מה זה זאפייר (Zapier)? – המדריך לאוטומציה דיגיטלית

במאמר הבא נעשה היכרות עם מערכת האוטומציה – זאפייר (Zapier). המדריך הזה יסביר את המושגים הבסיסיים שיעזרו לכם להתחיל לעבוד עם Zapier. הכנו לכם מדריך זאפייר נסביר מהי אוטומציה? מה זה זאפייר? ואיך המערכת הזאת יכולה לעזור לנו בניהול הקמפיינים הממומנים שלנו? לשפר תהליכים ועוד. מעבר לכך, נסביר לכם כיצד נראית פתיחת חשבון בזאפייר וכמובן אופן העבודה עם זאפייר – וניתן דוגמא איך לבנות זאפ.

מה זה זאפייר (Zapier)?

Zapier הוא כלי אוטומציה מקוון המחבר בין האפליקציות לבין השירותים שלכם. אתם יכולים לחבר שתי אפליקציות או יותר לאוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן מבלי לקודד או להסתמך על מפתחים כדי לבנות את האינטגרציה ביניהם. כל זאפ מורכב מטריגר ומפעולה אחת או יותר. כאשר אתם מפעילים את ה-Zap שלכם, הוא יפעיל את שלבי הפעולה בכל פעם שהטריגר יתרחש. 

יתרונות ייחודיים לזאפייר

לזאפייר יתרונות ייחודיים שיכולים להקפיץ את איכות העבודה שלכם בכמה רמות, הנה חלקם:

  • לחבר לידים ממערכות הפרסום ישירות למערכות CRM / גוגל שיטס
  • שליחת מיילים אוטומטיים 
  • שליחת לינקים מותאמים אישית לדפי סליקה
  • לבצע סקרי שביעות רצון אוטומטיים
  • משלוח סמס ומייל אוטומטי
  • לשלוח הצעות מחיר מותאמות אישית מעוצבות וסגורות ב-PDF
  • לנהל משימות בצורה אוטומטית
  • הוספת אנשים לרשימות תפוצה
  • לצרף אנשים לוובינרים 
  • והכי חשוב – לחסוך זמן!

מדריך זאפייר

פתיחת חשבון בזאפייר

עם פתיחת חשבון בזאפייר, זאפייר נותנים לנו שבוע ניסיון חינם. לפני שנתחיל, נפתח חשבון באמצעות חשבון גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, או כל מייל אחר.

זאפייר

אנחנו ממליצים לפתוח חשבון עם חשבון הג'ימייל (גוגל) שלכם. נלחץ על Sign up with Google ונאשר את התנאים:

זאפייר

נגיע למסך הראשי, ויש לנו חשבון זאפייר פעיל.
שימו לב – תקופת הניסיון מוגבלת וגם החבילה החינמית, אם ברצונכם לחבר כמה אפליקציות וחיבורים אנו ממליצים בחום להתקדם לתוכנית בתשלום.

זאפייר

מבחינת תמחור – יש כמה חבילות שזאפייר מציעה, נעבור על כל אחת ונסביר את היתרונות והחסרונות:

חשבון חינמי – Free, מה נקבל בו?

  • 5 זאפים בלבד
  • 100 פעולות בחודש 
  • זמן עדכון של 15 דקות (הזמן שזאפייר מריץ את הזאפ ומושך את הנתונים). לדוגמא: כל 15 דקות הזאפ יפעל ויבדוק האם יש לידים מהטופס לידים בדף נחיתה

 

חשבון מתחילים Starter – 17.49$ – שנתי

  • 20 זאפים בלבד
  • 750 פעולות בחודש 
  • זמן עדכון של 15 דקות (הזמן שזאפייר מריץ את הזאפ ומושך את הנתונים). לדוגמא: כל 15 דקות הזאפ יפעל ויבדוק האם יש לידים מהטופס לידים בדף נחיתה
  • שימוש ב 3 אפליקציות פרימיום 
  • שימוש בוובהוקים

 

חשבון מתקדם Professional – 42.88$ – שנתי

  • זאפים ללא הגבלה
  • 2000 פעולות בחודש 
  • זמן עדכון של 2 דקות (הזמן שזאפייר מריץ את הזאפ ומושך את הנתונים). לדוגמא: כל 2 דקות הזאפ יפעל ויבדוק האם יש לידים מהטופס לידים בדף נחיתה
  • שימוש באפליקציות פרימיום ללא הגבלה

 

חשבון קבוצות – Team – 261.33$ – שנתי

  • זאפים ללא הגבלה
  • 50,000 פעולות בחודש 
  • זמן עדכון של 1 דקות (הזמן שזאפייר מריץ את הזאפ ומושך את הנתונים). לדוגמא: כל 1 דקות הזאפ יפעל ויבדוק האם יש לידים מהטופס לידים בדף נחיתה
  • שימוש באפליקציות פרימיום ללא הגבלה

 

סוגי זאפ העומדים לרשותנו

  • שליחת לידים מפייסבוק לאימייל הפרטי של הלקוח / שלנו
  • שליחת לידים מפייסבוק הישר ל-CRM / גוגל שיטס
  • שליחת SMS בעת קבלת ליד של לקוח
  • שליחת מייל עם צירוף סילבוס בעת הרשמה / ליד באתר
  • הוספת ליד לרשימת תפוצה באופן אוטומטי
  • פוסטים חדשים מקבוצות/דפים בפייסבוק הישר לוורדפרס
  • שליחת הודעה "ברוכים הבאים" למצטרפים חדשים לרשימת תפוצה
  • ריכוז הזמנות WooCommerce בגוגל שיטס 
  • שמירת מסמכים מג'ימייל לדרופבוקס באופן אוטומטי

באפשרותנו להתאים את סוגי הזאפ לעסק שלנו. לדוגמא, במידה ואנחנו מנהלים אתר איקומרס נרצה לבצע את הזאפים הבאים ולחסוך המון זמן:

  • שליחת מייל "ברוכים הבאים" למצטרפים לרשימת תפוצה עם כל המבצעים והקטלוג המוביל באתר.
  • שליחת פרטי הזמנה לגוגל שיטס 
  • ייבוא רשימת תפוצה לתוך גוגל שיטס
  • ייבוא רשימת תפוצה אל תוך קהל מותאם אישית בפייסבוק באופן אוטומטי
  • מייל נטישת עגלה

יצירת משפכים שיווקים ומסעות לקוח

עלינו להבין באמצעות איזה משפך העסק שלנו פועל ואיך אנחנו יכולים לייעל את תהליך המשפך והאוטומציה באמצעות זאפייר.
לדוגמא – במידה ואנחנו עסק של אדרכילים ומעצבי פנים ופונים לקהל שעבר לאחרונה דירה / מתעניין בשיפוץ הבית / מתעניין בעיצוב פנים, נרצה לבצע את המשפך שיווקי הבא:
הוריד מדריך לשיפוץ הבית > קיבל מייל תודה עם לינק להורדת המדריך > אחרי 3 ימים מייל שמציע לו מידע נוסף מהאתר > אחרי שבוע מקבל פניה במייל וב SMS להשאיר פרטים בדף הנחיתה

  • Awareness / Attention – העלאת מודעות למותג

  • Interest  – עניין

  • Desire – רצון/תשוקה

  • Action – פעולה

אז איך ניתן לשלב את זאפייר בתוך המשפך שלנו?

  • Awareness / Attention – העלאת מודעות למותג – פרסום מודעה ברשתות המדיה / גוגל. בן אדם משאיר פרטים. מקבל אישור ליד ב-SMS / מייל ו"מתנה" למדריך חינם.
  • Interest  – עניין – מפנה לדף נחיתה לקבלת Ebook חינם: "איך לעצב את הבית נכון?". שולח מייל אוטומטי עם PDF של ה-Ebook.
  • Desire – רצון/תשוקה – לאחר 3 ימים מתזמן שליחת מייל לכל מי שקיבל את ה-Ebook ברצון לעודד רצון/תשוקה ולהציע מבצעים על עיצוב הבית.
  • Action – פעולה – לקוח משאיר פרטים שוב וסוגר עסקה.

דוגמא - חיבור זאפ לטופס לידים בפייסבוק

זאפייר

כפי שציינו, זאפייר נותנים לנו יתרונות במספר לא מבוטל של פלטפורמות, אנחנו עכשיו נעמיק בזאפ לטפסי לידים בפייסבוק.

ניתן לחבר את הטפסי לידים שלנו מפייסבוק ולשלוח אותם למייל / להכניס ל-CRM / לשלוח אותם לגוגל שיטס ועוד המון.. כך זה נראה:

תחילה, נכנס ל-Zaps דרך הדף הראשי

  • במידה ופתחתם תיקיות, יש לבחור תיקייה שבה תרצו לפתוח את הזאפ.
  • לבסוף נלחץ על Create Zap
זאפייר

ניתן לזאפ שם. חשוב לתת שם שדרכו נוכל להבין מה הזאפ בדיוק עושה ועל מה מדובר.

לדוגמא, קמפיין נעלי נשים, טופס לידים בפייסבוק ששולח את הלידים למייל + לשיטס. נקרא לזאפ כך: Women Shoes | FB Leads – Sheets – Mail

נתחיל מכאן:

זאפייר

בשדה של Search apps יש לרשום Facebook Lead Ads

בשדה של  Trigger Event יש לבחור New Lead 

לאחר מכן נבחר את המשתמש: נבחר ביצירת משתמש חדש במידה ולא חיברתם

לאחר שבחרנו את המשתמש, נלחץ על Continue ולאחר מכן נבחר בעמוד ובטופס שממנו נרצה למשוך את הלידים

נלחץ על Test Trigger ומיד נראה את הליד האחרון שהתקבל בטופס ולאחר מכן נלחץ על Continue

מכאן, נעבור לשלב השני בוא נרצה לבצע אוטומציה נוספת עם הליד שקיבלנו. נבחר ב-Google Sheets

כעת נבחר בפעולה שנרצה שזאפייר יעשה, לרוב זה יהיה להוסיף שורה חדשה בקובץ. נבחר ב- Create Spreadsheet Row ונלחץ על המשך.
לאחר מכן, נבחר חשבון כמו שבחרנו בפייסבוק, במידה ואין חשבון גוגל מחובר לזאפייר כמובן שנלחץ על יצירת חשבון חדש, נתחבר ולאחר מכן זאפייר יסנכרן את כל החשבון והגיליונות שברשותנו לזאפייר.

לאחר מכן נגיע לשלב ה-Set Up Action:
Spreadsheet – קובץ שבו נרצה לעדכן שורה חדשה
Worksheet – גיליון

לאחר שבחרנו לאן נרצה לשלוח את השורה החדשה, יפתחו לנו כל השדות + עמודות בתוך הגיליון

נזין את הערכים שמתאימים לכל עמודה, ונמשיך למלא את הכול

לאחר שהזנו הכול, נלחץ על Test & Review ונבדוק בגוגל שיטס האם הליד נכנס:

בסוף נקבל:

סיכום

במאמר עברנו על אופן השימוש בזאפייר, כולל היתרונות שלו ולמה אתם חייבים להשתמש בו לאוטומציה דיגיטלית בעסק שלכם, גם נתנו דוגמא מעולה לחיבור זאפ לטופס לידים בפייסבוק. אנחנו ממליצים מאוד להשתמש בכלי הזה ולהיעזר בו, הוא מייעל את תהליכי העבודה שלכם ויגרום להם לעבוד בצורה חלקה ואוטומטית. אוטומציה זה העתיד, תזכרו, אתם מחליפים כסף בזמן ותהליכים שחוזרים על עצמם הופכים להיות אוטומטיים וחוסכים לכם זמן וגם כסף.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על זאפייר ואיך עובדים איתו, אתם מוזמנים לשמוע ולרכוש את הסדנה המקוונת שלנו.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים.

פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 6 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

תמונה אור

פוסטים נוספים: