הסוף לחסימת חשבונות פרסום בפייסבוק – איך לאמת את הביזנס מנג'ר שלך

בזמן האחרון להרבה מפרסמים נחסמים חשבונות הפרסום בפייסבוק בלי סיבה, לפעמים גם כל הביזנס מנג'ר נחסם. הפתרון הכי טוב כדי למנוע חסימה מוטעת על ידי פייסבוק הוא לאמת את הביזנס מנג'ר שלכם. 

כמובן שאם אתם מפרים את המדיניות של פייסבוק, ועברתם על הכללים – אין לכם למי לבוא בטענות. אבל לרוב זה לא המקרה, אני ממליץ לקרוא את המדיניות כמו שצריך בלינק הבא. ואם מדובר בהפרה של מדיניות הפרסום יש לפנות לתמיכה של פייסבוק וכמובן לפעול לפי מדיניות הפרסום שלהם. אבל בהרבה מהמקרים לא נראה שעשיתם משהו שהוא לא בסדר, והסיבה לחסימת החשבון היא אינה מספיק ברורה, זה יכול להיות קשור לתקופה מסוימת כמו הבחירות בארצות הברית לדוגמא, ואז הבדיקות שפייסבוק עושה יותר קפדניות והחשבונות נחסמים באופן אוטומטי על ידי הרובוטים של פייסבוק. יש אפשורת שזה קשור לעובדה שבעקבות הקורונה צוות העובדים בתמיכה של פייסבוק מצומצם יותר ולכן פייסבוק נשענת במידה רבה על תהליכים אוטומטיים. מה שיכול לגרום למענה אוטומטי, לא מספיק ברור ומתסכל עבור המפרסמים. 

לאחרונה הרבה נציגי פייסבוק מציעים פתרון למפרסמים והוא אימות הביזנס מנג'ר שלהם. זה לא אומר שאימות הביזנס מנג'ר יפתור לכם את כל הבעיות ויבטיח שחשבונכם לא ייחסם לעולם, אבל הגיוני שפייסבוק תסתכל בעין יותר יפה ומקלה על חשבונות של עסקים מאומתים מאשר על כאלה שאינם מאומתים. אז בואו נבין מה זה למעשה אימות הביזנס מנג'ר שלכם

מהו אימות של הביזנס מנג'ר ?

אימות הביזנס מנג'ר מאפשר לפייסבוק לוודא שהחשבון נמצא בבעלות עסק אמיתי. על מנת לאמת את הביזנס מנג'ר שלכם, תצטרכו לספק את המידע הבא:

  1. אישור זיהוי אישי – תעודת זהות / רישיון / דרכון
  2. פרטים של העסק שלך – (שם העסק, כתובת, פרטי קשר וכו')
  3. פרטי התקשרות של העסק מאומתים ( טלפון / דוא"ל ואימות דומיין של האתר)

מדוע אימות חשוב?

אם אתם מחברים את העסק שלכם לביזנס מנג'ר, זה מקל על פייסבוק להקצות אחריות. וזה מקשה הרבה יותר על ניסיון לעקוף כללים ומדיניות. בסופו של דבר, פייסבוק צריכה להסתכל בצורה טובה יותר על כל ביזנס מנג'ר מאומת. אבל זה גם אומר שצריכים להיות זהירים במיוחד גם אם החשבון כבר לא מאומת. עליכם לעקוב אחר הכללים.

איך לאמת את הביזנס מנג'ר שלכם?

ראשית, כנסו ל-Business Manager שלכם ולחצו על Security Centerלחצו על הכפתור “Start Verification” בתחתית המסך כדי להתחיל באימות.

חשוב – תדאגו לספק מידע מדויק – אל תמסרו מידע לא מדויק, כי אז פייסבוק יסגרו את הביזנס מנג'ר שלכם לתמיד ועולם לא תצליחו לקבל את חשבונכם בחזרה.

 

לאחר התחלת התהליך, יש כמה שלבים שצריך לעשות:

1. אמתו את זהותכם

לא כל אחד צריך לאמת את זהותו, סביר להניח שפייסבוק יבקשו לעשות זאת במידה ותרצו להגיש ערעור על ההחלטה לסגור את חשבונכם. אתם תצטרכו להעלות מסמך זיהוי עם תמונה או שתי צורות אחרות של מסמכים מזהים שאינם כוללים תמונה. לא תוכלו לעבור לשלב הבא עד שפייסבוק יבדקו ויאשרו את זהותכם. 

2. הזינו את פרטי העסק שלכם

רשמו את שם העסק כפי שרשום ברשם החברות, כתובת, מספר טלפון ולינק לאתר האינטרנט של העסק.

3. בחרו את העסק שלכם

פייסבוק תציג לכם רשימה של עסקים שתואמים לפרטים שהזנתם. בחרו את העסק שלכם מהרשימה הנפתחת. אם העסק שלכם לא מופיע, יהיה עליכם להעלות מסמכים רשמיים. אם העסק יאושר, לא תצטרכו להמשיך בשלבים הבאים.

4. אשרו את פרטי העסק שלכם

בדקו כי כל הפרטים נכונים ולחצו על Next

5. קבלו קוד אימות

בחרו מספר טלפון שיש לכם גישה אליו ולחצו על Text Me. אופציה נוספת זה להכניס את המייל שלכם (מייל עסקי בלבד, לא ג'ימייל) ולקבל קוד:

6. אמתו את הדומיין שלכם

אתם צריכים לאמת את הדומיין שלכם, זה ידרוש מכם להוסיף קוד לאתר שלכם. אימות הדומיין שלכם הוא חשוב.

כדי לאמת את הדומים שלך, צריך גישה לקוד של האתר. עברו להגדרות של הביזנס מנגר, ובצד שמאל, לחצו על Brand Safety ואז על Domains. לחצו על Add כדי להוסיף דומיין:

הזינו את הדומיין שאתם רוצים לאמת ולחצו על Add Domain.

ישנן שלוש דרכים שונות בהן ניתן לבקש בעלות על דומיינים:

1. הוסיפו רשומת טקסט (TXT) בהגדרות DNS בדומיין שלכם

2. העלו קובץ אימות HTML לאתר שלכם.

3. הגדירו meta-tag המכיל את קוד האימות להדר של דף הבית של האתר שלכם.

אם אתם לא מתכנתים, אז תפנו למתכנת שיעשה את העבודה בשבילכם

לאחר שעשיתם את אחד מהאפשרויות, תלחצו על Verify

זהו! עכשיו הביזנס שלכם תחת בדיקה, ואתם תחכו להשלמה של האימות:

במידה והכל ילך חלק – הביזנס שלכם יאומת ותוכלו לראות תחת Security Center שהביזנס מאומתת:

 

סיכום

אם אתם מחברים את החשבונות פרסום שלכם לביזנס מנג'ר, ומחברים את העסק שלכם ומאמתים אותו זה מקל על פייסבוק לדעת מי העסק שאחראי על הפרסום. וזה מקשה הרבה יותר על ניסיון לעקוף את הכללים והמדיניות בסופו של דבר, פייסבוק מסתכלת בצורה יותר טובה יותר על כל ביזנס מנג'ר מאומת. אבל זה גם אומר שצריכים להיות זהירים במיוחד עם ביזנס מנג'ר מאומתת ולא לעבור על כללי הפרסום

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 37 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים.

פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 6 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

תמונה אור