logo

077-9978050

איך לפתוח משתמש ב-Klaviyo וכל השלבים החשובים להתחלת עבודה

קלאביו (Klaviyo) היא מערכת דיוור אלקטרוני הטובה ביותר שיש כיום בעולם השיווק. קלאביו מאפשרת פרסונליזציה מעמיקה לכל לקוח ולקוח בכל שלבי הפאנל ובמסע הלקוח בדרכו לרכישת המוצר שלכם ועוזרת לייצר לכל לקוח חוויה מיוחדת ואישית. קלאביו עוזרת לבנות מערכת יחסים כנה ואמיתית עם הלקוח שלכם, מה שחשוב מאוד בימינו בכל עולם הדיגיטל והאיקומרס בפרט. במאמר הבא נסקור את כל השלבים החשובים והרלוונטים מפתיחת חשבון קלביו בדרך הנכונה ועד לשליחת קמפיין ובניית מערך לייצור הכנסה נוספת לעסק שלכם בעזרת דיוור אלקטרוני.

Klaviyo1

שלב ראשון - פתיחת חשבון קלאביו ואישור במייל

נכנסים לקישור כאן, ומבצעים רישום סטנדרטי לאימייל מרקטינג של קלביו. בוחרים את מערכת ה-e-commerce אליה האתר שלכם מחובר (במקרה שלנו, ווקומרס), גודל קהל ואימות דואר אלקטרוני. שלב שגרתי ופשוט.

שלב שני - חיבור חנות האיקומרס שלכם לקלאביו

קלאביו מאפשרת לכם אינטגרציה עם כמעט כל פלטפורמות ה e-commerce הקיימות היום. ברגע שחיברתם את החנות למערכת קלאביו, אפשר להתחיל לאסוף דאטה ולבנות פרסונליזציה לכל לקוח ולקוח. חשוב מאוד שהאינטגרציה עם מערכת האיקומרס שהאתר שלכם עובד איתה תהיה בהתאם לצרכים המרקטיאליים של הארגון. בדרך כלל, אפשר פשוט לחבר את החנות שלכם בשלב ה-Setup Wizard ברישום הראשוני לקלאביו. אני ממליץ להפעיל את 2 המעקבים העיקריים:

  1. Active on site – מזהה מתי יוזר מבקר באתר.
  2. Viewed product – מזהה מתי יוזר צופה במוצר מסוים.


ישנם סוגי מעקבים אחרים שאפשר להוסיף בעזרת snippet שתצטרכו להוסיף לקוד של האתר.

שלב שלישי - הזמנת הצוות שלכם

אם יש לכם חברי צוות שצריכים גישה למערכת, אנחנו ממליצים להוסיף אותם מראש על מנת שיוכלו לעזור לכם בהקמת ובניית החשבון. על מנת להוסיף חבר חדש למערכת: לוחצים על שם החשבון בצד ימין למעלה ובדרופ דאון שנפתח בוחרים ב-Account. לאחר מכן מקליקים על Settings, ואז על Users ולבסוף על Add New. מפה, מוסיפים את פרטי המשתמש ובוחרים רמת גישה לחשבון. אחרי שמסיימים לעדכן את פרטי המשתמש, מקליקים על Add User.

שלב רביעי - העברת כל המידע והדאטה מספק אימייל מרקטינג הקודם

אם הגעתם ממערכת אימייל מרקטינג אחרת לפני כן, כדאי לוודא שכל המנויים וכל הדאטה שלהם מועבר בצורה נכונה על מנת שלא נוותר על הרשימה שלנו ונעשה עבודה כפולה.

ייבוא רשימת מיילים

להסבר מפורט על מעבר מכל פלטפורמה ל-Klaviyo לחצו כאן

שלב חמישי - יצירת רשימת המיילים

חשוב להוסיף את הרשימות העיקריות שלכם ואת הרשימה של המשתמשים ברשימת האיסור שלכם (אותם משתמשים שביטלו אפשרות לקבל מיילים) כדי שמערכת הדיוור שלכם תהיה מוכנה לשליחת מיילים בצורה תקינה.

שלב שישי - עצבו פופאפ וטפסים לאיסוף מנויים

בנוסף להעלאת רשימת המשתמשים שלכם למערכת, זה הזמן להכין דרכים חדשות בהם יוכלו להצטרף משתמשים חדשים לרשימה שלכם על מנת להגדיל את ההכנסות בחנות האיקומרס שלכם. מערכת הדיוור של קלאביו מאפשרת בנייה קלה ונוחה לפופ אפים מעוצבים שאפשר לפרסם באתר שלכם במספר גדול של אפשרויות וחוקים שונים ומיוחדים על מנת להגדיל אחוזי המרה.

יצירת הטופס הראשון

כדי להתחיל בבניית "טופס הרשמה" לאיסוף מיילים – לוחצים על Signup Forms ובוחרים פופ אפ מוכן מראש (או מכינים אחד חדש) בהתאם לצורך שלכם ומעצבים אותו בהתאם למותג שלכם. אנו ממליצים לבחור פופ אפ מוכן ולעבוד עליו וכך קל יותר להגיע לתוצאה איכותית בזמן מהיר.

עיצוב טופס הרשמה

שלב שביעי - הגדרת החשבון בצורה נכונה לשימוש תקין

מסירת דוא"ל היא כאשר הודעת דוא"ל נשלח בהצלחה לתיבת הדואר הנכנס של הנמען שלך (כולל תיבות דואר נכנס עם כרטיסיות, כגון הכרטיסייה קידום מכירות של Google). דוא"ל נשלח ללא הצלחה כאשר הוא מגיע לתיקיית הספאם או נחסם מלהגיע לחלוטין לתיבת הדואר הנכנס. הודעות דוא"ל רבות הנשלחות ברציפות לתיקיית דואר זבל עלולות להשפיע לרעה על המוניטין הכולל של השולח שלך לאורך זמן.

למשתמש מתחיל במערכת קלאביו, זה קריטי "לחמם" את תשתית השליחה שלכם. הגדרת התשתית שלכם תעזור לספקי תיבות הדואר הנכנס לזהות אותך כשולח "טוב" ותניע את תהליך בניית מוניטין שולח חיובי. להלן הפריטים העיקריים שעליך להשלים כדי להבטיח שתשתית השליחה שלך מוגדרת להצלחה:

  • העברת נתוני מעורבות מה-ESP הקודם שלך (שלב 4)
  • הפעלת "flows" בעלי מעורבות גבוהה (למשל פלואו וולקאם, עגלה נטושה ונטישה של גלישה) ולאפשר להם לפעול לפחות 3-7 ימים.
  • התחלת שליחת קמפיינים לסגמנטים מעורבים.
  • מעקב וניטור הנתונים.

הבנת הסגמנטים

שלא כמו רשימות מנויים מסורתיות, סגמנטים הם קבוצות של אנשי קשר המוגדרות על ידי קבוצה של תנאים. רשימות הן סטטיות, כלומר הן גדלות ככל שאנשים נרשמים או מתווספות ידנית. סגמנטים, לעומת זאת, הם דינמיים, ולכן הם גדלים ככל שאנשים עומדים בתנאים של הפלחים ומתכווצים כאשר אנשים כבר לא עומדים בהם. לפיכך, יצירה ושליחה לסגמנטים מעורבים היא קריטית בעת שימוש בפלטפורמת שיווק חדשה בדוא"ל. כפי שכבר הזכרנו, להתחיל ב-ESP חדש אומר שחייב לבנות את המוניטין שלכם מאפס.

הסגמנטים שניצור כאן מבוססים על מעורבות הלקוח במיילים שלכם (פתיחה או לחיצה). זו הסיבה שחשוב לכלול נתוני מעורבות עבור פרופילים שהועברו מ-ESP קודם. אם הרשימה שלך מתחילה מאפס עם Klaviyo, אנחנו עדיין ממליצים להשתמש בסגמנטים האלו בהתחלה, וכל פרופיל חדש יתווסף אליהם. לחצו על List & Segments בתפריט הצדדי ולאחר מכן על הכפתור Create List/Segment והתחילו ביצירת הסגמנטים הבאים:

30Day Engaged Segment

60Day Engaged Segment

60 day segments

90Day Engaged Segment

90 day segments

שלב שמיני - עיצוב אימייל ושליחת קמפיין

כעת, לאחר שהבנתo את הגדרת הגדרות הסגמנטים שלכם, הגיע הזמן להתחיל לבנות את הקמפיין הראשון שלכם. חשוב לשלוח את הקמפיינים הראשונים שלכם כדי לעודד פתיחות ולחיצות וכדי להמשיך לבנות לאט לאט את מוניטין השולח. עם זאת, בעת יצירת הקמפיין שלכם, חשוב לשקול את המסר והקהל ושיהיו תואמים לאפיון של חנות הe-commerce שלכם (כמו לדוגמא בסיפור ההצלחה של מותג הנעלה שאנו עובדים איתו). קמפיינים הם דרך מצוינת לשיתוף מידע רגיש לזמן מסוים כמו מכירות, אירועים, עדכונים עסקיים ותוכן חינוכי כדי לעודד מנויים ליצור אינטראקציה עם הקמפיינים שלכם. Klaviyo מקל ליצור אימיילים מאפס או להשתמש בתבניות מובנות מראש בעורך התבניות. הנה כמה תבניות נפוצות לקמפיינים כאשר עושים שיווק במיילים:

  • ניוזלטר
  • סדרת וולקאן (בדרך כלל נבנה ב-flow)
  • טיזרים למוצרים מסוימים
  • מוצרים חדשים שיצאו

 

מקליקים על Create Campaign בפינה השמאלית העליונה של הכרטיסייה Campaigns. בחירת שם קמפיין ורשימת מנויים:

  • נותנים שם לקמפיין – אני ממליץ להוסיף כמה שיותר מידע שיקל עליכם לאחר מכן בניתוח הקמפיין. לדוגמא: Pessach Sale 20% | Retention | 17/04
  • בחרו את הסגמנט בשדה שלח ב-Send to field of the Recipients. ניתן להוסיף מספר רשימות/פלחים וגם להסיר רשימות/פלחים מסוימים שאינכם רוצים לשלוח אליהם.
  • רשמו את ספירת הנמענים הצפויה – אומדן זה מסיר פרופילים כפולים, פרופילים שלא נכללו וחסומים.
  • הפעלה או השבתה של Smart sending. שליחה חכמה מאפשרת לכם להגביל את מספר המיילים או הודעות הטקסט שמישהו יכול לקבל בפרק זמן נתון. זוהי דרך טובה למנוע מהמנויים לקבל יותר מדי הודעות בבת אחת מה שעלול לסמן אתכם כדואר זבל.
  • הפעלה או השבתה של UTM. בעת יצירת קמפיין או flow, ניתן לבקש מ-Klaviyo להוסיף אוטומטית פרמטרים של מעקב UTM לקישורים כדי לראות את התוצאות ב-Google Analytics.

 

המסך השלישי והאחרון מאפשר לסקור, לתזמן ולשלוח את הקמפיין

בשלב זה, אתם יכולים לבחור להוסיף וריאציה לדוא"ל כדי לבדוק את הקמפיין שלכם וכדי לבדוק שורות נושא ותוכן שונים עם המנויים. שוב, המטרה שלנו עם השליחה הראשונה מהחשבון היא לעזור לגבש את המוניטין של השולח, כך שבדיקות A/B עשויות לעזור לכם לראות מה עובד ולא עובד עם המנויים שלכם.

אימייל בקלאביו

עם זאת, אם אינכם רוצים לבצע בדיקת A/B, לחץ על Review & Send Campaign כדי להמשיך הלאה. לאחר מכן, סוקרים את כל הסעיפים ומוודאים שלכל דבר יש סימן ביקורת ירוק. אם להכל יש סימן ביקורת ירוק, לוחצים Schedule or Send. אתם יכולים גם לבחור להשתמש ב-Smart Send Time בשלב זה. Smart Send Time משתמש בנתוני השולח שלכם כדי למצוא את הזמן האופטימלי עבורכם לשלוח דוא"ל ללקוחות, למקסם את שיעורי הפתיחה והקליקים, כמו גם לעזור לכם להבין טוב יותר את התנהגות הלקוחות.

לסיכום

עד כאן, המדריך המפורט לפתיחת משתמש בקלאביו והקמת קמפיין עם מערכת דיוור אלקטרוני. זה הזמן שלכם להגדיל את רשימת אנשי הקשר שלכם ולהתחיל להגדיל את ההכנסות מחנות ה-e-commerce שלכם בעזרת מערכת אימייל מרקטינג החכמה בעולם. אני מזמין אותך להמשיך לחקור ולגלות את המערכת הנפלאה הזו שממשיכה לכבוש את עולם השיווק והפרסום ולפרוץ את כל גבולות הסגמנטציה והפרסונליזציה ללקוחות.

על הכותב

אלכס זלמנובסקי, בן 32, מנכ״ל חברת שקנאי המתמחה בניהול מערכי פרפרומנס מרקטינג: ניהול קמפינינים ממומנים, סמס ואימייל אוטומיישן ושיפור יחסי המרה של מותגי איקומרס בארץ ובעולם.

אלכס זלמנובסקי

פוסטים נוספים: