logo

077-9978050

למה כדאי שהלקוחות שלכם ידברו על העסק שלכם ולא אתם

בעלי עסקים עם אתר באינטרנט לעסק משקיעים המון בשיווק העסק שלהם עם שלל מערכות ואסטרטגיות שיווקיות לדיגיטל. לצד כל הטקטיקות המוכחות הללו ופרסום שוטף של המוצרים והשירותים, יש דבר אחד שאנשים נוטים לשכוח בעסק שלהם – רמת המעורבות של הלקוחות. קהל הלקוחות שלכם הוא החלק הכי יקר בפאזל של העסק – להצליח להפוך גולשים ללקוחות ולהפוך לקוחות ללקוחות חוזרים זו אחת המשימות הגדולות ביותר של בעלי עסקים המתחזקים אתר אינטרנט לעסק.

מה אם, כמשווקים ובעלי אתרים, היינו יכולים לשמור צמוד אלינו את הלקוחות הקבועים של העסק ולהפוך אותם למעין "שגרירים" של המותג שלנו בתדירות גבוהה? יש לכם את האפשרות להציג באתר שלכם במקומות שונים את הערך של המותג, את הלקוחות הגדולים שעבדו איתכם ואת ההצלחות שלכם. יחד עם זאת, אם אתם מוציאים את כל כספי השיווק שלכם על מודעות שמציגות סיבות למה לבחור בכם, כנראה שאתם לא מתוקשרים מספיק טוב ויכול להיות שהלקוחות הקבועים שלכם צריכים להיכנס לאסטרטגיה השיווקית שלכם. יש מספר סיבות מרכזיות למה חשוב שהלקוחות שלכם יהפכו לשגרירים של העסק וידברו עליו מאשר שאתם תעשו זאת:

1. אנשים סומכים על אנשים (ואפילו על משפיענים) יותר מאשר על חברות

צרכנים סקפטיים לגבי עסקים באופן כללי, ולכן זה לא מפתיע שהם יסמכו יותר על משפיענים, חברים לעבודה ואפילו סלבריטאים שיתנו להם עצות טובות לגבי מוצרים חדשים. שיווק משפיענים בצמיחה מטאורית כי משפיענים בונים קהל עוקבים נאמן עם אנשים בעלי דעות דומות שמתחילים לסמוך עליהם ועל הדעות שלהם. העוקבים מאמינים שהמשפיען באמת משתמש במוצר אותו הוא מקדם ולכן הם מוצאים את המותגים הללו שממותגים בצורה טובה ובעלי מוניטין איכותי. חשוב להדגיש שכדי שמשפיען יעבוד עם מותג מסוים הוא קודם מקבל את המוצר לדוגמא ובודק אם הוא מרוצה ממנו לפני שהוא מתחיל שיתוף פעולה של קידום באינטרנט עם המותג. משפיענים מתייחסים למוצר כמו לקוח קצה שקיבל אותו לאחר הזמנה ולכן יש ערך רב יותר בפרסום מאשר מידע של החברה לגבי אותו מוצר.

לקוחות בדרך כלל לא ידברו על הפרטים הטכניים של המוצר או השירות שאתם מוכרים, אלא יספרו על השינוי שהוא הביא לחיים שלהם – איך בעזרת המוצר שלכם הכלב שלהם שמח יותר ובריא יותר או איך בעזרת השירות שאתם מעניקים יש להם זמן רב יותר עם המשפחה. הם מדברים מתוך נקודת המבט האישית שלהם וכשהם מדברים וממליצים על מוצר או שירות זה נראה אותנטי ולא כמו קופי שנכתב מראש.

דניאל עמית משפיענית

2. מותגים גדולים עושים שימוש באסטרטגיה הזאת בגלל שהיא עובדת

האסטרטגיה הזאת עובדת מעולה אצל מותגים גדולים גם בגלל שהשם שלהם הולך לפניהם ויש להם מספיק עומק בכיסים כדי לגוון בפעילות השיווקית שלהם. יחד עם זאת, אסטרטגיית שיווק מהסוג הזה יכולה להתאים לכל חברה ולכל עסק. מותגים גדולים כמו טסלה, נייקי ו-Airbnb חוו הצלחה עצומה לאחר שהעבירו חלק מאסטרטגיית השיווק שלהם לאסטרטגייה ממוקדת לקוחות.

דוגמה מעולה שמגיע מהמותגים הגדולים היא Airbnb שהחליטה לקצץ ב-25% את תקציב השיווק שלה בצעד נועז וחסר תקדים ולהפנות חלק גדול מהתקציב הנותר לשיווק ממוקד לקוחות. ב-2021 הם יצאו בקמפיין מותג גלובלי – "Made possible by hosts", והם דיווחו על 2021 כשנה עם כמות ההכנסות הגבוהה ביותר של החברה. הקמפיין התמקד במלואו באנשים שמשתמשים בשירות שלהם מנקודת מבט עסקית וגם מבחינת פנאי. כל הקמפיין עסק בחופשה המשפחתית הממוצעת או טיול סולו של המשתמשים בשירות.

נגן וידאו אודות קמפיין AIRBNB

3. קייס סטאדי של לקוחות משפר משמעותית את ה-SEO

בתוך האתר שלכם, יש לכם הרבה מקום לכתוב על עצמכם, על החברה, על השירותים ועל המוצרים. בדרך כלל תוכן מהסוג הזה יהיה בדף האודות ובדף הבית. לא בהרבה אתרים של חברות תמצאו עמוד שמוקדש לביקורות של לקוחות. ניתן ליצור עמוד כזה עם אופי מגוון ובדרכים שונות – קייס סטאדיז עם לקוחות, סרטוני אנבוקסינג של לקוחות, ביקורות כתובות, ביקורות מ-Google My Business או פייסבוק, ביקורות וידאו ועוד. פורמטי ביקורות מהסוג הזה יכולים לאפשר ללקוחות לדבר בשמכם עבור גולשים שעדיין לא הפכו ללקוחות.

לתת ללקוחות לדבר בשמכם מוביל ליותר תוכן שנוצר על ידי משתמשים ולטראפיק מאוד מגוון באונליין. הוספה של קייס סטאדי או ביקורות שמעורב בהם מגע אותנטי של לקוחות מובילה להשפעה חיובית על הקידום האורגני (SEO) של האתר שלכם. בנוסף, תוכלו לפרסם את הסרטונים האלו ביוטיוב וברשתות חברתיות אחרות ולהגביר את כמות החשיפה שהם יקבלו.

קייס סטאדיז פיאלקוב

4. שיווק מפה לאוזן עדיין אפיק שיווק לגיטימי

בשנים האחרונות מחקרים הראו שבכל מה שקשור לרכישות ועסקאות באינטרנט אחוז גבוה מהגולשים יעדיפו להסתמך על ביקורת של אדם קרוב, חבר או בן משפחה. מכאן אנחנו לומדים שלצד מודעות מרהיבות וקמפיינים מדויקים, מה שהופך עסק למוצלח וממיר זה שירות ויחס מעולה ללקוח. אם מותגים רוצים שלקוחות קיימים יובילו את האסטרטגיה השיווקית שלהם זה יהיה חייב לקרות עם מוצר איכותי שהלקוחות באמת מתחברים אליו.

עם החשיפה הדיגיטלית שניתן להשיג, ניתן לראות כל שינוי או עדכון שקשור לעסק מסוים, בין אם הוא פורסם על ידי העסק עצמו או על ידי לקוח מרוצה או מאוכזב. שימוש נכון באזכורים הללו יכולים להפוך לחלק משמעותי באסטרטגיה העסקית שלכם ולהחליף חלק מהאסטרטגיה הקיימת בעזרת שיווק פה לאוזן בעולם הדיגיטל. שנו את השיח על המותג שלכם באונליין מדיבור על התכונות המדהימות שיש למוצרים שלכם לשיח על מה שהלקוחות שלכם עושים עם המוצרים וככה תוכלו למקסם ביקורות חיוביות שאתם מקבלים.

ביקורות של לקוחות

לסיכום

כחברת פרסום, אנחנו לא טוענים שצריך להחליף את הקמפיינים הממומנים ואת כל אסטרטגיות השיווק הקיימות בשיווק ממוקד לקוחות. תבחנו טוב את מאמצי השיווק הנוכחיים שלכם ותקבלו החלטה מאיפה ניתן לקצץ מכיוון שלא כל מאמץ שיווק מסתיים בהצלחה וב-ROI גבוה. שיווק ממוקד לקוחות הוא המשך ישיר של Social Proof והוא מעלה משמעותית את אחוזי ההמרה של הגולשים באתר שלכם ומסייע בעיקר לכאלו שמתלבטים אם לבצע רכישה או להשאיר פרטים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla