logo

077-9978050

FD A-List – ראיון עם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל – דניאל זריהן

בפינתנו הקבועה, אנחנו מארחים מדי פעם אנשים מובילים בתעשיית הדיגיטל, ומבקש מהם לענות על שאלות מקצועיות וגם אישיות. המטרה של הפינה הזאת היא לתת במה ומקום לאנשים מובילים בקהילת הדיגיטל, על מנת שיוכלו להפיץ את הידע והניסיון שלהם גם לאחרים.

בפעם האחרונה אירחנו את עידן בן אור, לחצו כאן כדי לקרוא את התשובות לשאלות שלה.

הפעם בפינת ה-A List - דניאל זריהן!

כיצד התחלת את הקריירה?

את צעדיי הראשונים בעולם ה-SEO עשיתי עוד כשהייתי סטודנט, בשנת 2009. אני ועוד 2 חברים מהלימודים חשבנו על רעיון למכור חבילות צפייה למונדיאל 2010 המתקרב. הכוונה להרוויח כסף מאפיליאציה של שירותי סטרימינג לצפייה במונדיאל בכל מיני מדינות שלא הייתה להן אפשרות אחרת. שלושתנו היינו עם אפס נסיון ובקושי ידענו מה זה SEO. קראנו הרבה על התחום ולמדנו הכל ממדריכים באינטרנט.
תוך 3-4 חודשים הרמנו אתר ג'ומלה מאפס והצלחנו לקדם אותו לתוצאות הראשונות בגוגל עבור הביטוי "watch world cup live" שבזמנו היו לזה מעל 100 אלף חיפושים בחודש.

לאחר הפרוייקט הזה החלטתי להיכנס לעולם ה-SEO.

איך עשית את צעדיך הראשונים בתעשייה?

זמן קצר לאחר המיזם ההוא הקמתי עוד כמה אתרי אפיליאציה קטנים בחו"ל, שהכניסו לי כמה גרושים אבל היו רחוקים מההצלחה של האתר ההוא. לאחר מכן החלטתי לנסות את מזלי בשוק הישראלי והתחלתי לעשות פניות יזומות להרבה חברות קידום אתרים (בזמנו היו הרבה פחות בהשוואה להיום). עם חלקן אני בקשר עד היום לגבי שיתופי פעולה שונים. כך התחלת לתת שירותי SEO ספציפיים בתור פרילנסר – לדוגמא בניית קישורים, עזרה בדוחות ודברים כאלה.
במקביל גם פתחתי את האתר שלי והתחלתי לפרסם מאמרים בבלוג על בסיס שבועי (מה שקורה עד היום), וככה למעשה העסק התחיל.

באיזה פלטפורמות עיקריות אתה ממליץ למפרסמים להשתמש?

בתור איש SEO, אני נתקל לא מעט בשאלה "איך אני אשיג לידים עד שה-SEO יהיה אפקטיבי?". אז לרוב אני ממליץ על פרסום בגוגל או בפייסבוק – מה שרלוונטי לרוב העסקים. יש תחומים בהם גוגל ממומן עובד הרבה יותר טוב ויש מקרים בהם דווקא פייסבוק / אינסטגרם היא הפלטפורמה המומלצת – תלוי באופי התחום, רמת הדחיפות, שווי עסקה ממוצעת וכו'.
מה שכן, אורגני רלוונטי לדעתי ל-99% מהתחומים.

מה לדעתך הדבר הבא בשיווק דיגיטלי?

בתחום ה-SEO אני מניח שגוגל ימשיכו לנסות ולהשתכלל בהיבט של שימוש בסכמות, חווית משתמש, הפחתת התלות בקישורים חיצוניים וראייה יותר הוליסטית.

איך נראה היומיום שלך בעבודה?

אנחנו משרד מאד משפחתי – אספתי סביבי משפחה וחברים. אשתי ואחותי עובדות איתי כבר מספר שנים, וחלק מהעובדים במשרד הם חברים שאני מכיר ממסגרות שונות. אז בהנחה ואין בידודים או איזה עניין אחר, אני ואשתי מגיעים ביחד למשרד בכל בוקר, לאחר פיזור הילדים.

רוב היום שלי הוא למעשה מענה למיילים מלקוחות, טלפונים, פגישות זום ומדי פעם פגישות פיזיות במתחם בו אני עובד. מאז הסגר הראשון של הקורונה יצאתי לפגישה אולי פעמיים, בלחץ. אני ממש לא אוהב לצאת ולבזבז זמן על נסיעות, פגישות, חניות וכל הברדק הזה – זה פשוט בזבוז זמן יקר ואני מעדיף לעבוד בזמן הזה. לכן 100% מהפגישות שלי עברו לזום, וגם מזה אני משתדל להימנע או לצמצם – העובדה שאני אבא לילדים קטנים ואני גם מנגן בכמה הרכבים מחייבת אותי להיות מאד יעיל ותכליתי. הלו"ז שלי גם ככה עמוס מאד, כך שאני "מתקמצן" מאד על הזמן שלי לכל מה שלא מחייב אותו.

לפני מספר שנים, שהייתה לנו ילדה אחת, היו ימים שהייתי מגיע הביתה רק באזור 21 ועוד ממשיך לעבוד עד השעות הקטנות, אבל היום אני והעסק במקום אחר, אני כמעט לא משלים עבודה בבית (רק בקטנה לפעמים בסופי שבוע), והוצאתי יותר משימות לצוות כך שלמעשה השעות עבודה שלי הן כמו של שכיר ממוצע.

מה המהלך השיווקי שעשית שגרם לך לא לישון כמה לילות?

לפני הרבה אנשים היה לי לקוח של שמלות כלה. בזמנו היה לי הרבה יותר זמן פנוי, והרבה פחות לקוחות..אז גם הייתי עושה מהלכים די משוגעים בשביל להשיג קישורים ולעזור ללקוח להתקדם בגוגל. בקיצור – הם השיקו קולקציה חדשה של שמלות כלה וביקשו ממני להפיץ את הבשורה. בשלב הראשון, מה שעשיתי זה לייצר רשימה ענקית של אתרים ובלוגים בארץ ובעולם שעוסקים בעולם האירועים, פנאי, חתונות, אופנה וכו' – הגעתי לרשימה של בערך 400 אתרים וכתובות מייל.

בשלב הבא ניסחתי פנייה כללית עם קישור לגלריה ולפינטרסט (שהייתי גם אחראי עליו) של הלקוח, ובגלל שהם עשו עבודה יפה עם העיצוב והצילומים, הייתה הרבה התעניינות ואנשים שמחו לכתוב על הקולציה שלהם וגם להוציא קישור לאתר שלהם (חלקם עשו זאת גם בלי שביקשתי).
הדבר הזה יצא גל אדיר של התעניינות במוצר שלהם, וגם הם קיבלו המון קישורים מאתרים שחלקם היו סופר חזקים וזה קידם להם את האתר בחו"ל והביא אותם להכרה בינלאומית. זה היה פסיכי לגמרי.

איזו עצה היית נותן למי שרק עכשיו החל את דרכו בעולם הדיגיטל?

להיות סקרן תמיד, לדעת שתמיד יש מה ללמוד ותמיד יש לאן להתקדם. להבין קצת מכל דבר אבל להתמחות בעיקר במשהו מסוים ולעשות אותו ברמה הכי גבוהה שאפשר.

מאיפה אתה שואב השראה?

קולגות, מתחרים ומובילי דעה בתחומים שאני עוקב אחריהם.

איך אתה מתעדכן בכל מה שחדש בעולם ובכלל?

בעיקר דרך קבוצות פייסבוק וערוצי יוטיוב שאני עוקב אחריהם.

האם הרגשת באיזשהו שלב בקריירה שלך שפרצת דרך?

אולי פחות שמים לב לזה תוך כדי תנועה, אבל בדיעבד כאשר אני משווה איפה אני היום ואיפה הייתי לפני 10 שנים, זאת חתיכת פריצת דרך מבחינתי.

איך אתה מסכם את שנת 2021?

השנה הכי מוצלחת שלי בעסק עד כה, הרבה יותר טובה מהשנה שלפניה שבה העסק חטף (כמו רבים אני מניח) כמה כאפות בגלל הקורונה.

מה היה אחד האתגרים הגדולים בתקופה הזאת מבחינתך?

איך להמשיך לתחזק ולהגדיל את העסק גם בימים של משבר ואי וודאות. לשמחתי הקורונה פגשה אותי ואת העסק שלי בתקופה שכבר יש מעמד כלשהו – גם מבחינת SEO וגם מבחינת מיתוג ברשת, כך שהפגיעה אמנם הייתי די חדה אבל לתקופה קצרה, וההתאוששות הייתה מהירה מאד ולאחריה עלייה – מאד דומה למה שהלך בבורסה באותם ימים 🙂

יש לך כלים חדשים או פעילויות שאתה זוקף לזכות תקופת הקורונה? שבלעדיה אולי לא הייתם מקיימים?

בזכות הקורונה התחלתי להיות הרבה יותר פעיל בערוץ היוטיוב שלי – היו תקופות שהייתי מעלה סרטון או שניים מדי יום. נכון לכתיבת שורות אלו יש לי מעל 600 סרטונים ביוטיוב ואין ספק שמבחינה שיווקית פרסום ביוטיוב מוכיח את עצמו.

לאחר תקופת המשבר של הקורונה, מה צריך לקחת אתנו הלאה לשימור?

קודם כל אני באמת מקווה שתקופת הטרלול מאחורינו. הרושם הכללי שלי הוא שכבר לא נחזור לימי הסגרים הראשונים שזה באמת היה מזעזע, כי הכל היה חדש וכולם היו בבהלה והמון עסקים הקפיאו לחלוטין פעולות שיווק וכאלה. בסגרים שלאחר מכן עדיין היו הקפאות אבל במימדים הרבה פחות גדולים, אנשים כבר התרגלו למעין שגרת קורונה ועכשיו האווירה הציבורית ש"די, מיצנו" וזה גם בא לידי ביטוי בדיגיטל – יש כאלו שאפילו רוצים להשקיע יותר כי בקורונה יש תחומים שפורחים – למשל עולמות האיקומרס.

השיפט הכי משמעותי מבחינתי זה הזומים – ברוח התקופה זה כבר נהיה מאד מקובל להיפגש וירטואלית והרבה מוותרים על פגישה פיזית. בשבילי זה עשה מאד טוב, מהסיבות שכבר הזכרתי מקודם 🙂

קצת על המרואיין

דניאל זריהן

עוסק בקידום אתרים מאז שנת 2009, כותב בלוג בתחום ה-SEO ושיווק באינטרנט, נשוי+2, גר ברחובות.

דניאל זריהן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla