logo

077-9978050

קידום חנות אינטרנט בגוגל שופינג בצורה אורגנית

גוגל שופינג הוא ערוץ מעולה לקידום מוצרים הנמכרים בחנות אונליין. משקיעים פעם אחת בקידום ונהנים מתנועה לאתר ורכישות לאורך זמן. במנוע החיפוש של גוגל ניתן להשתמש בערוצי חיפוש שונים: לפי תמונות, סרטונים, חדשות ובשנים האחרונות נוסף הערוץ המכונה כיום גוגל שופינג (השם השתנה לאורך השנים).

גוגל שופינג נולד מתוך ההבנה שמתבצעים בגוגל הרבה חיפושים על מוצרים בכוונת רכישה. ערוץ השופינג מרכז עבור הגולשים מוצרים מתוך חנויות בהן ניתן לבצע רכישה אונליין. הערוץ מציג מוצרים מחנויות אינטרנטיות שונות בהתאם למילות החיפוש שהוקלדו בשורת החיפוש. הוא מציע אפשרויות פילטור שונות בהתאם לחיפוש, כדי לעזור לגולשים למצוא את המוצר המתאים להם. לדוגמה, בחיפוש "טלפון סלולרי" בגוגל שופינג ניתן לסנן את המוצרים לפי רזולוציית תצוגה, לפי מערכת הפעלה (Android, IOS), לפי מותג (Samsung, Xiaomi, Apple, Nokia וכדומה), גודל המסך, נפח האחסון ועוד.

למה כדאי לקדם חנות אינטרנטית דרך גוגל שופינג?

אמנם ערוץ הגוגל שופינג הוא חדש יחסית, אך לא מעט גולשים כבר משתמשים בו והוא תופס תאוצה ומגדיל את כמות ההמרות. אלו הם היתרונות הבולטים:

  • ההשקעה הכספית החד פעמית על הקידום תניב לך תוצאות ארוכות טווח. לא צריך לשלם על הצגת המודעות בגוגל.
  • הערוץ החדש יאפשר הגעה ללקוחות חדשים.
  • גוגל שופינג אורגני הוא הזדמנות לקידום מוצרים ועידוד רכישה דרך החנות אונליין.
  • אפשרות חדשה להציג ללקוחות פוטנציאליים את המוצרים שלכם ולהתקרב אליהם צעד נוסף בדרך למכירה.
  • מפרסמים יכולים להשתמש בשתי האפשרויות בו-זמנית, כך שיבצעו קמפיין ממומן למוצרים שנמכרים יותר ואילו מוצרים פחות פופולריים יקודמו בצורה אורגנית בגוגל שופינג על מנת לייעל את השימוש בתקציב.
 

איך מגיעים לחיפוש מוצרים בגוגל שופינג?

כשמבצעים חיפוש בגוגל מופיע טאב "שופינג" לצד יתר הערוצים. אם אתם לא רואים אותו כחלק מהאפשרויות, תוכלו ללחוץ על האייקון של השלוש נקודות בצד שמאל ולבחור באפשרות הזו.

בדף תוצאות החיפוש מופיעות מודעות ממומנות ותחתן מופיעות המודעות האורגניות (החינמיות). מודעות בתשלום ניתן לזהות לפי הסימון "מודעות" (או "ads") ומודעות ללא תשלום יופיעו תחת הכותרת "מידע על דף זה" (או "about this page").

תוצאה ממומנת היא מודעה שמופיעה בדף תוצאות החיפוש בתשלום לגוגל בחיבור דרך Google Ads. ניתן לבצע פעולות למיטוב המודעות ובכך לשלם פחות כסף על כל הקלקה על מודעה. ישנן חברות שעוסקות בפרסום ממומן בגוגל שיכולות למטב מודעות ולנהל עבורך את כל הקמפיינים בגוגל.

תוצאה אורגנית היא מודעה שמופיעה בתוצאות ללא כל תשלום לגוגל. בחברות קידום אתרים (SEO) ניתן להזמין שירות של קידום המוצרים בערוץ השופינג האורגני. החברה תבצע פעולות על מנת להעלות את המוצרים שלכם לראש התוצאות ולהשיג מקסימום לקוחות. שימו לב, מכיוון שגוגל שופינג אורגני הוא תחום חדש, כיום אין הרבה חברות שיכולות לספק עבורכם את שירות הקידום בו.

מאיפה גוגל משיגה את המידע על המוצרים?

בניגוד לערוצי חיפוש אחרים של גוגל, בערוץ השופינג גוגל לא לוקחת את המידע מתוך אתר החנות. את המידע על המוצרים מגישים לגוגל באמצעות Feed מוצרים שאותו מעלים לחשבון הגוגל מרצ'נט סנטר. בפיד (קובץ XML / קובץ Excel לדוגמה) מגדירים את כל המידע על המוצרים באמצעות מאפיינים שונים בהתאם להנחיות של גוגל. מאפייני מוצרים לדוגמה:

  • תמונה ראשית ותמונות נוספות של המוצר – חובה לעמוד בכל ההנחיות של גוגל אחרת המוצרים יפסלו לפרסום.
  • כותרת המתארת בקצרה את המוצר – לא כדאי לחרוג מכמות התווים שגוגל הגדירה כמומלצת, כי הכותרת תיחתך ולא תשרת בצורה הטובה ביותר את הגולשים.
  • תיאור המוצר – יש כמות תווים שגוגל מגדירה כאידיאלית. גוגל יכולה לדחות מוצרים ולא להציג אותם כלל בתוצאות החיפוש אם התיאור לא תואם את הדרישות שלה.
  • צבעים / מידות / גדלים שונים בהם קיים המוצר
  • החומר ממנו עשוי המוצר
  • מחיר, מחיר מבצע, תוקף המבצע

קיימת רשימה ארוכה של מאפיינים. יש מידע שחייבים לכלול בפיד ויש מידע שהוא אופציונלי.

חשיבות המידע בעמוד המוצר באתר

למרות שגוגל לוקחת את המידע מפיד המוצרים, צריך להקפיד על המידע הקיים באתר. גוגל משווה בין נתוני מוצר שהוגדרו בתוך הפיד לבין סכמת המוצר הקיימת בעמוד שלו באתר. סכמת מוצר היא סימון נתונים (מאחורי הקלעים) באמצעות קוד המאפשר לגוגל לקבל מידע כמו מחיר, תיאור, מצב במלאי וכדומה. אם גוגל מוצאת שהמידע לא תואם היא עלולה לא לאשר את המוצר ולא להציג אותו כלל בתוצאות החיפוש בערוץ השופינג. על כן חשוב להקפיד על אחידות המידע.

איך מפרסמים מוצרים בחינם בגוגל שופינג?

כדי לפרסם מוצרים בחינם (כלומר ללא תשלום לגוגל על המודעה) צריך:

  1. לפתוח חשבון ב-Google Merchant Center
  2. להעלות אליו פיד מוצרים  או לחלופין לסנכרן את הנתונים באופן אוטומטי מפלטפורמת מסחר אלקטרוני נתמכת כמו shopify, לדוגמא.
  3. לאשר לגוגל לפרסם את המוצרים ב-Free Listing

אם ביצעת את כל השלבים הללו באופן תקין והמוצרים תואמים את המדיניות של גוגל, המוצרים יופיעו בערוץ גוגל שופינג. עם זאת, מיקום המוצרים שלך בתוצאות החיפוש לא בהכרח יהיה אופטימלי. אם יש תחרות גדולה בתחום יכול מאוד להיות שהמוצרים שלך ידחקו לתחתית תוצאות החיפוש.

איך עולים למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש?

כדי לטפס למעלה בתוצאות החיפוש האורגניות ישנן מגוון פעולות שניתן לבצע בפיד המוצרים, בחשבון המרצ'נט סנטר ובאתר האינטרנט של החנות. חשוב להכיר היטב את כל ההנחיות והדרישות של גוגל בנוגע להגדרות מאפייני הפיד מאחר וגוגל דוחה מוצרים שאינם עומדים בדרישות שקבעה ובוחרת שלא להציג אותן בתוצאות החיפוש. ההמלצות למיטוב בערוץ גוגל שופינג אורגני במטרה להקפיץ את המוצרים שלך למעלה כוללות:

  • הגדרה נכונה של כל הפרטים הנדרשים בחשבון המרצ'נט סנטר של העסק (פרטים על משלוחים, מדיניות החזרת מוצרים, הגדרת לוגואים ועוד).
  • בדיקת תקינות המאפיינים הקיימים בפיד (אם קיים) וטיפול במידה ואינם תקינים.
  • רשימת מאפיינים שאינם קיימים בפיד ומומלץ להוסיף אותם.
  • בדיקת שגיאות מאפייני הפיד דרך חשבון המרצ'נט סנטר וטיפול בהן. שגיאה לדוגמה יכולה להיות מחיר שלא תואם את מחיר המוצר הקיים באתר (כפי שהוגדר בסכמת המוצר) או תיאור מוצר קצר מכמות התווים המינימלית שגוגל קבעה.
  • מיטוב כותרות ותיאורים של מוצרים למשיכת הלקוחות הפוטנציאליים. כמו בפעולות שעושים לקידום אתרים, גם בקידום מוצרים בגוגל שופינג יש לדאוג לשלב בכותרות ובתיאורים מילות מפתח לקידום. לשם כך, צריך לדעת מה בדיוק הגולשים מחפשים בגוגל. לדוגמה, אם יותר גולשים מחפשים "טלפון סלולרי" לעומת "טלפון נייד" ישתלם יותר לשלב את הביטוי "טלפון סלולרי" בכותרת המוצר. אנשי SEO מקצועיים משתמשים במגוון כלים על מנת למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר, שישיגו מקסימום חשיפות והקלקות.

יש דמיון רב בין האופטימיזציה של המוצר שלך בגוגל שופינג לבין עבודת SEO כפי שאתם מכירים אותה כיום, למשל שימוש במילת מפתח ספציפית בכותרת h1, תיאור שכולל את מילת המפתח ועוד. 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בעצמכם:

  1. כותרת המוצר – בחרו מילת מפתח וודאו שכותרת המוצר שמופיעה בגוגל מקבילה לכותרת המוצר כפי שמופיע באתר.
  2. תיאור המוצר  – הקפידו להשתמש במילת המפתח שבחרתם במשפט הראשון של תיאור המוצר. וודאו שהתיאור  תמציתי, משקף את המוצר ומושך את הקורא.
  3. מפרט המוצר – וודאו שאתם כוללים את המפרט של המוצר. יש משתמשים שמחפשים מוצר לפי המפרט שלו, וברגע שהמוצר שלכם יכלול מפרט זה יגדיל את מספר ההופעות של המוצר שלכם אצל קהל היעד.
  4. תמונת המוצר – וודאו שהתמונה של המוצר איכותית וברורה. אם אתם רוצים להגדיל ראש, אתם יכולים לבצע גם A/B טסט ולהבין איזו תמונה עובדת יותר ומכניסה יותר תנועה.
  5. סוג המוצר (קטגוריה) – הקפידו לבחור את הקטגוריה הנכונה עבור המוצרים שלכם. 
  6. עדכון מלאי – וודאו שהמלאי שמעודכן בגוגל מרצ'נט נכון, זאת מאחר וגוגל שופינג אורגני מתבסס על הנתונים של גוגל מרצ'נט.
  7. פרטים נוספים על המוצר – ככל שיהיה יותר פירוט על המוצר, הסבירות שגוגל ידרג אתכם גבוה עולה. 

סיכום

גוגל שופינג הוא כלי מצוין לקידום המוצרים הנמכרים בחנות אונליין שלכם. עבור אנשי השיווק הדיגיטלי של חנות מסוימת, זוהי דרך נפלאה להכניס תנועה גדולה יותר לאתר וכן להביא למכירות גבוהות יותר של המוצרים. בנוסף, אין ספק שזה יעזור לעסקים קטנים יותר עם תקציב פרסום קטן להתחרות במודעות ממומנות. כל מה שדרוש הוא השקעה מינימילית בתחילת הדרך ולהינות בהמשך מתנועה ומכירות.

על הכותבת

נטע לופו, מנהלת פרויקטים ב-SEO בחברת A-2-Z, חברה המתמחה בקידום חנות אינטרנטית ובין הראשונות בארץ שכבר בקיאות בנושא החדש של קידום בגוגל שופינג אורגני. החברה מספקת את שירותי השיווק הדיגיטלי מא' עד ת', החל מבניית האתר, הנגשתו, שיווק האתר בגוגל אורגני וממומן וכן פרסום ברשתות חברתיות.

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla