בנייה נכונה של שמות קמפיינים לשיפור ביצועים

מבנה שמות - מה זה בכלל?

רבים יודעים לבנות קמפיין, אך מעטים מצליחים להבין מה בקמפיין מביא להצלחה. מבנה שמות נכון יאפשר להפריד בין הגורמים ולזהות את המכנה המשותף בין ההצלחות. 
 
כמה דוגמאות מעולמות שונים:
מבני שמות נפוצים מאוד בעולם פיתוח התוכנה – מדובר במוסכמה כתובה לסדר המימדים (דיימנשנים)
כאשר כל חלק בשם עונה לתנאים מסוימים
מה נותן לנו מבנה שמות נכון?
  1. ירידה לרזולוציות

  2. נתונים מדויקים יותר

  3. מסקנות על אלמנטים רוחביים בפעילות

  4. OCD

  5. וגולת הכותרת – האפשרות לייצר דוחות אוטומטיים 

החזון:  מקסימום תוצאות במינימום עבודה – מה היתרונות של דוחות אוטומטיים?
  • חיסכון בזמן
  • מיקוד בעבודה הדורשת מגע אנושי
  • העלאת תדירות הדיווח ללקוחות
  • הגדלת תפוקה
  • איתור מוקדם של תקלות

תהליך העבודה

  • מרכיבים שם משמעותי
  • מורידים דאטה 
  •  מפרקים ומנתחים
  •  מריצים קמפיינים
  •  מריצים בדיקות כל הזמן
  • מוסיפים לפעילות

שלב האסטרטגיה - סוף מעשה במחשבה תחילה

שלב התכנון כולל:

יצירת מוקאפ
  • אילו דוחות נרצה?
  • מה הם מספרים לנו?
  • אילו מטריקות נצטרך? 
  • אילו דיימנשנים?
בדיקת החיבורים
  • מה אפשר/אי אפשר לייצא?
  • אילו תוספים צריך?
  • אילו הרשאות צריך?
  • בדיקת החיבורים
חשיבה מודולרית
  • הכל בר פירוק והרכבה
  • שמות חד-חד-ערכיים
  • שימוש באינדקסים

שם מודעה בקמפיין לדוגמא:

pic21_txt3_aud-lal-1p_prdct8

הנתונים בשם:
  • תמונה מס’ 21 – ילד ממהר על אופניים
  • טקסט מס’ 3 – המבצע מסתיים היום!
  • סוג הקהל הוא לוקאלייק
  • גודל הלוקאלייק- 1 אחוז
  • מוצר מס’ 8 – נעלי ספורט של מותג "זום"

מבנה שמות

פירוק והרכבה
סדר מופתי הוא המפתח לאוטומציה – ואוטומציה היא המפתח לסדר מופתי
פונקציות אקסל מאפשרות להפוך טבלה למחרוזת ולהפך

 

ניתוח הנתונים

בשדה UTM אחד ניתן להעביר גם 5 נתונים – והרבה יותר
utm_content=pic21_txt3_aud-lal-1p_prdct8
כלומר כעת ניתן לראות באנליטיקס את אחוז ההמרה של כל אחד מהאלמנטים
ולבצע ניתוחים נוספים (זמן שהות וכו')

ואפשר להעביר גם מידע נוסף – metadata
מיקום טקסט בתמונה,צבע טקסט,צבע רקע, מספר תמונה.

 למעלה לבן,כחול 21 למטה צהוב לבן 22 באמצע אדום ירוק 23

חיבור שכבות הדאטה מאפשר לקבל מידע חדש לגמרי
CPA,CVR,CTR

מיקום טקסט בתמונה
42 ₪ 3.3% 1.3% למעלה
44 ₪  3.2% 1.2% למטה
48 ₪ 3.2% 1.1%באמצע

נוסחאות בסיסי ללמידה עצמאית

AVERAGE Returns the numerical average value in a dataset, ignoring text.
IF Returns one value if a logical expression is true and another if it is false.
MAX Returns the maximum value in a numeric dataset.
MIN Returns the minimum value in a numeric dataset.
NOW Returns the current date and time as a date value.
SUM Returns the sum of a series of numbers and/or cells.
TODAY Returns the current date as a date value.
ROUND Rounds a number to a certain number of decimal places according to standard rules.
“text1”&”text2“ -> “text1text2”
פונקציות לוגיות שחובה להכיר: OR, AND
מתמטיות: ABS (ערך מוחלט), EVEN (מעגל למספר השלם הקרוב), MOD (שארית החלוקה),
קריאה חובה – The Google Sheets cheat sheet

נוסחאות מפתח נוספות
iferror – חובה חובה חובה בכל נוסחה (ברירת מחדל – בלי זה נקבל מלא שגיאות DIV/0)
Sumifs – סכימת תאים רלוונטיים לפי תנאים מרובים
Averageifs – אותו הדבר לממוצע
IMPORTRANGE – מייבא טווח כפי שהוא מחוברת עבודה אחרת (מטאב אחר מייבאים כך: {TabName!a1:n200} )
SUMPRODUCT – ממוצע משוקלל בין שני מערכים
Split / text to column – מפריד טקסט מחובר חזרה לעמודות
Vlookup, Hlookup – חיפוש ערך מתאים מתוך טבלה
Date – מחבר חזרה תאריך מיום, חודש, שנה
IFS – כמו IF בתוך IF אבל הרבה יותר חכם ויש גם את SWITCH שבוררת מצבים ותגובות
IFS(A1>90, "A", A1>80, "B", A1>70, "C")
כל פונקציות Google Sheets במקום אחד (עם חיפוש) https://support.google.com/docs/table/25273?hl=en

עוד קצת למתקדמים - ללמידה עצמאית

TRANSPOSE – מסובב עמודה לשורה ולהיפך
EOMONTH – מחזיר את היום האחרון של החודש (כשמשולב עם today())
WEEKDAY – מחזיר את היום בשבוע של תאריך מסוים
FILTER – מסנן טווח לפי קריטריון (מחזיר אותו מסונן)
SORTN – מסדר טווח ומחזיר את ה-TOP N שלו (מעולה למצעדים – 10 הכותרות הטובות ביותר לפי CTR)
UNIQUE – מחזיר רק ערכים יוניקיים (גם תא ריק אחד יוחזר אם יש כמה)
ARRAYFORMULA – מאפשר לעשות פעולות על עמודות שלמות 
DETECTLANGUAGE – מבין באיזו שפה הטקסט, GOOGLETRANSLATE מתרגם בין שפות
IMAGE – מציג תמונה 
QUERY – מאפשר שימוש בכל הכוח של שפת SQL בתוך גוגל שיט (מטורף, שווה ללמוד)
SPARKLINE – מייצר גרף קטן מעמודה (בתוך תא!) 
ISEMAIL – בודק תקינות של מייל
ISNUMBER – בודק אם יש מספר בתא או בתוצר של נוסחה (הולך מעולה עם חיפוש שמחזיר מספר – כשרוצים לדעת אם תא מכיל טקסט)
CORREL – בודק אם יש קורלציה בין שני מערכים
CONCATENATE – חיבור של כמה מחרוזות טקסט
JOIN – חיבור מספר מחרוזות טקסט עם מפריד קבוע בינם (בן זוגו של SPLIT – משתמשים בראשון כדי לאחד שדות לשם יחיד עם _ או – כמפריד ובשני בפירוק לטבלאות לפי אותו מפריד)
LEFT – מחזיר את N התאים השמאליים. יש גם RIGHT ו-MID 
LOWER – הופך טקסט שלם לאותיות קטנות בלבד (חשוב כשרוצים לייצר UTM כי אנליטיקס רגיש לאותיות גדולות/קטנות)
REGEX – יש כאן כמה טריקים ממש מגניבים וחזקים לקראת הסוף

לצפייה בוובינר שערכנו בנושא:

על הכותב:

ערן דיעי, מהנדס תעשייה וניהול שעובד כ-Team Leader ב-K-Logic. הוא משלב בהצלחה בין אנלזיה וניהול קמפיינים. בנוסף, כמנהל בקבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

eran_300-300