדר.
בנוסף לאחרונה התחלתי לשמוע פודקאסטים, הבעיה שזה מסתדר מעולה בנסיעות לעבודה, העניין הוא שהמשרד בבית 😊

איך אתה מסכם את שנת 2021?

שנת 2021 הייתה שנה של צמיחה ובניית הצוות שלי לשנים הבאות, השרשה של תהליכים וחשיבה על שיפור תהליכים קיימים. יש עוד הרבה עבודה אבל הספקנו לא מעט בשנה הזו ואני מאחל לנו להספיק כפול בשנה הבאה.

לאחר תקופת המשבר של הקורונה, מה צריך לקחת אתנו הלאה לשימור?

מודל העבודה מרחוק זה משהו שהייתי מאוד סקפטי לגביו, הוכח לי אחרת. אני כל כך שמח שזה קרה, אפשר לומר שזו מהפכה שהיום הכל יכול לקרות אונליין. יש לי לקוחות שלא פגשתי פיזית אף פעם – בעבר כולם היו רוצים להיפגש אחת לשבוע\שבועיים\חודש – היום זה בסדר גמור שתיהיה פגישת זום קטנה.

אחד הדברים שהכי הכעיסו אותי בתקופה לפני הקורונה אלו היו הפקקים, אבל לא באמת הייתה אלטרנטיבה ניראת לעין, הייתי מבזבז בכל יום כשעתיים בכבישים על מנת להגיע למשרד היפה שהיה לנו ברמת גן (10 שעות בשבוע, שזה עוד יום עבודה מבחינתי).

כיום, הזמן הזה מושקע במשפחה 😊

קצת על המרואיין

אליאב לנקרי
מומחה לקידום אתרים בשוק הבינלאומי עם 15+ שנות ניסיון. 
בעלים של חברת GHA LTD – מומחים לקידום אורגני בינלאומי בשווקים תחרותיים.
אליאב לנקרי

פוסטים נוספים: