logo

077-9978050

הונאת קליקים – איך למנוע הקלקות מזויפות על המודעות שלך בגוגל?

אז החלטתם ללכת על קמפיין מודעות בגוגל כדי לקדם את העסק שלכם, עבדתם קשה על האופטימיזציה שלו, העליתם את המודעות לאוויר וכעת גולשים מקליקים עליהן שוב ושוב – אבל אף אחד לא מבצע רכישה, והכסף עבור הקמפיין הולך ומתבזבז לכם מיום ליום. קידום ממומן בגוגל הוא כלי שיווקי נהדר, אבל אין ספק שבדומה לאמצעי שיווק אחרים, גם הוא לא חף מחסרונות – כאשר אחד המהותיים שבהם הוא הסיכון של הונאת קליקים. מה זו בדיוק הקלקה מזויפת, איזה סוגים של הקלקות מזויפות קיימים ואיך ניתן למנוע את זה? בואו נצלול לעומק.

מה זו הקלקה מזויפת?

קמפיינים בגוגל, או בעגה המקצועית –(Pay Per Click) PPC , עובדים כך שאנו לא משלמים עבור המודעה עצמה, אלא עבור כל פעם שגולש מקליק עליה. כאשר הקמפיינים הללו מתוכננים ומבוצעים בצורה טובה, אנו צפויים לראות אחוזי המרה יפים, היכולים להגיע אף לרמה של כ-30%. במילים אחרות, במצב טוב, כשלושה מתוך כל עשרה קליקים יניבו לנו המרה כלשהי, בהתאם למטרת הקמפיין.

הבעיה מתחילה כאשר גולשים מקליקים שוב ושוב על המודעה, מבלי שיש להם עניין אמיתי בעסק שלכם או כוונה לקנות מכם משהו. לפעמים ההקלקות האלו הן  למעשה הקלקות מזויפות ורבים קוראים לנושא הונאת קליקים. זאת אומרת שאחד המתחרים שלכם מקליק (לא בעצמו, כנראה עם רובוט) על המודעות שלכם בשביל לגמור לכם את התקציב ושלא תקבלו פניות. הן אחד האתגרים הגדולים ביותר שאנשי שיווק נאלצים להתמודד עמם – כיוון שהן לא רק מבזבזות כסף, אלא גם מטות את הנתונים של הקמפיין בצורה שמקשה עלינו לבחון את הביצועים האמיתיים שלו. בנוסף, הקלקות מזויפות למעשה מסיימות לנו את התקציב היומי שקבענו לקמפיין. ברגע שזה קורה – המודעה הממומנת מפסיקה להופיע, מה שבתורו כמובן מקשה להגיע לקהל המטרה האמיתי, שדווקא כן מתעניין במה שיש לנו להציע.

סוגים שונים של הקלקות מזויפות

הקלקות מזויפות בגוגל מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים – הקלקות של מתחרים, הקלקות של מנהלי אתרים והקלקות שמתבצעות על ידי מה שנקרא הקלקות הונאה:

 

  1. הקלקות של מתחרים – אחת המטרות בקמפיינים ממומנים בגוגל היא להגיע לראש תוצאות החיפוש לשאילתות רלוונטיות, כך שכמה שיותר גולשים ייחשפו אלינו, יבקרו באתר שלנו ובתקווה גם יבצעו המרה. למתחרים שלנו, אלה שעושים שימוש באותן מילות מפתח, יש אותה מטרה בדיוק. מסיבה זו, הם עלולים ליצור הקלקות מזויפות, במטרה לשרוף לנו את כספי הקמפיין וכך להעלים את המודעה שלנו מהרשת.
  1. הקלקות של בעלי אתרים– בעלי אתרים הם סוג של מפרסמים, אם באתר או באתרים שלהם קיים מקום ייעודי למודעות ממומנות של חיפוש דרך גוגל, מה שנקרא שותפי חיפוש. כאשר גולשים לוחצים על המודעות הללו, חלק (מזערי) מעלות הקליק הולך לבעלי האתר. למרבה הצער, ישנם מנהלי אתרים המנצלים את הסידור הזה לרעה ויוצרים הקלקות מזויפות על המודעות במטרה להגדיל את הרווחים שלהם. זה לא קורה הרבה ולרוב גוגל יודעת לזהות את זה, אבל זה בהחלט קורה.
  1. הקלקות הונאה (בוטים וכו') – הקלקות הונאה מורכבות מאנשים המחזיקים בגישה למגוון רשתות של אתרים וכתובות IP ייחודיות, ופועלות באופן דומה מאוד לבעלי אתרים אתרים, אך בשונה מהם – פה מדובר בהונאה בקנה מידה גדול במיוחד, שמגיעה לסכומים דמיוניים של מיליוני דולרים בחודש ויצירת הקלקות מזויפות באמצעות "בוטים" ולא רק גולשים אמיתיים.

איך אפשר למנוע הונאת קליקים?

עד עכשיו בטח כבר הבנתם שהקלקות מזויפות יכולות להפיל לחלוטין קמפיינים ממומנים, ולהשאיר אותנו בלי לקוחות ועם חור בכיס. נציין, במאמר מוסגר, שמן הסתם גם גוגל מודעת לבעיה והיא אכן מיישמת שלל כלים ותהליכים למניעה וצמצום של התופעה, אך לא בהצלחה אבסולוטית – אחרת לא היינו מדברים על זה כלל.

בואו נדבר על הדבר החשוב ביותר – הדרכים שבאמצעותן ניתן למנוע את ההקלקות האלה:

  1. שימו לב מאיפה הטראפיק מגיע: חשוב מאוד להיות "עם היד על הדופק" במהלך הקמפיין הממומן, ולשים לב לכתובות ה-IP שמהן מגיע הטראפיק לאתר שלכם. אם אתם רואים שהרבה מהטראפיק מגיע מכתובת IP ספציפית ולא באמת מייצר המרות, שהגולשים נכנסים לאתר ויוצאים ממנו לאחר צפייה בעמוד אחד, שהטראפיק מגיע מכתובות IP שאתם לא פועלים באזור שלהן או כל פעילות חשודה אחרת – יש סיכוי טוב שמדובר בהקלקות מזויפות. ניתן למנוע את המצב הזה באמצעות הכנסת כתובות ה-IP הללו לרשימה שחורה שקיימת בממשק של גוגל אדס, כך שהמודעות שלכם לא יוצגו להן.

  1. שפרו את הטירגוט שלכם: ככל שהמודעות שלכם יטרגטו קהלים ספציפיים ורלוונטיים יותר, כך אחוז ההמרות שלכם יהיה גבוה יותר והקמפיין שלכם יהיה מוצלח יותר באופן כללי. בנוסף, טירגוט ספציפי מפחית את הסיכון להקלקות מזויפות, כיוון שרוב ההקלקות מזויפות מגיעות ממדינות עולם שלישי. החרגה של המדינות הללו בהגדרות טירגוט הקהל, תמנע מהמודעות שלכם להופיע בפני גורמים לא רלוונטיים שיכולים בפוטנציה להזיק לקמפיין שלכן.

  1. השתמשו בתוכנה להגנה מפני הקלקות מזויפות: החדשות הטובות הן שכיום ישנן תוכנות ייעודיות שמטרתן להגן עלינו מפני הקלקות מזויפות בגוגל ובקמפיינים ממומנים אחרים. מיד נפרט לגבי אפשרויות מומלצות.

כלים למניעת הקלקות מזויפות בגוגל

Clixtell – תוכנה המיועדת בעיקר לסוכנויות שיווק ועסקים קטנים ובינוניים. אשר מעוניינים לראות את מידע משלים של מהלכי השיווק שלהם בנוסף להגנה מפני קליקים מזויפים.

מחיר: החל מ-15$ לחודש.

הונאת קליקים

ClickCease – תוכנה המיועדת בעיקר עבור משווקים, ומטרתה העיקרית היא למנוע הקלקות מזויפות של מתחרים, למשל באמצעות ביצוע אופטימיזציה לקמפיין.

מחיר: החל מ-15$ לחודש.

ClickGuard – תוכנה שנוצרה במיוחד עבור מנהלי קמפיינים ממומנים בגוגל המעוניינים למטב את ה-ROI (החזר ההשקעה) שלהם מפעילות PPC. התוכנה למעשה מוחקת את הקליקים המזויפים וכך מגינה עלינו מפני הונאת קליקים. התוכנה כוללת כלים נוספים לשיפור הקמפיינים שלכם.

מחיר: החל מ-47$ לחודש.

הונאת קליקים

המאפיינים הבולטים של שלושת הכלים האלו דומים במהותם, וכוללים התראות בחשבון, מעקב אחר הפעילות וכתובות ה-IP בקמפיינים, חסימת כתובות IP, הערכת סיכונים, ניהול החזרים כספיים, מדידת זמן הביקור של הגולשים באתר ומעקב אחר מילות מפתח.

סיכום

כפי שניתן לראות, הקלקות מזויפות הן ללא ספק בעיה אמיתית בעולם השיווק הדיגיטלי בכלל והקידום הממומן בפרט. עם זאת, עם תכנון נכון, מעקב תדיר על הקמפיינים ושימוש בתוכנות שמטרתן למנוע הונאת קליקים, ניתן למנוע את הבעיה מראש, או לחלופין, לטפל בה באופן מידי במידה והיא מתרחשת.  ההמלצה שלי היא שבתחומים תחרותיים, בתחומים שהעלות לקליק גבוהה, ובתחום שהתקציב גדול, תשתמשו בתוכנה למניעה קליקים מזויפים, אתם תחזירו את ההשקעה תוך כמה ימים.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום בגוגל אדוורדס ובערוצים רבים ומגוונים. פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 6 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla