logo

077-9978050

6 אפשרויות שחשוב להכיר בלינקדאין אדס

מערכת הפרסום Linkedin Ads עשתה שינוי משמעותי מאז שהוקמה בשנת 2005. לאחר 17 שנים של התפתחות, שינויים והתווספות של רשתות חברתיות נוספות לזירה, היא עדיין מהווה מקור פרסום חיוני עבור משווקים ומפרסמים, בעיקר לאלו שמוכרים B2B. עם 810 מיליון משתמשים פעילים בחודש היא מספקת הזדמנות ייחודית להגיע לקהלים על סמך התפקיד שלהם בחברה, התעשייה בה הם עובדים, גודל החברה, שם החברה, וותק בעבודה ועוד. זה ממתג את Linkedin Ads כמערכת פרסום מומלצת בכל מה שנוגע לשיווק לבעלי עסקים או למקבלי השפעות בחברות השונות.

יחד עם זאת, מבחינת אפשרויות מורחבות במערכות פרסום, לפייסבוק יש עליונות מסוימת ביחס בלינקדאין אדס. תכונות כמו קמפיינים מבוססי מטרה, קהלי Look A Like וקהלים מותאמים אישית הוכנסו ל-Facebook Ads הרבה לפני שהגיע למודעות בלינקדאין. השיפורים האחרונים ב-Linkedin Ads הופכים אותה למערכת פרסום משוכללת שלא נופלת באיכויות שלה מפייסבוק עם תכונות משופרות לבניית קהל, סוגי מודעות חדשות ושיפור האופטימיזציות גרמו למשתמשים רבים בפלטפורמה להשקיע קצת יותר ממה שהשקיעו עד עכשיו. אני הולך לסכם חלק כמה מהאפשרויות האלה במאמר הזה.

דברים שחייבים להכיר לפני שמתחילים לפרסם ב-Linkedin Ads

לינקדאין אדס מוגדרת כפלטפורמת פרסום מקצועית יותר בגלל הנטייה הטבעית של המפרסמים בה לפנות לבעלי עסקים או למחפשי עבודה וכל מה שקשור בפאן העסקי ופחות הצרכני. לפניכם שישה דברים שחשוב להכיר בלינקדאין אדס:

1. עבודה דרך מנהל הקמפיינים

בעבודה ישירות דרך מנהל הקמפיינים, אתם יכולים לנהל ולייעל את הפרסום שלכם בלינקדאין. זה עוזר לכם להציג את רוב הנתונים שאתם רוצים על ציר הזמן הרצוי שתואם לחיפושים ולהגדרות הסינון שלכם. כך תוכלו לקבל השקפה מופרטת על הפעולות שהמודעות הממומנות שלכם מייצרות. אתם יכולים להציג מדדים שונים מתוך הקמפיינים שלכם כולל מדדים חברתיים כמו מספר קליקים, לייקים ושיתופים. למנהל הקמפיינים שלכם בלינקדאין יש מספר תכונות שיעזרו לכם לעמודי ביעדי הפרסום שלכם.

עבודה דרך מנהל קמפיינים

2. פורמטים למודעות בלינקדאין

בלינקדאין אדס ניתן לבחור במספר פורמטים עבור המודעות הרצויות. כל פורמט מהווה פעולה אחרת , מתאים לקהל יעד שונה, מגיע עם CTA'S שונים ועוד. לפניכם פורמטים מומלצים למודעות בלינקדאין:

  • Sponsored Content – פורמט תוכן ממומן מאפשר לכם לפרסם מודעות מקוריות בפיד של לינקדאין במחשבים או במכשירים ניידים. ניתן לייצר מודעות תוכן ממומן ישירות מדף החברה או במנהל הקמפיינים מתוך המערכת בלינקדאין אדס.
  • Sponsored InMail – פורמט פרסומות ממומנות למייל שמטרתו לשלוח הודעות מותאמות אישית לקהל היעד שלכם דרך האינבוקס של לינקדאין.
  • Text Ads – מודעות טקסט של לינקדאין.
  • Dynamic Ads – מודעות דינמיות הן מודעות שמותאמות אישית עבור קהל היעד בהתבסס על הנתונים מפרופיל הלינקדאין שלהם. כמו: תמונת פרופיל, שם חברה או תפקיד.
  • Video Ads – מודעות וידאו של לינקדאין
  • Job Ads – פורמט מודעות דרושים בלינקדאין הוא פורמט דינמי המאפשר לכם להתאים מודעות למחפשי עבודה בפלטפורמה ולעודד מועמדים רלוונטיים להגיש מועמדות לחברה שלכם.
סוגי פורמטים מודעות

3. סוגי פריסת תקציב (תקציב יומי ותקציב כולל)

למודעות בלינקדאין יש 2 אפשרויות של פריסת תקציב – יומי וכולל. אתם יכולים גם לבחור סוג תקציב למודעה בהתאם לפורמט המודעה שלכם – עלות לקליק (CPC), עלות כלל 1000 חשיפות (CPM) ומחיר עבור כל שליחה בשימוש במודעות אינמייל (CPS). ניתן להתחיל עם תקציב מינימלי של 10$.

סוגי פריסת תקציב

4. טרגוט לפי מעורבות (Engagement Retargeting)

לאחר השינויים האחרונים בקהלים בלינקדאין, ניתן ליצור קהלים של מעורבות בוידאו על סמך אחוז הצפייה. האפשרויות הן 25%, 50%, 75% ו-97% עד 365 ימים לבחירה. כעת ניתן יהיה לבצע קמפיין המרות לקהלים חמים יותר כמו הקהל שצופה בסרטונים שאנחנו מפרסמים. דוגמא נוספת זה השימוש בקהלי מעורבות בטפסי לידים המאפשר למפרסמים ליצור קהלים על סמך פתיחת הטפסים והשלמת התפסים. הקהלים שלכם חייבים להיות מינימום 300 אנשים כדי שניתן יהיה להשתמש בהם בקמפיין. דרך נוספת להרחיב את הקהל שלכם באמצעות Engagement Retargeting זו האפשרות לקחת את הקהלים שביצעו מעורבות ולהרחיב אותם על ידי Look A Like.

טרגוט לפי מעורבות

5. מודעות למטרת שיחה (Conversational Ads)

בדומה למודעות פייסבוק המופנות למסנג'ר ולמודעות לינקדאין אינמייל, המודעות Conversational Ads יעזרו לנו לקיים אינטראקציה מתוחכמת יותר מאשר להציג תמונה או מדעות וידאו ולקוות לקבל המרות. במקום זאת, אנו יכולים ליצור שיחה עם הגולש, להסביר את מטרת הפנייה ולספר סיפור על ידי שליחת סדרה אישית של הודעות מותאמות. הפורמט החדש הזה זמין תחת יעדי קמפיינים של יצירת לידים וביקורים באתר וניתן לשלב אותו עם מעקב המרות או טפסים ליצירת לידים. ניתן לעצב את ה-flow של השיחה באמצעות מבחר גדול של תבניות או להכין משהו מ-0 ולהתאים כל הודעה של המשתמש ל-CTA מסוים. 

מודעת שיחה

6. שיפורים בניתוח המודעות

ברשימת השיפורים האחרונים ב-Linkedin Ads חייבים לדבר על השיפורים בממשק מנהל המודעות ובניתוח והדיווח המתקבל מהקמפיינים והמודעות. תוכלו למצוא במערכת הפרסום מדדים חדשים כמו טווח הגעה ותדירות ממוצעת המאפשרים שליטה רחבה יותר על המודעות, כשלפני כן הדרך היחידה לקבל הערכה לגבי טווח הגעה ותדירות הייתה גישה לנציג לינקדאין שצריכים לתת מענה בנושא אך היה קשה לתפוס אותם. בנוסף, ניתן לבנות דוחות מותאמים אישית בפאנל הניהול של לינקדאין אדס על ידי שילוב של מדדים שאנחנו מוצאים רלוונטיים לתהליך הניתוח והאופטימזיציה של הקמפיינים.

שיפורים ניתוח מודעה

לסיכום

אם עדיין לא עשיתם קמפיין ממומן בלינקדאין אתם מפספסים גישה לחלק גדול השוק העסקי. אם אתם מחפשים לידים עסקיים אז לינקדאין היא הפלטפורמה בשבילכם והיא משמשת כיום ככלי לגיוס, קידום מותג, נטוורקינג עסקי ועוד.

לינקדאין אדס עברה דרך ארוכה מהקמת מערכת הפרסום ועד היום כדי לעזור למשתמשים במערכת להשלים כמה שיותר יעדים בקמפיינים. Linkedin Ads עשתה שיפור משמעותי בכל מה שקשור לתכונות בניית הקהל, כמות ואיכות סוגי המודעות וניטור ודיווח. אני בטוח שהרבה משתמשים במערכת הפרסום של לינקדאין מרגישים שיש עוד כמה דברים שחסרים להם בעין והם היו שמחים להוסיף אותם אבל המערכת ממשיכה להשתפר ולהשתדרג ואני בטוח שעם הזמן היא תיישר קו עד שתגיע לאותה רמה כמו בפייסבוק ובגוגל.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים: