logo

077-9978050

FD A-List – ראיון עם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל – אלעד לוי

בפינה החדשה שלנו, נארח מדי פעם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל, ונבקש מהם לענות על שאלות מקצועיות וגם אישיות. המטרה של הפינה הזאת היא לתת במה ומקום לאנשים מובילים בקהילת הדיגיטל, על מנת שיוכלו להפיץ את הידע והניסיון שלהם גם לאחרים.

בפעם האחרונה אירחנו את אתגר שפיבק, לחצו כאן כדי לקרוא את התשובות לשאלות שלו.

הפעם בפינת ה-A List - אלעד לוי!

כיצד התחלת את הקריירה?

העבודה הראשונה שלי בשיווק הגיעה בטעות, הגעתי לחברת השמה בכדי לעשות שיחות טלפון לערימה של לקוחות ישנים מה-CRM ולנסות לדוג משם לידים. המנכ"ל אהב את הגישה שלי ולקח אותי במשרה חלקית לעשות את השיווק עבור החברה. הקמתי להם אתר חדש, התחלתי להתעסק קצת עם אנליטיקס ואפילו הרמתי קמפיינים בפייסבוק וגוגל (אי אז בשנת 2011).

איך עשית את צעדייך הראשונים בתעשייה?

הקפיצה המשמעותית בקריירה הגיעה בתפקידים שלאחר מכן. עברתי לתפקיד בתחום של ניהול סיכונים, שלא אהבתי בכלל, והחלטתי שממנו אני חוזר לעולם השיווק. חזרתי למשבצת 0, לתפקיד של ג'וניור במשרד הפרסום K Logic, במחלקת SEO & Analytics. שם למדתי לעומק את התחומים והתקדמתי לתפקיד של ראש צוות. עבדתי מול מגוון לקוחות והבנתי שדווקא עולמות הטק מעניינים אותי והחלטתי להתעמק בזה.

מה האתגרים שלך בתור סמנכ"ל מוצר ושיווק

הכובע שלי הוא כפול והאתגרים בהתאם שונים מאוד. מצד אחד, כאיש שיווק, אני מנסה להביא את המוצר שלנו לכמה שיותר אנשים רלוונטיים. שיידעו אנחנו קיימים ופותרים בעיות מסוימות עבורם. מצד שני, כאיש מוצר, אני מנסה לפתור באמת את אותן הבעיות. בתפר שבין התפקידים אני מנסה להבין מה הן אותן בעיות באמת, ומה הפתרונות החלופיים שקיימים עבורן בשוק

באיזה פלטפורמות עיקריות אתה ממליץ למפרסמים להשתמש?

מאחר ואני במקור איש SEO אז לעולם נשאר נאמן לתוכן טוב. קידום ממומן כזה או אחר הוא כלי DR מצוין לאחר שיש בסיס מסוים של היכרות עם המותג שלך. אחרת, אתה תמיד תרדוף אחרי CPA שימשיך לעלות.

אלעד לוי הרצאות

מה לדעתך הדבר הבא בשיווק דיגיטלי?

מטאוורס. סתם, לא באמת.
העולם הלא מדיד, בניגוד למציאות שהייתה עד היום, הוא הדבר שמרתק אותי. עולם שבו חוסר הוודאות נמצאת על השולחן ועכשיו צריך להחליט איך ניגשים אליה – מודלים מתמטיים או למידת מכונה? חזרה אל מודלים שיווקיים קלאסיים? שילוב בין השניים?

איך נראה היומיום שלך בעבודה?

קודם כל – קפה.
יום רגיל כולל ממשקים עם המון בעלי עניין שונים – מעצבים, חווית משתמש, צוות הפיתוח ועוד. שני הכובעים שלי גוזרים עבודה מול הרבה ממשקים, לעיתים באינטרס שונה אז יוצא שאני ממקבל הרבה שיחות. לצד זה אני מקפיד לסגור לעצמי ביומן חלונות של עבודה נקייה ללא "הפרעה" של פגישות.

איזו עצה היית נותן למי שרק עכשיו החל את דרכו בעלום הדיגיטל?

תתמקדי. בדומה לעולם התוכנה, צריך ללמוד שפה אחת טוב. אחר כך אל היתר יהיה קל יותר לעבור בהמשך.
מיקוד עוזר להבין את התחום לעומק ולזהות ניואנסים (וחארטה, כי יש הרבה). זה יכול להיות ברמת ורטיקל (איקומרס, תוכנה וכו') וברמת נושא (SEO, PPC וכו'), הכי טוב גם וגם.

איך אתה מתעדכן בכל מה שחדש בעולם ובכלל?

אני מנוי ללא מעט ניוזלטרים בתחומי עניין שונים, למשל של Simo Ahahva ושל Kyle Poyar, שנותנים זווית אחרת על שיווק ומוצר. לצד זה אני מקפיד לעקוב אחרי קבוצות מקצועיות בפייסבוק (למשל מקצועני פרסום בדיגיטל) או דמויות מסוימות בטוויטר (בעיקר מחו"ל).

האם הרגשת באיזשהו שלב בקריירה שלך שפרצת דרך?

המעבר מעולם השיווק לעולם המוצר היה לא טריוויאלי עבורי. בתוך החברה, Fixel, לא הייתה דמות שכזו והרבה דברים נפלו בין הכסאות. לתוך הוואקום הזה אני נכנסתי והרגשתי מיד שיש אימפקט משמעותי לעשייה שלי. עד היום אני מתפעל מהקשר ההדוק שיש בין התחומים המקצועיים האלה שלכאורה מאוד שונים.

אלעד לוי בהרצאה

איך אתה מסכם את שנת 2021?

באופן מפתיע, זו הייתה אחת השנים הטובות עבורי. ברמה האישית, הצטרפה לנו ילדה שלישית למשפחה והתחלנו לעבוד באופן מסודר תחת החברה האמריקאית שרכשה אותנו בסוף 2020.
בראייה רחבה יותר, זו הייתה שנה מרתקת לתעשייה, עם המפץ הגדול של אפל באפריל שאת הדיו אנחנו עדיין שומעים. שינוי הפרדיגמה של "הכל מדיד" היה לטעמי נכון ונדרש, בלי קשר לויכוחי הפרטיות. לאחר שהתגובות ההיסטרויות ישככו, אני מאמין שאנחנ ונראה בשנת 2022 שינויים יותר בשלים בעולמות הפרסום שיביאו ערך אמיתי.

לאחר תקופת המשבר של הקורונה, מה צריך לקחת אתנו הלאה לשימור?

להבין שגם זה יעבור. ראינו משבר שהעולם לא ראה כמותו עשרות שנים, שאמנם האיץ תהליכים (למשל חדירה של איקומרס) אבל גם זה לא אומר שצריך כל הזמן להספיד תעשיות (ה-SEO מת! הריטייל מת!). דברים משתנים כל הזמן זה, אבל צריך להסתכל כל הזמן על התמונה הגדולה ולהבין לאיזה כיוון הכל זז ולאו דווקא תנועה מינורית של חץ טועה.

וובינר משותף שלי עם אלעד - תג מנג'ר למתחילים

Play Video about elad_levy_webinar

קצת על המרואיין

אלעד לוי,מומחה תג מנג'ר ואנליטיקס הכי טוב בארץ. סמנכ"ל שיווק ומוצר ב-Fixel. נשוי ואב לשלושה אינדאינים. מכור לסאות'פארק וגוגל תג מנג'ר.

מומחה לניתוח אתרים וטכנולוגיית שיווק, עם למעלה מעשור של ניסיון מעשי. עבד עם חברות מובילות בתעשיית הטכנולוגיה B2B. מרצה באקדמיה ובלוגר נלהב.

elad-levy

פוסטים נוספים: